icon

Omlouvám se předem, pokud to někoho rozčílí, ale přijde mi, že je tu třeba někdo, kdo to potřebuje slyšet.
Žijte svůj život tak, jak chcete Vy. Bez ohledu na ostatní.
Mám pocit, že se na nás neustále ze všech stran vyvíjí tlak. Od módních influencerů, kteří střídají oblečení v rámci haulů rychleji, než se mě dopere jedna pračka.
Od zastánců životního prostředí, kteří propagují udržitelné kousky od módních návrhářů po papírová brčka, ze kterých nejde pít. Může Vám být líto medvídka na ledové kře, ale pokud nemáte tisíce na tričko od českého nebo zahraničního návrháře, budete muset do toho ošklivého, potupného fast fashion obchodu stejně jít.
A nakonec rodičů, kteří propagují citlivé, jemné rodičovství a radí ostatním, jak zacházet se svými potomky citlivě, ohleduplně a s ohledem na jejich pocity. Ptají se ale na pocity nás jako rodičů? Já tohle neodsuzuju, i když s tím nesouzním. U nás doma jsou pravidla a řád, dětem se věnuju, ale neobětuju jim život ani svůj den. Ale každá máma přece zažila pocit, že je prostě ve stresu nebo unavená a vylítne. Ukažte mi takovou, které padá nákup z jedné ruky, na druhé drží batole, v kapse hledá klíče od bytu a druhé dítko má zrovna zuřivý záchvat vzteku, jak počítá do sta, aby laskavě miláčka uklidnila, aby se přestal válet po zemi?

Inspirovat se je jedna věc, ale trpět pocitem selhání jenom proto, že mi to nejde tak jako ostatním, je vážně nesmysl.

To, co se snažím říct je jen jedno. Buďte samy sebou, vychovávejte děti podle sebe, noste si co chcete a v čem se cítíte dobře, žijte život podle vašich pravidel a když si něco z lidí, kteří tomu snad rozumí vzít, tak snad jen inspiraci. Ale ne pocit viny, že Vám to nejde. Že s vámi je něco špatně. Že kvůli vám umře další živočišný druh nebo Vaše dítě bude mít celoživotní trauma jenom proto, že na mobilu může být denně jen jednu hodinu.

Mysleme taky na sebe, jsme sice mámy, ale taky jsme pořád lidé a někdy toho máme zkrátka dost.❤

avatar

Krásné napsáno a naprosto souhlasím.

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@holanci děkuji, trochu jsem se bála to napsat, ale myslím, že to je potřeba 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Děkuji … konečně někdo normální, se vším souhlasím

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@baruska424 to je snad nejhezčí kompliment, jaký jsem kdy dostala. Děkuji!

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Amen 🙏🏻

Odpověz
6. dub 2022
avatar

To jsem četla na fb. To jsi ty nebo si to zkopírovala?

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Je to tak...

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Přestože s celkovým vyzněním souzním, jednotlivé body mi připadají spíš jako výmluva. Problém s lacinými triky není ani tak v tom, že jsou z řetězce, ale v tom, že průměrná Češka ho oblékne třikrát, než ho vyhodí. Třikrát! A styl výchovy Respektovat a být respektován má to, co u tebe vyznívá jako protiklad k respektování dětí, dokonce i v názvu - můžeš to mít totiž obojí, chovat se s respektem a zároveň být respektován. A k výmluvám, že mi to nejde jako těm, kdo se snaží inspirovat, tak budu sama sebou se skříní nacpanou levnými triky šitými chudými dětmi a řvaním na svoje děti, je pořád ještě ta alternativa inspirovat se, zkoušet to jinak, vzdělávat se...

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Myslím že pokud tyto věci nevyhledáváme sami si nás nenajdou.Upřímně nikde jinde než na IG,FB a zde jsem nenatrefila na psychomasáž toho typu.Prostě když nechci, nečtu ,,,chytré rady" a tím pádem mě neovlivní...

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Krásné napsáno. 🌹

Odpověz
6. dub 2022
avatar

A ty se citis byt pod tlakem nebo v nejake dusevni nepohode? Promin, ale snad kazdy tvuj prispevek je takovy. Budte free, nekupujte vanocni tricka, nenasledujte trendy. Pusobi to na me, jako kdyz resis nejake potize, jinak bys asi nemela potrebu to tolik rozhlasovat? Tady na Koniku si najdou svou bublinu zastankyne RABR i fyzickych trestu, papirovych brcek i tricek z Pepca. Ja se pod tlakem necitim.

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@holanci děkuji 🙂

@felixfelicis já jsem naopak ve skvělé pohodě 🙂 A pokud Tě moje příspěvky iritují, nemusíš je přeci číst. Nerada bych, aby jsi kvůli nim, byla v nepohodě Ty 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@sebestka to jsem já, děkuji za sledování i tam 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Já se teda pod tlakem necítím, sociální sítě používám denně, ale obklopila jsem se profily, se kterými souzním, takže mě míjí to, co by na mě vyvolávalo ten tlak (neumím třeba péct dorty nebo děti nechodí na angličtinu, já na nehty apod.).
Jestli ten tlak cítíš, prostě nesleduj, co ti nedělá dobře 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@rebe díky za názor, ono je třeba hledat kompromis všude. Ale znám osobně maminky a i já koneckonců jsem měla takové období, kdy jsem se necítila dobře, že nemám dost peněz na udržitelné oblečení, eko kosmetiku atd. A takových maminek je spousta. On je rozdíl v tom, křičet na děti a být člověk. To, co zmiňuješ ty jsou extrémy. Buď a nebo. Já si myslím, že většina z nás, je někde uprostřed. Asi nemá cenu zmiňovat extrémy z druhé strany s narvanými taškami z Hmka a křičícími matkami. Takové tu snad mezi námi nejsou 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@sebestka klidně mě tam pozdrav, a moc děkuju, vážím si toho!

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Máš vlastně pravdu. Já se snažím sledovat pár lidi ohledně respektující výchovy. Manžel teď hltá všechno o unschoolingu a hrozne se chce najednou osvobodit od konzumu a systému. Každopádně mě jde z toho hlava kolem. A je hrozne těžký poslouchat intuici.
Mě je třeba respektující a empaticky přístup blízký. Manželovi je zase blízký hodně volný přístup, ale nějaký nastavování hranic a autorit nám nejde. A ten pocit selhání je strasnej. Teda u mě. A většinou se všude doctu, jak dítě pochopit atd, ale to mi nedela problém. Mě děla problém nastavit ty hranice a to skoro nikde nenajdu. Jak na to. 😄

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@95newmommy2020 mne se nahodou libi, jak to delas/delate🌸 Ernest je mrnavej, to jsou hranice jeste celkem abstraktni pojem. Samo to vykrystalizuje, jak poroste 🙂

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@felixfelicis Fakt ? Tak to je pěkný. 😻 Já nad tím nedavno uvažovala, protože třeba na hřišti se všichni mohli zblaznit, když jim dítě házelo kamínky na klouzacku. Me to bylo jedno. Nevidím v tom problém. Přijde mi to jako zbytečná ztráta energie v tomhle bránit. Tak si říkám jestli nejsem moc laxní, bez základních sociálních dovednosti. 😄

Odpověz
6. dub 2022
avatar

Krásně a pravdivě napsáno. Děkuji za to.❤

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@95newmommy2020 👍ja myslim, ze dost problemu si v rodicovani zpusobujeme sami🙂 Dokud to nevadi nekomu dalsimu, tak dobry...

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@95newmommy2020 to nastavování hranic jsem měla stejně jako ty...teď už mám dcerku skoro 4r a vše to jde nějak samo. Takže se neboj, je normální být v začátcích výchovy takto nejistá. Jinak já bych nechala ať hází kamínky na klouzacku, pokud tam nikdo není a nikoho neohrožuje, nic neníčí apod. Je to dítě, takže se mu bude libit zvuk jak ty kamínky cinkaji o klouzacku např. A je úplně jasné, že časem až bude starší tohle dělat nebude....Mě kolikrát přijde že maminky kolem dávají nesmyslné zákazy a pak je ty děti neposlouchají, chce se nad situacemi zamyslet.. a příště už budeš vědět jak reagovat, co je pro tebe ok a co už ne. Já svým dětem dovoluji snad skoro vše co není životu ohrožující a pokud je tak jim pomáhám vyzkoušet všechno. Ty děti jsou mi za to opravdu vděčné a když už řeknu že něco opravdu ne, tak to vnímají opravdu vážně a poslechnou. Kdybych měla furt jen zakazovat tak už mě ani nevnímají...a nebo bych je cvičila do kostky, já chci ať poznají svět, život, takový jaký je v celé své kráse, ať se spálí, ale ať nabírají zkušenosti, postaví se a jdou dál, šťastní...

Odpověz
6. dub 2022
avatar

@teasapple Jojo to je pravda. Někdy úplně koukám, co všechno je u jiných už mimo pravidla.

Odpověz
6. dub 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@antoinet já jsem se třeba obklopila (na sítích... atd.) lidmi, se kterými mám podobné názory, ale dost často jsem je musela opustit, protože od určité doby se ve svých názorech dost zradikalizovali a čemukoli jinému se vysmívali a sdělovali, že nechápou, jak někdo jiný může dělat to a to... Nebo i tady jsou maminky, se kterými bych měla stejný názor, jenže pak čtu jejich názory, které jsou odsuzující viz komentář rebe. Není jediná, sice se s ní na řadě věcí shodnu, ale soudí, kritizuje ty, co dělají něco jinak nebo nedokážou být nad věcí nebo se jim to vždycky nedaří. Ono totiž to, že mám nějaký názor nebo touhu něco dělat určitým způsobem a pak se mi to přes veškerou snahu nepodaři, neznamená to, že jdu jednodušší komerční bicí metodou. Ani náhodou. Nicméně ona se mnou v dětství nebyla a tak nemá vůbec tušení, jak strašně velké úsilí musím vynaložit, abych šla jinou cestou než třeba moje rodiče. Je strašně jednoduché odsoudit, to je popravdě ta nejsnažší cesta, pramenící z nějakého životního nedostatku, který někdo potlačuje a hraje si na to, že neexistuje. Raději jsem za nedokonalou mámu, která se snaží než někdo, kdo se tváří, že chyby nedělá a má vše perfektně zvládnuté, protože nejde přece nejjednodušší komerční cestou... :-/.

Odpověz
7. dub 2022
avatar

@denikzaslouzilemamy víš co, takové řeči mají většinou maminky, které jsou "za vodou", mají děti, které spinkají, mají hlídačky nebo babičku k ruce v jednom kuse. Anebo jsou to maminky, které se snaží být dokonalé a stojí je to obrovské úsilí a tak si svůj vztek plynoucí z napětí vylévají na někom jiném. Nic jiného za tím není.

Odpověz
7. dub 2022
avatar

@madrilena máš pravdu. Ono se to posuzuje všechno jinak, když je dítě pohodové a v mateřství jen kveteš🙄

Odpověz
8. dub 2022
avatar

Ámen. Přidala bych ještě - dělejme si co chceme a nečekejme, že nás někdo bude plácat po ramenou, ačkoli ten pocit nedocenění v mateřství je velkej.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@madrilena prosím o upřesnění co jsou dokonalé matky.deti mi spí přes noc,přes den jsem se jim věnovala a dělám to tak i po nástupu do práce.v pepcu apd nenakupuji, jednou jsem tam dcerce koupila tričko a po vyprání mohla použít jen na doma místo do školky 🤔 Peru v eko prášku už od narození dětí,to je jediné po čem nemají rozjetý ekzém... oblečení střídám denně,užívám si čas s dětmi,jdu v klidu na kávu s kamarádkami když jsou ve školce.kdyz udělají scénu v obchodě,tak odcházíme bez nákupu,doma se sní i co nechtějí-nakup měl proběhnout v klidu.kdyz udělají scénu venku tak si stoupnu kousek od nich a počkám až je to přejde (většinou na ně promluví někdo cizí a je klid a jde se dál).já se rozčilovat nebudu,nemá to cenu.scena=večer bez pohádek.u nás máme dost volnou výchovu,ale za to s nastavenými pravidly-jezdi hodně na kole okolo silnice, zdravení když někam přijdeme,atd.vedeme je k samostatnosti. Nikomu nic nevnucuji,ať si každý děti vychovává jak chce,ale nejvíc mě dokáže nadzvednout,když si "děti" jdou v 18 letech pro hotový řidičák,neumí ani pozdravit a vše za ně zařizují rodiče.to někteří se rodiče musím být dětem neustále u zadku?

Odpověz
9. dub 2022
avatar

Z mého pohledu neskutečně sobecké ....kdyby takový byl každý , svět by byl dávno v pr****.... toť můj názor 🤦

Odpověz
9. dub 2022
avatar

Presne tak. A pokud se citite uplne pod psa, pustte si Vymenu manzelek, dejte si decku vina a budete si pripadat jako hvezdy 💪😎

Odpověz
9. dub 2022
avatar
Odpověz
9. dub 2022
avatar

Čoveče, já ti nevím... Souhlasím s tím, že bychom měli žít život v souladu se sebou... ALE taky si myslím, že bychom měli vlastní svědomí nějak kultivovat, že když máme děti, které jsme si dobrovolně pořídili, tak bychom se jim měli věnovat, měli bychom zatnout zuby i s tím nákupem, a nezadupat to řvoucí batole do země. A když už se to stane, měli bychom sami sobě přiznat, že jsme to nezvládli, a jemu říct promiň. Není to o sebemrskačství, ale o sebereflexi, a snaze dělat věci líp, ne proto, že "nekdo něco", ale proto, že je to dobré. Koupit si jedno triko z fast fashionu nevadí, ale když si jich někdo koupí padesát, aby je do roka vyhodil, a koupil dalších padesát, tak by měl i na pár za víc peněz, která dýl vydrží. Za "vyhynutí živočišnýho druhu" jednotlivec nemůže, ale může za to milion jednotlivců, kteří si říkají "já za nic nemůžu". Každý máme svoje limity, v našich botách cizí nechodili, aby nám mohli říkat, co můžeme, a co ne, něco už je nad naše síly, jenže rozhodit rukama a ustrnout v sobectví a pocitu, ostatní to dělají blbě, tak já můžu taky? No můžu, ale je to dobře? Fakt nestojí za to trochu na sobě zamakat?

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@95newmommy2020 Na klouzačku je to myslím v pohodě, horší by bylo, kdyby ti nevadilo, že je hází někomu na hlavu :D

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@95newmommy2020 trosku off topic, ale bapr mne velmi vadi hadzanie kamienkov na smykalku pretoze ju to proste nici.. poskrabe sa 🤷🏻‍♀️

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@treasurka kdybychom byli všichni tak uvědomělí, tak nemají ti influenceři takový úspěch...☺️

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@levandulovy_caj Promiň, nepochopila jsem. Je to soda, nebo není? 🙈

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@treasurka není ☺️
Jen si obecně myslím, že plno lidí se nechává lehce strhávat názory influencerů. Pak z toho může vznikat nějaká frustrace...

Odpověz
9. dub 2022
avatar

Rozpoutava se tady zajimava debata. Ja prispevek beru s nadhledem, jako zamysleni se nad tim, ze je v poradku nebyt dokonaly, ale hlavni je byt sam sebou. Soucasti me samotne je i seberozvoj a uvedomelejsi ziti. Takze treba kupuju ve fast fashion, ale minimalisticky, dost take ze druhe ruky, stejne tak obleceni prodavam/davam dal. A stejne s prispevkem souhlasím. Hlavni je to nehrotit a ze vseho se nepo. Ten tlak na vykon a dokonalost je za me zbytecne velky. Nerikam, ze je v poradku byt flegmatik, ale delat a rozvijet se v oblastech, které mi pripadaji dulezite a zbytek se postupně prida. Chceme byt dokonalymi matkami, milenkami, zenami, zamestnankynemi/podnikatelkami a nevim cim jeste a casto u toho zapominame si to obycejne uzit a prozit

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka Wow, tak to nechci videt tu frustraci, kterou musis zazivat pri kazde navsteve hriste 😆 Ja to beru tak, ze se veci maji pouzivat, takze kdyz moje dite nehazi kameni na jine, at ji klidne na skluzavku haze, nevidim v tom zadny problem.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@levandulovy_caj Ufff 😂 Mně příjde, že jsou tu nějaké dva vzájemně protichůdné druhy extrémních nároků, které se vlastně uplatňují zároveň.
Na jedné straně "matko, za všechno můžeš, všechno jsi měla vědět": Vyprdnul se na tebe chlap? Mělas to vědět, proč sis s ním dělala dítě?, Odřela jsi auto? Jsi nemehlo, proč vůbec řídíš? Máš doma bordel? To já bych nikdy...a to mám 10 dětí, farmu, firmu, peru v potoce, češu len a po nocích drhám peří. Nechce tě chlap? Asi jsi moc tlustá, hubená, moc se staráš o dítě blbě vaříš, prostě si zato můžeš sama. Nepomáhá ti chlap doma? Asi jsi moc tlustá, hubená, moc se staráš o dítě blbě vaříš, prostě si za to můžeš sama. Nespí ti dítě celý dny a noci? No a co, jen ho nos, nespi, nejez, to vydržíš, sis ho neměla pořizovat. ... hahaha, kiš kiš kiš
No a na druhý straně "všechno je v pohodě, ono se to nepo, to jsou ty lepšomatky": Živí se ti kojenec párkama a svíčkovou? To je v pohodě, my to taky přežili. Nemá tvoje dítě řád, hranice, návyky? No a co? Ono se v životě naučí. Jsi bezohledná ke svýmu okolí? Však v poho, okolí je taky bezohledný. Neumí dítě vyslovovat? Noa co, na co logoška, koukni kolik politiků ráčkuje a šišlá? Má křivý nohy? No a co, nebudu s ním cvičit, třeba by to stejně nefungovalo, a když bude chtít bude cvičit až vyroste... Atd. Atd.
Jako by nějak neexistoval ten střed, a nějaká celkově mateřská/ženská vzájemná vlídnost a pochopení a podkora. Vždyť, kurňa, všechny tím procházíme...

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@martiniquest No žejo! A teď, ó ty hrůzo, když některé dítě leze po té skluzavce nahoru s tím pískem a kamínkama zašlapanýma v rýhách na podrážce 🙈🙉🙊

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@treasurka Hele to kiš kiš proudi vzdy jen z vlastni frustrace, nic jinyho v tom neni.

Odpověz
9. dub 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@martiniquest nezazivam frustraciu, len vysvetlujem preco by sa to podla mna nemalo robit. Mam proste rada poriadok a pravidla, co uz so mnou 🤷🏻‍♀️

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@treasurka důležité je, aby člověk našel balanc sám v sobě a neopičil se po někom... A i to, že člověk o sobě trošku zapochybuje, není nic špatného 🙂
Hlavně objektivitu na netu nehledat 🙂 já si tu taky kdysi vylila srdíčko, že mi můj muž doma moc nepomáhá a dozvěděla jsem se, že to snad nikde není a všichni muži místních maminek jsou dokonalí 😀😀😀 (potom nechápu, proč se každé druhé manželství rozvádí)

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@levandulovy_caj Jo... A když si šáhnu do svědomí, tak jsem asi taky někomu něco takovýho napsala. Asi abych měla ze sebe lepší pocit, když to tak není ve skutečnosti, tak aspoň na tý obrazovce je to chvilku tak, jak bych si přála...

Odpověz
9. dub 2022
avatar

Podle me se citi pod tlakem hlavne nevyrovnani lidi co potrebuji porad nejake dukazy ze nejsou spatni , ano vali se to na nas ze vsech stran ale dulezite je vedet kdo jsem ja co chci a jakym smerem v urcite veci chci jit
....

Snazim se chovat k detem hezky a nepouzivam zadne fyzicke tresty ....Ano ...rvu nekdy na deti jako hyena a brecim kvuli vychovy ...taky ....ale nemam pocit spatne mamy ...ani ze je na me tlak

Za obleceni moc neutracim a ne nemam tricko z ceskeho lnu a ceskeho vyrobce ale tech tricek mam par ....nekoupim si klidne pul roku tricko a nosim i tricko ktere jsem mela v 9.tride 😅...
Opak Fast fashion neni o tom koupit tricko od mistniho ...je to i o tom kupovat co clovek potrebuje...vymenit tricka co nenosim s mamkou nebo i zajit do sekace...nevyhodit dobre obleceni ale poslat dal....

Zivot neni o tom pred vsim zavrit oci a ignorovat medvidka nebo tipy ve vychove .
...

Je to o tom najit si v tom to svoje a zaroven vedet ze jdu pro me spravnym smerem...
Clovek neni dokonaly a porad je se co ucit ...
Ale kdo ma depky ze mu nekdo da nevyzadanou radu rnebo rekne kritiku na MK ...
Nebo se citi byt tlacen do kouta na socialnich sitichb...ze je moc hubeny \ tlusty ...bohaty/chudy....
Moc nahaty\ moc zakryty....
By se mel nad sebou a svym zivotem zamyslet a asi zapracovat na videni vlastni hodnoty ....

Odpověz
9. dub 2022
avatar

Taky mi přijde, že tu atmosféru - porovnáváme/pomlouváme/citíme se hrozně a nebo hrozně na koni, podporují pořady typu Výměna manželek, Malé lásky atd. Nebo na super.cz je každý druhý den článek, jak je nějaká rádoby celebrita měsíc po porodu zase v šejpu. Nemluvím o covidu nebo situaci na Ukrajině, na to má každý názor a běda jak jiný, než ten náš. Je to džungle a je to těžké ustát. Pracovat na sobě, padat na ústa, zase vstávat a nastavovat si zrcadlo bude vždycky těžší než psát na Modrým koníkovi, že já bych to teda takhle mít nemohla..

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@denikzaslouzilemamy To je legrační, mně od té doby, co používám výhradně NT kosmetiku a drogerii a nakupuju udržitelně náklady naprosto zásadním způsobem klesly. Prvním krokem bylo, že jsem si zakázala polyester - najednou tričko z bavlny nebyl problém . A další už nepotřebuju, protože vydrží roky. Stačilo se přestat vymlouvat, že na to nemám, a opravdu kupovat jen to, co potřebuju. O tom, jak bouřlivé diskuse tu vyvolává každý příspěvek maminky, která jede respektující výchovu, nedává dětem průmyslové sladkosti nebo omezuje televizi ani nemluvě. Zrovna tady je nátlaku směrem, který vy mainstreamovou maminku mohl stresovat, spíš pomálu. A kdo si jede po svém, ví, proč to dělá, a těžko se vystresuje nátlakem mainstreamu. Nebo možná jen nechápu, co máš na mysli.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka Jakože pidikamínky poskakující po skluzavce by ji ničily víc než děti, které po ní jezdí v botách s podrážkama plnými kamínků a přitom brzdí nohama, protože se bojí? Netvrdím, že to není možné, ale moc se mi to teda nezdá...

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@rebe netvrdim ze viac.. ale vsetko so vsetkym a tie ihriska po par rokoch vyzeraju na odpis..

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@madrilena A ty jsi se mnou dětství strávila? Ve skutečnosti o mně nic moc nevíš, jen tě z nějakého důvodu irituje, že se snažím žít a vychovávat co nejlépe, protože v tom vidím smysl. Přijde mi vtipné, že mě odsuzuješ za to, že prý někoho odsuzuju. Asi k tomu máš důvod. Já píšu o sobě. A i když to možná vyzní hnusně, ve skutečnosti mě nijak zvlášť netrápí, jak to děláš ty nebo jiní cizí lidé. Takže klid, vážně tě neodsuzuju. Ani jiné maminky.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka Na našem hřišti jsou rozbité hrací prvky, protože po nich šplhají gymnazisté a na jejich váhu to holt stavěné není, ale skluzavku máme celé roky stejnou.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@rebe tak ja som zazila aj smykalky v dost zlych stavoch, v nich uplne ryhy az bol vidiet ten vnutorny material..

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka Tomu samozřejmě věřím, jen prostě pochybuju, že by to bylo víc od pouštění kamínků než od toho, že tam děti brzdí botama.

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka hele házeni kamínků na skuzavku je top zábava obou mých dětí. :D pokud tam nikdo není, rozhodně jim to nezakazuju. A klouzačka je v super stavu. Takže pokud máte zničené klouzačka s velkýma ryhama, tak to fakt není od toho, že by tam batole hazelo kamínky. To by tam muselo házet stokilovy šutry. 😀

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@me_druhe_ja
@rebe holky ja sa predsa nejdem hadat, mam radsej dobru naladu 😁 len to proste nemam rada, pre mna je to nieco co sa nema robit, tak ako liezt po smykalke hore 😁

Odpověz
9. dub 2022
avatar

@vladienka tak jasně, každý máme nějaký svůj oblíbený nešvar. Já když vidím někoho, jak vykopává ty kamínky do trávy nebo je tam nedejbože hází, tak mi cukají obě ruce. :D ale rovnám si jen svoje děti :D

Odpověz
10. dub 2022
avatar

👌👌👌

Odpověz
10. dub 2022
avatar

Nechávám svoje děti lézt po skluzavce nahoru a jsem pyšná, že to umí a jsem ráda, že je to baví....samozřejmě v případě kdy se nikdo nechce sklouznout....Je to prostě o vnímání hranic, někdo má ty křídla více u těla, někdo je má více roztažené, ale nemusí to nutně znamenat extrém, že dovolím vše... Že mám volnou výchovu atd. Naopak v důležitých věcech jsem důsledná, ale taky nejsem neomylná, dokonalá, a ne vždy se vše daří podle předsta. Ale stejně to ty děti všechno od nás odkoukají, jak se co dělá "správně".... Např. Nijak extrémně nevedu své děti k tomu aby nedrobili po bytě jídlo, fakt to nehrotim. Mám vysavač do ruky a klidně ho dvakrát za den vezmu do ruky a prostě fík fík.....ale včera jsem byla svědkem toho jak moje starší dcera 3,5r dává ochutnat omáčku ročnímu bráchovi a drží pod lžičkou ruku aby neukapla....a já jen zírala...a je to boží, děti jsou jak houby....úžasné, snažím se jít příkladem ale nechat jim dětství...
Každý máme svoje hranice, hlavně si to dělejme prostě podle toho jak to cítíme, že je to nejlepší pro naše děti, to je přeci na prvním místě a nejdůležitější, nebo ne?

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@martiniquest tak třeba moje děti nemají chuť sjíždět zadkem kamínky, co tam naházel někdo jiný. Je to divné? Nemyslím si.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@tahejhula tak jasně, to už je věc druhá, že rodič který dovolí házet ty kamínky by mohl dítě vést i k tomu aby dalo věc do původního stavu. Chápu že některým dětem, ale hlavně i rodičům to může vadit. Ostatně co vadí rodičům, vadí i dětem...Taky se nemyslím, že to je divné, každému vadí podle nastavených hranic...

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@teasapple no já tu prdel z toho poškrábanou nemám, víš co...

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@tahejhula ty jo tak moje děti z toho nikdy poskrabanou prdel neměli, max ty kamínky sunuli před sebou...to mi přijde trochu utažené za vlasy, a opět jsme u těch hranic....ale pokud jste toto opravdu zažila tak vám nic neberu...

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@rebe jediný, co mě na tobě irituje je, že se snažíž ze sebe dělat super matku a na všechny ostatní, které hodnotíš jako méně úspěšné se díváš s despektem, na líné kůže, které si zvolí raději nejsnažší cestu, jen aby se nemusely (ony matky) namáhat). No, nakonec jsi to tu přiznala, že odmítáš svoje děti každý den vypravovat do školy, protože bys to nezvládla. Tak každý zkrátka nezvládáme něco jiného. Ty nezvládáš to, co dokáže zvládnout většina matek z této republiky a jiné matky zase nezvládají to, co zvládáš ty. nikdo není dokonalý a je dobré si to přiznat, než si hrát na nafrněnou a poučovat všechny kolem, jak jsou neschopné. Buď skvělou matkou se všemi normálními povinnostmi rodiče a pak si povíme. Pokud si cestu značně ulehčuješ tak, aby to pro Tebe bylo pohodlné, tak prosím nepoučuj jiné.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

snažíš

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@teasapple no my tady nemáme klasické oblázky, ale drobné kamínky, které mají i celkem ostré strany. Takže v zimě, v zateplených kalhotách dobrý, v tenkých teplácích už ne dobrý. Ale možná jako matka čtyř dětí nepoznám odřenou prdel z kamínků, když děcka při dojezdu nadávají. 👍

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@rebe Tak se nevymlouvej a vypravuj děti každý den do školy. Tohle bych řekla, pokud bych uvažovala stejně jako ty (osobně zastávám názor, že je to každého věc) v tom smyslu, že nařizuješ ostatním, ať dělají to, co ty. Každý má právo si kupovat, co chce. Triko z kůže, nylonu, krajky, bavlny, polyesteru nebo třeba z kartonu. Jestli chceš jen triko z bavlny, je to Tvoje věc. Peskovat ale ostatní, že si koupí triko z polyesteru z....... (dosaď si sama, nevím, které značky Tě iritují nejvíc) je trochu dost mimo.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@tahejhula v pohodě, já ti to opravdu nevyvracim. Mám teda jen dvě děti...zkušenost stejnou nemám. To je celé.

Odpověz
10. dub 2022
avatar

@vladienka Mě jen zaujalo to, že se tím skluzavka ničí. Znám a chápu soustu důvodů, proč lidem vadí posílání kamínků po skluzavce. Proto moje děti na konci této činnosti pokaždé musí všechny kamínky uklidit a několikrát skluzavku vycídit vlastními zadečky, nechtěla bych, aby se kvůli jejich hře ušmudlalo dítě rodiče, který o to nestojí. Zdá se mi nepravděpodobné, že by tím mohli něco poškodit, nic víc. To, že ti to vadí, je v pořádku, každému vadí něco.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@madrilena Tvá dlouhodobá iritace čímkoli, co napíšu, plynoucí z naprosto jasné představy, co si myslím, i když jsem ti to nespočetněkrát vyvrátila, se mi změnit nepodaří. Ale je to prostě jenom nějaká nemocá představa v tvé hlavě, nic víc. Sama sobě vyvracíš, že ze sebe dělám dokonalou matku, tím, že píšu o tom, co mi nejde, co se mi nedaří nebo co neumím - a to mi taky vyčítáš. Když píšu o tom, co mi jde - je to podle tebe špatně. Když píšu o tom, co mi nejde, ale snažím se o to - je to podle tebe ještě horší. Když píšu o tom, co mi nejde - je to podle tebe důvod mě odsoudit. Ale problém je ve mně - tak jistě 😀

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@madrilena Nevypravuju děti každý den na osmou, protože nechci. A nevymlouvám se, že je to moc brzo, že mám moc dětí, že to a ono a že si to můžou dovolit jen matky raních ptáčat, které vstávají snadno. Nedělám to, protože nechci, tak jsem si zařídila život tak, abych si mohla dovolit to nedělat.
Když si někdo koupí laciné triko vyrobené dětmi v Bangladéši, které si na sebe vezme třikrát a pak ho vyhodí - je to sice hloupé chování, ale ať to tak dělá, pokud chce. Lžeš, když tvrdíš, že za to někoho peskuju. Ale nerozčiluj se, když tvrdíš, že na kvalitní, eticky vyrobené triko mají peníze jen finančně zajištěné ženy a ty na něj nemáš, a já napíšu, že je to výmluva - je to výmluva. Opravdu neexistuje moc matek, které by neměly co na sebe, kdyby si místo tří laciných trik na pět použití koupily jedno kvalitní, které jim vydrží klidně deset let. Naopak, stačí se přestat vymlouvat, zkusit to, a zjistíš, o kolik je to levnější. Triko za 250 při pěti použitích stojí 50 korun za jedno nošení. Triko, které jsem si před pěti lety koupila za 980, nosím ho minimálně dvakrát měsíčně, takže jsem ho na sobě měla minimálně 100x, mě přišlo na necelou desetikačku za jedno nošení. Jedno tričko z biobavlny mám taky z udržitelné kolekce z tchiba, bylo rovně ušité, tak jsem si ho koupila, stálo 290 korun...

Odpověz
11. dub 2022
avatar

Já bych ještě dodala, že kdo má problém s nakupováním ekobio oblečení (ať už kvůli ceně, nebo protože si třeba myslí, že je to podvod), ale zároveň chápe, proč je dobré omezit plýtvání a spotřebu, tak může využít bazary a sekáče. Jednak nakoupí levněji, jednak přepoužije už koupené oblečení, které je často jako nové, a taky pomůže jiným rodičům, kterým se vrátí nějaké pení ze zpet. To mi příjde win win win.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@treasurka Pokud jde o oblečení pro dospělé, existuje ještě krásná a velice úsporná varianta nekupovat nic. Stačí vydržet rok, dva a šetřit si peníze za "super, mají výprodeje!", "měla jsem těžký den, potřebuju si spravit náladu" nebo "to se mi povedlo, zasloužím si odměnu" – a najednou je klidně na šaty od návrhářky...

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@rebe To máš se vším, jak se říká, že člověk není tak bohatý, aby si mohl dovolit kupovat levný věci... U dospělýho oblečení mi příjde, že se k tomu ještě můžu chovat šetrně, a vydrží to, i když je to třeba ta fast fashion. Třeba konkrétně džíny mi vydrží fakt dlouho, i 10 let mám jedny, v HM těhotenských jsem odnosila 4 děti, ... U dětí a oblečení ale vidím, jak to jen lítá. Jednak z toho rychle vyrostou, jednak pokud chci, aby měly nějakou volnost, a nechci je buzerovat, aby si támhle nesedaly, támhle nelezly, tak prostě musim počítat, že to potrhají, zaflekatí, atd. A to se mi teda taky nechce kupovat něco dražšího. Ve školce, tam jsou hned děravý kolena, na to úplně stačí něco z druhý ruky, a ještě mám dobrý pocit. A fakt mi nechodí jako socky.... Jediná výjinka jsou boty, ty kupuju nový a dobrý.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@rebe asi si mě s někým pleteš - to se týká tvého předposledního příspěvku. Možná až pro své děti něco uděláš a nebudeš je jen nechávat vyrůstat jak dříví v plotě, protože se ti nechce je vypravovat do školy a řešit jejich domácí přípravu do školy (tedy nenutit je dělat nic, co nechtějí, aby ses nenamáhala), tak si taky zajdeš koupit triko z Bangladéše. Nebudeš mít zkrátka neomezeně času, jako máš teď, když si Tvoje děti dělají jen to, co chtějí. Jinak slow fashion si začnu ráda kupovat, až mi nabídne něco, co se mi bude líbit, bude mi to zároveň slušet a bude to za přiměřenou cenu. Zatím jsem ale žádnou takovou značku nenašla. Buď to není pro mou postavu, nebo je to hnusný nebo je cena nepřijatelná (ale cena hraje roli v mizivém množství případů). Fakt nehodlám vypadat jako batikovaná lesana, nebo nosit teplákové šaty nebo koktejlky na běžné nošení. Asi tak. Ty si nos co chceš, jak Ti to vyhovuje a pro své děti si dělej nebo nedělej co chceš. Konečně už ale přestaň se svým poučováním a peskováním ostatních (jakože hledají výmluvy proč si nemůžou koupit nic jiného než triko z Bangladéše nebo proč nejsou na své děti dost hodné jako ty, když je necháš dělat co chtějí), myslíš, že většina MK není na Tvé nevyžádané rady zvědavá. Pokud něco dělat nechceš, nedělej, ale nenadávej ostatním, že to nedělají podle tebe.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@treasurka Já nekupuju "ekobio" oblečení, protože se mi nelíbí. Mě se líbí ženské věci, které zdůrazňují ženskost a to v tomhle sektoru fakt nenajdu. Obvykle to nenajdu teda ani v ČR, nakupuju online. Myslím si, že "ekobio" není až tak moc o ceně, ale o tom, co to je. A taky o dostupnosti. Bohužel "ekobio" šijou většinou lidi, kteří jsou nějakým způsobem někde mimo běžné trendy/módu a jejich produkty podle toho vypadají. Já se třeba v oblečení potřebuju cítit dobře a "ekobio" styl mi tohle nedopřeje. Je mi líto, že se najdou lidi, kteří dokáží ostatní rozcupovat na kousky (tím nemyslím Tebe), protože nejednou ekobio. Myslím si ale, že mnohem účinější by bylo řešit toto s firmami, které v zemích třetího světa oblečení šijí. Já si klidně koupím od Zary nebo jiné značky věc, kterou ušije v Evropě a klidně za vyšší cenu. Když si tam ale nekoupím tričko z Bangladéše, tak se Zaře nic nestane. Vůbec nic. Nakoupí tam totiž spousta jiných, z nichž valná většina o existenci MK nemá ani tušení. Takže jo, kdo má odvahu a čas, tak ať to řeší.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@rebe a ještě bych ráda dodala, že teda pokud se mi něco líbí a daný produkt si koupím, tak jej nosím. Nikdy jsem nežila v režimu 3x a dost. Oblečení nosím, dokud není obnošené, proděravělé, nebo malé či velké. A že bych si tím, že nebudu nakupovat fast fashion ušetřila na kabát/šaty/kalhoty.... za 100000 od návrháře, to teda fakt nehorzí. Tolik toho nekupuju.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@madrilena Tebe si opravdu nelze s někým splést. Od té doby, co tě vytočilo, že jsem svého osmnáctiměsíčního syna nepotrestala za čmáranec fixou na stole ani na něj nekřičela, ale vysvětlila jsem mu, proč je ten stůl důležitý, mi pořád dokola píšeš, že mě máš zablokovanou, abys nemusela číct moje příspěvky, ale zároveň máš naprosto přesný přehled, co dělám, co nedělám, co si myslím a nemyslím, jak žiju a kdo mi platí účty. Přitom ty tvé komentáře jsou pouze přehlídkou alibismu a hlouposti. Šaty za 100 tisíc od návrháře... Ty bláho, blábolíš tady o tom, jak se ti nelíbí ekobio oblečení, a přitom je naprosto zjevné, že ses nikdy neinformovala o tom, jaké jsou možnosti. Návrháře máme i tady v Čechách, šaty z ekologicky pěstovaného lnu u nich stojí třeba 2.900, tedy naprosto stejně, jako stojí hadry ze Zary, šité v odporných podmínkách. Ale to ty netušíš, protože prostě VÍŠ, že mají samé ošklivé věci za 100 tisíc. Ale vůbec se nevymlouváš. Je to k smíchu.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@madrilena tak to je zajimava souvislost mezi trickem z Bangladese a cepovanim deti (kdyz teda pominu tvou zcestnou predstavu o domacim vzdelavani). Jakoze na eshopu Zary to naklikam rychleji nez na eshopu Reparady? 😀 Body plus za argumentaci👍👍🤣🤣🤣

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@felixfelicis
@rebe
Jé, ženy, dějte mi ještě nějaký typ na ekomódu 🙂 Až na mě přestane malá přestane ublinkávat nevypratelný příkrmy, tak něco pořídim 🙂

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@treasurka Nevim, co se mysli pod eko, to asi poradi spis rebe 🙂 Ja se jenom snazim, aby to bylo obleceni vyrobene v CR, kdyz to jde. Mam rada Buga, Reparadu, neco mam od Donee the Label (Slovenky), Black Mountain. V zime jsem tu resila vlneny kabat, nakonec ho mam od Mayda Fashion (ten teda byl drahy a mela jsem na nej nasetreno). Ale doma si u vareni spinim obleceni z retezcu a deti tam oblikam taky🙂

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@martiniquest Trochu mi to pripominna situaci, kdyz jsem byla na ZŠ, leta pane nekdy kolem roku 1997 a skola nechala v telocvicne udelat novou podlahu. Jenomze po par hodinach telocviku byly na podlaze neodstranitelne smouhy. Instalator podlahy pry rekl, ze neni vhodne na tuto podlahu pouzivat sportovni obuv!🤦‍♀️ A skolni rad nam v telocviku zakazoval nosit normalni prezuvky, takze jsme tenkrat byli skoro cely rok bez telocviku, nez se udelala v telocvicne nova podlaha, na kterou bylo mozno nosit sportovni obuv :D Takze "'citliva' skluzavka, ktera se lehce poskrabe me neprekvapi :D

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@zanett ja sa uz nedivim aka existuje nevrazivost medzi zenami. Lebo evidentne su aj na konovi normalne posmesky a ironicke reci, obcas si pripadam ako medzi teenegerkami

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@vladienka No pozor! Ja to nemyslim spatne. Muj prispevek byl jenom obecne zamysleni nad tim, ze ne vsechny materialy jsou vhodne pro pouziti tam, kde jsou pouzivany. Detska sluzavka, nebo podlaha v telocvicne. Nehodlam zahajovat zadny hejtujici diskuzi vuci nikomu, ale zaroven se odmitam obhajovat, notabene za prispevek, ktery jsi asi spatne pochopila.

Odpověz
11. dub 2022
avatar

@rebe já ti teda fakt pořád nepíšu, že tě mám zablokovanou... jo s počmáraným stolem máš pravdu. To, co nezničili generace před tvým synem, zničil tvůj syn, protože ho necháš. :-/ Jinak ty nechceš vypravovat děti do školy a já zase nechci nosit ekobio hadry. A to říkám jako člověk, kterej rozhodně hodně přemýšlí nad tím, co dá do pusy, čím vypere a čím umyje nádobí. Třeba. Ale hezkou udržitelnou módu mimo řetězce jsem nenašla. Tak aby mi sedla a tak, aby byla mě dostupná (nemám na mysli cenu). A pokud si koupíš konkrétně triko z Tchiba, tak vůbec nemáš zaručené, že Ti to neušilo dítě z Bangladéše. Ono totiž Tchibo je vyčůrané a místo, kde je zboží vyrobené neuvádí. Já taky nakupuju v Tchibu. A taky nakupuju v řetězcích organickou bavlnu. To ale neznamená, že mi dané triko neušilo dítě v Indii. Zdar.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@felixfelicis promiň, o domácím vzdělávání něco vím, sama jsem se o něj zajímala. Nakonec jsme vybrali školu, která se k dětem chová hezky a výuka je stimulující, děti do ní chodí rády. Je to vyhraněná reakce na rebe, která si s domácí výukou spíše usnadňuje život než cokoliv jiného. Pokud rebe dokáže napsat, že ostatní ženský se vymlouvají, že si nemůžou koupit ekobio módu, tak já dokážu napsat, že ona je pohodlná a nechce se jí děti vypravovat každý den do školy. Někdo nechce řešit ekobio módu a někdo nechce zase řešit přípravu do školy. Fakt je ten, že dokud tu rebe nezačala spílat, jak jsou ostatní líné koupit ekobio tričko a dělat vlastně všechno podle ní, tak jí tu nikdo nic nevyčítal. Ale rebe tu v jiném příspěvku někde na MK vypisovala jak strašně obdivuje ostatní, že dokážou každý den vypravit děti do školy a řešit školu (tzn. úkoly, přípravu atd.), tak to že ona by nezvládla a že proto si život přizpůsobila a částečně jsou děti doma, kdy si dělají co chtějí a částečně chodí do komunitní školy. Takže to nedělá kvůli dětem, ale kvůli tomu, protože je líná a normální systém by nezvládla. Takže to vůbec není o nepochopení domácího vzdělávání, unschoolingu atp., ale o konrétní vyjádření rebe. Možná je lepší se nevyjadřovat, když nevíš, na co narážím.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@rebe já si nechci kupovat šaty ze lnu, to je ten fór. A další fór je, že mě ekobio móda vizuálně nepotěší, už jsem to tu psala. Já se snažila v minulosti něco koupit, ale nedá se to. Mám ráda hezkou elegantní módu a takovou opravdu na mojí postavu mimo mainstream nenajdu. Protože on když někdo šije ekobio, tak většinou něžije mainstram a třeba business život a podle toho taky produkuje. Je to výběr barev, materiálů a střihů. Až najdu slow fashion značku, která všechny moje požadavky splní, tak nemám problém si koupit šaty za 2900. Nemůžu si ale koupit šaty za 2900, které se mi nelíbí a třeba mi ani nesedí. A dost pochybuju, že se najde někdy někdo (minimálně v ČR), kdo bude šít podle mého gusta, protože prostě český styl nevyhledávám. Pokud chceš něco dělat s šicími dílnami, kde šijou děti, tak to asi budeš muset řešit s danou firmou, která tam šije. Obviňovat lidi, že se kupujou zboží ničemu nepomůže. Myslím si, že nikdo nikdy ještě nedokázal nic změnit obviňováním jiných lidí. Můžet jít jedině příkladem a stát se inspirací. Třeba pro ty, kterým se česká móda líbí. Pokud budeš ostatním nadávat, že jsou líné čůzy, protože si koupí triko v Zaře, tak dokážeš akorát pravý opak. Akorát lidi naštveš a ekobio módu tuplem kupovat nebudou. Kolik lidí si myslíš (z těch co chodí do Zary) jsi nalákala svým přístupem na ekobio módu? Davy, co?

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@madrilena Hele, dalo by se argumentovat, protože píšeš lži, nesmysly a hlouposti. Ale diskuse s hlupákem je ztráta času. A ty jsi navíc zlá. A zjevně je ti tak dobře, tak si to užij, ale já tím svůj čas ztrácet nebudu.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@treasurka To už je hodně mimo téma původní diskuse, ale určitě se ti povede na zdi najít vlákna na tohle téma, řeší se to tu celkem často. V dnešní době existuje tak neskutečný výběr výrobců oblečení v jakémkoli stylu včetně šikovných švadlen, které ti ušijí naprosto cokoli, co si vymyslíš, z jakéhokoli materiálu, co se dá koupit kdekoli na světě. Já si teď mnohem víc užívám nenakupování, protože i když si koupím tak 1-2 nové kousky ročně, v součtu za ty roky, které kvalitní věc vydrží, mám skříň plnou až až.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

Jen si dovolim obecny postreh. Zduraznuji; OBECNY! Aby me zase nekdo nesepsul za to, ze se do nekoho navazim.

Aktualne si nechavam sit u svadleny sako. Mam nekonfekcni postavu (vysoka, atleticka), takze hotova saka z obchodu (a je jedno, zda z H&M, nebo od disagnera) mi nesedi; maji cato kratke rukavy a maji taky ramenni vycpavky, coz ja nemuzu, protoze s vycpavkami vypadam jak Rambo. Casto jsou mi taky volna v pase, jelikoz mam velmi utly pas.

Takze;
- cena za usiti od zkusene prazske svadleny 5200 KC (bez kapes, s kapsami by to bylo 6000 Kc)
- svrchni latka; koupila jsem bukle za cca 600/metr, takze na sako potrebuju 2 metry, tudiz jen za material je to 1200 Kc (da se koupit levnejsi, ale i drazsi, samozrejme)
- knofliky - 150 Kc
- podsivka a podlepeni saka - to mi dodala svadlena, pocitam, ze to bude kolem 500 Kc.
- dojizdeni na zkousky; svadlena bydli na druhe strane Prahy, tedy sakra dost daleko ode mne

Suma sumarum myslim, ze mi to sako vyjde na dobrych 7-8 tisic. A to je jenom jedno sako! Jeste jsem si u ni chtela nechat sit letni kalhoty, ale nemam nervy na shaneni vhodne latky a jezdeni na zkousky, takze si asi kalthoy koupim konfekci.

Chci tim rict, ze nechat si u svadleny usit sem tam nejaky kousek lze. Ale neumim si predstavit, ze bych si cely satnik nechala usit u svadleny. Jednak by me to stalo opravdu hodne penez a taky by to trvalo dlouho - a holt clovek musi v mezicase neco nosit, aby nebyl nahy, ze.

Pocitam, ze to sako budu kombinovat, mimo jine, s kousky z Orsay ci Anna Field pro lezernejsi look. Ani mne nehne kupovat si nejaky predrazeny top ze slow fashion - to ty penize dam radeji na jazykovy kurz (na ktery jsem se mimochodem opravdu nedavno prihlasila).

PS. Jo a sehnat kvalitni svadlenu je kurna fuska! Zas tak moc jich neni. Svadlen je asi jako maku, ale kvalitnich? To sotva! Tu mou jsem si nasla az po nekolika nezdarenych pokusech, kdyz mi svadleny rekly, ze bud nemaji spravny stroj na tuzsi latku (bukle), nebo se nemaji cas, nejdriv za 3 mesice, nebo ze sitim saka nemaji moc zkusenosti (spis siji sukne a saty) a miliarda dalsich vymluv. Takze sehnat kvalitni svadlenu je umeni.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@rebe Jo tak to pak jo.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@zanett Přesně, to je právě ten problém. Když jdeš do obchodu s konfekcí, něco co máš po ruce, tak to vyřídíš rychle a nestrávíš s tím příliš času. Navíc, švadlena něco ušije, když se Ti to nebude líbit tak smůla. Musíš to vzít. V obchodě si zboží zkusím a hned vím, jestli mi to je. A pak taky, pokud se nepídím, tak o ekobio nevím. Protože ekobio si není ochotné zaplatit reklamu, takže se o ní dozvíš jen pokud hodně pídíš nebo máš podobné kontakty nebo náhodou. A souhlasím s Tebou co se týká postavy. Taky mám problém sehnat padnoucí oblečení (seženu, ale....) a velikosti, které jsem prošla u výše zmíněných značek, tak nejsou pro mě.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

Dodám k tématu. Je fakt smutné, jak dokážou být některé ženské zlé, nutit svůj názor ostatním, jako jediný správný. Každý si má žít podle svého tak, aby byl spokojený. Soudit ostatní, protože jdou do Zary nebo jim ulítnou nervy a na dítě zařvou je fakt dno. Dno nejvyššího kalibru. Přemýšlím, jestli je podvádí manžel? Nebo je hodně v práci? Nebo se přemáhají takovým způsobem, že si musí pak zlost vylévat na jiných? Přemýšlím proč má někdo potřebu o ostatních tvrdit, že jsou to líné čůzy, které jen hledají výmluvy pokud jdou do normálního obchodu? Vážně je to nutné?

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@madrilena Tak nám to řekni: proč máš potřebu o někom jiném tvrdit, že je líná čůza? Protože tohle spojení jsi tu použila pouze ty. Proč si tu vylíváš zlost na mně? Co z těch důvodů, které vypisuješ, platí pro tebe?

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@zanett Myslím, že je to celé pochopitelnější, když se místo "ekobio", "lesanská batika" a podobných znevažujících přezdívek použije termín "udržitelná móda", protože tam je víc cítit ta vícesměrnost. Nestačí, že je oblečení dlouhodobě udržitelné pro planetu, musí být udržitelné i pro výrobce i pro kupujícího. Je jasné a nezpochybnitelné, že nechat si ušít celý šatník u švadleny je dostupné pro málokoho. Ale zase, proč hned celý šatník? Já mám ve skříni saka čtyři, z toho tři mám ještě z doby před dětmi, jedno z typicky fastfoodové značky, ale dobře ušité, takže i po víc než deseti letech stále slouží, není tedy důvod (a už vůbec by nebylo udržitelné) ho vyhazovat. Nechala jsem si tedy sako ušít jedno, víc jich nepotřebuju. Zkoušky u švadleny jsou opravdu časově náročné, já tam zároveň jezdila kvůli zkoušení svatebních šatů, takže byl ten čas využitý efektivněji - ale je to prostě součást platby za to, že máš sako na míru. S tvým typem postavy řešíš zase jiné problémy než já s tím mým, ale nejspíš se shodneme, že nestojíme před volbou krásně padnoucí sako na míru, nebo stejně skvěle padnoucí sako z konfekce. Tahle možnost neexistuje. Ale řekněme si na rovinu - kdyby existovala, kdyby tam měli krásné, perfektně sednoucí sako z kvalitního materiálu za super cenu, ty sis ho koupila a nosila ho dalších třeba deset let, takže bys ho opravdu unosila, udržitelné by to bylo. Stejně jako by bylo neudržitelného mít sak ušitých na míru od švadleny několik desítek.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@rebe já nikdy sama o sobě nepíšu, že je líná čůza. Ty jsi tady jako první psala hnusy o druhých, tak se nediv, že se Ti to vrací jako bumerang. Už jsem ti to tu psala několikrát. Sama nazýváš ostatní lenochy, ale přiznat, že tvoje děti nechodí do regulérní školy problém nemáš (ale hlavně ten důvod - nezvládla bys to!). Jak někdo, kdo nezvládá zajistit základní věci pro děti může nazvat ostatní lenochy, protože si jdou koupit oblečení do obchodu, který je pro ně dostupný (jak vzdáleností, tak cenou)? Proč chceš, aby všichni uvažovali stejně jako ty? Proč do toho ostatní nutíš? A proč se mnou vlastně ztrácíš ještě čas? S takovou nulou přece :-/
P.S. znám jednoho pána (jsem přesvědčená, že ho znáš i ty), který taky strašne proti řetězcům. Furt říká, jak můžou být lidi tak hloupí, když já, který jsem dělal x let v korporátu (tudíž jsem si nahrabal dost slizkou a jistě velmi neetickou prací) v zahraničí to vidím jinak? Ono všechno má dvě mince. A lidi, kteří mě peskujou, za to, že žiju tak, jak chci mě štvou a nemám je ráda a NEBUDU je následovat v jejich smýšlení. Právě naopak. Stejně tak to má řada jiných lidí. Já jsem já a nebudu se měnit kvůli nikomu a obzvlášť ne kvůli někomu, kdo mi sdělí, že jsem hloupá a nemá cenu se se mnou bavit. Proč bych to dělala?

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@rebe jinak mám ti onikat, když říkáš"tak nám to řekni"? Tak prosím paň mámo. Hlavně se nenamáhat. Aby se jim nepřitížilo. To by byla katastrofa.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@rebe Ja jsem popisovala ty eskapady se svadlenou proto, ze to krasne ilustruje jeden z hlavnich duvodu, proc vetsina lidi radeji sahne po fast fashion, i kdyby si mohli dovolit sit u svadleny. Proste je to s prominutim vopruz a doufam, ze to sako, co si tam nechavam si, bude stat za to, protoze podobny anabaze uz nechci hned tak absolvovat. Uz ted to trva dva mesice a jeste dve zkousky a snad bude hotovo. Ale absolutne chapu, ze vetsina lidi proste skoci do 'regulerniho' obchodu, protoze je to proste jednodussi...

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@zanett To rozhodně je. Přeju, ať je sako bomba!

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@madrilena To ty píšeš, že je někdo lenoch a ty další ošklivé výrazy, ne já. Dlouhodobě za moje slova vydáváš vlastní smyšlenky a vulgarity. Netuším, jestli jsem ti někdy řekla něco, co tě tak hluboce zranilo, jestli máš nějaké trauma, které v tobě vzbouzí, že se snažím žít co nejlíp a pracovat na sobě, nebo jestli jsi takováhle od narození. Ale stejně jako ses nakonec dokázala přestat vymlouvat, že na udržitelnou módu mají jen ženy, které finančně zajišťují jejich muži, a přiznala sis, že prostě a jednoduše nechceš, mohla by ses i přestat vymlouvat, že tě z něčeho obviňuju nebo ti něco vyčítám či ti něco vnucuju, když ve skutečnosti jenom nechceš řešit problém, který máš v sobě ty. Ale víš, jediný, komu to ubližuje, jsi jen a jenom ty, že se sebou takhle musíš žít.

Odpověz
12. dub 2022
avatar

@madrilena jako nezúčastněný pozorovatel diskuze se jen lehce podivím, kolik zla z tebe tryská na všechny strany...

A udržitelná móda není jen pro alternativce, to byla možná tak v 90. letech, doba už je dnes úplně jinde. Koukni třeba na mé oblíbené šaty, které splňují náročné požadavky pro ty, kdo chtějí být fér k planetě i výrobcům (což není povinné) https://www.reparada.cz/saty-osudova-marta-s-3-...

Odpověz
13. dub 2022
avatar

@antoinet kolik ze mě tryská zla na všechny strany? No to vážně ne. Jedna přispěvatelka tady začala hlásat nenávist, začala obviňovat ostatní, že jen hledají výmluvy, proč něco nedělají. Takže tohle je dobré si na začátek uvědomit. To, že někdo někde jinde napíše, že není schopen děti vypravovat každý den do vzdělávacího institutu, to je věc druhá a v jisté míře i docela závažná (podotýkám, že nemám nic proti domácímu vzdělávání, pokud je to z přesvědčení, nikoli z lenosti). Ad šaty, na které jsi dala odkaz - to není můj styl, podobné šaty jsem nosila jako náctiletá a nemám potřebu je nosit i teď. To, že se líbí Tobě, neznamená, že se líbí i mě. Červenou bervu už z principu nesnáším a nosti jí nebudu. Mám jiný styl. Styl, který mám ráda, žádná česká značka nenabízí. Koukla jsem se na všechny značky, které byly výše uvedené (zajímalo mne, jestli bych našla něco, co by se mi líbilo), ale bohužel. No nakonec, módz v ČR moc neumíme, na ulicích je to dosti patrné.

Odpověz
16. dub 2022
avatar

@rebe to jsi napsala (mimo ty již profláklé věty o matkách, které jen hledají výmluvy, proč nemají čas si koupit něco jiného než triko z fast fashion (nikoli fast foodu)): Hele, dalo by se argumentovat, protože píšeš lži, nesmysly a hlouposti. Ale diskuse s hlupákem je ztráta času. A ty jsi navíc zlá. Takže začni u sebe. Napsala jsi tady tolik urážek nejen vůči mě, ale i ostatním, že se vůbec nemůžeš divit, proč ti tu někdo ukazuje zrcadlo. Jsi zlá ženská stejně jako všechny ostatní, které si vzali do hlavy, že současná společnost je jen a jen špatná a že ty a ostatní jako ty to zachrání, protože si kupuješ hadry a někoho, kdo nešije v Číně, ale v ČR. Žij si jak chceš, ale nenuť ostatní dělat něco, co nechtějí. Přestaň ostatním říkat, co mají dělat a spílat jim , pokud to nedělají. Žij si svůj život a nech ostatní žít. Pak si myslím, že ti tu nikdo nebude psát cokoli, co tě tak strašně popudí. Dostáváš jen to, co zasiješ.

Odpověz
16. dub 2022
avatar

@madrilena pomoc, utíkám pryč 😀 Promiň, ale tvoje tryskání negativních emocí pokračuje, v každé větě...
Ono když se usilovně snažíš na někoho soustředit všechnu špínu, co tě napadne, vypovídá to víc o tobě...

Odpověz
17. dub 2022
avatar

@madrilena Už jsi se v těch svých lžích tak zacyklila, že už nedokážeš rozlišit, co jsem opravdu napsala, a co sis jenom vylhala ty. Jak píšeš - dostáváš jen to, co zasiješ. K mojí duši se ta tvoje špína nedostane, proti tobě a tvé zlobě jsem dávno imunní. Všechnu tu špínu v tobě nosíš ty. Musí to být těžký a ošklivý život, Verčo, ale zvolila sis ho sama...

Odpověz
19. dub 2022