Porodné a rodičák, oboje se zařizuje po porodu?

klarina62
25. črc 2017

Ahoj holky, jsem teprve 6tt, ale chtěla jsem se zeptat. Studuji ještě pořád střední školu a proto nemám nárok na mateřskou, ale pouze na rodicak a porodne. Ale moje otázka zní --> oboje se zařizuje po porodu? Jak dlouho po porodu a kde přesně? A jak dlouho budu čekat na první peníze?
Děkuji.

annie24
25. črc 2017

Všechno se zařizuje po porodu s rodným listem dítěte si zajdeš na příslušný úřad podle trvalého bydliště a vyplníš si žádosti.. Na vyřízení žádosti je doba cca měsíc, ale peníze by si pak za ten měsíc mela dostat zpětně.. Ale je to jak kde..někde se to vyřizuje rychleji někde pomaleji. Porodne taky záleží na tom kde máš trvale bydliště a s kým.. Dost se změnila pravidla na vyplacení porodneho,takže si ještě třeba na internetu něco o tom zjisti a popřípadě najdi kalkulačku na porodne a ta ti řekne jestli na něj "dosáhneš" nebo ne.

denisa060491
25. črc 2017

Jestli bydlis s rodici a pokud maji cisty prijem vyssi jak 20817 korun,narok na porodne,zrejme nemas.

surykata
25. črc 2017

Ja myslela, ze prah pro porodne je tak max cca. 14000. Kde jste prosim cetla tech 20817?dekuji za info.

annie24
25. črc 2017

@surykata od nového roku je to jinak. Jak píše paní.. Celkový příjem všech členů v domácnosti nesmí být víc jak těch cca dvacet tisíc.

surykata
25. črc 2017

Aha dekuji moc za info.

klarina62
autor
25. črc 2017

@denisa060491 budu bydlet s přítelem. Ještě si to o tom počtu. Děkuji moc🙂

denisa060491
25. črc 2017

@klarina62 jestli jen s nim,tak to vypocitaji z jeho platu.to bys na ro dosahnout mohla 🙂 ja takove stesti nemela,ale mela jsem pojistku takze taky dobre 🙂

annie24
25. črc 2017

@klarina62 v tom případě u přítele musíš mít trvalé bydliště..pokud by si s nim mela jen přechodné a trvalé u rodičů, tak by si nc nedostala

blahova_andrea
25. črc 2017