Vápník/D kontrola hladin v těhu

malytlustyhroch
11. črc 2019
Ahoj,
Chci se zeptat tehotnych, ktere (nemohou mlecne vyrobky a) berou vapnik jako doplnek stravy. Kontroluje vam pak nektery lekar hladiny vapniku (v krvi/v moci)? Gynekolozka mi doporucila vapnik brat, ale kontrolovat ho nechce, jenze v pribalovem letaku pisou, ze se kontrolovat musi, kdyz to clovek bere dyl nez 14dni. Moje obvodacka ma dovolenou a gastroenterolog porad obsazeno. Tak by me zajimaly aspon zkusenosti oostatnich. Diky.obsazeno. Tak bych rada aspon zatim zkusenosti ostatnich. Diky.
klea81
11. črc 2019
Můžeš si odběr zaplatit i sama 😉
malytlustyhroch
autor
11. črc 2019
@klea81 dik za reakci. Ja vim, ze si muzu odber zaplatit. Ale stejne nejdriv musim od nektereho ze svych lekaru zjistit, co se vlastne ma kontrolovat (Ca? D?) a jake to ma mit hodnoty. Coz je ale tezke od lekare bezkonfliktne dostat, pokud lekar tvrdi, ze je to "naprosto zbytecne", protoze je realne nemozne abych se vapnikem nebezpecne predavkovala, kdyz ho nesnim celou tubu. Tak chci vedet, jestli nekdo nema zkusenost, ze to je fakt nebezpecne a ze je potreba se nenechat odbyt... a nebo 10 zkusenosti, ze nikdo nic nekontroloval a bylo to v poradku. Vim, ze prilis mnoho vapniku muze ohrozit plod, ale nevim za jakych okolnosti muze to " prilis mnoho" doopravdy nastat. A zaroven se samozrejme bojim osteoporozy, protoze takovy prijem spenatu a maku, abych byla v klidu, opravdu nemam. O to, jak by se odber platil primarne nejde.
klea81
12. črc 2019
@malytlustyhroch rozmezí hodnot budeš vidět na tom výsledném papíru z laboratoře, oni tam sami píšou jestli zvýšeno nebo sníženo, popř se můžeš zeptat jaké jsou hodnoty přímo pro těhotné
klea81
12. črc 2019
Každopádně aby se vápník dobře vstřebával potřebuješ i hořčík, fosfor a vitamín K2, takže pozor nejíst jen samotný vápník, to je hloupost a může se to začít ukládat místo do kosti tak do tkání jako jsou třeba ledviny. Takže ano, měl by to lékař sledovat a predepisovat jen v nutnosti.
klea81
12. črc 2019
Vápník je i v brokolici, ořechy, semena, ryby, mandle, fazole, čokoláda, mořské řasy...
malytlustyhroch
autor
12. črc 2019
@klea81 Diky za vsechny informace.
sahrazad1
12. črc 2019
Ja nemuzu mléčné vyrobky. V těhotenství mi nikdo nic nekontroloval, až ted, dva roky od porodu, ptz jsem unavená, tak ano. A zcela v pořádku. A to pořád hodne kojim, mliko nepiju, jogurty nejim. Ono v Africe taky kravske mleko nemaji, a osteoporozu neznaji. Mleko je dnes hlavně jeden velky byznys, i nasi předci měli masla trochu ( a to prepustene, ghi), a jogurty obcas, rozhodně ne denne. A jak bylo psano vyse, jsou i jiné zdroje, ale spis res vyvazenou stravu.

Sem začni psát odpověď...

Odešli