Mohu pít maliník těsně před plánovaným císařským řezem?
Dobrý den, jsem 35+5tt a sekci mám naplánovanou cca za 14 dní. Mohu přitom pít maliník, nebo se to nedoporučuje? Zapomněla jsem se zeptat lékaře...
Děkuju za vaše zkušenosti příp. tipy jak miminku pomoct na svět o něco dříve.
Maliník má tě má připravit na porod, usnadnit ho, zkrátit 2. dobu porodní, zmenšit porodní bolesti. (Maliník působí na činnost hladkého svalstva.) Obecně je to babská rada na urychlení porodu, najdou se tady ženy, které ho pily a porod začal brzo, najdou se tady ženy, které ho pily a miminko si dalo s příchodem na čas.
Na stránce bylinkyprovsechny se píše, že v pití můžeme pokračovat i po porodu, kdy maliníkový čaj pomůže vyčistit porodní cesty a zkrátit dobu krvácení a rekonstrukce dělohy.
Jestli bys chtěla pomoc na svět miminku o něco dříve, tak klidně ho pij. Jedna známá šla na dlouhou túru po horách se svou PA, porodila cca 2. den. Můžeš zkusit sex. Švagrové v porodnici doporučili bylinnou nápařku.
Co se týká porodu dělá hodně i psychika, když jsi ve stresu stažená, pro porod se musíš cítit v bezpečí, uvolněná.
Jaký máš důvod císaře?
@levandule_k třetí císař během pěti let. Pro velikost plodu. Ve čtvrtek na gyn doktorka naměřila 2800g, dnes v gyn.ambulanci 3540g (a to mám GDM, takže žádné přežírání sladkým aj). Důvod kontroly hypertenze, tlak nad 140/90, do toho mi vyšla na genetice ještě preeklampsie 🤦♀️. Takže jsem z toho nějaká zdrblá, že to miminko tak rychle pribralo
Já nejsem schopna posoudit, jak moc GDM může způsobit rychlé přibírání. Vím, že může, ale zdá se mi to hodně. Jen mě napadlo, jestli není chyba v měření... Já bych asi poprosila svou gyn. dr., jestli by mě dítě na utz přeměřila znovu ona, i kdybych si ten utz měla sama zaplatit.
Ten tlak taky není moc pozitivní, že jsi z toho všeho zdrblá, je asi logické.