Těhotná na vysoké škole. Máte zkušenost?

dominika299
27. srp 2022

Ahojte, mám na Vás pár otázok na ktoré potrebujem poradiť.
Mám 22 rokov,práve idem do bakalárskeho ročníka a zostala som tehotná. Neviem ako sa mám zachovať so školou. Požiadať o individuálny plán, kombinované štúdium alebo školu prerušiť na rok? Aspoň Bc. by som chcela určite dokončiť. Máte s tým nietorá skúsenosť?
Ďalej čo ma zaujíma je, že okrem toho, že študujem v CZ, tak aj tu pracujem na skrátený úvazok už rok. Niečo som už pozerala na internete, že musím byť zamestananá min. 270 dní v posledných 2 rokoch, teda materskú by som mala mať. Avšak nemám tu vybavený prechodný pobyt...bude to problém? Je potreba si to vybaviť a bude to stačiť aby mi uznali tieto prídavky ako MD a RP?
Ďakujem za Vaše rady.

cherie24
27. srp 2022

@dominika299 a bude se podílet i otec dítěte? To je celkem podstatná věc, jak ti bude nápomocný on, jak časově, tak finančně. Taky jde o to, jestli budeš kojit nebo ne. Pokud budeš kojit, neumím si to moc představit s tím malým miminkem. Já teda otěhotněla v posledním ročníku Bc, takže jsem dokončila, nastoupila do magisterského a hned v srpnu, ještě před začátkem studia, žádala o přerušení magisterského studia až do 3 let dítěte. Ale říkali,že kdykoliv bych se v průběhu rozhodla, můžu normálně nastoupit i v průběhu rodičovské. Já bych na tvém místě přerušila na ty 3 roky a uvidíš, jak to budete zvládat a kdyžtak můžeš nastoupit až bude mít prcek třeba rok nebo dva nebo klidně i dříve nebo až půjde do školky. Prostě jak to budete cítit a zvládat všichni. 🙂

dominika299
autor
27. srp 2022

@cherie24 áno podielať sa bude, s otcom spolu žijeme, takže nápomocný bude určite v oboch smeroch. Ďakujem za skúsenosť, aj toto by bola fajn možnosť, uvidím ako sa dohodnem so školou. 🙂

elsy3
27. srp 2022