Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Těhotenství - strie, cvičení, těhu poradna, laktační poradkyně

macekzmalacek
7. črc 2017

Dobrý večer všem,
jsem těhu, 22 tt, začlo růst bříško a já začínám řešit základní otázky.. mám pocit, že už jsem přečtla tolik diskuzí, že už vlastně nevím.. ;)
-Strie - používaly jste nějaké krémy? od kdy? pomohlo vám to?
- cvičení - chodily jste na těhu jógu nebo jiné těhu cvičení? pomohlo vám to v něčem? nebo jste cvičily doma.. nebo jen jste sportovaly tak, jako před těhu? např. kolo, brusle, běh..?
- navštěvovaly jste těhotenskou poradnu? od kdy se má navštěvovat? v čem vám pomohla?
- kojení - vážně je to taková věda? je potřeba laktační poradkyně? jsou skutečně nezbytné krémy na bradavky a pod.? s jakou kosmetikou jste byly spokojené?
Děkuju všem

andysebesta
7. črc 2017

Pěkný vecer🙂.Pokusim se odpovědět co nejkratším textem.At ti neni román.Mazala jsem se už od začátku Elasti Q. Ale stačí mazat třeba niveou ,hlavně promazavat .U prvního miminka jsem chodila plavat.U dalších ne.A bylo to znát.Nebolela me tady,pěkně si u toho zarelaxujete a máte dobrý pocit.Bylo to prima.Poradnu samozřejmě,dle objednání doktorem.Kontrola miminka,ultrazvuky,odběry,test na cukr....nedokazu si představit,ze by nikdo absolutně nic nesledoval.A to kojení....veda to není.Ale ne každému to jde hladce.Miminko může mít potiz se prisat .S tím už ale poradí i sestřičky v porodnici.Poradkyne,myslím,není třeba.Priroda je mocná a vy sama budete nejlíp v tu danou dobu vědět,co máte dělat.Mazat bradavky ale ano .Tím sanim trpí.Maze se bepanthen nebo třeba čistý lanolin.

andysebesta
7. črc 2017

@macekzmalacek *nebolela zada .pise si to co chce🙂

macekzmalacek
autor
7. črc 2017

OPRAVA - myslela jsem předporodní kurz, ne těhu poradnu, samozřejmě..

martyina
7. črc 2017

@macekzmalacek takže já mám strie jako hovado nic nepomohlo. Chodila jsem do cvičení v bazene pro těhotné a bylo to super!!! Pak jsem byla na manipulačním kurzu a na 4 lekcích v porodnici kde jsem šla rodit. První lekce byla o první době porodní druhá pokračování. Třetí byla s partnerem film+ prohlídka porodnice, a 4 kojení. Bradavky sem smazala bepanthenem ale nic moc až teď mi řekli že je ten lanolin ale doma uz mě to nebolí🙂ale v porodnici jsem myslela kolikrát že ondlim děs a hrůza. Jinak jsem do poslední chvíle pracovala takže cvičit kromě toho plavání nebo nic jiného nedělala. V noci sem nespala a v půl 5 vstavala do práce masakr a když sem se konečně dostala na 1. Května na mateřskou že si vše udělám. 12. Jsem se dostala do nemocnice a 29.5. Sem rodila vyvolavane🙂 takže sem dom už přišla s mimi.

macekzmalacek
autor
7. črc 2017

@andysebesta : děkuju za odpovědi.. plavání mě moc nebaví, ale zkusím to tedy.. chodila jste na nějaké spešl lekce nebo do klasického bazénu?

macekzmalacek
autor
7. črc 2017

@martyina: děkuju za odpovědi.. značím si lanolin a pogooglím cvičení v bazéně pro těhotné ..

martyina
7. črc 2017

@macekzmalacek na chodila do školky do bazénu který se každý týden napoustel nový takže to bylo super a hygienicky akorát se nás tam vlezlo 4-6 jen no ale super

pikl
7. črc 2017

@macekzmalacek zdravím, já používám každý den tělové mléko nebo kokosový olej už tak od 4.mesice. Poslední týdny někdy mažu břicho i 5x denně, jinak mě ta kůže pálí. Strie snad zatím nemám 🙂
Cvičím gravid jógu od 2. trimestru a moc doporučuju, pomáhá to od bolesti zad a je to fajn relax.
Na předporodní kurz se nakonec vykašlu, mám načtenou teorii o porodu z knížek a občas se díváme na youtube na videa o tom, jak se starat o miminko. Ale může to být fajn, pokud o toho zatím moc nevíš.
A na kojení jsem zvědavá 🙂 snažím se o tom něco zjistit předem, ale doufám, že v porodnici poradí

monaluza
7. črc 2017

Strie: Používala jsem Bepanthen, ale stejně jich pár mám, je to dané spíš geneticky. Navíc problém vzniká více v hloubce, popraskání svrchní vrstvy kůže je jen průvodní jev, hlavní prevence je ve správném postavení páteře, zejména pánve...

Cvičení: Dobrá instruktorka zdravotní TV vám dá strašně moc i pro porod a dobu po něm, co se týče potřebného uvolnění, dýchání, posilování pánevního dna (pro ženy strašně důležité)... Máme u nás naprosto skvělou, vím že se školí v Praze v centru IQ pohyb, třeba by se přes ně dala sehnat nějaká její "kolegyně" ve vašem regionu. Běh vám za nějakou dobu už stejně nepůjde, zbyde spíš rychlejší chůze a na brusle radši zapomeňte, případný pád by mohl mít fatální následky...

Těhotenská poradna = pravidelné návštěvy gynekologa, těm se asi nevyhnete, doktor si to už ohlídá 😉.

Kojení: Věda to je i není 🙂. Záleží na vašem nastavení, jestli to skutečně chcete, nebo se necháte odradit případnými problémy. Navíc ještě dneska existuje milion mýtů, které dokážou nezkušené mamině zmítané hormony pěkně zamotat hlavu (slabé mléko, nutnost časového režimu kojení, používání kloboučků atd. atd.), bohužel se s nimi setkáte i u profesionálů (sestry v nemocnici, doktoři), je dobré být trochu připravená. Mně hodně pomohly webovky kojeni.net a skupina na FB "Laktační poradkyně/poradci, zastánci a milovníci kojení spojme se 🙂". Já bych doporučila mít v záloze kontakt na laktační poradkyni v okolí, kdyby byly problémy (kontakty na Mamila.sk, ty jsou údajně lépe proškolené a jdou přirozenější cestou než ty "nemocniční" z Laktační ligy). Krémy na bradavky nezbytné nejsou, když kojíte správně (je na to takový šílený termín "technika kojení" 🙂), problémy mít nebudete, jen možná zpočátku, než si trochu zvyknete, můžete mazat třeba Bepanthenem (stejně ho asi koupíte mimču na zadeček), ale dobrou službu udělá i obyčejné pomazání kapkou mateřského mléka.

kexina
8. črc 2017

Ahoj, to pročítání diskuzí známe všechny. Jen si hlídej míru, příliš informací škodí stejně jako málo, zvlášť těch "zaručených", které dost často v diskuzi najdeš. 😉
Strie - já používala Elasti-Q, ale je to z větší části o genetice, takže to může a nemusí pomoct.
Cvičení záleží na tobě. Pokud tě baví plavání, jdi plavat. Pokud tě baví společné cvičení, najdi si nějaké těhotenské. Ale pokud bazén nemáš ráda a společné pocení v tělocvičně taky ne, tak jako já, dělej něco jiného. Já chodila na procházky a to udělá taky hodně. Kolo, běh a brusle bych konzultovala s gyndařem, to je trochu riziko.
Předporodní kurz je spíš o psychice. Pokud budeš klidnější když se teoreticky naučíš o průběhu porodu, jdi do toho. Na druhou stranu, rodily ženské i bez kurzů a taky to zvládly, já na žádný nešla.
Kojení teď neřeš, zbytečně se nervuješ. Uvidíš sama, jsou ženy které kojí hned a vlastně to jde "samo", jsou ženy které potřebují nějakou pomoc (o tu se postarají v porodnici) a jsou ženy které holt kojit nemohou. Je potřeba to zkusit, ale řeš to až to přijde. 😉 na bradavky si kup bepanthen a příp si pak dokoupíš co potřebuješ.

andysebesta
8. črc 2017

@macekzmalacek jsem ráda,ze jsem mohla pomoct.Chodila jsem nejprve na tehu plavání,ale rodili jsme až v září a lekce ukončili v červnu.Tak jsem si pak chodila sama a když to šlo,půjčila jsem si tam jen ty pomůcky.Pouzivaly jsme takové ty penove "hady"

andiienka
10. črc 2017

Ahoj, na strie jsem používala Elasti-Q asi od 6.měsíce, a pomohlo to. Chodila jsem na předporodní kurz, bylo to zajímavé a aspoň jsem pak nebyla překvapená, v rámci kurzu bylo i těhotenské cvičení, což bylo taky fajn. Nebolela mě pak záda. Kojení věda není, když ti to v porodnici ukáží a miminko spolupracuje. Já ale i tak krém na bradavky využívala, konkrétně Bepanthen a ten mě dost zachránil 🙂

Sem začni psát odpověď...

Odešli