Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři

Stravování v prvním trimestru

olinkame
9. lis 2017

Ahojky,
začnu asi z toho, že jsem cizinka, ale zřejmě už tady bydlím a mám manžela čecha.
Tak moje sestřenice dělá v gynekologii v cizině, a ohledně stravování mi řekla tohle :
Žádné smažené jídlo, hodně slané, koreninove,kyselé.
Že v prvním trimestru jist hodně brambor, maso musí být každý den, různé kasičky, oříšky, suchari, tvaroh atd.
Prý pokud budu jist hodně slané věci, tak voda mi bude udržovat v těle,tím pádem začnou být oteklé nový. Že je velká zátěž na ledviny, když jist smažené a tučné jídlo.
Ještě mi řekla, jakse říká, v těhotenství ženská má jist vše na co má chuť, je pěkná kravina a babske rady které fungovali dřív a ne teď v dnešní době...

Zajímá mě, jakou stravu jíte vy v prvním trimestru?

iv_ka12
9. lis 2017

@olinkame ja jim vse co mi prijde pod ruku,hlavne ze se to da pokousat,mam hrozny hlad porad,ale snazim se hodne zeleniny a ovoce. Jinak mi doktor rekl,ze si mam uvedomit,ze vse co jim,tak zaroven ji i miminko a pode toho at se ridim 🙂

aidelina
9. lis 2017

Ahoj, měla by ses hlavně vyhnout alkoholu, syrovému masu (nepropečené steaky, tatarák, sushi apod.) a pak plísňovým a zrajícím sýrům. Nedoporučuje se majonéza a majonézové saláty, syrová vejce, uzeniny...
Mnoha těhotným je během prvního trimestru špatně a jsou rády, že v době udrží aspoň něco. Pokud ti špatně není, ideální je samozřejmě jíst pokud možno zdravě, hodně zeleniny, ovoce, ryb...ale maso denně určitě být nemusí.
Myslím, že má hlavně smysl vyhnout se těm nejhorším věcem (syrové maso+plesnivé sýry) a zkusit si dát pozor, aby člověk nejedl úplné "prasárny." Těhotenství není nemoc, aby si člověk musel odpírat vše, co má rád.

lentilkah
9. lis 2017

Urcite je dobre jist pestre, jist ovoce a zeleninu, ale kdyz si das smazene, nebo jinou chutovku, tak se nic nestane.
Vyvarovala bych se syrovemu masu a vejcim, ale jinak jez na co mas chut.
Me treba bylo blbe a kolikrat jsem mela za cely den kousek rohliku se sunkou. Hubla jsem, ale prcek si vzal co potreboval ze me.

olinkame
autor
9. lis 2017

@aidelina
Souhlasím ✔

terezapetrova
9. lis 2017

@olinkame opravdu nepochopím proc ne kysele ( chuť, kterou konkrétně těhotné většinou zboznuji)

konik_mischel
9. lis 2017

ahoj, moc nechápu, proč se z těhotenství dělá taková věda a problém nutný řešit... jez na co máš chuť, jediné, co jsem si v těhotenství opravdu nedala bylo syrové maso a syrová vejce. Jinak vše. Jez jak jsi zvyklá. Myslím, že sestřenice to trochu přehání. Jedla jsem vše jak v těhotenství, tak i při kojení, protože pokud dítě nemá problém, není nutné potraviny vynechávat. Pokud bude dítě trpět kolikami, je dobré odpustit si luštěniny a nadýmavé potraviny, atd... ale jinak nevidím důvod ke speciálnímu stravovacímu režimu.

linee
9. lis 2017

@olinkame ja myslim, ze to, co popisujes je hlavne v poslednim trimestru, tam je prave problem s nateklyma nohama a pod. Zena v tehotenstvi by se mela stravovat stridmo a zdrave, co podle mne neni maso kazdy den - telo nestihne zpracovat, stejne tak hodne mlecnych vyrobku zatezuje ledviny a pod. Ja jsem jedla vse, na co jsem zvykla, protoze to pak bude mimco jist s nami - proste tak, jak varime doma. Urcite je vhodne zaradit vice ovoce a zeleniny kvuli vitaminum a urcite kyselinu listovou.

porodnibabaverca
9. lis 2017

Ke stravování těhotných se vyjádřím asi takhle:
jíst co nejpestřejší stravu bohatou na vitamíny
jíst hodně vlákniny, aby se podpořila peristaltika střev
vyhnout se syrovému masu, syrovým rybám, plesnivému sýru a velkému množství alkoholu - malé pivko jednou za čas po mastnějším jídle nebo dvojka vína k večeři ničemu nevadí.
nepřejídat se - člověk rozhodně energeticky nemůže jíst za dva, při současném životním stylu většiny žen se nedoporučuje navyšovat příjem více jak 1,2x, ale chce to spíše jíst více potravy bohaté na vitamíny, vápník, železo a celkově bílkovinu.

olinkame
autor
9. lis 2017

Sestřenice to přehání kvůli mně, protože když jsem byla malá, tak měla moc problémy s ledvinami. Když už jsem starší, tak zatím problém nemám,až na jeden krát, když jsem musela brát antibiotika.
Na poslední kontrole mi doktor zjistil v moči bílkovinu, proto mi sestřenice doporučuje jist zdravé.

ariadna12
10. lis 2017

Spis bych se vyhnula v 1. trimestru pro jistotu treba bylinkam a bylinkovym cajum, ktere maji vliv na cinnost delohy a krev (trezalka, salvej, tymian, list maliniku, atd.). Nekomu nic neudelaji a jinemu citlivemu mohou zpusobit potrat.

jitka0a
10. lis 2017

V těhotenství jsem jedla skoro vše na co jsem měla chuť, jen jsem se vyhýbala bylinkám jako je maliník, ten se doporučuje až u porodu. Nejedla jsem syrové maso jako tatarák a sushi, hermelíny, smažené jídlo a tatarky. Jedla jsem hodně zeleniny, ovoce, kvalitní šunku a celkově kvalitní potraviny, ani jsem díky tomu skoro nic nenabrala 🙂

bayt
11. lis 2017

@olinkame Zajímavé, prý každý den maso (proč?), žádné kyselé či kořeněné (opět, proč? - nebylo prokázané že by to mělo nějaký vliv na miminko, naopak si zvykne na různé chutě :D, jde hlavně o pohodlí maminky, některé koření nesnáší, já jím kari skoro obden).

Naštěstí jím celkem zdravě těhotná netěhotná, takže jsem jedla dál jak jsem byla zvyklá, akorát jsem vynechala alkohol, kofein a syrové maso (dala jsem si pouze sushi v jedné luxusní restauraci, kde bylo opravdu čerstvé)

setba
11. lis 2017

Já se v prvním trimestru stravují naprosto hrozně 🙂 mám neustálou nauseu takže jsem ráda že do sebe něco vůbec dostanu.. vůbec nemám chuť na teplé jídlo, zato bych se mohla utlouct po všem citrusovém. Myslím že tělo si řekne samo co chce. V prvnim těhotenství jsem to měla podobné a narodilo se mi velké a zdravé miminko. Samozřejmě jak píší ostatní, pokud člověk nemá žádné potíže, tak je ideální zdravá a vyvážená strava. Jediné čemu se teď cíleně vyhýbam tak je samozřejmě alkohol a plísňové sýry (a že mi to deci dobrého bílého s hermelínem chybí🙂

petajansa
14. lis 2017

Já bych to zbytečně neřešila, jedla jsem na co byla chuť a když mi něco nedělalo dobře, tak jsem to prostě nejedla. Neměla jsem nějaké šílené hlady a chutě a jedla tak nějak v normě, ale rozhodně se neomezovala.

llenka1
14. lis 2017

@olinkame teoria je jedno a prax je uplne inde 🙂 ja som sa pred tehotenstvom stravovala velmi zdravo... vela zeleniny, ovoccie denne, ziadne smazene veci, ziadne pecivo, na pitie len cista voda... a prisiel prvy trimester zo zeleniny ma napinalo, cottage mi zacal strasne smrdiet, tvaroh a biely jogurt no hnus 😨 a cista voda ktoru som pila na litre... no proste ee. Dobre mi bolo po pecive... vianocka, cerstve rozky a maslo a prekvapivo to vyprazene co som predtym nedala do ust... smazak so zemiacikmi a tatarkou.. 😍 a na pitie voda miesana s dzusom.. 16tt zatial 2,5 kg hore ... no a teraz mi zacina zase chutit zelenina a z vyprazaneho je mi tazko... tak sa pomaly vraciam k zdravej strave ale nehrotim, pecivo jem stale 🙂 jedina rada... snaz sa hlavne ten prvy trimester ,,prezit,, pretoze pokial ti zacne byt zle budes rada ze vobec nieco do seba dostanes 🤰 😉

prcekverunka
14. lis 2017

@olinkame A odkud původně jsi? Tvoje sestřenice Ti vyjmenovala základy zdravé stravy v těhotenství. Teorie je hezká, ale praxe se liší. Já jsem v každém těhotenství jedla něco jiného, prostě na co jsem měla chuť. Když jsem jedla něco jiného, bylo mi špatně. V každém těhotenství jsem doslova protrpěla první trimestr, kdy mi bylo fakt špatně. A poslední těhotenství jsem přežívala 1.trimestr především díky rohlíkům a Coca Cole. Nic zdravého, ale aspoň nějaké jídlo. Jinak šlo vše ven :/

luj89
14. lis 2017

To se tak krasne cte, kdyz clovek nevi do ceho jde a nevi, ze pak bude treba rad, ze v zaludku udrzi jenom piskoty, banany, suche bile rohliky a colu 😀. Ne, vazne. Jedla jsem to, co jsem byla zvykla jist i pred tehotenstvim, pozdeji to, co jsem v sobe aspon chvili udrzela (cca pul bananu a pul rohliku denne) a pak zase to, na co jsem mela chut.

Sem začni psát odpověď...

Odešli