Těhotenství a chemikálie. Může práce s nimi ovlivnit vývoj plodu?

pipiinka
30. pro 2020

Ahoj. Zjistila jsem těhotenství. Pracuji jako tiskar, tzn. barvy, laky, cistidla, redidla aj. Muže toto ovlivnit vývoj plodu? Případně kdy se po pozitivním testu objednat k dr.? Řešit toto s Dr ihned a nebo počkat až na UZ bude srdíčko?

mamikry
30. pro 2020

@pipiinka Takhle ze zacatku by to snad vliv mit nemuselo, ale v tehotenstvi bych se tomu radeji vyhnula. Pokud nekrvacite, nespinite a nemate velke bolesti, staci jit pozdeji. Doktor by ted stejne nic nevidel. Nejlepe pockat tyden po vynechani ms a pak zavolat do ordinace, sestricka si vas objedna sama na spravny tyden.

fandysek_1
30. pro 2020

@pipiinka v práci bych to nahlásila a nechala se přeřadit na začátku na jiné místo. Nemate podepsané nějaké papíry od bezpečáka a hodnocení rizik pro těhotné?

pipiinka
autor
30. pro 2020

@fandysek_1 ne. Jiné místo tam není. 😕

fandysek_1
30. pro 2020

@pipiinka v tom případě překážky na straně zaměstnavatele a budeš doma za jeho peníze. Záleží jak to máte nastavené v bezpečnostních listech a zda je to skutečně práce nevhodná pro těhotnou.

maaaadlaaaaa
30. pro 2020

@pipiinka Ředidla patří mezi těkavé látky a asi bych se tomu v těhotenství nevystavovala. Zkonzultuj s gynekologem, vím, že se dají pořídit speciální masky, které používají při malování a sprejovani atd., ale nevím teda jak dobře se v tom dýchá. Jinak jak se píše výše, měl by tě přiřadit na jinou práci nebo půjdeš na překážky.

barmil
30. pro 2020

@pipiinka spis řešit se závodním lékařem, on ví, do jaké kategorie prac místo spadá a zda je vhodné pro tehotne, nebo ne. Pokud není, musí Te preradit, nebo nechat doma za 100% platu.

amazonkajanik
30. pro 2020