Crohnova nemoc. Když začnu brát léky, neohrozí to mimčo?

anyyseek
17. říj 2014

Ahoj .. zajímalo by mě, zda tu není někdo se stejným problémem.. Mám Crohna už nějakou dobu, byla jsem na bio léčbě a na lécích, bio léčbu mi sebrali a místo ni jsem byla na Humiře, kterou mi na konci 2. trimestru také vysadili. Měla bych tedy brát jen léky ( Asacol, Imuran) jenže jsem je přestala cca ve 2. měsíci brát, protože mi bez nich bylo líp. Teď už neberu nic a začíná mi zase být hůř. Zajímalo by mě, když teď zase začnu léky brát, nemůže to ohrozit mimčo? Děkuju moc za odpovědi

nikolab20
17. říj 2014

Ahoj, já trpím crohnovou chrobou zhruba rok a půl. Zjistili mi jí ve 20 letech. Čekáme první miminko, tak ještě s tím zkušenosti nemám, ale jsem teprve v 9. týdnu těhotenství. Já jsem na lécích ( Po poraděí s lékařem a následovném snažení o mimi jsem se s lékařem dohodli z původních dávek na snížení, teď beru 2x2 pentasu 500) Zatím se cítím skvěle. Myslím si, že by bylo nejlepší se obrátit na tvého gastroenterologa aby poradil co s lékařem. Pokud jsi to před otěhotněním probrala s lékařem a ten ti předepsal nějaké léky tak si myslím, že by miminko neměli ohrozit. V dnešní době existuje spoustu léků, které se v těhotenství mohou brát

anyyseek
autor
17. říj 2014

@nikolab20 Ahoj, no takhle, já jsem je brát měla, jenže mi pořád bylo tak nějak ... tak jsem je přestala brát ( známá je přestala brát a je na tom skvěle, nebere je už 2 roky) no, jenže když už je teď takovou dobu neberu, tak by mě zajímalo jestli mu teď nemůžu tím nějak ublížit když bych je začala najednou zase brát.

lubinkova
17. říj 2014

@anyyseek Ahoj...no, to byl docela blbý nápad, vysadit si léky bez vědomí lékaře... teď to budeš mít složitější, protože Imuran ti relaps nemoci nevyřeší, začíná působit až tak za půl roku... pravděpodobně dostaneš kortikoidy, které zaberou hned (nejsou v těhotenství ideální, ale relaps nemoci může být nebezpečnější...)...