icon

Velký ultrazvuk a odchylka na ledvinové pánvičce

rottentocore
10. čer 2016

Ahoj holky jsem po velkém utz a nevím co si myslet. Čekám holčičku, je zdravá, jen mi dr. řekl, že má odchylku na levé ledvinové pánvičce 3mm. Že prý mám přijít za 14 dní na kontrolu a pokud by se odchylka zvětšila, poslali by mne do prahy k nějakému odborníkovi pro posudek. Dr. říkal, že se to stává, že je to běžné, ale já mám hrozný strach, že by mě hnali na potrat. Což mi přijde škoda, když je malá jinak zdravá a odpovídá vývojem. Nemate s tím, některá zkušenost? Děkuji

lenajelena
10. čer 2016

Dobrý den, nebojte se zbytečně dopředu. Mému synovi též na velkém UTZ zjistili dilataci pánvičky, ale nijak mne nestrašili. Obecně to asi budete mít tak, že si to na UTZ pohlídají a počkají, jak to bude po porodu, kdy se na mimi podívá nefrolog. Ono to může zmizet, zmenšit se, možností je spousta. Já jsem nijak nevyšilovala, věřila jsem lékařům. Po porodu tu dilataci měl stejně, a tak nás předali do péče MUDr. Langera z dětské nefrologie nemocnice Ke Karlovu. Tam ho léčili, nebudu se o tom rozepisovat. Resumé je nyní takové, že syn je de facto zdráv a na kontrolu jde v deseti letech. Takže doporučuji nestresovat a vyčkat, jak to bude. Není to žádná hrůza.

rottentocore
autor
10. čer 2016

@lenajelena děkuji za uklidnění. Dobré je, že je to zatím jen na jedné pánvičce. Druhá je v normě. Tak budu doufat, že se to srovná...

lenajelena
10. čer 2016

I u nás to bylo jen na pravé straně a jak říkám, není to nic tak hrozného. Beru to teď z té pozitivní strany. Víme, na kolik procent synovipracují ledviny a jestli do budoucna můžeme očekávat nějaké problémy, což vůbec není k zahození. Udržte si pozitivní mysl a uvidíte, jak se zanedlouho budete radovat z krásné holčičky.

rottentocore
autor
10. čer 2016

@lenajelena děkuji za uklidnění🙂 já mám jen strach aby se to nezhorsilo a neznali mě na potrat

drakenn
10. čer 2016