icon

Dušnost v těhotenství s dvojčaty. Jak to řešit?

bebyna
1. kvě 2025

Zdravím. Jsem tady nová a těhotná 12+1tt - dvojčata. Hledala jsem všude a chci se zeptat maminek, které to měly podobně. Už 3 den se trápím s dušností. Jsem astmatik ale hrozně dlouho jsem neměla žádný problém - minimálně tak 5 let. Včera jsem šla k lékařce, že jsem byla nachlazená, ležela jsem, vitamíny beru, hodně spím. Pravím jí, že mě tlačí trochu na hrudi a špatně se mi dýchá.. Ona mě ani neposlechla, ani mi nedala žádanku na plicní, nic... Že jsem astmatik, ví. Mám to v kartě, říkala jsem jí.
Prý to mám vyležet. Nějak mi to nedošlo a až včera jsem to večer hledala - vždyť já vlastně ještě musím zásobovat kyslíkem dvě miminka co nosím v břiše. To jsem se dočetla na netu. Opravdu mi to hned nedošlo.
Todle určitě není správný postup lékařky, že? Zcela mě odbyla. A to je mladá ženská která mi na vstupní prohlídce tvrdila že to bere jako své poslání. A s každou návštěvou je protivnější víc a víc.

Měly jste to některé maminky, že jste zkusily odpočívat nebo jste se rozhodly k razantnímu řešení a jely třeba na pohotovost? Dnes je 1.5. A je svátek. Psala jsem mail i gynekoložce o žádanku na plicní ale to mi pošle asi až zítra. Jsem celkem zoufalá. Nevím co mám dělat. Zda to miminka neohrozí, když se s tím trápím cca 3 dny.. Nebo jestli už včera bylo pozdě.. 😞

konidana
1. kvě 2025

@bebyna miminka to urcite neohrozi, ale asi holt budes mit to tehotensvi malinko narocnejsi, kdyz jsi astmatik

cilkat
1. kvě 2025

Hele úplně v klidu. Pokud to není tak, že ti hrozí, že s sebou třeba sekneš i v křesle, tak to prostě vylež. JO, nech si poslat žádanku na plicní a řeš to dlouhodobě, protože se to může zhoršovat, ale rozhodně t není akutní stav, se kterým mazat na pohotovost. Dny a ani jednotky týdnů v tom nerozhodují. (a ono upřímně rvát do sebe nějaké kortikoidy na plíce nebo tak taky možná v těhotenství úplně chtít nebudeš, no).

drep
1. kvě 2025