Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Asi těhotná. Co teď? Jak upravit stravu a sport?

kwk
1. bře 2020

Ahoj vsem,
S pritelem se snazime ted necely rok o dite.
Od ledna jsem zacala drzet keto dietu a tento tyden jedu uz posledni fázi.
K tomu jsem zacala aktivne cvicit, chodit na kruhovy trenink a bosu.
Mame fenecku a ta uz na me 14 dni kouka uplne jinak nez predtim.... Zacala jsem mit priznaky tehotenstvi a tak jsem si udelala testy. Jsem 4 dny pred menstruaci a rekla bych ze se nam to podarilo.
A ted ma otazka...
Co ted?
Zhubla jsem 6 kilo od ledna, mam 59kg a rada bych pokracovala ve cviceni, ale je mi jasne ze budu muset kruhac i bosu ukoncit.
Testy jsem si delala 27.2 a spodni dnes rano. Ted se bojim abych neco neprepiskla.
Dnes dopoledne mi nic nebylo a tak jsem vytahla kamaradku na 6 km rychlou chuzi. A ted me boli v podbrisku.
Jak jste upravily sport a stravu vy, kdyz jste vedely ze jste tehotne?
A kdy mam jit ke gyndu? Mam pockat?

lucieevita
1. bře 2020

Podle vlastních pocitů.. pokud se budeš cítit, tak dělej jak myslíš. Jestli se ale budeš cítit unavená, lehni si a klidně i přes den spi. Já chodím 5 km procházku i ve 34tt. Pokud se ale necítím, raději odpočívám. Zbytečně se neprepínej a poslouchej svoje tělo 👌🌞jinak gratuluji k miminku🥰a na gyndu u nás berou zhruba v 8tt.. zavolej si a oni si tě objednaji sami podle poslední MS.. a na dietu se vyprdni, jen to že je člověk těhotný neznamená, že se musí cpat, uvidíš když ti pak nebude dobře, tak stejně budeš muset jíst, co ti tělo a miminko dovolí 😅 naše nemá ráda kuřecí 😂😂😂

kwk
autor
1. bře 2020

@lucieevita Moc dekuji za odpoved 😘 v listopadu jsme se s pritelem zasnoubili a ja jsem tehotenstvi odsunula. A jak to byva, kdyz se to uplne nehodi, povede se 😁 jsem samozrejme stastna.
Jen se bojim aby mi o svatbu v cervnu nebylo spatne.

vendes
1. bře 2020

Proč ukončovat kruháč? Stačí upravit, proberte to trenérem. Než jsem začala intenzivně zvracet, chodila jsem normálně na crossfit, některé cviky jsme upravili a řídila jsem se pocitem, nejela jsem na 100%.

kwk
autor
1. bře 2020

@vendes kruhovy trenink vede nas kamarad a se mnou chodi i dalsi dve kamaradky. Nechci jim nic rikat 🙈
Musim to nekak vymyslet. Ale bosu asi ukoncim, protoze to nejde nejet na 100% boli potom z toho zada.

vendes
1. bře 2020

@kwk Mně přišlo dobře, aby to trenér (známý) věděl. I jsem trochu počítala s tím, že mě tam třeba nebude chtít, kdyby se něco pokazilo. Nikde to nerozhlašoval, jenom se víc ptal, jestli je vše ok. Kdyby to nevěděl, těžko by mi upravil cviky, co těhotné nesmí (např. skoky na bednu, přímý břišní sval).

drep
1. bře 2020

Já do konce prvního trimestru fungovala jako normálně, tj. Běhala a jezdila na koni. Moje trenérka třeba jezdila ještě asi týden před porodem, ale já si od čtvrtého měsíce netroufla, ale měla jsem teda absťák jako blázen a skoro furt se mi o konícha zdálo. Pak jsem chodila pěšky, klidně dvacetikilometrový tůry ještě ve třetím trimestru, minimálně jsem chodila pěšky tři km do práce ( a šéf se mi smál, že mi nestačí ani když jsem pár týdnů před porodem). Když je ženě blbě, ať leží a odpočívá, když ne, tak je aktivita v těhotenství stejně důležitá jalo kdykoliv jindy. A měla jsem fakt ukázkově snadný porod.
Stejně tak s jídlem. V prvním trimestru jsem sice nezvracela, ale měla jsem fakt nechutenství, takže jsem třeba týden jedla jen knedlíky s vajíčkem. Od druhého trimestru jsem už jedla normálně, neprasím ani normálně a těhotenství jsem nepovažovala za omluvenku pro přejídaní, takže místo za dva jsem jedla dvakrát lépe. Jsem přesvědčená, že miminu nic nedá větrník nebo smažák nebo brambůrky, takže jsem se prasárnám vyhýbala. Ne že bych si v létě nedala zmrzlinu, ale fakt s mírou. V prvím trimestru jsem zhubla asi kilo (začínala jsem na 60), přibrala celkem šest a nechala je v porodnici.

marketf
1. bře 2020

@kwk za prvé gratuluji k // 😊 na dietu se vyprdni, jez vše, zapoj klidně více zeleniny a ovoce ať jen tak nepriberes. Jinak ti může být pak 2 měsíce špatně a budeš ráda za hrnek mléka denně 😂🤮 pokud necvicis dlouho tak bych se na velký zaprah vykaslala protože tělo ještě není pořádně zvyklé. Za mě všeho s mírou, ideální jsou procházky a plavání. Ono ti tělo samo řekne co jo a ne. Mě od začátku hodně bolí v podbřišku a díky mocaku se nemůžu ani pořádně ohnout už v 13tt 😑

kwk
autor
1. bře 2020

@vendes urcite je to dobre, ale jdvto manzel me kamaradky a vim ze by se to sirolo velkou rychlosti. Musim si vymyslet dobrou vymluvu proc to a ono nedelam...

lucieevita
1. bře 2020

@kwk tak to už neovlivnis nu.. 🙄 já zvracela do 5 měsíce i 7x denně, hrůzný opravdu. Jiné moje kamarádky si ale těhotenství užívali a vypadali úžasně, tak uvidíš. Naše prdelka mi dává zabrat do poslední chvíle, ale moc se na ní samozřejmě těšíme 🥰 také jsem otěhotněla ne úplně plánovaně, myslela sem, že to bude trvat tak rok a byla sem těhotná hned druhý měsíc, zrovna jsme se stěhovali 😅 je to dar, tak se musí člověk uzpůsobit. Přeji ti, ať je ti dobře a užiješ si svatbu 🥰

kwk
autor
1. bře 2020

@lucieevita Taky bych si prala aby bylo vse OK a nemela nevolnosti.
Myslela jsem, ze rychla chuze bude v pohode, ale ted me pekne boli v podbrisku

kwk
autor
1. bře 2020

@marketf takze se nemusim niceho bat kdyz jsem dnes zvolila rychlou chuzi a ted me pekne boli v podbrisku? 🙏🤦‍♀️

balogis
1. bře 2020

Já chodila na TRX a tabatu do šestého měsíce,od pátého to na mě už bylo vidět tak sem to řekla trenérovi ,foto ze začátku šestého měsíce,..keto dieta je pro mě neznámá věc,jsem zdrava takže sem nikdy žádnou dietu držet nemusela stačilo zdravě a vyváženě se stravovat.Nyni mám čtyři týdny do termínu,nabrala sem sedm kilo a pohybu mám stále dost,dvě děti doma,fitko už ne jelikož už mě bolí kyčle a čůrání je nekonečné

lucieevita
1. bře 2020

@kwk nu tak to určitě dnes už jen lež, odpočívej a nech se obskakovat 👌 jak říkám v těhotenství je třeba své tělo poslouchat.. takže když tě bolí bříško nebo se budeš cítit unavená, tak nohy nahoru, lež a jdi klidně v osm spát. První trimestr je náročný. Nebo bývá. Pro mě byl velice. Od 7tt nevolnost a veliká únava.. tak mysli na miminko a dopřej mu také odpočinek 🙂😉

kwk
autor
1. bře 2020

@balogis To je skvele ze jste mohla pokracovat. Nechci lezet doma. Ale pokud to bude nitne, samozrejme udelam vse abych dite neohrozila.

kwk
autor
1. bře 2020

@balogis Moc gratuluji, vypadate krasne 😍😍

kwk
autor
1. bře 2020

@lucieevita ano, udelam vse co bude nejlepsi pro dite. Dekuji Vam 😘

alechandris
1. bře 2020

Ja jsem do 5 mesice cvicila na bosu, sice lehci cviky hlavne na nohy, ale jo. Hodne mi to i pomahalo s plotynkou. Kolem toho 5 mesice se ale uz ditko natlacilo do zad a kvuli nesnesitelnym bolestem uz jen lezim a cekam na porod..

balogis
1. bře 2020

@kwk je třeba poslouchat nejen své tělo ale případně lékaře,já dělala roky fitbox atd ,po konzultaci s Dr sem fitbox vyškrtla a nahradila TRX ,moje tělo bylo zvyklé celý život sportovat tak nebyl důvod přestat dokud nebyl důvod.Moc vám přeji ať máte pohodové těhotenství a nemusíte se omezovat.😉

balogis
1. bře 2020

@alechandris bosu je výborná věc

kwk
autor
1. bře 2020

@balogis nikdy jsem na bosu predtim nebyla, ale u nas se fakt hodne posiluje bricho. Takze to budu muset opravdu asi vyskrtnout. Byla jsem v utery a asi hodinu pred treninkem jsem zjistila ze jsem tehotna. Tak jsem to sulila v tech nejtezsi pozicich.

magdanaty
1. bře 2020

Já v době otehotneni taky celkem dost sportovala a jedla hodně zdrave. A tělo si samo řeklo, jak to chce..při sportování se mi začalo dělat blbě, tak jsem to omezila..stravu jsem taky přizpůsobila momentálním chutim. Je potřeba chovat se podle toho, jak ti tělo samo řekne.. každý to má jinak.

marketf
1. bře 2020

@kwk mě dr řekla že se děloha připravuje a roztahuje., že je to normální. Hlavně nesmíš krvácet. Každopádně všeho s mírou, budeš koukat jak s tebou bude tvoje tělo zametat ať chceš nebo ne. Připrav se na to že ti konci dosavadní život a pocity a úvahy 😍 já jsem byla zareknuta že budu chodit do práce, žádné válení na neschopence, byla jsem celou dobu zásadně proti. A teď? Cesta sanitou z práce a pár dní v nemocnici a ejhjle jsem ráda že jsem na neschopence 😂

legelata
1. bře 2020

@kwk Za prve uvidis, jak se budes citit (1. Trimestr byva dosti unavny) a za druhe urcite to hned rict trenerovi. Nejlepsi je pak mit spesl trenera jen pro sebe, protoze ti ve fitku upravi cviky na miru a dohlidne na tebe, abys pak treba nezapojovala prime brisaky, vyradila cviky na brise apod... Keto dietu bych ukoncila hned, telo potrebuje rozumnou energii ze sacharidu, uz tak budes unavena. Ale zdravou stravu samo drzet muzes 😊

legelata
1. bře 2020

@kwk Treba muj trener me do 5 mesice nechal delat i full plank, spis jsme davali pozor na ty prime brisaky, pak uz to chce omezovat, ale na zacatku se tehle veci nemusis bat. Ono je to taky pak spis o pocitu. Ja treba delam pole dance a vydrzela jsem do 10 tt, pak uz jsem se citila blbe, tak jsem se na to radsi vykaslala, i kdyz jine holky cvici i dele.

jade85
1. bře 2020

@vendes přímý břišní sval se v těhotenství smí, dokud tě tělo pustí.

jade85
1. bře 2020

@kwk gratuluju k těhotenství. Sportuj klidně dál, ale jak píšou holky, dej hodně na svůj pocit, nepřepínej se, nechoď přes bolest. Ale udržuj se fit, dobrá fyzička se k porodu a k péči o dítě hodí 😂 Trenér by o těhotenství rozhodně vědět měl už od začátku.
Co se týče jídla, tak hlavně žádný jednostranný diety a doplňky stravy na hubnutí.

aneta15
1. bře 2020

@kwk já bych se neprepinala. Já hodně sportovala. Běhala jsem 5x týdne. Chodila na kruhace. Moje tělo bylo zvyklé na zátěž. A musela jsem přestat vicemene hned jak jsem počůrala test. Nejdříve mi bylo na omdlení. Pak jsem začala špinit kvůli špatně umístěné placente. Když se všechno urovnalo, a já mohla tak jsem začala chodit. Po 5 km pomalé procházce jsem měla v 16 týdnů pravidelne kontrakce. Takže já si dala pauzu.Poslouchej své tělo. To že tady někdo běhal a posiloval až do porodu je spíš výjimka. Mě to ze začátku hrozně nervovalo, byla jsem na sportu závislá. Potřebovala jsem ty endorfiny 😁😁😁. Koupila jsem si sportovní kočár a nadržené čekám až porodim a trochu se dám dohromady a zase vyběhnu a stanu se závislá na svých garminech, budu si hlídat tepovou a budu hrozně zpocena ....boze mě to tak chybí 😁

lolam10
2. bře 2020

Ja cvicila kruhac do 6m(ke konci hlavne pas apod).je to o tom jak se citite.hlavne klid🙂

mojeuzivatelskejmeno
2. bře 2020

Není potřeba cvičení ukončit. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud je těhotenství dobře založené, vše bude v pořádku. Mně pohyb hodně pomáhal, jak v těhotenství, tak při porodu a hlavně po něm. U syna jsem nic nedělala, od 5m jsem i byla na neschopence, na konci těhotenství jsem dost nabrala a po porodu jsem byla uplne bez sil (omdlevání atd). U dcerky jsem cvičila po celé těhotenství, do 5m jsem i běhala (pak začalo ošklivě počasí) a vše dělala normálně, potom lehčí úpravy cviků, když mi nebylo dobře, tak jsem necvicila. Nabrala jsem o 4kg méně a to jsem rodila o 5tydnu později než syna. Ale hlavně po porodu jsem byla plná sil, 2hod po porodu jsem šla domů (ambulantní porod) a normálně fungovala. Při prvním porodu byla všechna kila do konce šestinedělí pryč, ale postava ochabla, při druhém porodu se vše vrátilo brzy do stavu před těhotenstvím (kila i postava). Takže určitě bych se cvičení nevzdavala. Na dietu bych se teda vyprdla, ale s tím nemám zkušenost, tak nemůžu radit.

konidana
2. bře 2020

@kwk jed furt dal podle sebe a sveho těla. Postupne ubirej na intenzitě. Ja se v 1.trimestru vubec neomezovala postupne jsem tedy vypustila oblibene adrenalinove sporty, jako divokou vodu na hrane nasich schopnosti (asi v 6tt kdyz jem o tehu jeste nevedela), ale na vodu jsem jezdila dal i v 4m a 6m tehu( akorat jsem to brala vice turisticky nez sportovne) . Chůze mi nedelala problem až do 8m, pak jsem uz strasne funela ale stejne jsem ještě stihlw vylezt na Říp a i při prenaseni sla na celodenni vylet do kopců (s manzelem)

Sem začni psát odpověď...

Odešli