• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhulky vegetariánky. Berete nějaké vitamíny?

27. listopadu 2014 
Ahoj, děkuju za reakce. Já se kvůli masu nevzrušuji, neboť je zjištěno, že např. jedním vejcem lze nahradit jednu porci masa. Horší je to u veganů..z etických důvodů bych se rozhodla hned, jenže to vnímám jako riziko, proto kompromis..
22. pro 2008 ve 14:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
jé, tak to jsem ani nečetla. Ale občas se musím smát, jak mi kdosi cosi říká o živočišných bílkovinách. většinou žádám, ať mi to teda vysvětlí, když už debata, že...ještě nikdy jsem se nedočkala ničeho takového :grinning:
22. pro 2008 ve 14:50  • Odpověz  •  To se mi líbí
ja som bola práve preto vegánkou, ale keď som 1.x otehotnela, tak som dostala neudržatelnú chuť na jogurtové mlieko a vzdala som to. kravské mlieko nepijeme, ale vajcia občas kúpime. olbramka, máš pravdu, čo sa etiky týka. kedysi som sledovala výrobcov kozmetiky, oblečenia, liekov, všetkého, dnes už väčšina na nátlak verejnosti na zvieratách netestuje. už to ale nesledujem a argument, že prečo máš kožený opasok u mňa nepochodí, lebo keby každý pridal svoju trošku, tak by nebol hlad v afrike, ani žiadne bitúnky.

čo sa týka tatarky, majonézy, plesnových syrov, bryndze, tak tam ide hlavne o salmonelu, pretože to nie je pasterizované. tak sa treba toho v tehotenstve vzdať a majonézu jesť len pasterizovanú v obchode. ale okolo nás je plno iných vírusov ktoré striehnu na svoju príležitosť.......hlavne v mäse :wink:
28. pro 2008 ve 23:48  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, jsem taky vegetariánka již pár let, nikdy jsem neměla žádný problém, jen mírnou podváhu, která mě však doprovází z dob masožravectví :slight_smile: Chtěla jsem se zeptat, zda nějak řešíte přísun jódu a dha? (tolik opěvovaného v různých brožurkách pro těhotné, dnes jsem jednu četla a trošku jsem zpanikařila :confused: )
16. led 2009 ve 12:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
Lakshmi,
cetla jsem na internetu, ze dha by se mela doplnovat hlavne od 13tt. Jinak s dha nejak souvisi Kyselina linolenová, ktera je obsazena v lnenem seminku ale protoze mi nechutna, tak si obcas do nektereho jidla dam lneny olej.
A tady je docela dobry clanek: http://www.mineralfit.cz/clanek/209--vegetarianska-strava-behem-tehotenstvi-a-kojeni.html
Mam doma knizku o tehotenstvi pro vegetarianky, tak se pak jeste mrknu a dam ti vedet.
19. led 2009 v 15:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
Petkula, děkuji, tak to mám ještě týden čas :slight_smile: článek pročtu, ráda bych vše, co se dá, doplnila nějakým jídlem a požívala minimum různých potravinových doplňků. Nějakou knížku bych si taky ráda pořídila, můžu se zeptat, jak se ta tvá jmenuje a kdo ji napsal?
19. led 2009 v 16:30  • Odpověz  •  To se mi líbí
Dam ti vedet zitra. Jsem ted v praci a nechci poplest ten nazev, tak se pak ozvu.
Jinak, taky nechci brat moc potrav. doplnku ale pro jistotu beru Gravital a kyselinu listovou. I tak mam porad strach, jestli tim, ze nejim maso, nejak neposkodim miminko. Navic mi ted v tehotenstvi prestalo chutnat tofu ale jim dost mlecnych vyrobku i vajicka, tak mi snad nepochybi bilkoviny.
Zvlastni je, ze ted vubec nemam chut na sladke (uz od zacatku tehotenstvi). Cokolady ani nic jineho me vubec nelakaji. To pred teh. jsem zbastila kazdy den nejakou sladkost :wink: Ale ted uz jen ovoce.
19. led 2009 v 16:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
Já beru jen železo, ve kterém je i listová a občas přihodím béčko, kterého máme doma zásoby. Včera jsem si chtěla koupit rybí tuk s dha a jódem, ale lékarnice mi to rozmluvila pro vysoký obsah vit. A. Tak aspoň ušetřím život rybičkám :slight_smile: Bílkoviny nahrazuji sójou, která mi chutná hodně. Jinak sladké taky nemůžu, jen ovoce a Marlenku po kavárnách :slight_smile: Horší je, že mi přestalo chutnat i hodně druhů zeleniny... Ale beru to tak, že si tělo řekne, co jo a co ne, na maso zatím chuť nemám, ale kdyby mi nějak chybělo, asi bych si dala (i když si neumím ani představit, že se láduju řízkem :confused: )
20. led 2009 v 11:34  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jinak koukám, že jsme v téměř stejně pokročilém stavu těhu :slight_smile:
20. led 2009 v 11:35  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ja jsem si taky rikala, ze jestli dostanu chut na maso, tak si dam ale zatim po nem netouzim :wink: Dokonce jsem se i zkousela prinutit, snedla jsem kousek kureciho. No, spatne mi po nem nebylo ale ze by mi to chutnalo, to se rict neda.
Zeleninu ted taky moc nejim, mozna proto, ze pres zimu nevypada moc hezky. Obcas si necham naklicit fazole Mungo. Uz se tesim, az budou zase hezka rajcata, ty mi docela chybi.
Jinak ta knizka se jmenuje "Vegetarianstvi a deti. Yntemova, Beardova, Mercurius 2004.
Koupila jsem ji loni pres internet, protoze v knihkupectvi ji nemeli. Mozna, ze ti ji ale v nejakem knih. objednaji.
Knizka je rozdelana do ruznych kapitol, v jedne z nich se pise prave o tehotenstvi a o tom, co by se melo doplnovat. Kdyz mi prisla, tak jsem byla ale trochu zklamana. Neni spatna ale je tam hodne pribehu o vegetarianech, ktere mi prijdou docela zbytecne. Tech informaci o vyzive pro tehotne a pro deti tam je dost ale je tam kolem spousta omacky, a to ji dela i trochu neprehlednou :unamused:
Jak jsem ti vcera psala, tak ta kyselina DHA se da doplnit temi lnenymi seminky nebo lnenym olejem. Kazdopadne se na to jeste asi zeptam sveho doktora, jdu na kontrolu 2.2.
Tak se zatim mej.
20. led 2009 ve 13:26  • Odpověz  •  To se mi líbí
Děkuji, zkusim omrknut knihovny, jestli ji nebudou mít tam. Lněný semínko jsem včera zkoušela do sebe trochu nasoukat, ale teda nic moc :slight_smile: možná to nastrkám do nějakých buchet nebo tak. Já jdu přístí týden, tak se taky optám. Ahoj a dík
20. led 2009 ve 14:04  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak to jdes driv. Kdyz tak mi pak dej prosim te vedet, co ti rekl, jo?
20. led 2009 ve 14:15  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, přiznám se, že teď zeleninu také nemusím, mám ráda hlavně čerstvou :wink: Jinak dnes jsem si koupila marinované tofu a pomazánku tataráček (v porovnání s pomazánkou brokolicovou, houbovou, atd. má více bílkovi). Před těhu jsem takové pomazánky nejedla, ale teď chci dát tělu co nejvíce bílkovin. Jinak jím i plátkový sýr, piji kefír, občas si dám rybu a občas vajíčko, ale to tak 1ks za týden až 14dní... Nějak nemám potřebu, kromě rozumových zdůvodnění :wink:
Lněný semínko spolu se sezamovým a rozinkama si dávám do musli nebo cornflaces a když k tomu přidám i mandle a sušené meruňky, nemá to chybu :slight_smile:
Tak držím palce, ať těm skřítkum v nás stačí to,co jim dáváme :wink:
20. led 2009 ve 14:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, jsem taky vegetarián, už hodně let. Tobíkovi je devět měsíců a vše bylo ok. Taky jsem hlídala bílkoviny a hlavně železo..brala jsem Elevit pronatal a vše bylo v pořádku!
20. led 2009 v 15:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahojte,
vov: zkusila jsi uz fazolovou nebo valasskou pomazanku? Ty mi chutnaji zatim porad. A je v tom dobra kombinace lusteniny+obiloviny. Vajicka jim casteji ale jen kdyz se mi podari sehnat domaci nebo BIO (i kdyz jsou o dost drazsi).
Mirax: to zelezo jsi brala, preventivne nebo jsi ho mela nedostatek? Jeste jsem nebyla na odberech, tak pockam, co mi reknou. Zjistuji treba i jine mineraly, jestli nechybi?
20. led 2009 v 15:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahojte, ja som brala počas všetkých tehotenstiev vitamíny pre tehotné. sú tam konské dávky všetkého, tak nebojte :wink: teraz kojím a tak beriem vitamíny pre tehotné obohatené omega 3 a 6. a napchávam sa vlašskými orechami. deťom tiež kupujem veľa orechov a občas aj tabletky. dajú sa kúpiť aj syntetické, nemusíte pripraviť o život rybičky /lakshmi :wink: / a na železo som jedla vždy veľa špenátu a k tomu vit. C :wink:
ja som na začiatku čítala knihu Vegetariánske dieťa od MUDr. Bukovského. je to staršia kniha, asi tak rok 1993, ale velmi dobrá a prehľadná.
20. led 2009 v 17:05  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, dneska jsem přišla na to , že na jód je dobrá Vincentka :slight_smile: možná to už víte,pro mě je to nový objev, kupuji si ji na rýmu. Jinak přemýšlím, že na to dha si koupím Pregnium, za týden jdu na KO, se optám...
Petkula, dám vědět
21. led 2009 v 11:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
Na Vincentku jsem si nevzpomnela, asi si ji taky nekdy koupim :slight_smile:
Jinak, docela se mi libi tenhle vit. doplnek: Swisse PREGCEL Omega-3 Pro těhotné. Ale jeste pockam, co doktor. Beru uz multivitamin a listovku, tak at toho neberu hodne a nemam pak moc velke mimino :wink:
21. led 2009 ve 13:19  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj, jelikož jsem začala jíst ryby, stačí brát dha a jód jednou za pár dní, v dnech, kdy si dám rybu, už dopněk nemusím. Jiný vitamíny neberu, ale pokud bych brala, mám si dát pozor na Áčko v rybím tuku. Pregnium je ok. Jinak moc velkou radost, že nejím maso, neměl :confounded: . Prý obsahuje nějaké železo, které je jen v mase.
petkula, tak dej vědět, co řekl tobě :wink:
29. led 2009 ve 13:11  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahojte,
lakshmi, nakonec jsem se dr. na dha neptala. Co jsem se docetla, tak vegetarianky s tim problem nemivaji, spis veganky. Pokud jime mlecne vyrobky, tak by nemel byt problem. A jod jim v multivitaminu a vic toho do sebe nechci cpat :wink: Doktor to o mne vi, ze nejim maso a nemel s tim zadny problem, jen mi doporucil, at pro jistotu beru multivit. s mineraly. Myslim, ze stravu mam celkem pestrou, kdyz to clovek srovna s tim, co jedly nase mamky nebo babicky :unamused:
Jake jis ryby?
2. únor 2009 ve 14:15  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojte,

Chcela by som Vam vsetkym tymto povedat, aby Ste si vo vlastnom zaujme a zaujem zdravia Vasich deti precitali tuto stranku a urobili si vlastny nazor. Hlavne rodicia, ktory nemaju podrobnejsie informacie o ockovaniach (najma povinnych ockovaniach), aby sa oboznamili, ako velmi mozu uskodit tak malemu babatku prave tym, ze ho v dobrej viere daju zaockovat.
Taktiez je o tomto debata na modrom koniku, vo voľnej diskusii.

Prijemne citanie a zelam zdrave a statsne deticky.

http://www.ockovanie.org
2. únor 2009 v 15:28  •  3 děti  • Odpověz  •  To se mi líbí
lakshmi, to čo je za blbosť? to s tým železom? z mäsa sa akurát ľahko vstrebáva, preto si všetci myslia,že mäso je nenahraditeľné, ale nikto k tomu neje vit C, takže z toho veľa nemajú. pozri, koľko ľudí je anemických a mäso jedia. kamarátka chodí aj s 3-ma deťmi na železové injekcie celé roky a pritom jej nezjedia ani len jablko a jej manžel keď nemá 5min mäso, tak robí cirkus :angry:

petkula, vápnik je v kadečom, a v mlieku ho je oveľa menej ako sa to prezentuje a človek je schopný len málo z toho prijať a využiť. kravské mlieko je pre človeka nad 5 rokov neprirodzená strava. vápnik sa dá získať z inakadiaľ. ja som sa riadila týmto a vždy mi lekárka hovorila, že mám ukážkový krvný obraz a že taký krásny cholesterol sa len tak nevidí. no a darujem aj krv a tam sú tiež vždy spokojní :wink:
2. únor 2009 v 17:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
no, teraz som si uvedomila, že sa bavíte o dha....ale aj tak. ja verím tomu, že ryby sú filtrom morí a oceánov a preto sú v nich koncentrované všetky nečistoty, vrátane nafty z havarovaných tankerov... :pensive: 0
2. únor 2009 v 18:10  • Odpověz  •  To se mi líbí
S tím železem se mi to taky nezdá :slight_smile: a navíc dle krevních testů mám železo ok, takže to moc neřeším. Z ryb jím mořskou tresku, okouníka, pangea (pangeus)... věřím, že nečistoty v nich jsou, ale dnes je těžké konzumovat jen "čisté" jídlo, tak dělám, co můžu, ale jím, na co mám chuť.
2. únor 2009 ve 20:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, taky nejim maso uz hodne let. PA nam rekla ze to neni absolutne problem, jen se musi vic zeleza. U me se to teda potvrdilo a dle testu mam zeleza malo, tak papam tabletky ale jinak nemam absolutne zadny problem. Ryby ale jim.
3. únor 2009 v 19:19  •  1 dítě  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojky, obávám se, že železo u mě bude také problém... Ale testy v 1.trimestru byly ok. Misi, jaké tablety bereš? Zrovna na zítřek mám k obědu sojové čivabčiči :slight_smile:Ryby jsou fajn, manžílek se je naučil dělat, abych je častěji jedla :wink:
A co jsem těhu, tak miluji kefír a jogurtové nápoje, takovou spotřebu jsem nikdy předtím neměla..
Tak ať jsou mimča v pořádku :dizzy_face:
3. únor 2009 v 19:53  • Odpověz  •  To se mi líbí
vov, tak ja som bola pred prvým tehotenstvom vegánkou a práve pre také isté chute som prešla na vegetariánstvo. nikdy predtým som jogurtové mlieko nepila a zrazu by som preň aj vraždila :grinning: a narodila sa mi slečna :wink:
3. únor 2009 ve 22:29  • Odpověz  •  To se mi líbí
Lucia, no právě, dříve jsem nejedla ani moc sýry, kefíry jsem kupovala jen pro manžela, já měla svůj Ovesmilk... I když je fakt, že mi sýry přestávají chutnat, na začátku jsem je jedla hodně, ale teď mají takovou zvláštní chuť :confounded: Raději si dám marinované tofu. Říkáš, že jogurtová mléka chutnají holčičkám? :wink: Myslím si, že u nás to bude holčička, neboť vím, že jsme se nemilovali v době ovu a holčičí spermie jsou prý trpělivé a počkají si :dizzy_face: Ale okolí mi říká, že to bude kluk, když jím bílkoviny a zlepšily se mi vlasy.. No, necháme se překvapit až do porodu :wink:
4. únor 2009 v 08:24  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojky, jsem ve 13. týdnu těhotenství a chtěla bych se poradit s vámi-vegetariánkami, ohledně výživy. Nejím maso, ale mléčné výrobky a vejce ano. Prý ta omega 3 je hlavně v mase, ale je i ve vejcích. Koupila jsem si pro jistotu lněný olej a tablety mořské řasy spiruliny. Myslíte, že je to dostatečné? Nebo co byste ještě poradilli? Pokud jde o ty tablety omega 3, tak myslím, že jsou vyráběny právě z rybího tuku, proto je nechci. A jaké potraviny jíte, kde je dost železa a vápníku? Myslela jsem, že mléčné výrobky mají vápníku dostatek. Jak je to s rostlinným vápníkem? Nevstřebává se také hůř jako rostlinné železo? Díky předem za rady a tipy. Hezký den.
5. únor 2009 v 19:51  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahojte všetci,

Hansa zdrojom omega 3 mastných kyselín okrem ľanového semena (a oleja) sú napr. orechy, sója, repkový olej, špenát.
Vstrebateľnosť vápniku z potravín je u brokolice, kapusty, čínskej kapusty, karfiolu, šalátu, kelu apod. (okrem špenátu a mangoldu) trochu lepšia ako u mlieka, u tofu je rovnaká ako u mlieka a u orechov, sóje, fazule a pod. je trochu horšia ako u mlieka, ale aj tak sú to dobré zdroje vápnika (podľa Americkej dietetickej asociácie, Loma Linda University...)
Inak štatisticky najväčší príjem vápnika zo skupiny nevegetariánov, vegetariánov a vegánov majú laktoovovegetariáni (a to práve ty asi si).
Píšem len tak narýchlo, lebo sa mi už nejako zatvárajú oči, tak možno sa ozvem nabudúce o tom železe, alebo napíše niekto iný.
Dobrú noc

Jaro
5. únor 2009 ve 21:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek