icon

Krásný večer všem 🙂

vím, že tu teď možná zase rozvířím nechtěnou diskuzi, ale stejně to zkusím.
Je tu nebo jsou tu, mezi Vámi mámy, které jsou prostě doma? Nechodí do práce, i když děti chodí do školy, pracují třeba z domu, ale mají na starosti veškerou logistiku domácnosti?

Já mám prostě pocit, že být doma, ač pracuji, je snad sprosté slovo. Už jsem to přestala i zmiňovat, protože mám pocit, že se na mě každý pak dívá..no řekněme to narovinu, jako na nějakou husičku, která doma vaří, peče, šije a uklízí.
Přitom to není pravda. Jistě, s pěti holkama práce doma je, navíc teď jsou všechny týden nemocné, takže trochu blázinec. Do toho je muž pracovně už dva týdny v L.A.
Ale já se jako "nějaká pipina" (omlouvám se) fakt necítím. Nesedím celý den a neháčkuji ubrus a i kdybych, je to přeci moje věc. Mám doma myčku, sušičku, robotický vysavač, normálně používáme elektřinu a na obličej si nedávám lopuch místo krému 😀
Chápu, že to není standard, ale každý žijeme přeci jinak a možná i jinak, než by nás kdy napadlo. Jestli jsem v pubertě věděla, že budu v domácnosti s mužem, který je kariérně úspěšný? Ne, chtěla jsem objevovat svět a tohle by mě nenapadlo.

Ani nevím proč to píšu, snad jen proto, že mě mrzí, jak se k nám někdy společnost staví. Služky, chůvy a uklízečky jsou běžná, ceněná povolání, ale být všechno dohromady je v tomto hypermoderním světě, kde lidé neustále čučí do telefonů, něco mimo. Přitom jít s někým na kávu a fotit se u toho na instagram je prý normální 😀
Tak možná jsem divná jen já.

Přeji všem krásný večer 🙂

avatar

Mně to v poslední době připadá přesně naopak. Pracuji 2-3 dny v týdnu, jinak jsem doma - a spousta lidí je šokovaná, že pracuji, hrozně se tomu diví, když mám přece tři děti. A to nejmladší jsou čtyři.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Klid, ja taky nikdo moc nerikam, ze pracuju na castecny uvazek... Protoze musim zvladnou veskerou logistiku kolem deti, ukoly, krouzky... O tom muj muz vi maximalne to, ze to existuje 😀 U nas je tak obrovsky pay gap, ze to ani jinak nejde... Ale nam to vyhovuje a co si mysli ostatni, je mo volne...
Hreje me na srdci, kdyz se ke me donese, ze nase deti jsou sikovne, maji rozhled, ze je videt, ze se jim nekdo doma venuje ....

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@rebe tak to se vážně divím a jsem i za Tebe ráda, protože já si naopak připadám divně. Možná je to tím, že bydlíme na Severu Čech, tady je standard chodit na šestou do fabriky a tomu se asi vymykáme až moc 😀

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Každý at dela jak citi... Pokud muz rodinu uzivi a zena chce zustat doma,proc ne... Pokud jim to vyhovuje skvele...

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@craki to je tak krásné číst, jak to máš srovnané...já mám asi problém s tím, že se nemůžu nikde ani seznámit, takže se cítím občas sama no.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@marketka_m děkuji moc 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy takze bys radeji nebyla doma? Jakoze treba jeden den do prace by to vyjovoval...aby ses necitila sama? Zmena prostredi,novi lide? Chce to najit to,co nejvice vam vsem bude vyhovovat.mne by tezce pripasal nekdo doma k osmi detem... Nedala bych to psychicky

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy Prijed na navstevu, jsem ze Sudet 🙂 mam to kousek do Lovosic

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Tak si tady projeď ty diskuse. Hromada lidí řeší, kam nacpou děti o prázdninách. Jestli je vyhodí z práce kvůli častému paragrafu. Ty máš v tomhle prostě volnost a ber to jako benefit. Ne každá má muže, co ji zajistí rodinu a do té práce chodit musí. Já si zase nedokážu představit mít pět dětí. To by mě do práce taky nikdo nedostal. 🤣 Smekám ti klobouček a kašli na druhý. Já se radši zavřu na 8 hodin do té fabriky, kde mám klid a teplý jídlo a hlavně po mě nikdo nic nechce. 🤣🤣

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já mám ve svém okolí opak, hodně lidí a hlavně žen, které jsou naprosto šokovány tím, že chodím do práce😀 každý je šťastný jinak, každý ať si dělá podle svého....a nemyslím si, že ony sebe považují za služky a uklízečky, spíš si připadají jako "něco víc", umí to bytí doma prostě prodat😀 tak se nestresuj a žij podle svého🍀

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Ano, dělám z domova, jen pár hodin, někdy ani to ne, někdy zase víc, někdy míň. Když chci za lidmi, jedu do práce, děti jsou ve školce (na otázky typu, proč si je neberu po o, když jsem doma, už nereaguji 🙈🤣) a mně to maximálně vyhovuje. Mám hlavně pak čas i pro sebe, na sebe, na kámošku a kávu (bez focení na instáč🤣) a je to boží 🤩

Odpověz
3. únor 2023
avatar

mám jen dvě děti, ale veškerá logistika je na mě, ještě loni byla dcera v lesní školce, takže bylo náročné dojíždění a na plný úvazek bych to nedala. teď pracuji na částečný, mohu dělat z domu, ale chodím raději do kanceláře, ikdyz tam jsem sama, ale být doma by pro mě bylo frustrující.
Ale mít 5 dětí, tak bych se do práce ani nesnažila nastoupit, zvlášť když máš může tak daleko a asi i pracovně vytíženeho... už jen ty nemoci 😳

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@vlaxyz mluvíš mi z duše, taky jdu každé ráno radši do práce, já bych se doma zbláznila😀

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy Takhle, jsem máma jednoho kousku a už od porodu odškrtávám dny, kdy se vrátím do práce. 🙈 Protože i když svoje dítě miluju, moje práce mě naplňuje. Ale úplně chápu, že někoho naplňuje "být doma" - pečovat o děti, rodinu, domácnost... Podle mě je koordinace rozvrhu pěti dětí práce na plný úvazek. A pokud tebe to naplňuje, nevidím důvod, proč by to měl kdokoli zpochybňovat (většinou je za tím spíš určitá závist).

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@zlataberta Děkuju Berto 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Mít lepší finanční situaci, tak bych doma zůstala taky (zatím jsem na rodičovské, ale ta v září končí), baví mě starat se o dům, zahradu, mít čas na svoje děti ❤️ vím, že v tomhle by mě manžel podpořil a to mám skutečně obětavého muže, který pro nás dělá první poslední a doma táhneme za jeden provaz. Pokud máš tu možnost a vnímáš, že je to tak správně, tak směle do toho 😉

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@emillyhk naprosto rozumím a Děkuji za komentář 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Nějak jsem z tvého komentáře nepochopila jestli máš na starost pouze domácnost a děti nebo i pracuješ z domova. Pokud pracuješ z domova, tak přece pracuješ. Jako když má někdo home office, tak se doma fláká a do práce nic nedělá? Pokud jsi jen doma a zajisťuješ logistiku, tak bych se podivila, ale proto, že mě by to nebavilo, ale pokud jsi tak spokojená, tak mě to nijak nepobuřuje. Jsem štastná za HO a rozhodně jsem se nesetkala s tím, že by to někomu přišlo divné.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@eiliko Děkuji za komentář 🙂 ono jde i o to, že jít do práce by nepřineslo žádnou výhodu. Pouze komplikace. Muž je často pryč a má nabitý program a nemůže si vzít volno, protože jsou holky nemocné. Takže to máme rozdělené takto.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Ja ti zavidim, taky bych radeji byla doma a starala se o domacnost a deti, i kdyz prace me bavi, ale je toho proste hodne.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@radecka1 děkuji 🙂 částečně pracuji pro muže ve firmě. Možná se obklopuji fakt divnými lidmi, protože zatím to přišlo divné snad všem 😀

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@vlaxyz 😀 díky!

Odpověz
3. únor 2023
avatar

a vis co, me by se to doma hrozne libilo. jen se starat o domacnost, deti, dum, mit cas na sebe.. roky delam z domova a ridim nadnarodni firmu a posledni mesice mam pocit, ze by to slo i jinak... jo musim zabezpecit deti denne, chlap zije svym programatorskym zivotem, takze pomoc 0. takze jako vzdy to nejak zaridim, ale na ukor me, ze proste nemam vubec svuj cas...deti miluju, ale budu to muset do budoucna poresit min.chuvou.. zivot a zdravi mam jen jedno. penize jsou hezky, takze dost cestujeme hlavne daleko, cimz si kompenzuji to, ze nemam na sebe cas a potrebuji oddych. vsechno ma svoje a ja bych se nad tim nepohorsovala..

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy A chapou, ze i kdyz jsi doma, tak ze z toho domu pracujes, i kdyz jen par hodin? Ja se zase casto setkavam s nazorem lidi, co maji odlisnou praci nez ja, ze mam strasnou pohodu, kdyz mam HO, ze muzu zehlit, uklizet, opalovat se u bazenu a jeste brat za to mzdu, protoze si nedokazi predstavit, ze tech 8 hodin musim sedet u pocitace a odvadet vykon. Takze mozna mas kolem sebe podobny typ lidi.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já nechápu, že někdo má 5 dětí a chodí do práce. Ne, vůbec bych se nad tím nepozastavila, přijde mi to úplně v pořádku. Já jsem aktuálně taky doma, do práce se těším, ale určitě nechci pracovat na celý úvazek, dokud mě děti budou potřebovat - a to mě práce opravdu baví.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@vanilkacka to bude možná ono 😀 nedávno mi jedna maminka ze školy řekla, že by si to se mnou hned vyměnila a to bylo zrovna v domě, kdy byl muž druhý týden v JIžní Americe a doma čtyři holky s kašlem. Ta představa je vážně úplně nereálná. Já sice nepracuji u počítače osm hodin, ale někdy tři hodiny určitě, jindy více, jindy méně a k tomu samozřejmě všechno okolo domu. Ale to tobě nemusím popisovat 😉

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@pipi_puncocha moc děkuji, já si teď připadám divně, že se tím vůbec zabývám a jsem ráda za tolik názorů. 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@craki

@pipi_puncocha
@fyii
@drzticka81
@eiliko
@mmm12345
@verca5505
@marketka_m
holky moc děkuju za Vaše názory, ani nevíte jak mě potěšily. Už si nepřipadám tak divně.
Možná by stálo za to, založit tady na MK skupinu pro nás, co jsme doma/pracujeme z domova...třeba je víc takových a taky se občas cítí hloupě.
Každopádně díky 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy tak to mi přijde jako ideální situace. Vše kolem dětí si dokážeš vyřídit a ještě se i realizuješ jinde. Mám to podobně, jen míň děti a víc práce.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Zrovna dnes jsme to s manželem řešili. Syn má 6 let (první třída) a dcera 3. Myslela jsem si, že od září proste půjde malá do školky a já do práce, ale čím víc se to blíží, tím víc mi to připadá nereálné. I když vím, že spousta maminek to zvládá.
Manžel nás uživí, v tom problém není, ale má časově náročnou práci, včetně velmi častých služebních cest po celé Evropě. Hlídání máme nulové, takže všechno je opravdu na mně.
Nedokážu si představit jak bysme pokrývali všechny volna a prázdniny.🤷‍♀️
Když ještě zůstanu doma, bude to asi nejjednodušší řešení pro všechny, ale pořád to ve mně hlodá. Mám strach, že si budu připadat tak nějak zbytečně a že mi z toho doma bude za chvilku hrabat.😀

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Prosimtě na okolí se úplně vykašli. Já jsem tedy doma s malým synem (3 a půl roku) a jsem těhotná, ale do práce se už zřejmě vracet nebudu. Já si myslím, že je skvělé, když má rodina takovéhle možnosti (a chce toho využít). A s pěti dětmi? Kolem nich musí být takové práce, že fakt nechápu, jak se někdo může pozastavovat nad tím, že jsi doma 🤦🏼‍♀️.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Mohla bych být jen doma, peníze mi chodí aniž bych hnula prstem ,ale jsem akční člověk, proto dělám z domu práci, která mě baví. Občas tedy musím na úřad nebo jet zkontrolovat zakázky, takže i vypadnu mezi lidi . Jsem moc spokojená a hlavně nejsem závislá na financích muže, tohle mám prostě po zkušenost jinak . V okolí se spíš každý diví jak vše mohu zvládat a nikdo by neřešil kdybych byla doma . Každý by se měl zařídit podle potřeb své rodiny a na okolí házet bobek .

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Spokojená bys měla být především ty. Já vím, že mě by to úplně nevyhovovalo. Potřebuju se realizovat i jinde, proto jsem na každé mateřské dělala i něco jiného, ale děti mám 3, ne 5🙂 Jak bych mluvila při 5 a asi s domem (jsme v bytě), nevím. Myslím, že bychom se měli méně ohlížet na to, co si o nás myslí ostatní. S přibývajícím věkem si to uvědomuju čím dál tím víc.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já mám synka 2r a všichni se hrozně diví,že ho v září nedám do školky a mám v plánu být doma až do jeho 3.5 r...už jsem několikrát slyšela -tsk když si to můžete dovolit.... u nás jde o půl roku, který nám dopřejí (v té době stejně budu pár dní na brigádě) a pochopení nemá skoro nikdo...

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Nesnáším ten mental load spojený s rodičovskou a s domácností, až půjdu do práce, osetrovacky si bude brát manžel, já už budu mít své zdroje vyčerpané. Panebože jak já už se na to těším, osm hodin nemuset řešit potřeby nikoho jiného než svoje!

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já si přijdu dost blbě, když jsem už 12 let doma. Máme autistu, tudíž ho musím odvést na bus, dojít pro něj, skoro furt mu stát za zadkem a několikrát v týdnu pomáhám babičce. Na práci doma přes pc nemám "kvalifikaci". Před pěti lety jsem chtěla jít aspoň na pár hodin do práce, abych přišla mezi lidi, ale vyloženě ženský kolektiv, kde jim vadila moje zkrácená pracovní doba, mi nesvědčila a docela mě psychicky zdeptala. Na jednu stranu si říkám, že bych si měla něco najít. Na druhou stranu s dítětem, které nemůže jet na tábor, babičky ho hlídat taky nemůžou, nehledě na různá nachlazení a nemoci, by mě stejně nikde dlouho nenechali. Takže jsem doma a nestresuju se.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@adel2507 tak to máme hodně podobně, jen s rozdílem počtu dětí. I když dětí, no naší nejstarší je 16, takže to už je skoro dospělá 🙂 a naprosto rozumím. Také jsem měla období, kdy jsem si připadala hodně špatně, nevyužitě, oproti ostatním maminkám, které chodily do práce, po práce rychle na nákup, večeře, úkoly, atd. A já jsem měla doma klid. Ale čím dál tím víc a dle komentářů tady se tím nechci už sama snižovat. Připadala jsem si totiž méněcenná, že nejsem unavená a naštvaná, že nic nestíhám. Každá to máme holt jinak a já jsem vážně ráda, že nemusím řešit, kdy jsou holky nemocné, kdo obstará všechno na tábor, dovolené, Vánoce atd. Muž je také často pryč. V neděli se po dvou týdnech vrací z Ameriky. 🙂
@lvl16 díky moc 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Momentalne jsem bez prace - RD skoncila v lednu, v praci vypoved pro nadbytecnost a na letosni skolni rok mladsi nevzali do skolky….po uvahach, zda hledat praci, pripadne cca pul platu dat za soukrome hlidani (v rodine hlidani nejde), ci se na to zatim vykaslat a byt az do zari doma, jsem zvolila tu druhou moznost. Pri hledani prace jsem omezena pracovni dobou (abych stihla nejdyl v 15:45 vyzvednout holky ze skolky - skolka je do 16:00, ale je to doba, nez se oblecou 🙈😀), neumim jazyky (od skoly jsem je nepotrebovala a ani na ne nemam hlavu) a neridim. Takze nez se mi neco nekde v kancelari podari najit, tak to taky chvili potrva…..tak nejak mym snem bylo pracovat z domova, ale to vim, ze se mi urcite nepodari 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@vegal tak to vůbec ne prosímtě! To si zase neumím představit já, kolik práce a to nejen fyzické, i té psychické musíš zvládnout. Jsi skvělá. <3

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@zuzkasim máš pravdu, čím jsem starší, tím víc chci žít tak, jak se líbí mě.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@snailice budu ti držet pěsti 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Ja, kdyz jsem v praci zadala o snizeni uvazku o dve hodiny, protoze tri male deti a logistika, zenske okolo si pomalu klepaly na celo, co jako nezvladam.
Mne holt asi nestaci videt deti dve, tri hodiny vecer.
Ale zaroven bych zase nemohla byt doma, potrebuju kolektiv. Alespon trosku

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@pavcatko uplne ti rozumim.ja mam triletaka doma... A pujde skoro ve ctyrech..a take posloucham coze..proc ho neposles hned..odpocala by sis...

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy když je doma, je to náročnější na to hlídání, ale jinak je zlatej, řekla bych, že maminky klasických dětí jsou na tom hůř. A taky vím, že spousta maminek dětí s postižením, zvládají normálně pracovat. Ale já mám po té zkušenosti fakt strach někam nastoupit. Leda by to bylo mezi chlapy 😁

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy Muj muz je taky vecne nekde na sluzebkach, hlidani nemame zadne a sice mame jen 2 deti (5 si vubec nedokazu predstavit), ale kdybych nemela moznost HO a zaroven flexibilni prac. dobu, tak bych taky musela byt doma, protoze by to vubec neslo logisticky vyresit. A tesim se na dobu, az se deti vypravi rano do skoly samy a odpo pujdou samy domu, abych mohla byt v praci brzy a skoncit ve 3 a konecne mit cas i na sebe nebo aspon na zvelebovani domu 🙂. Opravdu na okoli kasli.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@lunalvgd tohle budu resit za dva roky... Prace vs deti a byt s nima vs penize vs zkraceny uvazek vs "abych vice neprojezdila" ... Tyjo...jeste dva roky si budu uzivat detatka 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@vanilkacka taky to máme hodně podobně koukám. Já mám teda holky už velké, nejmladší je 9 a nejstarší 16, takže tím spíš si občas přijdu divně, že nejsem v práci. Ale například teď, jsou doma už desátý den (postupně s kašlem), muž pryč a fakt si neumím představit, jak bych to řešila. Do toho zlobil bojler a čerpadlo ve studni, musela jsem zajistit já samozřejmě atd. u domu je toho vždycky hodně a někdy se nezastavím do odpoledne...jsem ráda, že jsem tu dnes našla tolik pochopení. Škoda, že jsem nevěděla o vás všech dřív 🙂

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy když to vyhovuje tobě, okolí to může být jedno. My máme tři děti, kdyz jsme čekali třetí, změnila jsem úplně práci. Kvůli tomu, že učím, musím znovu studovat. Takže už 5 let znovu ve skole. Ale má to svoje benefity, práce 5 minut od domu a v dosahu instituci děti. Pres to, že jsem doma každý den brzy, máme být 4kk, kdybych neměla paní na úklid, je doma bordel. Já prostě nesnáším uklízení a neumím udržet pořádek. Tchyně to nemůže rozdychat - přece to musím stihnout, ne? Takže za mě- každý máme něco....

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já jsem doma už přes 15let, vyhovuje mi to. Dopoledne mám pro sebe, odpoledne se venuju dětem. Neměnila bych.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Sice mam jen jedno ditko, ale jsem nejspokojenejsi, kdyz jsem doma. Vse v klidu zvladnu, nemam stres z toho, ze nestiham. Uz jsme jeden krouzek zrusili, protoze vetri pijedu z prace, dojdu do druziny pro malou, letime domu, udelame ukolu a v 16:30 jsme letely na krouzek a doma jsme byly po pul osmy. Tenhle konkretni jsme zrusili, protoze ji nakonec ani nedaval to, co jsme od toho ocekavali. Kazdopadne co tim chci rict, je to, ze je opravdu kazdeho vec, jak si zaridi zivot a pokud je moznost byt doma, tak proc toho nevyuzit? Navic... Kdyz mas pet ratolesti...

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Mám tři děti, a už skoro rok pracuji na částečný úvazek a ráda bych to tak nechala aspoň do cca 7 let nejmladšího,takže ještě tři čtyři roky,klidně víc. Pracuju denně cca 5h, někdy víc někdy míň,ale obvykle tak. Práci mám kousek od domu. A nejvíc si užívám,že nemusím denně vařit. Se staršími dětmi bych asi doma nebo mít pidi úvazek nechtěla. Starším je 10 a 12 a když mají kašel, rýmu, tak s nimi doma teda nejsem. Jen s nejmladším 4 letým musí někdo být. Naštěstí máme babičku. I v tom je fajn kratší úvazek,že to hlídání není potřeba na extrémně dlouho.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

Já se divím ze s 5 detma pracujes z domu 😂😂 bych zvládla tak možná domácnost a děti … 😎jinak ja bych nezvladala, ze jsem pořad doma … ikdyz je ten čas vyplněny … tak neskutečně si užívám ze vypadnu po třech letech doma někam pryč, mezi lidi, zajdu si na oběd co me někdo nachysta… ale teda zvladnout praci plus odvést a vyzvednout ze školky JEDNO dite je teda časově masakr …od pondělí do patku mam pocit; ze jsem jen v praci a skolku, nic dalšího … manžel taky v jednom kuse na sluzebce, ale ani tam není ta možnost, ze by vydělal i na me ..: jako rodičovskou jsme zvladli v pohodě … bez nějakých větších omezení, ale už byl potřeba druhy příjem …

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy moct zustat doma, to by byl muj sen. A to ti rikam zcela vazne a reci okoli by me byly uplne u prdele.

Odpověz
3. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy máme to podobně. Teď jsem si protáhla řidičák na 4 roky a pak budeme řešit dál. A to pracuji, ale na našich věcech a můžu si je dělat, když děti spí nebo jsou ve školce. Manžel si zvyknul, že jsem doma a nemusíme řešit hlídání. Hloupě se necítím. Spíš vidím, že dost žen by to být doma braly taky, ale společnost a finanční problémy je ženou do práce.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@kupi můžu se prosím zeptat jestli si platíš vše sama. Zdravotní i sociální na důchod?

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy Já si diskuzi přečtu později, teď úplně nemám čas. Ale mě by zajímalo, jak pak se jednou řeší "odpracované" roky na důchod? Protože, co si budeme povídat, v dnešní době snad se ta částka na plnohodnotný život v důchodu, nasetrit ani nedá.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@sebestka jak bude duchod v 68 tak to uz je jedno :D Teta je doma.myslim ze dostane minimum.takze strejda setri no

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy Jediné, o koho bych měla obavy, by byly děti. Tím, že jsem sama docela dost aktivní, děti musí být samostatné. A mají oproti vrstevníkům fakt docela výhodu. Takže jestli neděláš dětem "služku" (myslím to dobře, některé maminky mají zkrátka potřebu dětem vše obstarat), jsou vedené k samostatnosti i přes to, že ty bys jim ten servis poskytovat mohla, přijde mi to v pořádku pro celou vaši rodinu.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@fandysek_1 jsem vedená jako osoba pecujici o děti, takže zdravotní platit nemusím a sociální si platím.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

Přidávám se do klubu, mám 3 děti a jakkoliv miluju svoji praci, jsem neskutecne vdecna svemu manzelovi, ze muzu pracovat jen na pul uvazku a svemu sefovi, ze je to z 90% home office. Milerada se do prace obcas zajdu podivat, ale na druhou stranu kdyz jsou deti nemocne, vim, ze to zvladnu odpracovat i s nima za zady. A ne, fakt mi nevadi, ze pro ne neletim ve 4 do skolky s nakupem v batohu, pak honem domu, varit, uklizet, stresovat a řvát na ne.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@jinajanna Díky Jani za názor, máš v tomhle naprostou pravdu. Asi je to i výchovou, kdy mi bylo do hlavy vtloukáno, abych nikdy nebyla závislá na muži a byla samostatná. Tak s tím trochu občas bojuju.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@zuzkasim tak to ano, naše holky jsou vedené k samostatnosti a rozhodně jim služku nedělám. Dělám asi víc, než mámy, které chodí do práce, ale nutím je se zapojit a pomáhat.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@sebestka no já ani muž s žádným důchodem nepočítáme, ani nepotřebujeme 🙂 uživí nás nyní na nadstandartní úrovni a tak to bude i nadále. Ale je pravda, že by se na to určitě mělo myslet. Zvlášť pokud je to jen přechodné, že je žena doma a nebude to tak nastálo.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@janule0123 no ony zas tak malé už taky nejsou 🙂 nejmladší je 9 a nejstarší je 16. Nejhorší dobu už mám za sebou 😀 a já právě doma nesedím, jdu na oběd, zacvičit si, nakoupit a tak. Rozhodně si myslím, že je to mnohem náročnější, když maminka chodí do práce a má pak na starosti děti. Já mám pracovní dobu flexibilní.

Odpověz
4. únor 2023
avatar

@denikzaslouzilemamy no ale taky si tu nejhorší dobu musela nějak zvladnout … rozptyl 8 let na 5 děti je pro me nekustecny😂jestli mas třeba s kým jít na oběd, tak pak je to hned zajímavější… sama bych třeba na oběd nesla 😂 a vzhledem k charakteru me prace, za par hodin denně to nevytrhnu 😕proto u nás nejsou ani zkráceny úvazky …kamarádka je na homoffice cely rok na plny uvazek … divny me to nepřijde, ale pro me by to nebylo … ikdyz to má své výhody …jinak to ze to někoho pozastavuje, bych neřešila … pokud to sedí tobě 😃 každý to má nastaveny jinak… a přijde mu normální to jeho fungování a někteří mají větší potřebu řešit ostatní … třeba v praci kolega nerozumi tomu, ze kolegyni chodí jednou za čas umýt okna najmutý borec … o tom ze si vzala paní na větší úklid každý týden se už pak raději ani nezminovala..(pracuje na plny uvazek, ikdyz má možnost odmita byt zena v domácnosti, protože má zajímavou praci, na menší uvazek to nejde) tak ať někde vezme zase víc času na děti, tak řeší takto.. nevidím na tom nic špatného … druzí známí si berou paní na úklid a pak si ztěžují ze nemají peníze na běžný provoz a musí si půjčovat .. nad tím už se teda pozastavim 😂

Odpověz
4. únor 2023
avatar

Je vidět, že každýmu vyhovuje něco jinýho. Můj muž by byl rád, kdybych po mateřský zůstala v domácnosti, ale pro mě to není. Jednak by mě to nebavilo, ale ani nenaplňovalo. Když už jsem si dělala VŠ a mám vyšší pozici v práci, tak by mi ta seberealizace chyběla. Ale kdybych na to měla jen trochu buňky, tak by byly určitě děti i muž spokojený. Ale chápu ty vrásky z kritiky okolí, mám půl roku paní na úklid a nikomu jsem to raději neřekla 😀

Odpověz
4. únor 2023
avatar

Mám to jinak než ty, ale jediné důležité je to, že to vyhovuje tobě a tvojí rodině 🙂! A člověk si může život plánovat a nakonec to stejně skončí úplně jinak. Práce z domu má řadu výhod, tak proč to nevyužít 🙂. A kdo si myslí, že ženy doma jenom krní, tak je sám prostě omezený...
Pobyt doma jsem si opravdu užila dlouhý, byla jsem na RD s dětmi 17 let (dětí máme 7) a plánovala, že až budou nejmladšímu 4 roky, tak půjdu do práce na poloviční úvazek. No, a nakonec jsem nastoupila v jeho 3,5 letech na plný. A to proto, že jsem dostala skvělou pracovní nabídku. Takže už pět let chodím do práce, která mě naplňuje, přináší mi radost (i peníze 😶)a kvůli které jsem studovala VŠ 🙃. A nelituji. Ale má to i řadu nevýhod, protože jsme na všechno s manželem sami (bez babiček apod.). Takže to byl (a stále trochu je) fičák. Přes týden mám tak čas na to, vyzvednout malého odpoledne z družiny (ráno se vypravují děti samy), pořesit úkoly, večeři, trochu si popovídat, něco před spaním společně přečíst. O víkendu pak dohaníme úklid i rodinné zážitky 😊. Ale mohlo to být taky tak, že by malí byli často nemocní (byli zdraví jak řípy, OČR jsem měla 2x za těch 5 let) a neprodloužili by mi po roce smlouvu, že by starší začali bojkotovat školu, nebo měli jiné pubertální výkyvy (učí se a studují všichni výborně), v Covidu by to sami doma nezvládli (zvládli to skvěle, máme dva covidové maturanty i dvoje úspěsné covidové přijímačky na gymnázium), mohla jsem to zdravotně špatně snášet já...
Přeji ti, ať jsi spokojená, nedáš se rozhodit okolím (kterému stejně nikdy nevyhovíš 🙃) a děti ať jsou zdravé!

Odpověz
4. únor 2023
avatar

Okoli bych neresila,kdyz to vyhovuje vam,tak ostatni maji smulu...kecy budou vzdy at to bude tak ci onak....ja to taky casto slysim,jak to budeme delat,az se vratim do prace na 12h.smeny a doma 6deti...sama to jeste nevim,,bud pujdu na pul uvazku a nebo budu hledat praci,abych mohla cas travit i s detma...ty se okolim netrap a bud rada,ze mas zdrave deti....🍀🙂

Odpověz
4. únor 2023
avatar

Souhlasím s @marty154. Dělej jak vyhovuje Tobě, okolí ať se třeba kousne do pravý půlky p*dele.
Já jsem si od kamarádek vyslechla dost negativních názorů na to, že jsem šla brzy do práce, a taky mě to na chvíli dost ovlivnilo, až jsem o sobě zapochybovala. Ale zvážila jsem pro a proti, nechala jsem manžela rok na "mateřské" a ono to hrozně moc pomohlo. Po finanční i soukromé stránce.

Odpověz
5. únor 2023