Použití TCM a akupunktury u porodu - máte zkušenosti?

sabreen
26. únor 2017

Ahoj, nedávno jsem byla na semináři o tradiční čínské medicíně a jejím využití v těhotenství a při porodu, zejména tedy ke tlumení porodních bolestí pomocí akupunktury. Zdálo se mi to dost zajímavý, ale bohužel jsem se o téhle možnosti dozvěděla až několik měsíců po porodu, takže jsem neměla možnost to vyzkoušet sama na sobě a další porod mi už asi fakt nehrozí. Tož bych ráda našla někoho, kdo to vyzkoušel na vlastní kůži v praxi...Funguje to? Nebo jsou to jen kecy a tahání peněz z lidí?

frja
26. únor 2017

Mám, řekla bych, dost velké zkušenosti (pasivní) s TCM. Léta jsem chodila k čínské lékařce v Praze a myslím, že hlavně díky ní mám dítě. Ale, jak jsem zahlásila, že jsem těhotná, pogratulovala a přerušila léčbu a mám se hlásit, až dokojím. Podotýkám, že to je Číňanka, která se TCM učila již od mládí, takže věřím, že ví, co dělá. Klinikám plným českých doktorů, kteří jednou za rok vyrazí do Číny na pár týdnů na kurs, moc nevěřím.

sabreen
autor
26. únor 2017

Tak to gratuluju k děťátku🙂 Mě celkem přišlo, že ten člověk ví, o čem mluví, zdálo se mi, že to má hlavu a patu a koneckonců je to přece jenom dost dlouho praktikovaná metoda. Vypadá to, že je ale asi jeden z mála, kdo se na těhotenství a porody v tomhle oboru specializuje...no, zajímalo by mě, jestli ty moje porodní bolesti už byly to nezbytný fyziologický minimum nebo by se to dalo ještě utlumit😀

bbubble
12. bře 2017