Kyselina listová. Dají se vitamíny užívat dlouhodobě?

deni
26. bře 2006

ahojky holky,
což se takhle chvíli pobavit o kyselině listové? To tu myslím ještě nebylo. Myslíte, že se dají užívat vitamíny pro těhotné (které obsahují kyselinu listovou) dlouhodobě? 🙂 Slyšela jsem od jedné doktorky že ano.
Třeba když někdo plánuje mimi, ale nechává tomu volný průběh, takže neuvažuje o přesném termínu početí.

Těším se na vaše názory 😉

bledulka
26. bře 2006

Já užívám Baby Plan od Calibrum asi měsíc a za 14 dní jdeme na konzultaci ohledně umělého oplodnění.
Kys.listová je Acidum folicum,ale ten je jen na předpis.Ten Baby plan je dobrý-krom kys.listové obsahuje jód,železo,vit C+E.
A hlavně v něm není ani trochu vit.A -ten se nemá v těhu užívat i potraviny s vit.A omezeně (játra,.)
A některé vitamínky -třeba Mamavit ho obsahují-sice méně,ale přeci.
Ten Baby plan se potom užívá do třetího měsíce po oplodnění...Ptala jsem se na to lékaře a vyloženě mi to doporučil...
Každý ma na vitamínky jiný názor,ale já té kys.listové věřím-a pokud je způsob jak snížit riziko poškození miminka tak ho přeci musím využít 😉
Jinak zastávám před plánovaným otěhotněním racionální způsob života a psychickou pohodu 🙂

yenn
26. bře 2006

Bledulko, kyselina listova neni na predpis, da se koupit normalne v lekarne asi za 30 kc a je v kombinaci s vit. B12.

Deni, neni to ani tak vitamin pro tehotne, jako se doporucuje uzivat pred planovanym otehotnenim, snizi se tim riziko rozstepu patere. V tehotenstvi se uziva prvni tri mesice, pak uz to nema smysl.

bledulka
26. bře 2006

yenn-vím,že kys.listová se koupit dá-ale je "forte" tuším.Obsahuje sorbitol a tu jsem nechtěla.Klasická kys. je ta acidum folicum a tu už lékař předepsat musí . Ten Baby plan je prý dostačující,tudíž jsem si koupila jen ten a zbytek nechám na doktorech...
také je dobrý vit E -ten je vhodný na sliznice a na připravenost dělohy...