Neschopenka v těhotenství?

lussy123
6. kvě 2016

Pracuji jako servirka a jsem 12h na nohou. Ted jsem v 7.tydnu a ptala jsem se svoji lekarky zda by mi nemohla napsat treba od 12.tydne neschopenku, protoze uz ted kazdy den zvracim a je mi mizerne natoz byt 12h v praci , taham tezke bedny s flaskama atd a bohuzel jsem na smene sama takze mi nikdo nepomuze. Lekarka mi sdelila, ze mi jen tak nemocenskou napsat nemuze, ze zadne rizikove tehotenstvi nemam, ale teda nevim jak budu s briskem obsluhovat cely den lidi :(
Mate to nejaka take tak? A co vam do neschopenky napsal lekar , pokud vam ji v takovem pripade napsal ? Moc dekuji

broucziyk
6. kvě 2016

já teda čekám dvojky což je samo od sebe rizikové, ale dr mi hnedka nabízel neschopenku a to dělám v kanclu ale ve stresu...žádný důvod se tam nepíše jen od kdy a jak chceš vycházky....teď jsem v 25tt první týden na neschopence a je to fakt úleva

nelinecka1
6. kvě 2016

Ahoj,ja jsem taky delala servirku,sla jsem nejak kolem 13 tt na nemocenskou. Mi ji teda dr napsala bez problemu,kdyz jsem ji o to pozadala.A jsem za to hrozne rada😊Kdyz tak zkus obvodni,vim,ze to tak nektere holky resily. Jinak ja tam mam napsane dohled nad prvnim tehotenstvim

fykyska
6. kvě 2016

Lekař pro někoho bohužel , opravdu nemusí a neměl by vystavovat neschopenku když nemá důvod. Předčasný porod, předchozí potraty, umrtí plodu, špatná rodinná anamnéza, krvácení, vícečetné těhu atp
Důvod nepíše píše kod diagnozy
V první řadě je důležité řešit tento problém přes zaměstnavatele oznámit mu těhotenství a pokud je práce nevhodná zaměstnavatel má dle zákoníku práce povinnost převést na jinou práci v případě, že jste pozbyla vzhledem ke svému zdravotnímu stavu dlouhodobě způsobilost konat uvedenou práci. Nevím jak teď ale dřív i šlo že pokud žena chtěla pracovat zaměstnavatel ji nemohl umožnit přechod ,,jinam,, vzhledem k jejímu stavu tak žena mohla být doma za plný plat.. Když prostě neměl místo - ale nevím jak je tomu teď.