icon

Nízká placenta ve 21. týdnu těhotenství. Můžu pracovat?

1nikolet11
10. únor 2025

Ahoj holky,
jsem ve 21. týdnu, a ve 20tt mi doktorka řekla, že mám nízko položenou placentu. Na další ultrazvuk mě objednala až ve 32. týdnu 🙊 což se mi zdá hodně pozdě, na to že říkala, že se to musí hlídat. Jen mi moc nebylo sděleno, co to obnáší. Pracuju jako číšníčka a jsem na nohách 9 hodin denně, pět dní v týdnu. Při delší chůzi cítím, jak mě píchá nebo bolí podbřišek a taky kříže. Navíc ještě necítím žádné pohyby 🙊 měla jste to některá podobné?

Mám docela strach, aby bylo vše v pohodě když takhle pracuju.. no teda nevím, jestli můžu pracovat..
Jinak mi doktorka řekla, že díky té placentě moc ohyby neucitim.. někdo podobný problém ?

uzivatelkapetra
10. únor 2025

@1nikolet11 asi ji nemáš dole, ale vepředu.
Pokud bys jí měla dole, tak okamžitě klidový režim, bez sexu a pravidelné kontroly, tohle by lékař jen tak nepřešel.

1nikolet11
autor
10. únor 2025

@uzivatelkapetra no tak já si to nevymýšlím. Tak snad vím, co mi řekla 🙊 kdyby ní řekla vepředu, napíšu vepředu a ne dole🤔 Ale nedala mi ani žádné instrukce, neřekla nic o klidovém režimu. Jen mě objednala na další ultrazvuk až za 12 týdnů. Proto se ptám i tady, protože jsem tohle přesně, co píšete, četla u hodně žen, které měly takto placentu. Tak jen nevím jestli to mám řešit, nebo dál normálně pracovat.

uzivatelkapetra
10. únor 2025

@1nikolet11 a co ti napsala do průkazky?
Protože tohle opravdu není sranda a spíše bych to viděla jako zanedbání péče, kdybys měla placentu dole přes branku.

palja
10. únor 2025

@1nikolet11 já jsem měla dole prekryvajici posevni vchod u obou těhotenství. Měla jsem zákaz sexu, klidový režim, nezvedat nic těžkého, při krvácení jet do nemocnice.
V prvním těhot. jsem dokonce kvůli tomu měla neschopenku bez vycházek.

1nikolet11
autor
10. únor 2025