39. tt a náhlé otoky nohou

sim007
12. dub 2015

Ahojte. Jsem 39.tt a náhle se mi objevily otoky nohou (kotníky jako baně), přes noc skoro vůbec nesplaskly, nějak nebolí, jen jsem to do teď neměla, tak mě to překvapuje a nevím jestli se mám nějak znepokojovat.
Tlak vysoký nemám a cukr je taky v normě.
Mám to přisuzovat jen pokročilému stavu těhotenství?

mysonek
12. dub 2015

@sim007 pokud máš tlak v normě a nemáš v moči bílkovinu tak by to neměl být problém. Jak otok vypadá? Je měkký (dá se do něj udělat důlek, který chvilku vydrží), nebo je spíž tužší? A v jaké poloze v noci spíš, že ty otoky nemizí? Pokud spíš na zádech, tak změn polohu, na zádech děloha tlačí na cévy a může zhoršovat odtok krve a lymfy z končetin. V každém případě pokud se budou otoky zhoršovat, tak je lepší se nechat vyšetřit lékařem, i když pravděpodobně to bude souviset s tím pokročilým těhotenstvím. Já jsem lékařka, ale radit po netu se moc nedá, když nevidím jak to vypadá.

sim007
autor
12. dub 2015

@mysonek da se udelat dulek (bile misto ktere chvili vydrzi).
V patek jsem byla na pravidelne kontrole a vsechno bylo ok, az vcera prave otoky.
V noci spim na levem boku s polstarem mezi kolenama.
oblicej otekly neni (to jsem cetla ze to uz by bylo horsi a melo by se jet ukazat lekari) a ruce jsou taky celkem ok.

mysonek
12. dub 2015