OGTT - test na cukrovku, jak jste to zvládly?

adelinda89
15. kvě 2018

Prosím o informaci od maminek, které podstoupily test na cukrovku.
Jak jste to zvládly a jak vám po testu bylo? Já se ptám, jestli si mám vzít dovču na ten den, nebo mám jít po tom normálně do práce.
Děkuji 🙂

jipe
16. kvě 2018

@esufi nejsem zdravotník, ale mám za to, že mým dětem cukr po porodu nikdo neměřil. Jestli může mít mimčo hypoglykemii i když má matka cukr v normě taky nevím, ale u té nekompenzované cukrovky to určitě riziko je. Ogtt nerozhoduje o šoku, ale odhalí, že matka cukr neodourává, tedy může být velký rozdím krev matky s vysokými hodnotami cukru a krev miminka po porodu. Teoreticky s cukrem matky v normě by k žádnému šoku dojít nemělo. Ale jsem laik, neumím ti všechna rozika odborně vysvětlit, jen jsem tím chtěla říct, že cukrovka = velké dítě, je to nejmenší, co se s nekompenzovanou těhotenskou cukrovkou může stát

esufi
16. kvě 2018

@werumka však jo, je to dáno dobou a životním stylem. Proto se i ta čísla liší a rizikové faktory a dispozice se změnily a je jich mnohem víc, než kdy bylo (tím myslím to, že potenciálně ohrožených je víc). Je dobře, že je známe a proto ty rizikové je třeba hlídat a takové by měl umět vytipovat lékař. O tom žádná. U těch bezrizikových či s minimálním rizikem to osobně vidím jako možnost volby. Vždycky se něco může stát a žádný test, i když vyjde negativní, ti nezaručí, že se něco nemůže změnit.

esufi
16. kvě 2018

@jipe tady nejde o měření cukru, ale celkový stav dítěte a ten pediatr hodnotí jak hned po porodu, tak i později.

esufi
16. kvě 2018

@jipe tak samozřejmě, nicméně to, že dítě roste rychleji než má doktor či PA řeší každou kontrolu. Proč tomu tak je by měl zjišťovat. Stejně jako jakékoliv jiné abnormality, které se objeví při UTZ nebo při pouhém povídání s těhotnou...

jipe
16. kvě 2018