Přirozený porod nebo císařský řez? Snížené pánevní dno
Ahoj holky,
vím že mám na přemýšlení nad porodem ještě čas, ale prostě mě to děsí už teď. Už od začátku mého sexuálního života mě provází problémy. Každý sex mě bolí a to hodně, ale je pravda, že jsem si za ty roky už zvykla a umím si to i přes bolest užít. Několikrát jsem to konzultovala s lékařkou a moje diagnoza je snížené pánevní dno. Nedokážu si představit, že zvládnu protlačit dítě, když mě to bolí při sexu. Mám z toho už teď hrůzu. S doktorkou jsem to ještě ne probírala, protože jsem čekala, zda první genetika bude v pořádku. Nyní jsem již po genetice a nějak to na mě doléhá. Navíc mám artrózu v kyčlích a při delší poloze roznožmo dostávám křeče. Prosím o vaše názory a případná uklidnění ... Děkuji
Tak zkusila bych prvně odbourat ten strach, to bude nějaká psychosomatika - dobrá může být PA, Michaela Mrowetz, Helena Máslová nebo tak někdo.
Kyčle a poloha: tak především - přirozený porod NENÍ y hodin roznožmo, ba koza nejlíp vůbec. To se zase líp řeší s dobrýma PA, který přirozený porody znají, tj. nejen ty nemocniční třeba. A v některých jsou taky super.
Přirozený porod je, že Tě všichni nechají být, jen PA Ti pomáhá a kontroluje a radí, a především: polohu vybíráš Ty, a miminku na svět nelíp pomůžeš, když se hýbeš a zpravidla jsou nejlepší vertikální polohy. Při poloze vkleže na zádech se porodní kanál zúží o 30%, miminku nepomáš ani Ty svými pohyby v rotacích, nepomáhá mu gravitace, nic. Plus do procesu se nazasahuje, pokud to není nezbytně nutné. Zagoogli si, co je přirozený porod. Rozhodně ne to, co píšeš.
Sekce má spoustu komplikací, není to jen tak nic, jak se to dnes prezentuje, je to velká břišní operace a někdo ji snáší velice velice špatně a mohou být těžké následky, u někoho je rekonvalescence obtížná, hnisající rány ap.