icon

Napadla mě dnes taková myšlenka. Je někdo, kdo má nárok na příspěvek 5.000 Kč a zažádat si nepůjde?
Já s tím tak nesouhlasím, takové rozhazování peněz k ničemu ☹

avatar

Obávám se,že budeš jedna z mála. O příspěvek nezadame, nemáme nárok,ptz bych dokladala loňské příjmy. S letošními bychom možná dosáhli, ale nežádala bych stejně

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Tak ona je otázka, co všechno je rozhazování. Pokud to někdo použije opravdu pro dítě, budou to jistě dobře vynaložené peníze (i kdyby mu třeba měl koupit kolo, atd.). On stát rozhazuje i v jiných věcech a lidi o tom ani neví. Letos od ledna se např. odměna pro advokáty zvedla o 20%. Na původní vyhláškou stanovenou částku, která byla několik let krácená po povodních, protože stát na to neměl peníze - no a minulý rok minulá vláda odklepla, že jim 20% konečně vrátí, jako bychom na tom snad byli lépe. Takže stát platí ohromné peníze za obhájce odsouzených. Ti to sice mají státu vrátit zpět, ale netroufám si ani odhadovat, v kolika % případu se tak opravdu děje. To jsou podle mě vyhozené peníze. A bude jich spousta dalších.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Tim podle me jako kapka v mori nikomu neprospejes...zazadala bych a venovala tu castku nejake organizaci, ktera ji potrebuje. Rozumim nesouhlasu zbytecne zvysovat schodek rozpoctu, ale ta castka uz byla alokovana, takze protestovat proti tomu timhle upusobem mi prijde zbytecne...Podobne o tom psal jeden duchodce v Jednom dni v respektu, ze poslal rouskovne skolce sveho vnoucete - i kdyz takovych lidi jako on bylo asi jako safranu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Mít příjmy někde poblíž limitní hranice, tak na to prdim. Ale vzhledem k tomu, že tímto způsobem prdim na všechny ostatní dávky (na které ten nárok akorát asi nemám) tak tedy žádat budu. Zrovna letos se nám bude hodit každá tisícovka.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ja ani nevim, jestli dosahnem. Nejak jsem se nezajimala. Ale manzel tvrdi, ze ano a zadat chce. Zas si rikam, proc ne. Penez neni moc, stehujeme se, vse se zdrazuje. Kdyz je ta moznost.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Také s tím nesouhlasím, ale zazadame si. Od státu jsem krom rodicovske nikdy neviděla ani korunu, tak co. Kvůli nasim 10000 republika nezkrachuje a přesně, když je ta možnost...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Myslím, že stát rozhazuje více i jinde. Na žádné jiné příspěvky jsem nikdy nárok neměla, takže si rada požádám.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My teda nedosáhneme, ale kdyby ano, tak budu žádat určitě a dám to dětem na spoření..

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ja bych nezadala, ale manzel chce (on je mnohem vice financne gramotny nez ja). Taky se mi ta davka moc nelibi. Ale pripada mi teda smysluplnejsi nez kdyz se takto davalo duchodcum, pri vsi ucte k nim.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

sem asi pokrytec, ale zazadam si. pokrytec proto, ze s tim taky uplne nesouhlasim, aby to davali vsem kazdy mesic je nerealne a kolika lidem to opravdu vytrhne trn z paty, kdyz to bude jednorazove je diskutabilni. a taky bysme bez toho prezili, clovek se vzdycky nejak prizpusobi, kdyz musi.
blbej kdo dava, blbejsi kdo nebere...na sebe skoro nemyslim, kdyz neco, tak pro dceru (deti), ted cekam druhe, na rodicaku budu jeste dlouho, kazdy peniz se hodi, ikdybych ho mela usetrit az bude nejhur...a to prijit muze. vse se zdrazuje a jeste bude, nebudu delat hrdinu a tvrdit, ze se vubec nebojim, ze by se me to nijak nedotklo. clovek nikdy nevi. tak tim, ze si ho nevezmu bych akorat ukazala, ze s tim zdrazovanim sem v poho. no nejsem...taky premyslim, kde usetrit. a to je dobre. kazdy musi zacit u sebe. ale treba porodne taky nedostanu a rodit budu 🤷🏼‍♀️ tak si to zaslouzim 😅 nepropiju to ani neprokourim, mam ciste svedomi.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Hele nevidim důvod proč si nezazadat. Ja tim zaplatím deckam plavani. Hrdinku delat nebudu ani omylem.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My žádat nebudeme.Ale co je pro tebe rozhazování peněz, někomu může dost pomoci.Takže neodsuzuji nikoho kdo si o příspěvek požádá.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Pokud ty peníze nepotřebujete, tak je pošli třeba na nějakou charitativní organizaci 🙂.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Tak já to beru tak, že to není příspěvek pro mě, ale pro mé děti.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My nedosáhneme a hodně těžce s tím nesouhlasím. V Německu dostali teď 150 euro ale úplně všichni bez ohledu na výdělek. Nechápu proč my , když máme větší plat a odvádíme hodně velké daně, zase máme doplácet na ten zbytek. A 5000 na dítě? Jsou rodiny co dostanou 15k a víc. Hodně mi to vadí, vyhazování peněz, na to teď stát nemá.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sebestka vidíš pro tvoje děti ale každé dítě to nedostane.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My zažádáme. Konečně taky udělali něco pro děti. Beru to tak, že je to pro děti a za ně ty peníze taky utratím 🤷🏻‍♀️

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka Tak on s tím většinou nesouhlasí ten, co na to nedosáhne. Tak bodejť bys nám to přála 😀 A proč máte doplácet na ten zbytek? Protože je tady nastavený solidární systém. Mně se taky nelíbí, že celý život pracuji a vydělávám na lidi, kteří celý život nepracují a berou sociální dávky. Ale to je tak všechno, co zmůžu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Já žádat budu. Koupíme novou aktovku do školy a věci do školy. Poprvé jsem i žádala o příspěvek na dítě. Furt jsem si říkala že se mě nechce do toho papírování ale vše jde nahoru.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My také budeme žádat. Jsem ráda že je konečně něco pro děti. Doufám že převážná většina rodičů to vážně využije pro děti.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ha. Já ani nevím, že se o něco žádá. Nebo může žádat. Pid čím to najdu a co je vše k vyřízení potřeba? Děkuji

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Úplně s tím nesouhlasím, ale zas si říkám, že bych byla blbá, kdybych o to nepožádala, když těsně na to nárok mít budeme...jako stejně ty peníze zas člověk za něco vydá a část se vrátí do rozpočtu zpátky ve formě DPH. Zařizujeme dětem pokojíček, ještě nemáme rozpočet od truhláře, ale bojím se, že to bude mazec, těch 10 000 za dvě děti nám určitě pomůže (jo, přežili bychom i bez toho, holt bychom sáhli ještě víc do rezerv a na to auto, na které šetříme, šetřili o pár měsíců déle)

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Jestli dosáhneme, tak určitě žádat budeme. Myslím, že každému se peníze navíc hodí.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My na to nedosáhneme, protože se snažíme a já makam při rodičáku :D Ale mě to nevadí, mám odpor k jakémukoli vyřizování :D

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Pokud dosahnem, tak zazadam. Konecne nejake penize i detem a rada jim zas nakoupim... zima se blizi a boty a obleceni jsou drahy

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Mne vadi plosnost a naprostá nesystemovost. Ale asi bych mela držet pusu, protože nás se to netýká. Pokud se to vas týká, požádejte si... a věnujte to treba na charitu. Ty peníze jsou z okna už vyhozeny, tak ať jdou tem nejpotrebnejsim.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My nedosáhneme nejspíš, ale kdyby ano, zažádala bych.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Budeme žádat, za prvé, hloupý, kdo dává, hloupější kdo nebere a za druhé miliardy se rozhazují vsude možně, myslím, že se nám o tom ani nezdá 🙈 A hlavně stát ty prachy dává proto, aby je lidi utráceli, vždyť se mu to pak vrátí na DPH a o to přece jde...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ve mě se to dost pere. My asi dosáhnem, ale myslím si, že ta hranice měla být níž. Já si nemyslím, že se máme jako prasata v žitě, značně cítíme momentální zdražovaní, ale jsou na tom lidi, co jsou na tom mnohem hůř. Na druhou stranu si řikám, já to tam nechám a jedinci, co dělají hoxxno a jen čekají na dávky to s úsměvem a nadšením shrábnou....ono dají 5 tisíc a ve finále člověk vrátí dvakrát tolik někde jinde 😀

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Budu žádat a využiju pro své děti.... pokud to tak nastavili, tak proti tomu nebudu bojovat. Vždy se hodí každá koruna. Byla bych proti sobě a hrdinku dělat nebudu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka jenže v Německu ty lépe vydělávající rodiny ten bonus víceméně vrátí v daních. Oficiálně ho dostane každý, ale víceméně zůstane jen těm, co mene vydělávají.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Pokud dosahnem, zazadam, ac je to pomoc, ktera jednorazove tem, co potrebuji, moc nepomuze, ale je to na deti, tak to pro ne taky vyuziju...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Budu žádat, když ciganky s deseti deckama a ,,vrhem 2x do roka" které v životě nepracovali mají nárok na všechno. Proč nežádat a dát dětem na spoření?... Nejsem debil... Ty peníze se stejně rozhszuji pořád takže mých 10000 to už neovlivní...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka a proc tak vadi, ze nektere rodiny dostanou 15k a vic? Vsak si taky nasekej tri a vic deti, kdyz si myslis, ze se to kvuli tem 5000 vyplati🤷‍♀️

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@lysecek představ si že jsem kvůli zdravotním problémů ráda aspoň za jedno ty chytrá!

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sebestka nedosáhne na to moje dítě, když říkáš, že je to dávka pro dítě.😁

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@malaya to je taky pravda.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka to me mrzi. Ale i tak fakt neni co zavidet😘.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My to extra nepotrebujeme, ale vejdeme se a zažádam jen z principu. Kdyz to můžou dostat cerni netahavy spoluobčané na svých x deti, proc bych to nemepa dostat já, která normálně pracuje a nedělá si ze statu dojnou kravu.
Jinak k otazce. Náš vedoucí tvrdi, zebse do toho vejdou, ale žádat nebude protože si nepreje, aby se mu stourali v danovym přiznání atd

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ja se musim podivat, jestli mame narok, ale spis myslim, ze ne a kdyby ano, tak to teprv budu resit.. 🤔

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Dávalo se i důchodcům tak proč by se nedalo i rodičům?vše se zdražuje, takže pokud se vejdeme určitě žádat budeme. Myslím že jak přijdou doplatky za elektřinu a plyn bude se to hodit🙂

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka Já jsem zase nikdy nedosáhla na přídavky, na porodné..holt to tak tady je, no.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Já s tím v zásadě taky nesouhlasím, ale nárok máme a zažádáme. Zaplatíme z toho dětem kroužky 🤷‍♀️

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Máme děti blízko u sebe a až nedávno schválili, že nevyčerpaný rodičák na starší dítě se rodičům vyplatí, nás se to už netýkalo. Nevyčerpali jsme tak kolem 150 tis. a to jsem ho měla nastavený pokaždé na maximum (a docela slušné maximum). Taky to měly být peníze pro moje děti, ale zřejmě je nepotřebují 🤔
Takže žádat budeme a vůbec se necítím blbě.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ano, žádat budu, nechávám dělat dětem nový pokojíček, jenom nábytek bude kolem 80.000, takže se mi to fakt hodí 😉 Spíš nechápu rouškovné pro důchodce 😁

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My se asi nevejdeme do limitu, protoze jsem mela vysoky RP plus jsem pracovala na full time, a chlap mel taky vyssi plat. Ale asi bych zazadala, kdyby to slo. Kazda koruna navic dobra, i kdyz makame a snazime se zabezpecit smecku sami bez pomoci davek od statu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sebestka na to jsem taky nikdy nedosáhla. Fakt kromě rodičovské jsem neměla nikdy nic. Je mi to jedno, na ty peníze nepotřebuju. Ale vadí mi, že ten obnos na dítě není úplně maly a stát na to teď prostě nemá. Zase to zaplatíme my na daních.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@lysecek nejde o zavideni ale o princip.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@bara88 protože se nedá rodičům všem, důchodcům se všem dalo. Teď to děti bohatší skupiny lidí nedostanou a je to špatně nastavený. Inflaci teď pocítí asi každý.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka jasně že by měli dostat všichni ale otázka byla jestli se vzdá někdo těch peněz kdo nárok má

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka Vidíš, a já ty peníze potřebuji.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Já žádat budu už principu. Když se mi narodila dvojčata před x lety, tak jsem brala jeden rodičák. Druhé dítě vůbec jakoby nebylo. Az když jsem šla do práce, měnili zákon. Tak já si vyberu aspoň tohle a rovnou to půjde dětem na spořicí účet.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Já také budu žádat hlavně z principu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

já bych teda nežádala, ale byla jsem podat žádost na přídavky pro děti, tak na mě paní vychrlila, že bych na to prý měla i nárok, tak jsem jí to odkývala, využiju pro děti...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@veruuu_kubesovic ty by sis o to fakt nežadala když žádáš i o přídavky?

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@denisahradecka tak potom se ptam znovu, proc to vadi, ze na tri deti dostanu 15k? Jakoze pro jednu rodinu je to moc? A chapes ze tri deti stoji vic nez jedno a ze tato davka je proti tomu jako kapka v kyblu? Nebo jak by to melo byt podle tebe spravne?

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@bara88
já jsem se šla první slušně zeptat, jestli mám nárok vůbec na ty přídavky pro děti, to mi poradila kámoška, ať to zkusím, když jsem prozatím po rodičáku doma...tak mi to bylo trochu proti srsti, ale říkala jsem si že to zkusím podat a uvidí se, přede mnou paní o ten příspěvek chtěla rovnou žádat to mě šokovalo mnohem víc...proto mi o tom ta paní za přepážkou mluvila...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@jamborka pardon ale přijde mi fakt vtipné, že když má někdo na nábytek do dětského pokoje 80tisic tak si půjde pro nějaký příspěvek 🤦😎

@ivakalinova my nedosahneme, stejně jako jsme nikdy nedosáhli na nic krom rodicaku. A strašně mě tohle předvolební vyhazování vadí a je to pro mě obrovské zklamání této vlády.

Rouškovne důchodcům je něco úplně jiného, spousta z nich celý život makala a teď mají sotva na jídlo.
Kdo nemaka, nemá ani snahu makat a jen plodí děti ten se má v.tomhle státě nejlíp 🤦🤦🤦🤦

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti jako co ti přijde divného na tom, že chci dětem pořídit pěkný pokojíček, když doteď pořádně žádný neměly??? Pokojíček měl stát před rokem o 20.000 méně, bohužel na něj došlo až teď. Mimochodem rouškovné bylo v době, kdy se žádné zdražování nekonalo.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My těsně nedosáhneme, ale kdyby jo, jdu zadat. Jsem obecně stejně dost levicově nastavena, takže já s tímhle souznim. 😄

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My žádat budeme, bude to kromě rodicaku to jediné, na co máme nárok... Nárok bychom měli, i kdybych pracovala, i když by to už bylo trošku na těsno... Čekáme druhé dítě, náklady se zvyšují obecně, tak proč ne, nejspíš za to pořídíme výbavu pro druhé mimčo, něco dokoupit bude potřeba, tak je to fajn, že nebude třeba ani třeba sahat na rezervu

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti co je vtipného že si zažáda o to na co má nárok i když má na tak drahý pokojík? Ty víš jak dlouho na to šetřili?nebo jestli na renovaci pokojíku nebo domů nevzali půjčku?

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti Proč je to něco jinýho? Ne všichni důchodci, co dostali rouškovný, celý život makali. A tak je to i s rodiči. Některý makali celou dobu dokud neměli děti, tak proč by teď nepožádali o 5000,-, když to nacpou i těm, který od 18let pobíraj jen dávky a přídavky na děti?

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@jamborka vůbec se tím netrap kolik vás stal pokojíček. A obhajovat se už vůbec nemusíš.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Budu žádat, je to pro mě moc peněz, přemýšlet o nezažádání je daleko snazší,když nepočítáš každou korunu...současna vláda není žádný zázrak a mrhá penězi i na jinych místech,jen aby vypadala dobře, takže ať se ma mě dítě také lépe

Odpověz
3. srp 2022
avatar
Odpověz
3. srp 2022
avatar

My se nevejdeme do limitu, ale pokud by jsme se vešli, tak bych asi taky zazadala a použila to pro děti, má to být příspěvek pro ně, tak bych jim ho nejspíš dala ke spoření.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Napíšu vám perličku ... 16.7. se nám narodil druhý syn, bohužel mě daly na pokoj s cigankama. Jedna 18let, vloni porodila druhé dítě, teď má třetí, hned co se dostala na pokoj volala na socku že už porodila že chce ten příspěvek..... Druhý den přišla druhá ciganka 21 let a čtvrté dítě .. taky hned volala na socku. Bylo mi z nich k zbliti.
Takže ano o příspěvek požádám, protože na nic jiného ani na porodné nemáme nárok protože nemám černou hubu....
A jestli někdo dělá pokojíček za 80k ? Ať dělá, je to přece pro děti panebože ...a těch 10k může využít právě na ten pokojík...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti Tahle odpověď mně teda přijde hodně mimo. Tvoje děti nemají pokojíček? Ty víš, že si třeba neodebírají 10 let od huby, aby na to našetřili? Napadlo tě, že třeba nebyli nikdy na dovolené? Jsou lidi, kteří si užívají, jezdí na dovolené, hory, víkendy, pořizují si bazén.. a jsou lidi, třeba jako my, kteří fakt šetří, abychom si mohli něco pořídit. A pak přijdeš ty a přijde ti vtipné, že chci dětem třeba konečně po X letech šetření pořídit pokojíček? Kdo tohle nezažije, fakt to nepochopí.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Na tuto dávku bohužel nedosáhneme. Kdybych mohla dostat, byla bych ráda. Jsem unavená a udřená, paragraf jsem nikdy nečerpala, když jsou děti nemocné, vždy pracuju. Celý Covid. Už nemůžu. Nikdo mi nic nedal a nedá. Ani volno navíc. Nic. Já mám ale pocit, že jsem věnovala spoustu své dříny některým státním zaměstnancům, kteří si při Covidu udělali pohodičku a taky jsem zaplatila spoustě rodičům jejich Covidové paragrafy, kdy se svým dětem mohly plně věnovat. Výčitky za tyto myšlenky nemám. Je mi už jedno, co si kdo myslí.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sebestka jako pardon, 80tisic za dětský pokoj mě přijde úlet, a to nouzi netrpim a na dávku nedosáhnu. Proto mi jen přijde úsměvné, že někdo, kdo tohle je ochotný zaplatit půjde žádat a o pět tisíc. Myslete si o mě co chcete, vyjádřila jsem jen svůj názor jako to dělá většina z vás tady. Tímto končím debatu.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@nijij mě tohle taky sere, jenže tady to je prostě tak blbě nastavený. Co vím, tak podpora je teď asi půl roku a nazdar a tihle dělají hovno celý život a stejně jim ty prachy jedou....protože jak to je jinak, je to rasismus.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti Jako pardon, ale tobě se zdá 80tis za pokoj pro 2 děti moc? Jenom za postele dáš minimálně 20tis, když nechceš kupovat za pár let jiný. A kde jsou skříně, podlaha, poličky, stoly, židle, nějaký doplňky. 80 je ještě málo

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti Však jo, diskutujeme. Snažím se ti nastínit druhou stranu věci a určitě tě nebudu za tvůj názor odsuzovat. Ale já to pochopit dokážu. Někdo si potrpí na kuchyni za 200 tisíc, někdo spíš třeba nechá dětem udělat pokoj na míru od truhláře. Každý máme priority někde jinde. A je to v pořádku. Ale pokud na to dosáhne, tak si asi moc vyskakovat v dnešní době nemůže.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@madrilena Hm, to je taky blbý no, když se na to člověk podívá z tvojí strany.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@tuamoti asi jsi dlouho nemluvila s žádným truhlářem 😉 Ty ceny prostě od začátku kovidu strašně rostou.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@jamborka Hlavně dřevěný desky zdražily fakt o 100% 🙄 Dřevo, ze kterýho vyrábíme my, zdražilo ,,jenom” o 50%🙈

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@jamborka ja se taky desim, kolik nam truhlar da rozpocet, bohuzel jsme s tim dlouho otaleli, pak nemohli nikoho sehnat...jako radsi pocitam s vyssi castkou a budu mile prekvapeba, kdyz yo bude mene. Ale spis se obavam, ze to bude opacne. Segra si teď nechala delat do baraku kuchyn se spotrebici na miru (krom lednicky, ta zustala bokem ra puvodni), nemyslim si, ze by mela neco uplne extra a 350 000!!! Se mi protocily panenky, kdyz mi to rekla.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@jolana24 strašný ... Truhlář to s námi řeší už rok, ale prostě toho měl moc a nestíhal ... Ještě v listopadu mi ten pokojíček nacenil na 50-60000 ... Prostě masakr teď 🥺 Ale už fakt musím ... Dcera spí pořád se mnou v ložnici, protože nemá v pokoji postel, a u stolu se taky střídají 🙈 Kuba jde od září na gympl, tak jsem mu slíbila, že bude mít konečně svůj stůl 😁☺️

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@ninive211 kamarádka koupila byt a nábytek do celého bytu 3+1 jí truhlář nacenil na 700.000 ... A to je ještě kamarád, takže přátelská cena 🙈

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sebestka mně se třeba nelíbí to omezení příjmem. Když to obrátím, tento příspěvek dostanou hlavně ti, kteří si udělají hromadu děti a do práce nechodí. Mnohem víc by se mi libila soustavná podpora rodin formou větších odpočtu z daní. To by ale zas určitá skupina skoro nic nedostala 🤷

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sakura21 Jo, s tím souhlasím, ale to oni neudělají.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Holky, já jsem ale nikde nepsala, že na ty peníze máme nárok 🤷

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@esterka610 ten jeden rodičák na dvojčata je šílený ☹

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@ivakalinova Ale tvůj dotaz tak jednoznačné vyzněl: kdo má nárok a přitom žádat nebude, protože s tím nesouhlasí.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Mě neskutečně štve, že to nemá žádný systém, je to plošné, hranice neskutečně vysoká. U většiny to ani pro děti nebude. V době, lkdy stát nemá peníze, takto nesystematicky rozhazovat?
A že o to nemakačenka žádají? Copak chceme být jako oni? Já bych se teda s nimi v životě srovnávat nechtěla.
Ve výsledku je to opět podpora pro nepracující a pro rodiny s kopou dětí. Pro rodiny, které mají hypotéku, jedou na dovolenou atd. 5 tisíc je nevytrhne. Ale pro stát je to hodně, hodně moc....

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@ninive211 mně nepřijde, že bych tím dotazem napsala, zda máme nárok nebo ne.
Já jsem napsala, kdo má nárok a zažádat si nepůjde?
To je jedno. My nárok nemáme. Ale je pravda, že krom PPM a RP jsem v životě nevyužila nic4, ani3t, balíčky od pojišťovny 🙂

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sakura21 přesně, tato myšlenka se mi líbí.
Člověk, který odvádí velké daně a pojistné, tak má smůlu, má omezenou maximální výši PPM a RP. Ten, kdo nehrábne, nastaví ruku a dostane.
I ta solidarita českého státu by měla mít meze....

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@ivakalinova Nejhorsi je, ze ten stat nema penize predevsim diky predchozi vlade a silenosti jmenem covid, jehoz jmenem se tu udelala sekera za pul miliardy a tim nas zadluzili na generaci dopredu...no a ted se na to nabalila energeticka krize a valka a veskere moznosti nejak ten schodek rozumně skrouhnout jdou do kytek. Lidi chudnou, na podzim a v zime jich hodne zapláče, Vanoce budou myslim u spousty rodin o dost chudší, nez byvalo zvykem (anebo si vic bláznů veme pujcky na darky, jen aby melo dite pod stromečkem nove lego). A kdyby vláda pro ty lidi neudelala vubec nic (jakoze teda zatim nic moc nedela, jen velkohuby reci, jak nikoho nenechaji padnout, ale slavny usporny tarif na enetgie zade nic, pry možná příští rok, a pokud vubec), tak z toho budou akorat silne socialni nepokoje (a jako ze si myslim, ze od toho nejsme vubec daleko...ted jeste lidi pred realitou zaviraji oci, po dvou letech covidu chteji za kazdou cenu - mozna na dlouhou dobu zas naposledy-na dovcu do zahranici, st to stoji, co to stojí... Ale realita brzo bude hoodně krutá😔 Jako ja jsem mome3fskt rada, ze uz nejsem na rodicaku amsme dtuhy prijem do rozpoctu, fakt jo. Bez toho by to bylo hodne šílený.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@ivakalinova Solidarita je potreba. Jen je treba nastavit system tak, aby nebylo vyhodne jej zneužívat. Dávky podminovat treba kontrolou skolni dochazky a omezit na max 4 deti, stejne jako je omezeno danove zvyhodneni na deti...aby se nepodporovali ti, co si nasekají dětí šest, sedm. Pro normální pracujici rodinu je myslim ty 3-4 deti maximum, co lze rozumne uzivit a zaroven jim dat vse potrebne. Pokud ma nekdo dobrovolne dětí 6, tak at bud má příjem na to je uživit anebo at nic navic nedostane, takoví opravdu nemají deti kvuli tomu, ze by je tak strašně milovali, ale jako snadný zdroj příjmů (o jakou skupinu obcanu se jedna, myslim nemusim specifikovat, vsem je jasne). V dnesni dobe neni normalni mit 10 deti jako v dobe pred 150, 200 lety, kdy se tretina dětí treba ani nedozila dospelosti, tak aby se udrzovala reprodukce.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

My nárok nemáme a mne to štve....důchodci to dostali všichni ,tak proč ne všechny děti?

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@sakura21 Ano, timto smerem by se melo i nadale pokracovat, v minulych letech se zvysila sleva na poplatnika i na druhe a treti dite, tohle je urcite vec, která MÁ velký smysl. A měla by motivovat k tomu, aby opravdu každý se snažil mít práci a nežil jen z dávek.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Nedostanu porodné. Ani když sem zůstala sama. Nemela sem nárok na žádné příspěvky, protože sem vydělávala dost.. takže ano pro tuto dávku zadat pujdu. Protože pracují dost dlouho a vydělávám poměrně dost, na to, abych od státu něco pro jednou žádala zpátky.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Ano, budu žádat. Štve mě, že někteří důchodci mají krásný důchod, ale mají ho sami pro sebe. Vím, celý život makali, mají ho zaslouženě. Ale potom jsou mamínky, co mají rodičák a živí z toho 2 lidi. To by se hlavně mělo přehodnotit. Ne jednorázové dávky. Manžel vydělává přes 25t. Ti, co přišli po něm mají o 2t víc. Plat nedorovnají. Pro mě v dnešní době a s hypotékou směšný plat. Takže jediná možnost v dnešní době střídat práci- nechápu. Ty peníze beru, že jsou na dítě=pro dítě.

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@te_reza Mám stejný názor jako ty. Teda, nepočítala jsem zatím vůbec, jestli nárok máme, ale myslím si, že jo. A pokud ano, pere se to ve mně. Na jednu stranu zbytečné vyhazování peněz, na druhou si říkám, že to moje děti stejně zaplatí, tak bych jim to dala na spoření...

Odpověz
3. srp 2022
avatar

@bara88 já se jich vzdám, mám nárok a žádat nebudu🙂 hlavně z důvodu, že mám trvalé bydliště u svého ex a vlastně nevím, jestli se bude teda počítat jen muj plat nebo tím, že to bydliště mám u něj i jeho plat. a já na ty formality a vyřizování nejsem a ex už vubec ne, takže ja se vzdám🙂

Odpověz
3. srp 2022
avatar

Jelikož od dubna s velmi odřenýma ušima dosáhneme na přídavky, tak jsem si požádala. S tím se sveze i tento příspěvek. Jelikož bude září, čeká nás opět docela darda za kroužky, platby ve školách, takže za mě jak když najdu. Když to stačí pokrýt, co mám odložené, tak to dostanou na spoření, i když v téhle době to vlastně ani spoření není.

K tématu pokojíčku. Manžel je stolař. Co vykládá jak se zdražilo. Kolik stojí plošný materiál, pomocný materiál, úchytky, pojezdy, ... No prostě všechno, co je třeba. V zimě jsme dělali předsíň. Plošný stál 3200,- za plotnu materiálu. Dneska je ten samý za 5600,- 🙈 A to na to má ještě zaměstnaneckou slevu. Pokojíček pro dvě děti za 80 tisíc je ještě dobrá cena.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

Já teda od začátku tvrdila, že je to špatně nastavené, i když nárok máme ... Byla bych raději za nějakou slevu na dani, aby to prostě dostali lidé, kteří pracují a ne cikáni s pěti dětmi, kteří mají už tak vysoké příspěvky 🙄

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@madrilena naprosto tvé frustraci rozumím. S manželem pracujeme na protismeny, on je v dělnické profesi, já zdravotní sestra na poloviční úvazek. Na příspěvek nedosáhneme (nevadí mi to, 15000 nás nevytrhne). Na protismeny děláme proto, abychom měli děti pokryté, když budou nemocné, nemuseli čerpat OČR. Šetřili jsme na barák, kterej teď nemá cenu stavět. Příjmy máme vysoké, ale i výdaje. Takže podle státu jsme "bohatí", ale s třema dětma žijeme v 2+1 a s mužem si podáváme dveře. Nějak si říkám, proč se snažíme...

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@tuamoti naprosto s tebou souhlasím a tahle diskuze mi přijde jako nejlepší důkaz o nesmyslnosti téhle dávky.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

- s dávkou nesouhlasím
- nemyslím si, že existuje rodič, který má nárok, vše vyřešené a o dávku nepožádá. Tomu nevěřím
- překvapuje mě, že dávku dostane i dítě, které se teprve narodí, ale student SŠ a VŠ, který stojí rodiče nesrovnatelné peníze, nárok nemá. Chápu případný argument, že VŠ není nutná a pokud na ni nejsou peníze, má jít dotyčný pracovat, nebo studovat dálkově a pracovat. Jde mi o princip.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@plksv Principiálně je to paskvil ☹

Odpověz
4. srp 2022
avatar

Nesouhlasim s tim, jak je davka nastavená, ale pravděpodobně na ni dosahneme a zazadame, alespon zaplatim dceri plavani, pomůcky do skoly atd. Ted se nam sesla oprava obou aut, 20tisic, co jsme setrili, je v autech, odesla motorova pila, s kterou delame drivi na.zimu, v zari mame STK, ktera zdrazila, manzel je OSVČ, casto zustava s postizenou dcerou doma. Navic ma stale nasledky po covidu a zhorsilo se mu zraneni po uraze, kdy nemuze otocit pravou (dominantní) ruku, což v případě zednika je na dve veci... V zivote jsem od statu dostala materskou a rodicovsky prispevek . Plus ted PNP na dceru. Kdybychom ji dali do ustavu, stat by tam posilal cca 4krat vic. Takze zadat budeme, zaroven doufam, ze se populisti tam nahoře proberou a začnou motivovat pracující rodiče.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@plksv
@bramarfi přesně tak, je to paskvil hrozný ☹
Teď rozdávají, kde to pak zkrouhnou?

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@drep víš, že mě stejná myšlenka napadla ráno?
Ano, ať to dostane ten, kdo by opravdu nemohl dítěti zaplatit kroužek a bez této dávky by dítě nechodilo (příklad). Ale aby stát rozdával na přilepšenou?
Průměrně ekonomicky inteligentní člověk ví, že teď dostane a pak 3x tolik vrátí....

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@ivakalinova mne je jasný, že z toho vychazim jako velmi nesocialni člověk. Coz teda mimochodem neni pravda, ale faktem je, ze nesouznim s tím, že se má o člověka starat stát. Mne hrozne točí nesystemovost. Strasne. Mladým rodinám se da pomoct radou kroku, ale tenhle? To je proste drzhubny. Od vlády, která se holedbala, ze neni populisticka. A dokonce za to ani nesbira body, ani k tomu si nepomohla. Sve voliče naštvala a Babiš křičí, ze by dal klidne dvakrát tolik. Proste na palici. No, a zaplatí to naše děti, ze? Kdo taky jiny...

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@ivakalinova a proč by to zase měl dostat jen ten, co nemaká a dítě nemůže chodit na kroužek?protože ten co pracuje a vše neprokouří tak zaplatit kroužek může .prostě by to měli dostat všichni a nebo nikdo a nebo jen pracující rodiče

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 já ale nepíšu, že to má dostat nepracující (na ty jsem já tvrdá, ale vím, že to není tak jednoduché). Ono všichni, na to stát tak trošku nemá 🤷

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@ivakalinova píšeš že ať to dostane opravdu jen ten,co nemá třeba na kroužek pro dite. Za prvé kroužek není nějak důležitý a za druhé neznám nikoho pracujícího aby si nemohl dovolit jeden nejméně náročný kroužek

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bramarfi přesně tak, o sebe a děti se máme starat my. Jednoduše řečeno, mám tolik dětí kolik uživím. A příspěvek má být od toho, když se nedej bože něco stane. A ne, budeme rozdávat....

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 za mě je pro dítě jeden kroužek důležitý (očima dítěte určitě). A znám (pracovně) dost lidí, kteří opravdu otáčí každou korunu.
Ono by bylo těžké, určit kdo jo, kdo ne. Je to tak individuální.
Konkrétně vy. Máte nárok, půjdeš si zažádat. Jsou to peníze bez kterých se jako rodina neobejdete?

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@ivakalinova jasně že obejdeme ale pokud na ně nárok mít budu tak si zažádám

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 no opravdu ne kazdy, co pracuje, diteti krouzek zaplatit muze, takovych deti jsem mela ve tride nekolik a ne, doma nekouri, takze to neprokouri.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sowelo26 neměli na nějaký úplně nejlevnější kroužek jo?tomu nevěřím,dnes jsou různé pohybové hry a nebo přímo ve školách kroužky né drahé. Samozřejmě neříkám že má každý na to aby dítě mohlo hrát hokej a nebo závodně tančit ale nevěřím že dítě pracujících rodičů nemůže docházet takto někde do kolektivu

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 je mi vcelku jedno, zda veris ci nikoli, a realita je nekdy horsi nez si myslis

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 já chápu, že zažádáš. Ale obejdete, a tam je nesmyslnost té dávky.....

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@ivakalinova Ivi, tak s tím já fakt nesouhlasím. Mně už strašně dlouho vytáčí, ty sociální dávky nepřizpůsobivých..proč by pořád ty jejich děti měly mít výhody? Co jim ještě všechno budeme platit? Já vím, že ty děti za to nemohou, ale dokud náš stát bude tak štědrý, tak proč by neměli kopu dětí. Neříkám, nepomoct v nouzi, ale na dobu určitou a ne celý život.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bramarfi já myslím, že to zaplatíme už my. Já byla vychovaná velmi levicově (táta nám vtloukal do hlavy, že to, že jsme chytří a pracovití není naše zásluha a že se musíme dělit o tyhle výhody s ostatními). Mě hodně obouchal život, nikdy jsem neřešila, kolik odvádím, hodně jsem moc pracovala proto tu práci samotnou (a občasné “dobrá práce” a poplácání po rameni). Až s dítětem najednou práci vnímám jako něco, co mě okrádá o čas s dcerou. O to citlivěji beru, jak s těmi (i) mými nemalými penězi stát naloží. Chápu nutnost solidarity, chápu, že pro někoho to je významná pomoc, ale dostane je i ten, kdo tu bezelstně napíše, že akorát dal peníze za pokojíček (bez ohledu na to, jestli je to dobrá cena, jak co zdražilo to prostě je něco bez čeho se dá žít a dá se to pořídit levněji), takže se to hodí, tak to mě dokáže fakt naštvat. Systémovost nula (ty, kteří jsou fakt v prčicích, pět tisíc nazachrání), populismus 100%

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@drep Co tě tak znám z různých komentářů, tak my dvě se hoooodně názorově prolínáme. Nikdy bych nerozporovala nutnost společenské solidarity. Jenže tenhle příspěvek s tím nemá nic společného.
A copak ti, co na to dosáhnou, dobře, podmínky jsou, jaké jsou, ale ti, kteří nedosáhnou a vymýšlejí kejkle, jak ty peníze dostat, typu zapřít partnera? To je chuťovka 🙂

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@bara88 mam zaky, sourozence, otec je opustil, vyzivne neplati. Maminka se snazi, vse zaplati, ale obraci kazdou korunu a na krouzek opravdu neni. Maminka nekouri, nepije.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sebestka ano, deti tech, kteri nepracuji, nikdy nepracovali a pracovat nebudou... Dostanou vse, obedy ve skole, pomucky, tabory, krouzky. A pak jaou rodiny, ktere drhnou hubou o zem, aby děti mohly na vylet se skolou, o taboru si můžou nechaz zdát, pomůcky do školy nakupují několik měsíců, protože najednou je to moc drahé.... Takhle nemá vypadat pomoc státu. Chceš pomoc? Jdi do práce. Za x měsíců v práci dostaneš takovou a takovou pomoc. Já vím, že ty děti za to nemůžou, ale s tímto přístupem si vyrábíme dalsi generace nepracujicich...

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sakura21 jojo, svata pravda. Treba v Pardubicích chodí na koupališti od 16 hodin neprozpusobivy občané zadarmo. Ja bych je mlatila hlava nehlava. Cely den se vali doma, tlustý jsou jak 🐷 a pak toto. A pracujici člověk, co žije od výplaty k výplatě si o koupalku zadara může nechat leda zdat. Tento příspěvek bych dala rodinam, ktere odvádějí peníze statu.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sakura21 Souhlasím, naprosto.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@petrufa86
@sebestka manžel měl na stavbě jako pridavace cikana, ten jim na rovinu rikal, kolik dostává na dve děti... Musel jit makat, protoze neprisel na jednu schůzku na pracáku a zrovna tam byla kontrola z kraje. Jinak by mu to proslo a dal by nedelal.... Zvedl telefon, ze deti potrebuji to a to a ze odpoledne si pro to prijde... Nasekal dluhy, do telefonu jim říkal, ze zo nezaplati, oddluzili ho ... Kdybych to neslysela od neho samotneho, neverila bych... A dcera dostane od pojistovny 150 ks plen na měsíc... 5 na den.... Ani o kus vic...

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sakura21 Já znám lidi, jsou teda bílý, spolu mají 4 děti, on asi ještě další 3 z předchozích vztahů. Oba v insolvenci, on o ní přišel, ona o ní přijde každou chvíli, protože ji neplatí. Do práce nechodí ani jeden, na dvoře bazén, auto, oba kouří první ligu a do práce nepůjde, protože by si vydělala míň, než dostane.Misto toho, aby ji teda nechal stát jít do práce, ona si vydělá třeba 20 tisíc a těch 5 tisíc by jim stát doplatil, aby ted mela stejně, tak ji nezaplatí nic, ona by měla o 5 tisíc méně, tak sedí doma a stát ji posílá každý měsíc 25 tisíc. Hrozný bordel. V tomto mě slepenec hrozně zklamal a ač mu vůbec nefandím, tak jediný, kdo tady to " chce" změnit, je Okamura.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sebestka je tu bordel... Okamuru rada nemám... Tady si z politiků člověk nevybere...

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@sakura21 Nevybere. A jiný to není ani s prezidentem.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

My narok nemame, ale kdyby ano, zazadala bych si bez okolku.

Odpověz
4. srp 2022
avatar

Hloupý kdo dává... Hloupějsí, kdo nebere... Asi tak bych to uzavřela. Za mě.. Píchne mi to v září dost. Holky chodí obě plavat, dál tancování +škola... , bude potřeba nakoupit boty, oblečení a "k ničemu".. pro normální rodiny bych to nenazvala.. @ivakalinova promiň, ale 10tisic na chodníku ležet nenajdu a pokryje mi to to plavání, na který samozřejmě máme jinak by tam nechodily, ale mají další kroužky, potřeby , který něco stojí. Nevidím důvod to nechat propadnout jen, že s něčím nesouhlasím, já ani vy to nezvrátím. Je jasný, že tu budou i tací, co si to nezaslouží ani omylem a na ty jejich děti z toho nebudou mít nic. Ale to je společnost bohužel. Je tu ale i druhá strana, která to na ty děti využije a dopřeje jim něco, co by jim dost narušilo rozpočet. Naše vláda je kapitola sama o sobě již několik yxz let. To je jak kdybys řekla, že nebudeš pobírat rodičák. Příspěvky od zdr. pojišťovny taky vybírám, nevidím důvod proč ne. To mi chceš tvrdit, že jsi nikdy žádný příspěvek od pojišťovny nevybrala ani na sebe či děti?
Věřím, že kdyby ty co si tu "hrají" na hrdinství dosáhly na příspěvek , tak zažádají... 5tisic není 100kc i v dnešní době, tohle nevěřím ani Tobě.. Promiň....
Se zdražováním potravin, nafty atd taky nesouhlasíme, ale nakupujeme, jezdíme.... že??? A to, že je cena za ropu na ceně před válkou ani už nemluvím. Hajzlové...
Nic proti nikomu, můj názor holt. Dobrou noc všem

Odpověz
4. srp 2022
avatar

@mynije přísahám, že jsem v životě nevybrala žádný příspěvek ze zdravotní pojišťovny ani pro sebe, děti, manžela. Bavíme se o mém dospělém životě, v dětství, to nevím....

Já neříkám, že nemáš vybírat. Jen mi vadí ta nesmyslnost dávky. Je to rozdávání, na které stát nemá. Kdo to zaplatí? Zase jen my.... a máš pravdu, o vládě škoda mluvit.....

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@ivakalinova a proč si nevyužila příspěvek prosím Tě, možnost tu je a je to pro Vás všechny ?
Ivi ja nevím možná je to tím, že Ti Emmicka ještě nechodí (mám aspoň ten pocit) do žádných pravidelných kroužků,nejezdíte třeba na hory na lyže, nevyužíváš téměř denně auto, abys někam s obouma vyjela a zabavila je, měli program ať už na kole, venku v přírodě, či herny apod.. (všechno totiž zdražilo, takže si myslím, že to vracíme už pár měsíců v daleko větší míře a nechci vidět po zimě) ono bys to možná lehce přehodnotila... Nevím... Ja se za to určitě nestydím 🙂

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@ivakalinova já jsem nikdy žádný příspěvek od pojišťovny nevybrala. Kvůli pětistovce mi ten oser za to nestojí. Upřímně dokonce ani netuším, jestli a jaké příspěvky pojišťovn nabízí, nezajímá mě to. Zajímá mě to, jakou proplácí péči, s kým má smlouvy, jestli v případě těžkého stavu nebude pojišťovna důvod, proč se nedostanu na specializovanou následnou intenzivní péči (ozp, revírská jsou stopka, nemají smlouvy). Rodičák jsem brala, ale byla jsem asi poslední, kdo kvůli tomu musel z ÚP na OsSZ a zpět a říkala jsem mužovi, že znova už to asi neabsolvuju.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@ivakalinova mám úplně stejný názor jako ty.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@ivakalinova zaplatime to tak jak tak, s tim uz nic neudelas, ale tak kdyz uz to budes platit, proc si to nevzit a nepouzit to pro dite...

Odpověz
5. srp 2022
avatar

Ono je to těžké. Vláda hledá body, takže rozdává. Jenže běžný příjemce, co o tom nepřemýšlí, nevidí, že to zaplatíme my, naše děti a mnoho dětí po nich. Kdyby nedali dětem, rozhází to jinde za jinou koninu.

Jak jsem psala, my do toho spadneme, protože s odřenýma ušima bereme od dubna přídavky. Upřímně, kdyby se manžel konečně vys*al na práci, ve které je a z nějakého důvodu k ní má "citový" vztah, kde je to z mého pohledu účetně oser, tak nedosáhneme na nic. Kdyby jsme nedosáhli, tak žádat nebudu. Komunikace s úřady mě nebaví a nevěřím, že to bude takto elektronicky jednoduché. Předešlá zkušenost no.
Krom rodičáku jsem neměla nárok na porodné a na přídavky, až jsem byla regulérně na rodičáku, protože se tehdá bral roční příjem.
Ovšem já to použiju pro děti. Když spočítám ZUŠ, atletiku, mladší tanečky, družinu, věci do školy, tak jsem hrubo přes 10 tisíc. Jelikož vím, že září a pololetí je voser, tak si šetříme dopředu. A ne, netrápí mě to. Alespoň to zalepí výdaje a rozdíl ušetřeného můžu nechat na něco dalšího.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@kayty jen tak pro zajímavost. Pracuji z Czech Pointem na úřadě, máš 10 dní do spuštění systému a nám k tomu nepřišel ještě ani řádek.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@mynije ja jsem taky nikdy zadny prispevek od pojistovny necerpala. Kdyz mi v SR nabidli pridavky na dite, taky jsem je odmitla. Kdyz byl covid a byla jsem se synem doma, mela jsem narok na prispevek. To jsem vyuzila na tyden myslim.. Pak zustal manzel na home officu. I kdyz jsem tehdy zadat mohla, neudelala jsem to.

Jinak teda - pokud mam narok a prachy nevycerpam, tak je stat prece nepouzije. Neni to tak, ze ty moje penize da nekomu navic, ale zustanou a pouzijou se na neco jineho. Veta hloupy, kdo dava a hloupejsi, kdo nebere, me vytaci. Protoze to je jeden z duvodu, proc jsme v takove prdeli, jak jsme..

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@drep Úplně mimo, ale jak to myslíš, že ozp nemá smlouvy? 😳

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@mynije Emička chodí na tanečky, ale ty stojí prd prd nula. Pak jsem chodili spolu cvičit. Myslím, že stačí. No a výlety děláme jednou týdně. Na kolo jezdí buď s mužem nebo se mnou tady u nás, to je skoro denně. Nemáme jí naštěstí naučenou na honosné programy. Stačí jí jít plavat, na zmrzlinu, do lesa na borůvky nebo houby, návštěvy kamarádů, dětská hřiště....
Ale je mi jasné, že věkem půjdou náklady výš a výš.

Když ti řeknu, že manžel má nárok na částečný ID, vzhledem ke své nemoci, a nečerpá ho, budeš nás mít za blázny?

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@terinka86 tak jak to říkám. Ozp například nemocnici neplatí podtlakovou terapii (VAC systém, vivano), když árový pacient už nepotřebuje akutní péči, ale potřebuje intenzivní rehabilitaci a odvykání od ventilátoru, tak pokud je pojištěný třeba u těch výše jmenovaných, tak ty nemají zdaleka smlouvy se všemi NIPy, takže pacient nepřeložíme, kam by to rodina měl blízko, ale tam, kde mu pojišťovna péči zaplatí. Vždycky mě tu baví diskuze o pojišťovnách, kde se řeší, kdo platí nejvíc těhu plaváníček a podobných hovadin a ty podstatné věci vlastně pojištěnce nezajímají…

Odpověz
5. srp 2022
avatar

Jinak teda souhlas s tím, že by bylo lepší podpořit pracující a vyšší sleva na dani by byla fajn, lepší než takovéto příspěvky... To je bez debat, ale asi to není tak výhodné (pro ty co dávají a pro spoustu těch, co berou)

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@ivakalinova to má každý jinak....za blázny nikoho nemám to jsi špatně pochopila.
S tím stejně nikdo nic neudělá, pánové se dohodli jak se dohodli, takže říkám, ze nebudu delat hrdinku a odmítat něco, co mi dost uleví v září na děti. A ušetřím tím na další pololetí, kdy ta darda se bude platit znovu.
A v té prdeli jsme celou řadu let... tím, že bych to nevybrala tomu moc nepomůžu 🙂 @evaviki
Tak děkuji všem za debatu a přeji všem krásný víkend podle Vašich představ 🙂

Odpověz
5. srp 2022
avatar

Holky, všem veliké děkuji za debatu bez urážek, sprostých slov atd. Tohoto si moc vážím. Diskutujeme věčně, každá svůj názor. Tak se mi to líbí.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@drep s prispevky neni oser, vyfotim uctenku, nahraju do aplikace a koncim. Ja to vyuzivam na dentalni hygienu, doted mi to 2x rocne proplatili cele, ted plati pulku. Samo bych sla i bez toho, ale je fajn rozdil platit 600 misto 1200. Az budu to same platit jeste za 3 deti, bude to fajn jeste vic. Jinak s tebou souhlasim - az na to, ze ja to bez insider informaci nemam sanci zjistit - nebo se pletu? Myslim, ze aktualni deni vseho druhu sleduju docela dost, ale krome toho, ze obcas nekdo z vlastni iniciativy na FB udela kauzu o neproplaceni leku na rakovinu nebo neco podobneho, jsem o rozdilech v ne/proplaceni pece nikdy neslysela. Budu rada, kdyz me opravis, jestli to tak neni🌸

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@felixfelicis taky vyuzivam. A během 2 minut hotovo. Ted me proplati 2x 1500 kc primestsky tabor. A pred Vanocemi v bonus programu cca 800 kc za veci na dentální hygienu. A v programu kroky ke zdraví muzu dostat az 1000 kc na sportovní náčiní nebo oblečení. Manžel je u jine pojišťovny a tomu jako darci krve zaplati 1000 kc dentální hygienu nebo veci na dent. hygienu a 2000 kc na masáže. Skoda jim to nechat

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@felixfelicis přiznávám se, že nevím, tím, že v tom žiju, tak informace mám a jak moc jsou veřejně zjistitelné, to netuším. Na dentální hygienu chodím i bez příspěvku a třeba to, že mi ji nemusí proplatit, zaplatí nějakému důchodci antihypertenziva. Nicméně já mám na existující zdravotní daň obecně velmi nepopulární názor.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@drep kde bydlíš? 😂 to bych ráda pokecala osobně, protože mi mluvíš z duše

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@sebestka Nepřekvapuje mě to 🙂 Na webu ossz a ÚP rámeček žádejte elektronicky. Tak žádám a stejně mě otravují, že to chtějí osobně, v originálu a podepsané. No nic no 😀

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@evaviki tepláků ráj😂🤪

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@felixfelicis u které pojišťovny jsi, že ti proplácí dentální hygienu? 😉
@petrufa86

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@jamborka ozp. Uz neproplaci prave. Ale polovina je taky fajn.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@kayty jestli se nemýlím, příspěvek bude pouze elektronicky, od 15.8. 😉

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@jamborka Jejich slavný web odkazuje na všechny formuláře, že jdou odeslat elektronicky (s podpisem, datovou schránou nebo bankovní identitou). Ale skutek utek.

@jamborka ČPZP mělo v programech. Teď lze přes jejich Bonus Plus si nechat proplatit podle výše nasbíraných bodů i dentální hygienu.

Odpověz
5. srp 2022
avatar

@jamborka jsme u CPZP a je to doplňkový program Bonus plus. Za preventivni prohlidky, věrnost atd ti pripisuji penize a můžeš cerpar az 500 kc. Div to proplacela i všeobecná, ale zrusili to. Manžel tehdy žádal hned v unoru a zadost mu byla zamítnuta, protože penize na dentalku uz byly vyčerpané

Odpověz
5. srp 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@drep Díky za odpověď, pro mě je tohle úplná novinka, žila jsem v tom, že ty velké pojišťovny proplácejí všechno stejně. A taky si myslím, že je to informace, kterou moc nemáš kde zjistit, dokud se ti to nestane (nebo někomu v okolí).

Odpověz
5. srp 2022
avatar

Výberu, i příspěvky z pojišťovny jsme vždy vybrali využili či dali malé na spoření, vše vždy bude nesmysl co tu vymyslí, vždy to tak bylo, ale proč nevybrat když už to je.

Odpověz
10. srp 2022
avatar

tak kdybychom vydělávali s manželem tolik, že bychom na příspěvěk nedosáhli, tak by mě to vůbec nevadilo.
Jinak proč nezažádat. Pomůže nám to.
a co se týká pojišťovny ... proč nevyužít příspěvku, když to nabízí. Nafotím učtenku, pošlu a je to. Pro mě není třeba pětistovka málo

Odpověz
18. zář 2022