icon

Uvolňujete děti na konci školního roku kvůli pobytu u moře? Letos jsme se s manželem rozhodli, že poletíme před koncem školy. Odlet 25.6. je až o 30- 40tis. levnější než v sezóně. Třídní učitel syna( 5.třída ) napsal rodičům dlouhý email, že to není morální pro ostatní a že to není fér vůči rodičům co na to nemají atd. Prý se mu sešlo 5 uvolnění. Myslela jsem si, že to bude nejmenší zlo 4 dny před koncem. Letos se mi rozjelo astma a syn má také alergii, která se mu zhoršila. Moře nám bylo doporučeno lékařskou. Naopak učitelka mladšího syna ( 2.třída) nemá problém.

avatar

Ano skoro každý rok tak to jezdíme na dovolenou. Je to levnější a není ještě tolik narvano. Nikdo problém nemá

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Co mu je po tom jestli na to ostatní mají? To bude peknej de*il.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@vendy299 proc hned ty urazky, to je zbytecne, kdyz vubec nevis, co se uciteli honi hlavou atd.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Náš je prvak, a taky budeme končit driv, ne kvůli moru 🙈 ale proto ze uz půjdu k babičce na prázdniny...nebo na stvrtek a patek my nedali dovolenou...a nemám hlídání..

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Každý rok jedeme předposlední týden na dovolenou a děti uvolňujeme. Nejezdíme tedy k moři, to si děti užívají s prarodiči 🙂

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Rodice deti uvolnuji, i v prubehu roku. Rozhoduje reditel skoly. Je fakt, ze kdyz se toho v jedne tride takto sejde vic v jednu dobu, tak to je to trochu na prd, ale lepsi pred koncem roku, kdyz uz jsou znamky uzavrene a dite nemusi nic dohanet, nez v prubehu...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jako mala jsem takhle chybela prvni tyden v zari a to se urcite jezdilo k mori mene nez ted. Nenapadlo by me, ze je to pro nekoho nemoralni🤔 Deti prece kolem sebe socialni nerovnosti vidi kazdou chvili.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 Jak co se honí hlavou? 😃 Normálně omluví dítě dopředu, ještě v době kdy se už neučí a přijde takový e-mail?
Nechápu.

Odpověz
5. čer 2022
avatar
slegr71
autor

Upřímně také mi nepadl do oka. Hned na první třídní schůzce se povyšoval nad rodiči a ukazoval, jakou má moc. Toto jsem vůbec nepochopila.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Bereme deti ze skoly na tyden az tyden a pul v zime, je treba souhlas reditele, coz je formalita. V uvahu bych brala jenom vytku, ze by dite nemelo meskat, pokud nestiha, ma spatne vysledky, hodne chybi, nedoplnilo si minule latku apod. To, co pises je pro me hodne pres caru. Vlasne mi prijde naopak nemoralni toto nekomu psat.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Napsala bych učiteli, že situace v jiných rodinách není moje vina ani zásluha, takže se odmitas cítit provinile. A příště bych nepsala nic o lokalitě, jen prostě rodinné důvody třeba.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Morální/nemorální - tohle nepřísluší panu učiteli řešit. Jako ano, také mě štve, že mohu k moři jediné v sezóně (jsem učitelka), ale jestli jedou děti nebo ne, je mi jedno. Takhle letos (mám pataky) by mě mrzelo, pokud by si nešli pro vysvědčení a chyběli v tomto týdnu. U nás se totiž loučí a přechází na jinou školu. Ale určitě bych kvůli tomu email rodičům nepsala.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@vendy299 tohle označení snad není nutné....

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@vendy299 ze nechapes neznamena, ze se hned musi nadavat... Situaci neznas, neznas jeho duvody, neznas slozeni tridy a situaci deti jako on atd. Divas se na to jen ze sveho pohledu.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Tak treba v Nemecku se toto vubec nesmi,je o uhlu pohledu, v cr jsme hodne benevolentni.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Každý rok tak jezdíme a nikoho se na to ani ve škole neptám. Co je učiteli do toho a kde vzal právo vás nějak kárat? Když pominu cenový rozdíl proti prázdninam tak my jezdíme v červnu i proto, že je méně lidí, není tak vedro...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

A ja taky pisu ze je to deb.l. co je me po tom ze na to druzi rodicw nemaji. A jak muze vedet ze hned prvni mesic prazdnin nektere z tech ostatnich nestravi nekde v richomori. Co si to vubec dovoluje. At napise normalni argument a nebo radsi nic ...🤦🤦

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 A on nezná důvody rodiny.
Nemá vubec právo tohle porovnávat. A už vubec ne moralizovat.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Ja myslim, ze na to nema on a to ho se*e nejvic 😀 Jeste bych to mohla pochopit behem skolniho roku, ale 4 dny pred koncem to je prachobycejna buzerace. A ze na to nekdo nema, tak vy taky nemate ze solidarity nikam jet? 😀 Trochu komous ne? 😀

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@vendy299 vidis to jen a jen ze sveho uhlu... Email jsme nikdo necetl, vubec to nemusi byt moralizivani...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 Přesně tak, e-mail nikdo nečetl a stejně ho bezdůvodně obhajuješ 😃
No neshodneme se.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 Hele, já taky nejsem úplně pro, aby si děti takto zkracovaly školní rok. Upřímně, mě by to vůbec nenapadlo. Já jsem dcery teď uvolňovala poprvé na 2 dny ze školy, protože hrály koncert se ZUŠ a mimo jiné, obě třídy holek tam byly. Oba třídní učitelé mně napsali, že to není problém, že holky nemají se školou problémy, ale u některých by problém s uvolněním měl ( třídní dcery, která je v 8. třídě). Ale na druhou stranu...ten poslední týden už opravdu o nic nejde.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Já bych tohle nikdy neudělala, nejen kvůli chodu školy (ono je to pak složité vyhradit čas na odevzdání učebnic či úklid třídy dvakrát) ani kvůli dětem, učím je, že škola je povinnost a myslím si, že zakončení školního roku má svoje opodstatnění - předání vysvědčení, rozloučení atd. Když se na to půlka rodičů vykašle a druhá to nechá ty děti poctivě odchodit a vysvětlí jim, že škola není holubník, je to opravdu hloupé.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

mně se nedostavila k praktickým ZZ studentka, protože je v Egyptě.... jsem spíš naštvaná na její matku, protože termín vybírala s vědomím, že v tu dobu zkoušky budou. Vedení školy umožnilo fiktivní termín, aby praktické stihla ještě před ústními....

Odpověz
5. čer 2022
avatar
slegr71
autor

Už v pátek ve škole synovi řekl, že ho neuvolní. Že ve škole zůstanou čtyři na úklid třídy a ostatní si budou vysedávat u moře. V emailu toto také psal. Že to není morální pro ostatní. A že učí děti dodržování pravidel a tohle, že je mimo a jak k tomu přijdou ostatní rodiče, kteří na to nemají nebo ctí morální pravidlo začátku a konce školy. Ještě jsem zvědavá, jak s vysvědčením. Jen dodám, že syn nebývá nemocný. Max. jdeme k lékaři a do školy se pak vrácí. A známky má dobrý.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@vendy299 prosim te, bezduvodne ne, ja to vidim z obou stran.... A lepsi obhajovat, nez nadavat hned do debilu... Pak se nedivim, ze se deti chovaji, jak se chovaji...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Omlouvala jsem. 4 dny před koncem školního roku nemůže být problém ani pro dítě, co v tom trošku plave. Známky jsou uzavřené, v hodinách je to už volnější. Rozhodně o nic z učiva nepřijdou. Argument, že na to ostatní nemají… každý svého štěstí strůjce. Skoro každý má možnost volby.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

U nás na delší dobu uvolňuje ředitel školy a ne třídní učitel, ten do toho nezasahuje. Jen mu ředitel oznámí, že uvolnil nebo neuvolnil daného žáka.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Take jezdíme, stejně poslední týden ve škole koukají na videa a ty akčnější učitelé je vezmou na prochazku.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

chceme taky jet teď v červnu, s tím, že 28.-29. bychom se chtěli vracet, aby stihla konec roku.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Já s tím nesouhlasím v případě, že by to bylo třeba začátkem června, kdy se ještě učí a píšou se písemky, poslední 4 dny školního roku, kdy jsou dávno uzavřené známky a stejně už se nic neučí, naprosto nechápu, proč učitel čeří vodu. Nejspíš závidí, že sám se takto uvolnit nemůže a musí jet třeba v srpnu, kdy je v sezoně draho😁

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Uvolňuje škola mých dětí i škola, kde pracuji.
Ale to neznamená, že s tím souhlasím. V Německu opravdu není možné vzít dítě z výuky na dovolenou, u nás si každý omlouvá dítě, jak se mu hodí.
Škola je deset měsíců a pak následuje dva měsíce volno. Škola je dětí povinnost "jejich práce", následuje "dovolená".
Jednání učitele je druhá věc. Kdoví, třeba měl pro třídu nějaký plán, .... nevím, neobhajuji, nesoudím.
Nicméně jsme v době, kdy s rodiči jednáme v rukavičkách. Musíme to brát tak, ze oni mají zodpovědnost a oni vychovávají. Jelikož když se ohradíme, tak si to slízneme. Třeba někde na sociální síti 😉

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jinak dodám, že jezdíme předposlední týden aby děti právě ten poslední týden ve škole byly kvůli vysvědčení, úklidu, učebnicím, … a nemorální mi to nepřijde, kolikrát rodiče nemají možnost o prázdninách dovolenou dostat.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jednou jsem takto o uvolnění zažádala, od ředitele jsem dostala čočku, že abychom to měli levnější tak bude syn poslední 3 dny chybět. Vysvětlila jsem mu, že je to proto, že manžel v sezóně jindy dovolenou nedostane a on zase začal mlít o tom, že se to dá určitě udělat i jinak a že určitě jedeme takhle brzo proto abychom to měli levnější, naštvala jsem se a řekla jsem mu, že o tom s ním už dále bavit nebudu a že mu oznamuji, že syn nebude od 27. června ve škole a že si vysvědčení vyzvednu v září, práskla jsem dveřmi a odešla jsem, druhý den mi volala jeho zástupkyně, že předala synovi "žádost o uvolnění" a jestli prý budu tak hodná a vy plním ho a syn ať ho donese zpět, najednou to šlo

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Hele a realne, ucitel zaka neuvolni, rodice omluvi z rodinnych duvodu. Muze nekdo nekomu neco? Treba situace, kdy obe deti maji jarni prazdniny v ruznych terminech a na 1 tyden z nich maji rodinnou dovolenou

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 jako ono to tak opravdu ale bude, že ti poctiví budou uklízet i za ty děti u moře.
Zákonem je daná povinná školní docházka a o té nerozhoduje rodič prostě. A přijde mi rozumnější to rodičům vysvětlovat než rovnou rozdat neomluvené absence.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@irmamala To je stejně mazec, že tohle někdo napíše o učiteli (o člověku), kterého nezná.
Komouš, buzerace, sere.
Povinná školní docházka má přesný termín. Omlouvat se z ní má ze závažných důvodů.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet povinná školní docházka má i systém uvolňování a schvalování absencí. Do pěti školních dnů stačí schválení TU, někde stačí jen omluvenka, delší pak schvaluje ředitel. I rodinná dovolená je dost pádný důvod pro uvolnění. Není to jen o flákání u moře, je to společně trávený čas.

@sylvinka

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Vim,ze je to bezny jev a deti se takto uvolnuji. Ze ostatni rodice nemaji penize je opravdu zcela scestny argument,to je jejich problem,ne vas. Ale celkove s modou uvolnovani ze skoly kvuli dovolenym nesouhlasim. Byla jsem vychovana tak,ze do skoly se chodi a pres to nejede vlak. Vedu tak i sve deti. Uz od skolky,neexistovalo u nas nechat deti doma kvuli vecem typu: prijede babicka, jedeme sami na vylet apod. Proste skolka a pote skola je jejich povinnost a ne ze se tam chodi,jen kdyz se to hodi a kdykoli se na to muzeme vykvaknout a nic se nestane.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

K vyjadřování některých uživatelek asi není co dodat - označit učitele za komouse, debila apod...holky, stejně jako ten email byl nevhodný od pana učitele, ať už to myslel, jak to myslel, tak toto vyjadřování něco vypovídá i o vás.
Každopádně např. v Německu byste zaplakali, tam toto neexistuje.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malazena v principu souhlasim, ze dite musi vedet, ze je to povinnost. My jsme treba s rodicema jezdili na jazykove kurzy, kdy jsme se ucili anglictinu (meli jsme preucene rustinarky) a to nam casto dalo vic nez 2 roky vyuky jazyku ve skole. Podobne brachu i me ze skoly uvolnili na dlouhodobý zahranicni pobyt, ktery nam dal opravdu moc. Takze bych moznost uvolnovani nevylucovala uplne

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 řešila bych to s ředitelem, poslední týden se děje prd, co je učiteli do toho.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet dítě snad omlouvá rodič, škola není vězení 🙄

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Holky vy se tady ohanite povinnou skolni dochazkou, jako kdyby si pani delala ze skoly holubnik a jezdila s detmi na dovolenou co mesic. Jedou na konci roku, kdy se nic nedeje, radne s slusne syna chtela omluvit. A ze je rakce takova, za to ona nemuze. Jinak priste verim, ze syn bude radsi tech par dni nemocny, nez resit toto. Ach jo 🤦

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@irmamala proc komous? Ze to vidis jen ze sveho pohledu, tak hned urazky? To spis vypovida neco o tobe...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Já jako třídní učitel mohu uvolnit na 2 dny, více dnů uvolňuje ředitel školy (já na žádost píšu, zda doporučuji nebo ne). Nikomu nikdy problém nedělám, i kdyby šlo o problémového žáka. Ale pokud se jedná o poslední týden roku - rovnou žákům říkám, že musí se mnou předtím vyřídit vrácení učebnic, umytí šatní skříňky, úklid svých věci ve třídě (např. kufřík na vv). Pak se stává, že žáci nejsou přítomni v době uzávěry klasifikace - rovnou rodiče upozorňuji, že pokud si uzavření známek nevyřídí s učiteli - především, pokud má nerozhodnou známku, může se stát, že dostane tu horší. Sama to žákům tak říkám jako učitelka matematiky - už pár takových žáků mám napříč třídami, kteří v týdnu od 14.6. do 20.6. nebudou a já v té době budu psát závěrečnou práci.
Opravdu by mě nenapadlo soudit rodiče, co je k tomu vede. Ať si jedou na dovolenou, kdy uznají za vhodné. V žádosti samotné podepisují, že si bezodkladně žák doplní učivo a nebere se na něj ohled jako po návratu po nemoci.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Tak u nás ve škole s tím nemají sebemenší problém. V dubnu jsme byli na týden u moře, vytiskla jsem formulář pro uvolnění, syn došel do ředitelny, pani ředitelka ani třídní, žádný problém a ještě mu ředitelka, řekla, že by jela taky a ať si to užije. Naše třídní, sama jede příští týden na dovču, jezdí takhle každý rok v červnu. Jako napsat, že to neni fér pro lidi co na to nemají? No pěkně na hlavu🤦‍♀️ Co mi je do ostatních. A v téhle době jede každý druhý k moři, ať je to o prázdninách nebo ne. Ještě teda doplním, že syn se školou nemá sebemenší problém, nosí pořád jedničky, vše si doplnil.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 Řešit s ředitelem, ten má poslední slovo. A vy jste rodič a rozhodujete o svém dítěti. Poslední 4 dny školy jsou stejně vždy akorát navíc, tak opravdu o nic nepřijde.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Odjíždíme na dovolenou stejně jako vy tudíž jsem dcery také omlouvala ze školy. U nás to neschvaluje učitel ale přímo ředitel, děti normálně do školy chodí, jsou bezproblémové, dobrý prospěch a je to ve dnech kdy už se neučí a známky jsou uzavřeny. Nikdo v tom neviděl problém.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jinak věcně k tématu. Školský zákon mluví o závažných důvodech a dále by mělo být omlouvání řešeno ve školním řádu. S tím bych pracovala.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jinak rodinná dovolená je brána jako důležitý čas pro rodinu. Posilují se rodinné vazby. Každý psycholog to potvrdí. A v rodině nejsou jen děti, tedy čas, ve který se na dovolenou jede, se neurčuje jen podle školy. Tedy rodinná dovolená je závažný důvod k omluvení ze školy. Kor v dobu, kdy dítě nezamešká výuku.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@g_m pri tomto výkladu by mohli učitele sedět před koncem roku ve škole sami 🤷

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@g_m rodic muze rozhodovat, ale pokud by reditel nepovolil, ma smulu

Odpověz
5. čer 2022
avatar
slegr71
autor

Já šla cestou slušnosti. Vytiskla žádost a dala synovi. Mohla jsem napsat, že je nemocný. Ale takovou reakci jsem nečekala. A že se sešlo víc žádosti. Myslím, že letos víc lidí čerpá poukazy, kdy kvůli covidu nemohli. Nám peníze vrátili. Je to popové za pět let, co uvolňujeme. Taky děti učím, že do školy se musí chodit a plnit úkoly. Ale prostě. Rozdíl ceny dovolené je značný a po covidu, kdy byli kluci doma na online výuce jsem byla ráda, že to letos vyšlo. Příští rok to třeba už nepůjde. O učiteli si myslím své, ale nikdy bych nepsala, že je to debil atd. Už mě kolikrát překvapil. Syn nemá fotku třídy, protože nemá rád nastrojené focení na příkaz. Nepojede s nimi na školu v přírodě, protože to nebude zařizovat a shánět ubytování a lidi, kteří s ním pojedou a mohla bych pokračovat.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 s některými lidmi je těžké pořízení - a je jedno jestli z řad učitelů nebo rodičů🤷.

Odpověz
5. čer 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

@kupi No nevím, tak to už i mně přijde hodně. Školní docházka je přece jen povinná a tohle není úplně dobrý příklad pro děti. Trošku ukazuje s dětem, že škola je taková "brigáda" a vlastně jsou důležitější všechny možné jiné akce.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Taky 24.6 odjíždíme a je mi fakt jedno, co si kdo myslí. Máme 2 děcka opouštějící základku, ale vůbec jim nevadí, že přijdou o poslední týden. Ono je dost problém zkloubit to s naší dovolenou, pobytem dcery u ex a ještě jedou na měsíc do lázní. To vše stihnout přes prázdniny, aby 1.9. nastoupili oba do prváku. Učitel do toho nemá co mluvit, je to věc každého rodiče, co kdy jak naplánuje

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@bertik20 učitel do toho nemá co mluvit, ale školní docházka je povinna a zákon hovoří jasně - omlouvá se ze závažných důvodu. To jestli dovolená je závažný důvod si každý musí posoudit sám🤷😉. A v tomto případě bych do toho rodičům sice nemluvila, ale naštvaná bych byla - zahradní slavnost, poslední vysvědčení. Je to trochu i neúcta vůči tě škole a třídnímu učiteli. Už se s nimi po prázdninách neuvidí. Ale co, vždyť je to jedno.....

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@bertik20 no možná spíš zklamaná a smutná než naštvaná. Pro mě je velký okamžik, když konci "moje děti" a tenhle přístup by mě zamrzel. Možná by se na to chtělo podívat i jinýma očima, než vlastním přístupem - je mi jedno, co si kdo myslí.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne každý má své důvody, proč co jak dělá.... Život mě naučil, že do toho nikomu nic není

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@hojda v Německu to sice není, ale oni mají také více delších prázdnin rozprostřených přes školní rok. Tady si těžko zajedeš na dovolenou k moři mimo hlavní prázdniny pokud Ti to škola neschválí.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ee.liska Tak s tím bys tedy neuspěla, že rodinná dovolená je závažný důvod k omluvení ze školy. Zde má vzdělávání přednost bez ohledu na to, že poslední 4 dny se už "neučí", ale dodělávají se věci se školní docházkou související - úklid, odevzdávání učebnic atd. Závažný důvod může být ozdravný pobyt, na to také dost rodičů cílí.

Je dost naprd, když takhle ke konci roku odjede čtvrtina třídy... Stejně tak je mi proti srsti, pokud někteří jedou na dovču v září, na hory mimo jarňáky a pak další moře v červnu. Jednou za rok budiž, ale 2x nebo dokonce 3x, to už fakt ne. Jenže škola v ČR má malé páky s tím něco udělat, za školní docházku zodpovídají rodiče, když se rozhodnou, ředitel třeba žádosti nevyhoví, rodiče to mohou vyřešit omluvou kvůli "nemoci". V Německu neexistuje "jen tak" dítě ze školy omluvit, nebývá ani tak běžná návštěva odborných lékařů v době vyučování. Nevím jestli na všech školách, ale mám informace, že ani v Rakousku to takhle možné není. Náš systém je v tomto velmi benevolentní. Žádost o uvolnění delší jak 3 dny se podává řediteli, třidní učitel se k tomu vyjadřuje. Snažila bych se učitele ujistit, že vše včas zařídíte, žák přijde do školy nějakou určenou část uklidit ve svém volném čase dle učitelových instrukcí, učebnice budou vzorně připravené včas a cílila bych i na synovo zdraví. Rozumní lidé se vždy domluví, ale záleží na tom, jestli se ti s učitelem domlouvat chce, když už je ti od začátku nepříjemný... Já jako pedagog bohužel též nemohu odjet se svou rodinou mimo dny vyhrazené k čerpání dovolené.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 to vypadá, že pan učitel nebude duševně úplně v pořádku. Jak to budeš řešit?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena no a pak jsou proti tomuhle super komentáře "učitelé mají pořád volno". Tak nevím, když to volno nestačí dětem, proč má stačit učitelům, kteří v tomto volnu i tak mají třeba školení nebo dodělávají jinou práci?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@zuzkasim ani ve Velké Británii to takto není. A dokonce vymáhají školní docházku tím, že chodí klepat lidem na dveře a ptát se, proč není jejich dítě ve škole.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@bertik20 já vím, to je takové typické české - koukám jen sama na sebe🤷

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jsem učitelka, ale neznam vsechny postupy, ovšem uvolnění navic dnu se resi s reditelem. 🤷
Chápu pana ucitele, děti opravdu uklizi a s pulkou tridy je to naprd, asi to bude nejaka menší škola? Ale osobně nechapu duvod, proc by neuvolnil... Ať povzbudi ty, co zustanou.

Mě teda vic stvali rodice s lednovými horami, kdyz se uzaviraji znamky. 🤦

Odpověz
5. čer 2022
avatar

My treba ve skolnim radu nic o tom, ze to ma byt ze zavaznych duvodu, nemame. Jenom, ze o uvolneni z predem znamych duvodu rozhoduje ucitel, od 3 dni vyse reditel.

Odpověz
5. čer 2022
avatar
slegr71
autor

@eithelwing Velká škola v Praze.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 pokud by mu ředitel nepovolil, tak si myslím, ze valná většina rodičů by napsala, ze je dítě nemocné, už vidím, jak kvůli tomu, ze dítě nechce učitel/ředitel pustit ruší dovolenou….

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@alamo je to uvedeno v zákoně. Nemusí to být ve školním radu, zákon je právní dokument vyšší síly.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz problem rodicu, ze resi dovolenou, kdyz v dobe povinne skolni dochazky... Sctou moznosti musi pocitat. A jak je v zak9ner psamo, v oduvodnenych pripadech muze sdkola vyzadovat potvrzeni lekare, pokud je absence nad tri dny...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 a doktor nemá povinnost takové potvrzení dát…. Chápu ty rodiče. Ono je rozdíl v te dovolené třeba 20 tisíc…. A řešit poslední 4 dny mi přijde úplně mimo…..

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz ja teda verim, ze z tech par rodicu deti, co u nas behem roku nekdy takto chybi, by vetsina nepodvadela a nefingovala nemoc, radsi by to ozeleli, kdyby se to zkrouhlo.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz to je jak kdybys v práci řekla, že 4 dny před dovolenou na to už kašleš...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz nema, ale skola muze vyzadovat... Povolit dovcu neni automaticke.... I v ty ctyri posledni dny toho je ve skole casto dost... Ne vsude koukaji na tv...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne no vidíš já mám na tohle opačný názor, pokud si děti plni své školní povinnosti a ucivo vždy bez problémů dozenou (dcera je premiantka třídy, syn lepší prumer), tak proč je ze školy neuvolnit, u nás je to tedy dané i tim, že manžel si nemůže vzít volno přes prázdniny, takže nám nic jiného než mít společnou dovolenou v říjnu nezbývá

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kupi Tak ono už to tady padlo - jednou do roka se ještě dá pochopit, ale 3x nebo 4x? To už je pro mě hodně. A koukám, že u vás letos dokonce 6x🙈.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kupi vidím to stejně, já si můžu vzít týden! dovolené o prázdninách.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Nekdy je tezke si vzit dovolenou jen v obdobi prazdnin. Vetsina ucitelu to ma jednoduche v tom, ze cca mesic nikdo z nich do prace nemusi, tak nemusi resit, jak se prostridaji s kolegy. A nekterym bohuzel nedochazi, ze jsou prace, kde je treba tym o 6 lidech a vsichni si chteji vzit pres leto 14 dni a zaroven musi zustat v praci alespon 4 lide. Takze z meho pohledu bych posledni 4 dny skoly neresila (stejne se ucit nebudou) a doufam, ze to nejak vyresite a v klidu odjedete.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 a jak to tedy vyřešíte? Pojedete? Ráda si tu pročtu, nejsem zastánce uvolňování, ale nemám zatím tak vyhraněné názory, neb nemám zkušenosti, ale muž se dal slyšet, že v tom nevidí nejmenší problém, tak koukám, že to může být velký problém. 🤔

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne jsem ráda, že moje děti chodí do školy, kde s tím problém nemají a co vím, tak od dětí z oddílu jezdí na soustředění v době školní docházky všechny vybrané dětí, takže s tím není problém ani na okolních školách.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne to snad nemůžeš Srovnávat 🙄

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@alamo je rozdíl podle mě během roku a poslední týden. A fakt si myslíš, ze by kvůli tomu, ze dítě nepustí ze školy nechali propadnout x desítek tisíc za dovolenou?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 škola muže vyžadovat, doktor nemusí dát. Jako třeba s týdením nachlazenim ani k doktorce nejdu, takže ani nemusí vědět, ze je dítě emocné….

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kupi souhlasím 👍👍

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne tak učitelé mají nadstandardní volno oproti všem jiným profesím, to si možná ale ani nemusíme připomínat, že ne? Nehledě na to, že učitel vykonává svou profesi, za kterou je placený a je potřeba za něj najít náhradu, aby hodiny odučil. Pokud je rodina spolupracující, tak dítě látku doučí a učitele zastoupí. Takže porovnáváš neporovnatelné. Jinak, já bych taky brala 60 dní volna, dělám velmi náročnou práci a jsou i profese, jako třeba lékař či zdravotní sestra, kteří by si také zasloužili dovolenou 60 dní. Hodně lidí to má těžké. Fakt jo.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz je to povinnost jako povinnost. A to že je v ČR školství takto benevolentní,neznamená, že 4 dny před koncem roku se ve škole nic neděje.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz tvuj problem... Skola na to pravo ma, chtit to, kdyz bude potreba... V praci ti tez nemusi vyhovet.... Je to podobne

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 prosim vás, jako jaké neuvolní? Pozor, málo kdo to ví, ale vy se ho nemusíte na nic ptát!!!! Je to Vaše dítě, vaše rozhodnutí a vy mu to pouze OZNAMUJETE!!!. Mylně se dnes někteří domnívají, že je potřeba mít souhlas, to opravdu není pravda, jak píši vy jste zákonný zástupce, vy rozhodujete o dítěti.
Vaše dobrá vůle je, že mu to vůbec oznamujete, já bych odjela, napsala sms, že je dítě nemocné a poté do žákajdy napsala omluvenku "nachlazení" a může se klidně stavět na hlavu, ale nic s tím nenadělá 🙂

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 Ještě jsem nezažila školu, kde by se poslední týden v červnu učilo. Učit se nebudou, je to jen buzerace od učitele, protože na dovolenou k moři asi sám nepojede a je mu to tak trnem v oku.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@zuzkasim tak to si piš, že bych s tím uspěla 🙂

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz predpokladam, ze tu dovolenou si kupuji az po te, co maji jiste uvolneni ze skoly, jinak je to dost riskantni.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena jo, ty ho znas osobne, ze tohle muzes tvrdit? Ja nikde nepisu nic o uceni, ve skole jsou i jine aktivity ke konci roku, tez souvysejici s celym vychovne vzdelavacim procesem. Muzete sectu dohodovat jak chcete, faktem je, ze dochazka je povinna a narok na uvolneni neni automaticky.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@eithelwing já třeba jezdila s rodiči na hory v lednu, protože by to během jarních prázdnin nebylo možné. Ten týden na horách určitě mojí školní kariéru neovlivnil. Naštěstí jsem měla v tomto asi normální učitele, uvolnění nebylo NIKDY problém.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 ne není, srovnávat poslední týden ve škole s kterýmkoliv týdnem v práci prostě nejde. Má právo….. pokud to dítě není u doktora, tak kdo jí to potvrzení dá? Mě to přijde padlý na hlavu, dělat zle kvůli posledním pár dnům po uzavření známek….

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne tak rozhodně se neděje nic tak podstatného o co by dítě přišlo, kdyby 4 dny chybělo 🙄🤦🏻‍♀️

Odpověz
5. čer 2022
avatar

někde se to vyžaduje, i u nás to tak je a už několikrát jsem říkala ředitelce, že rodiče nemusí žádat o nic a ona o tom rozhodně nemůže negativně rozhodnout, na to mi ona odpoví, že to ví, a že to dělá jen tak pro formu a stejně to vždy povolí, ale fakt chtějte, ať vám ukáže zákon/vyhlášku, kde je psané, že musí rodič žádat a on může nesouhlasit, ona žádná taková neexistuje a kdyby se na hlavu stavěl, tak nemůže negativně rozhodnout

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 jasně, tak když to pojmeš takto, tak odměnou můžou být neomluvené hodiny a snížená známka z chování, že jo 😄

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz zakon hovori jasne

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 ale muze, je to ciste na rediteli a zadat musi, na zaklade skolskeho zakona

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@alamo asi by ses divila, ale rozhodně se nekupuje dovolená na léto v květnu. Častokrát ji nejen my máme zaplacenou už od zimy/podzimu. A jak jsem psala, kvůli tomu, ze mi dítě neomluví, tak rozhodně nebudu rušit dovolenou za c desítek tisíc……

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet na to škola nemá právo. Ty neomluvené hodiny prostě nejsou jen tak. Pokud škola nepovolí absenci, rodič napíše omluvenku a hotovo. Maximálně mohou dat podnět na socialku, že dítě nechodí do školy. Ale kvůli týdnu se toto opravdu dít nebude

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena asi tak, taky jsem já i moje dítě měla naštěstí inteligentní učitele 🙏

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet proč hned neomluvene hodiny a snížená známka z chování?? Tak to by byl ten učitel/ředitel fakt tupec 🙄🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Odpověz
5. čer 2022
avatar
slegr71
autor

V mailu na konci napsal, že to potvrdí, ale že to bude řešit na schůzce v září. A já jsem ještě tak poctivá, že mám teď výčitky, že mě to vůbec napadlo je uvolnit.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Ja se vlaste nedivim, ze dnesni deti maji casto tak sileny pristup ke skole, k lidem, obecne, kdyz tu ctu nektete komenty....

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena máš pravdu a celý rok si chodíme do školy s dětmi hrát. A když si nehrajeme ve škole, tak si ještě užíváme volnicko na výletech, divadlech, kinech, ŠVP a dalších mimoškolních akcích. Vždyť naše profese vůbec není náročná 😉....

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz to neříkám, jen říkám, že když to tak pojmou všichni, můžou učitele sedět před koncem roku ve škole sami 🤷
A taky neříkám, že s tím mám výrazný problém. Pokud se podíváš výše, mě by to třeba mrzelo teď, když "moje" děti konci a přechází na druhý stupeň na jinou školu. Prostě je to jiné zakončení školního roku nez v jiných ročnících. A také říkám, že jednou ročně ještě budiž, ale víckrát? Dokonce se tu objevilo 6x. A vadí mi přístup - stejně se nic neděje, tak co...je to prostě uvolnění z povinné školní docházky a přístup, že budu školní docházku zlehčovat, mi fajn nepřijde. Osobně bychom se asi vzájemně pochopily lépe, ale snad je to i tak trochu srozumitelné.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne hele, bereš si to moc osobně. Já si třeba učitelů nesmírně vážím, práce je to těžká, já bych to nezvládla. Taky bych neuvolnila dítě uprostřed školního roku, už jen z toho důvodu, že bychom učivo pak museli dohánět bůhví kdy. Ale poslední týden školy? Fakt bych z toho vědu nedělala.
Nehledě na to, že co si pamatuji, poslední týden jsme vraceli učebnice a pak se toulali po venku, chodili na zmrzlinu, pouštěli si filmy a tak. Bylo to fajn, ale žádny velký úklid se (v naší škole) nekonal.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Uz nevi kdo vsecnno me oznacil a pohorsil se nade mnou - clovek, ktery po ere covidu, kdy skola prakticky neexistovala, baziruje na ctyrech dnech skoly u peti zaku a oduvodni to financni situaci ostatnich, je pro me proste kreten. Sorry.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@veroniquecz Ja si zjistovala uz pred nakupem letenek, jestli nas pusti. 🤷‍♀️ Nastesti u nas to neni vubec problem.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@aguu viz moje odpověď @veroniquecz . Tam je to snad srozumitelné.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet ale vždyť nemůže mít eomluvene hodiny. Zákonný zástupce žaka omluví. To ze to učitel nepřijme, je věc druhá.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Myslím, že se tu všechny shodneme na tom, že uvolnění ze školy je věc, která se řídí pravidly, které stanovuje zákon a je nutné podstoupit proces žádání. Dnešní doba nabízí obrovské možnosti a svobodu, ale i ta má své břehy. A přijde mi, že lidé dnes chtějí nejen vše moci, ale také, aby s nimi každý souhlasil a to prostě není možné. Učitel absenci povolil, ale zároveň si dovolil vyjádřit svůj názor, jak to vidí on a a jaká má absence negativní důsledky. A to už tu prostě nikdo nedává - že nedržel pusu a doma před dětmi je samozřejmě za blbce, ne autoritu. Klasika prostě. Takže jeďte, ale počítejte prostě s tím, že škole to může vadit.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@irmamala ze u vas neexistovala neznamena, ze to bylo vsude stejne...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@aguu tak treba u nas to uz davno neplati...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet přesné shrnutí - děkuji 😉

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@irmamala kde neexistovala škola? Učilo se distancne a dokonce to bylo povinné 😉.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@slegr71 vycitky nemusis mit, nederlas nic spatneho, ja jako uvitelka bych problem nemela, asi vetsina ne. Nicmene nevidime do situace konkretniho ucitele a ze se to tu strhlo v diskuzi obecnou, to tak byva a s tvou konkretni situaci to nesouvisi... Dovcu si uzijte

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@antoinet myslim ale, ze by mel volit slova i u vyjadrovani nazoru - to, ze je nemoralni nekam jet, kdyz na to jiny nema, to bych brala od Mateje Stropnickeho, jeho politicky světonázor, ale nepotrebuju toto poslouchat od ucitele, to mu neprislusi hodnotit.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@alamo ale prislusi, skola je castecne i o vychove

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 vychova ano, ale ne tlaceni takove agendy. Ja s tim vyrokem treba nesouhlasim. 🤷‍♀️

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Paradoxni a velmi smutne je,ze pred rokem vsichni rodice rvali,at se deti vrati do skol co nejdriv, ze nejde jen o vyuku,ze jim chybi spoluzaci, ucitele, rad,... A ted jim to najednou nevadi, kdyz se jim to nehodi😢 nejde tu o autorku diskuze,jde o to,ze se z uvolnovani na dovolenou ve skolnim roce stal standart, rozmaha se to cim dal vic a i z mnoha odpovedi zde je videt,ze spouste lidem to prijde naprosto normalni 😢

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Jako ucitelka bez řečí tyto žádosti doporučuji ředitelce ke schválení. Není v me kompenzaci to detem zakazovat. Rozhodně vsak nepovažujeme ve skole rodinnou dovolenou za závažný důvod k uvolnění. To zde slyším prvně. Ředitelka si vzdy klade podminku uzavření klasifikace v řádném termínu, odevzdání knih do knihovny, vyklízení skříněk. Nez toto vše dítě splní, souhlas s uvolněním nedostane.
Je to vsak celkem běžné. V každé třídě se takové žádosti najdou a všem nakonec bývá vyhoveno.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Nečetla jsem ostatní komentáře, ale sama za sebe, já bych to uvolnění tak moc jednou chtěla zažít 😂 ale nejde to, pracuji ve škole, takže smolík. U mě ve škole, kde pracuji to problém není, dítě si může vyzvednout vysvědčení do 14.7. U sekretářky a nebo pak poslední týden v srpnu nebo září v další třídě. Dělá to takhle více dětí, ale popravdě se ještě nestalo, že by jich bylo víc než dva, max.tři. U dcery ve škole nevím, jaký na to má pohled učitelka, ale myslím že by byla v pohodě. Ale oni stejně letos končí o dva týdny dříve kvůli rekonstrukci školy.....

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malazena Ja treba beru jako dost velky rozdil uvolnit na dva tydny v kvetnu/zacatkem cervna a ty uplne posledni dny skolniho roku po uzavreni znamek. Za predpokladu, ze si samozrejme dite pred odjezdem splni svoje povinnosti (vyklizena skrinka, odevzdane ucebnice... ), tak nevidim duvod, proc z absenci 4 dnu na konci roku delat dusno. Nikdy to neni prece polovina tridy, ale v řádu jednotek žáků

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne @malazena Jsem učitelka, takže vím, o čem mluvím. 4 dny před koncem školního roku, kdy jsou uzavřené známky, opravdu nejsou důležité, aby tam děti seděly, když mají možnost sbírat úplně jiné zážitky. Z každé třídy to vychází cca na 2 žáky, kteří potřebují skončit dřív a v tom opravdu problém nevidím. Pokud by se to rozmohlo a dětí by takto končilo dřív, tak jasně, je to špatně a pojďme to řešit, ale takto...
Spoustu rodin covid dost omezil a nebyli přes dva roky nikde, tak nevidím důvod, proč působit jako další buzer a nepovolit to. Pokud si splní, co má, tak o co jde?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 s co se ty poslední dny děje tak důležitého??

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@g_m😘👏👏👏

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 prosím nehádejte se, když píši, že nemůže, tak nemůže, tady máte odpověď letitého ředitele a dnes již odborníka co se školství týká, od kterého odebíráme každý týden právě tyto "kartotéky" s různými aktualizovanými vyhláškami/zákony a nebo třeba i jen odpověďmi na různé dotazy, i my když si s něčím nejsme jistí se na něj obracíme, píše to jasně, to je názor z dob socializmu, dnes už to doopravdy tak není 😉

Odpověz
5. čer 2022
avatar

stejně tak, jako po vás nemůže vyžadovat učitel/ředitel aby dítě mělo absenci potvrzenou lékařem (v případě nemoci), opět nikde není psáno, že když je dítě nemocné, musíte navštívit lékaře a už vůbec nikde není psáno, že lékař je povinen vám tuto omluvenku psát, ale také to někde chtějí, třeba na středních školách kvůli záškoláctví, nicméně když se proti tomu rodič ohradí, nenadělá ředitel nic

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 a kdyžtak prosím o paragraf toho ŠZ, který to upravuje 😉

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@g_m naštěstí existují i empatičtí učitelé jako ty, díky 🙏🫶

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Děkuji za paní učitelky a pány ředitele, že za celých pět let docházky nikdo neměl problém s uvolněním dětí předposlední týden školy. Naopak vždy děti domů přijdou s přáním hezké dovolené.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena delší letnice mají jen někde v ostatních termínech (velikonoce) musíš do jedině exotiky, ve středomoří to na koupání není. https://www.rexter.cz/rubriky/zajimavosti/prehl...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@g_m a to zazitky nemohou sbirat o tyden pozdeji? Maji na to dva mesice.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malazena Celou dobu se tady řeší, ze je to o několik tisíc levnější než v hlavní sezóně.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 ja myslim, ze ho znas ne... §50. Pise se v nem jasne, ze podminky dale upravuje skolni rad... A take, ze reditel muze uvolnit, nikoli ze musi... Dale na to navazuji vyhlasky, metodicke pokyny atd., ktere to zpresnuji... Vetsina skol ma skolni rady proverene pravniky, pravni rozbory, takze vi, co mohou ci nemohou a nedaji si tam to, co by neobstalo...i kdyz jako vsude, vyjimky se najdou. Nikde neni dano, ze reditel musi rozhodnout kladne... Nebo mi ukaz paragraf, kde to dano je, rada se poucim.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 nic o tom, že může tam psáno není, to se pak týká pouze uvolňování např. ze zdravotních důvodů z tělesné výchvovy, a pak ten člověk od kterého jsem tady dávala ten příspěvek je právě právník, fakt se nehádejte, jako do školního řádu si můžete dát co chcete, ale musí to být v rámci zákona/vyhlášky, nemůžete si vymyslet, že žáci budou chodit do školy pouze ve žlutném oblečení, fakt kdyby šlo na věc, tak to ředitel neobhájí ani náhodu, za dítě odpovídá zákonný zástupce a ten ho musí ve výuce omluvit, tím to hasne

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 ne, to se tyka uvolnovani z predmetu, nikoli jen z tv. Vim, co mame ve skolnim radu a mame na to pravni rozbory, stejne jako x dalsich. Vdeni by tam nedalo nic, co nelze...Uvolnit ho opravdu nemusi.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 ale ty píšeš, že je v šz psáno že může, ano to tam psáno je, ale mrkni ještě jednou, je tam psáno, že "Ředitel školy může ze zdravotních nebo jiných závažných důvodů uvolnit žáka na žádost
jeho zákonného zástupce zcela nebo zčásti z vyučování některého předmětu"

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 a tím se myslí, že např. ze zdravotních důvodů může ředitel uvolnit žáka z výuky např. TV, ale není tím myšleno, že "může" rozhodnout, že dítě nepojede s rodiči na dovolenou

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 prosim te, a kde se pise, ze reditel musi uvolnit zaka z dochazky na dovolenou ci jinou soukromou akci?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 ne, o tv se pise zvlast... Tam je potreba jeste lekarske potvrzeni... A jak pisu,vse resi skolni rad a ten se opira o dalsi zpresnujici legislativu. Asi proste mame pravniky s jinym "nazorem" na vec

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 jako nechápeme se, je to tvoje dítě a ty jako zákonný zástupce rozhoduješ, nerozhoduje ředitel v tom je celý fígl, pokud dítě nebude mít zameškáno moc hodin v daném pololetí, je to prostě absence a hotovo, já když koukám do našeho řádu, my tam nemáme psáno nic o žádosti, máme tam pouze, že rodič dítě dopředu u ředitele omluví a hotovo, ani zmínka o žádosti a vyhovění a nevyhovění, škola ve vedlejším městě to má v řádu dost podobně, ano omluvit dítěti nepřítomnost u ředitele, ale rozhodně ho ty jako rodič svého dítěte a zákonný zástupce nemusíš žádat, jak sem psala někde výš, kdyby mi jednou řekl, že moje dítě nemůže, už nikdy bych ho dopředu nežádala, žádáš ho snad když dítě kašle jestli ho můžeš nechat doma? Taky by ti mohl říct, že se mu zdá, že nekašle moc a tím pádem ti to zakazuje, od toho jsi snad zákonný zástupce dítěte, který rozhoduje. Jako ano kdyby mělo už dítě moc zameškáno a ještě jelo na dovolenou, může se už stát, že nebude klasifikováno, ale fakt když odjedeš bez jeho souhlasu on nemůže vůbec nic. Nebo co by se tedy mohlo stát, kdyby jsi odjela a on to neodsouhlasil?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@madrilena No, mně vetsinou odjely děti, které mely znamku mezi, nebo celkově často chybely. Ředitel nůž na krk, že musim k určitému datu uzavřít znamky, rodice nastvani, že musim uzavrit znamky a nemůžu to rozhodnout den pred vysvedcenim... 🤦😄🤷

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 srovnavat nemoc s dovole ou je mimo.... Ptam se, kde je uvedeno, ze musi uvolnit? Vis jak, dochazka je povinna... Na podobne akce maji deti prazdniny... A kdyz odjedes bez souhlasu, nemuze znalive nic.... Nicmene pro dite do zivota davas super priklad,ze...fakt se nedivim, ze ta decka jsou casto jaka jsou... Kazdy ma prava, ale povinnosti uz nikdo neresi...vzdyc se vlastne nemuze nic stat, ze... No nic, jdu se venovat uzitecnejsim vecem...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@sowelo26 to ale nemusí být nikde psáno, že tě musí uvolnit, když ty ho o to nemusíš vůbec žádat. Jako takhle dělám ve školství leta a stojím v 90% na straně školy, ale vymýšlení hovadin tohoto typu se mi příčí a proto v tě 10% stojím na straně rodiče (i když sama vlastní děti nemám), proč jako doprčic dítě, který vzorně chodí, nemá zameškáno 150 hodin za pololetí a nehrozí mu neklasifikace by nemohlo jet na dovolenou v červnu? Spousta rodičů dělá sezóní práce o prázdninách se nikam nedostane, kde kdo má hluboko do kapsy a nemá na to jet v sezóně a jen "debil ředitel" (teď se omlouvám za ten výraz) může vymyslet to někde někomu nepovolit. Jako u nás se rodiče vždycky příjdou zeptat jestli to nebude problém atd., ale vedení vždycky hned říká, že nebude a dovolenou jim přeje. Vy si ve školní řádu máte uvést podmínky jak omlouvat (jestli přes bakaláře, do žákovské atd. to je psáno v par.50) rozhodně tam není ani slovo o žádosti a vyhovuji/nevyhovuji. Také končím protože je to pořád dokola.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 ale musis zadat... Pokud to je ve skolnim rade, a tam to byt urcite muze a neni to nic proti nicemu... A i kdyby nebylo
, tak by to byla minimalne slusnost.... Protoze vetsine lidi je jasne, ze ve skolnim roce se chodi do skoly, na soukrome akce typu dovolena, jsou vyhrazeny prazdniny... To by ta skola vlastne nemusela byt povinna, ze, kdyby to bylo tak jednoduche...

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malazena My byli párkrát v Chorvatsku hned na přelomu června a července, odjeli jsme buď hned po vysvědčení nebo ještě den před, pokud jsem nebyla třídní a poslední den nemusela být ve škole a bylo to nesrovnatelné. Než to všechno o víkendu najelo, tak tam byl klid pohoda, pár lidí. O 4 dny pozděj narváno všude... A jak zmiňují holky, dá se tím na jiných dovolených hodně ušetřit.
Jaký je pro tebe problém v těch posledních 4 dnech?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malazena sice na to mají děti 2 měsíce, ale rodiče ne - je spousta rodičů, kteří si dovolenou o prázdninách vzít nemůžou

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kupi zas takova spousta jich neni... I velke zavody maji prave o prazdninach kvuli dovolenym odstavky. Navic rodice deti myvaji o prazdinach s vyberem dovci prednost. Nerikam, ze si mohou vzit volno na cele prazdniny, ale vetsina si dovolenou alespon na tyden vzit muze.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Tak se schválně koukám do školního řádu školy, kam nastoupí dcera od září. A máme tam ustanovení o povinnosti oznámit nepřítomnost žáka ve výuce, pokud je známo předem, tak předem, a formálně jak se to dělá (telefonicky, mailem), písemně omluvenkou po návratu. Nic víc.
Odstavce o uvolňování z výuky se týkají pouze uvolnění ze školních předmětů, zejména ze zdravotních důvodů.
Takže chápu dobře, že u nás tedy žádné schvalování není skutečně třeba? Asi tedy ano, že?

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Nasi pani ucitelce, je to jedno, ve smyslu, ze pokud deti dohoni co zameskaji tak se nic nedeje (to se tyka hodne zimnich pobytu) na konci roku uz nic nazameska krome vysvetceni…a treba konkretne u nas manzel v lete v hlavni sezone dovolenou nedostane (jezdi s busem zajezdy), tak pokud chceme na dovolenou musime jet ve skolnim rok

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malenka3 ano to je ono, tak to máme my, máme povinnost tu nepřítomnost oznámit, nic víc (a to si myslím, že je slušnost to oznámit). Takže je to jak píšeš, žádná žádost, jen oznámení.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kotatko005 takže to bude stejný jako u předškolní docházky, ta je taky povinná, ale nepřítomnost dítěte se dává ředitelce na vědomí, nečeká se na schválení.
Musím si přečíst ten školní řád, nás čeká od září nový svět 😁

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@malenka3 jj asi tak 🙂

Odpověz
5. čer 2022
avatar
Autor komentář smazal
avatar

Za 6 let školní docházky jsem je kvůli dovolené omlouvala 1x, poslední týden v červnu. Nebyl s tím problém, ale už to nikdy neudělám. V tom posledním týdnu mají ve škole jen zábavu a chodí tam radi😂.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@zuzkasim zaujalo mě to Německo. My chodíme k doktorovi každý týden. To by nás jako nepustili nebo doktoři tam mají standardně ordinační hodiny po 16? Do 15 mají školu.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kkrubova Když mi to rodina, u které jsem byla, vykládala, byla jsem z toho úplně v šoku. Když je to naprosto vyjímečně, tak se to dá, ale jinak je potřeba se objednávat v odpoledních hodinách. Samozřejmě je to i pro ně hodně složité... Chodíte k doktorovi každý týden? To teda ani u nás není standard, jestli máš vážně nemocné dítko, tak to je asi jiná.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@zuzkasim u nás v odpoledních hodinách málo kdo dělá, to by museli změnit systém. A pokud vezmu i obyčejnou rehabilitaci nebo logopedii, na kterou chodí hodně dětí, tak už vidím, co tam unavené dítě za celý den odpoledne předvede. Chodíme do soukromé, tak tam se to naštěstí moc neřeší. A po operaci, když se cítila, tak mohla být na Skypu. To u nás v moc státních školách není.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ilonne víš, on nikdo neříká, že učitelská profese není náročná. Není ale jediná náročná, nicméně jen učitelé mají dovolenou 60 dní v roce. Takže tak. Věřím, že i lékař, který pracuje 60 - 80 hodin týdně by ocenil 60 dní dovolené. Zdar.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@kkrubova Rehabilitace je dočasné řešení, chodila jsem s dětma obvykle buď na sedmou nebo po vyučování, na logopedii nám teda ze školy v době výuky děti moc neodchází... Já jsem nucená si taky plánovat většinu doktorů (i s dětma) mimo výuku, když jsem sama pedagog. Ale píšu o situaci v ČR, žuju tady. A jak přesně to funguje v tom Německu by ti pověděly lépe ty, které tam žijí, já to dostala pouze jako informaci, která mi byla z více stran potvrzená.

Odpověz
5. čer 2022
avatar

Ja dodnes povazuju za krivdu,ze jsem v 5.tride na konci roku pred asi 56 lety!!!! dostala 2 z TV/ jinak samy 1/,prestoze me ucitelka uvolnila z posledniho tydne skoly.Oduvodnila to potom,ze jsem se nezucastnila nekolika nacviku na spartakiadu.Na Strahove jsem pak cvicila.A nejvetsi paradox,ze jsem ten rok za ZS vyhrala prebory Prahy ve sportovni gymnastice.😅🤣.Krava jedna Eva P.. á s obarvenyma vlasama nazeleno 😪

Odpověz
5. čer 2022
avatar

@ee.liska Hele, nedělej z nás bestie 😀 Věř, že dětem hezkou dovolenou popřejeme a myslíme to upřímně. Děti jsou obraz rodičů, jestli nám tedy běží v hlavě nějaká kritika, tak na hlavu rodičů. Ale obvykle už ani to ne, naše děti to nejsou 🙂

Odpověz
6. čer 2022
avatar

Tyjo, teď se mi úplně vrátil zážitek ze střední, kdy jsem letěla s mamkou na dovolenou v červnu po uzavření klasifikace, měla jsem hezké známky i povolení od ředitelky a učitelka občanky to vůbec nemohla rozdýchat. Štvalo ji to tak, že mě ještě na poslední chvíli vyzkoušela a zhoršila mi známku na vysvědčení, protože po uzavření klasifikace už jsem se prostě neučila.😀 Ještě další rok se do mě navážela jako do zbohatlické dcerky.

Odpověz
6. čer 2022
avatar

@whocares občas se holt narazí na závistivou a zapšklou slepici🙄

Odpověz
6. čer 2022
avatar

u nás na zš se musí předem žádat o uvolnění na více než 2 dny ředitele. Ten papír se ovšem jmenuje "Oznámení o uvolnění z výuky na více dní"

Odpověz
6. čer 2022
avatar

Děti uvolňujeme pravidelně každý rok. V létě na dovolenou nejezdime, jelikož si muž dovolenou vzít nemůže. A taky je u nás krásné, je to zbytečně drahé….. Nikdy nebyl žádný problém děti uvolnit, máme tři děti, nejstarší chodí na 8 léte gymnázium. Nevím, co řeší váš pan učitel, asi nějaký svůj mindrák 🙉🙉🙉

Odpověz
6. čer 2022
avatar

Tak treba v Nemecku kde uz par let ziju, tohle vubec nepripada v uvahu aby deti par dni pred konce roku uvolnili pac dovolena je o par tisic levnejsi, fakt ne.

Odpověz
6. čer 2022
avatar

Přesně jak píší někteří výše, bydlíme v Německu a to tady neexistuje. Dceru můžeme uvolnit za 4 roky základního vzdělávání max. na 1 týden za celou dobu. Takové to co si pamatuji já ze základky, jak si kdykoliv jezdil kdokoliv na dovolené, jak se jim zachtělo…vůbec tady nelze.

Odpověz
6. čer 2022
avatar

@skurinka
@styna87 holt nemecko a jejich akuratnost. Proste to mate jinak, ale u nas v cechach to je takhle...

Odpověz
6. čer 2022
avatar

Jsem učitelka a nenapadlo by mě dělat takové problémy kvůli dovolené a žádosti o uvolnění na konci šk.roku, kdy se už neučí. Nechápu 😲
Zmiňované vrácení učebnic, úklid apod. je otázka několika hodin. A potom se hledá, jak děti zabavit a vyplnit čas strávený ve škole - procházky, pohádky, přerovnávání kabinetů, cokoli.....nic důležitého 😨
A že ostatní nejedou na dovolenou? Jejda, tak to přece v životě chodí, c'est la vie 🙈

Odpověz
6. čer 2022