• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme:  Beremese.cz Modrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhulky vegetariánky. Berete nějaké vitamíny?

27. listopadu 2014 
yenn, ta vegos diskuse by byla dobra, ale muzeme tam i my neortodoxni? :slight_smile:
5. únor 2007 v 19:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
Gedren, to co popisujes je presny priklad mamky meho manzela. To je jen jidlo a jidlo,ale co je noveho se skoro nezepta. Ale mam doma jeste horsi pripad a to je moje babicka....ta mluvi jen o jidle, o tom co se bude varit, nejdulezitejsi na svete je mit teple jidlo v zaludku a podobne kecy. Ale city abys pohledala...urcite na tom neco je. Nastesti me se to netyka, rodice byli vzdycky tolerantni a do jidla nas nenutili. S mym vegetarinanstvim se smirovali postupne, rekli svuj nazor, ale nerozmlouvali.
5. únor 2007 v 19:43  • Odpověz  •  To se mi líbí
Gedren, jasne!!! Jsou tam super lidi se sloustou zkusenosti, ja se tam dozvedela veci, jako nikde jinde :wink:
5. únor 2007 v 19:45  • Odpověz  •  To se mi líbí
Morus, u nas neni vegos nikdo. Manzel taky ne a ani nebude...navzajem se respektujeme, zadne hadky nebo domlouvani na toto tema neprobehlo ani z jedne strany. Ja mu maso i obcas varim, nastesti chodi na obedy v praci, takze se jedna jen o vikendy a to taky malo, protoze nas vetsinou zvou rodice. Ale problem s tim nemam. Co je se mnou, ji o dost zdraveji, ale dobrovolne a sam ma z toho dobry pocit :wink:
5. únor 2007 v 19:48  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Yenn, tak takhle je to i u nás, nikdo nikoho do ničeho nenutí a navzájem se respektujem :wink:
5. únor 2007 v 19:49  • Odpověz  •  To se mi líbí
Hanko, podle toho, jak nekteri jedinci horlive konzumuji maso, bych rekla, ze oni jsou ortodoxni pojidaci masa..jedi ho vic, nez by bylo nutne.. :grinning: :unamused:
5. únor 2007 v 19:53  • Odpověz  •  To se mi líbí
A tak to ma byt, jinak by to ani nemohlo fungovat

A proc jsem vegos...no tak hlavni duvod je moralni,ale o tom strasne nerada pisu. Proste zvirata, transporty, velkochovy a jatka...nedokazu zit s vedomim, ze se na tom podilim. Dalsi duvod je zdravotni, co nejim maso citim se o 1000% lepe, zmizely nektere chronicke problemy.
5. únor 2007 v 19:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
ok, to s tebou suhlasim! prave preto: byt ortodoxny v hocicom je chore...
ale uz packo!
blabotajte tu vy....ktorym tato tema patri....ja idem blabotat inde....
:slight_smile:
5. únor 2007 v 19:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
Holky vegetariánky, prosím, hoďte sem nějaké dobré a vyzkušené recepty bez masa.
Jsem normálně masožrout, ale poslední měsíc se nemůžu na maso ani podívat. A nějak bez masa moc vařit neumím. A manžel už nechce brokolici a papriky ani vidět :wink:
5. únor 2007 ve 22:24  • Odpověz  •  To se mi líbí
ahoj baruna!
ja ak mam veget den, tak celkom fajn je:

Karfiol zapekany so zemiakmi: Uvarim karfiol v slanej vode. Svacnem na plech, zamiesam si tak 5 vajec (zavisi od vel. plechu) a vylejem nan. Davam k tomu varene zemiacky s maslom, alebo vynikajuce su k tomu aj zem. pyre....K tomu cviklu, kokso, mnam, asi to najblizsie spravim, ale na zajtra mam naplanovany gulaaaas :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: :grinning: taky falosny, lebo tam pojde kuracie m.

Ak ti nebude vadit slanina: Uvarim cestoviny hocijake, ja miesam rurky+vrtule, my osobne take Al dente talianske stredne tvrde papame, rozvarene fuj, no a uvarim, odstavim....Na panvici podusim cibulku, slaninku, pridam cierne olivy (lepsie su ako zelene, ale kazdy podla chuti), spolu s cestovinami vsetko zmiesam nakoniec bambino....Mnaaam.

Alebo so sunkou na studeno: takisto uvarit cest., nakrajat na kocky alebo ine sunku, pridat olivy cierne a zamiesam 1 smotanu. Mnam

Alebo skus privarky+vajicko+chlebik....sosovicovy, hraskovy, kup susene, uvar vo vode, nakoniec trosicku zahustim....mnam!

cagobelo!
6. únor 2007 v 00:00  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tak co jsem se dočetla v knížce o těhotenství:

Vegetariánská strava v těhotenství
Jestliže jíte každý den rozmanitou, na proteiny bohatou stravu, čerstvé ovoce a zeleninu, měla byste tím poskytovat dítěti vše, co potřebuje. Jedinou živinou, která by vám mohla scházet, je železo. Tělo totiž tento prvek těžko vstřebává z rostilinných zrojů. Proto možná budete muset železo přijímat ve formě tablet. Abyste maximálně zvýšila příjem železa, kombinujte potraviny na ně bohaté, s jídlem, které má vysoký obsah vitamínu C.

Potraviny, ve kterých je železo, jsou např. sušené ovoce, hlavně švestky a meruňky, špenát a taky třeba tuňák, kterého jsme tady řešily :slight_smile:

A vitamin C najdeme v pomerančích, kapustě, květáku, zelené a červené paprice, bramborách, jahodách..
6. únor 2007 v 07:40  • Odpověz  •  To se mi líbí
A ještě jsem chtěla reagovat na dotaz gedren. U nás to tak nebylo, že by se jedlo moc masa a nějak extrémně se vyvařovalo a mně by se to protivilo a proto teď nejím červené maso a kuře jen vyjímečně. Naši byli právě takoví průkopnici, ještě za komunistů sháněli složitě knížky o zdravé výživě a jedli jsme doma různé kaše, klíčky, dělali se zeleninové saláty, místo sladkostí se jedlo sušené ovoce.. V pubertě jsem se trhla, nechtěla jsem, aby mi někdo něco diktoval a chodila jsem s kámoškama opékat špekáčky :slight_smile: Ale brzo jsem zjistila, že mi taková strava nevyhovuje, že je mi po mase těžko, špatně a že mi to ani nechutná a postupně jsem se začala vracet k tomu, co jsem jedla v dětství. S tím, že jsem si zařadila do jídelníčku ryby, které mi tedy velmi chutnají a snažím si kupovat ryby mořské, které nebyly krmeny nějakým blivajzem. Kuřata moc nezvládám, když vidím, v jakých šílených podmínkách žijí, jaká chemie se do nich cpe a myslím, že je v tom mase víc škodlivin, jak živin.
6. únor 2007 v 07:53  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Baruno, receptů je spoustu, ale zkus si sehnat Šmakouna, je to výborná náhražka masa, prodávaj ho normoš v Tescu i Delvitě, a dá se připravit na spoustu způsobů, obalovaný, grilovaný, ale i do salátů, opravdu super.
6. únor 2007 v 08:55  • Odpověz  •  To se mi líbí
gedren ja to nedokazem posudit u nas sa cez tyzden nevarilo mama sa prisposobila tomu ze nechceme jest ze nam teply obed staci
obcas sa upiekli zemiaky s kyslym mliekom alebo nieco take nenarocne na pripravu
dokonca aj v sobotu sme mavali len hustejsiu polievku alebo zemiakove placky a casto robime bezmesite jedla takze maso byvalo casto u nas len v nedelu varene ale v skole sme ho jedavali castejsie
a aj tak som obcas na stres reagovala nejedenim ale vzdy som si to dokazala ustrazit lebo na mne to hned bolo vidiet ze som ako kostra
6. únor 2007 v 10:19  • Odpověz  •  To se mi líbí
dorotka, vsetko najlepsie k meninam :wink:
6. únor 2007 v 10:28  • Odpověz  •  To se mi líbí
holky, jenom k vasi diskusi o prijmu mastnych kyselin z ryb v dobe tehotenstvi, vcera jsem cetla clanek o zdrave vyzive a tam pisou, ze v dobe tehonstvi je doporucovan nizsi pocet davek tydne , konkretne 2, bohuzel nevysvetluji proc. Cituji:
Your brain is 60% fatty acid, which help regulate memory and mood. The ones you really want are the omega 3 types - they contain stimulants that help battle the winter blue and might event boost your intelligence. You'll find them in oily fish like mackerel and sardines, of which 4 portions a week are recommended, unless you are pregnant, that is just 2 for you lot.
6. únor 2007 v 10:49  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Mishabv: no ted ještě by tam mohli napsat, kolik je myšleno na jednu porci, jestli kousek makrely, krabička sardinek, se těžko odhaduje.. :unamused:
6. únor 2007 v 11:18  • Odpověz  •  To se mi líbí
moruso, ten Smakoun, to je nejaka soja? Ja nejak soju fakt nezvadam, vadi mi ten smrad, kdyz se to vari :(
6. únor 2007 v 11:32  • Odpověz  •  To se mi líbí
morusa, tak jsem se divala zase do jineho casopisu a tam pisou, ze u ryby je jedna porce velikost cca jako sekova knizka (btw dost blbe prirovnani, kdo z nas pouziva sekovou knizku...)
6. únor 2007 v 11:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
Gedren, smakoun je takova hmota z vajecnych bilku....me to teda moc nesmakuje :grinning: Ja takove ty nahrazky, co maji vypadat jako maso nejim, ani soju
6. únor 2007 v 11:52  • Odpověz  •  To se mi líbí
mi teda smakoun strasne moooc chutna, je ale dobre si ho ochutit, je hodne bohaty na bilkoviny a myslim, ze je to super nahrazka masa, ted je novinka a to smakoun uzeny, nebo se z toho delaji uz i salaty, jsou fakt moooc dobre, aspon pro me
jinak ja mam soju rada, ale spis sojove jogurty, mlika, dezerty atd.
ve zdrave vyzive se dostane koupit ruzne veci, tofu karbanatky, zeleninove, seitanove rizky, ty jsou taky mooc dobre, nebo pohankove, kazdy by si urcite vybral
ja to maso taky opravdu nemusim a proto se ho snazim nahradit timhle, ani ryby mi nejedou
ale asi je fakt, ze mi bude chybet zelezo, asi si koupim tabletky
6. únor 2007 ve 14:53  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, já na maso taky nejsem, občas si dám kuře nebo ryby. nejsem tedy pravá vegetariánka (klobáska přede mnou v bezpečí rozhodně není). Maso jako takové mi vůbec nechutná už od dětství. Původně jsem si myslela,že přinesu oběť a začnu v těhu zase maso jíst,kvůli krvi. Bohužel při konzumaci španělského ptáčka jsem se málem pozvracela a radši jsem to vzdala. Doktorka mi na to řekla,že pokud budu jíst maso občas jako doteď, bude to v pohodě. Některé těhulky jsou rády,že do sebe vpraví vůbec nějaké jídlo,natož aby hlídaly,jestli mají dostatečný přísun železa. Já ho teda baštím občas v tabletách (jak si vzpomenu). Jak to budu dělat s příkrmama nevím, protože mi vadí "vůně" masa při vaření :sweat_smile: a stejně ho ani vařit neumím :confounded:
6. únor 2007 v 15:21  • Odpověz  •  To se mi líbí
Hanko, dík za recepty, určitě brzo vyzkouším. Moruso - šmakouna znám, je docela dobrý.
Dneska jsem byla po 14-dnech na kontrole u dr. Na minulé kontrole cukr v normálu a teď mi vyskočil na příšernou hranici. Když jsme se o tom s dr. bavili, došlo i na to, že mi teď vůbec nechutná maso, takže jím převážně jenom přílohy (br.kaše, brambory, chléb, rýže apod.). A prý ten cukr vylétl díky tomu. To jen tak pro zajímavost.
6. únor 2007 v 15:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
holky ukecaly jste me, asi toho Smakouna zkusim :slight_smile: A pokud je to i v uzeny variante, bylo by to uz uplne super, nahradila bych tim slaninu v nekterych receptech :slight_smile:

papayo, tak to jsme na tom podobne, prede mnou klobaska taky neni v bezpeci ;), ale uvarit si flakotu masa, to bych nezvladla :slight_smile: S tema prikrmama rikam si, ze ty masovy asi budu resit sklenickama...a budu ji je davat maximalne jednou tejdne :slight_smile:
6. únor 2007 v 16:17  • Odpověz  •  To se mi líbí
jó šmakouna jsem taky měla, osmažený mi chutnal jako kuřecí řízek. Já to kuřecí taky moc nemusím, je to vyhoněné bůh ví čím a je to spíš naškodu :confounded: Zase si teď v těhu ujíždím na chlebu s rybičkama :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Gedren já myslím,že maso 6x týdně je strašně moc, věřím, že když si dá člověk práci a trochu se skladbě jídelníčku věnuje,bude i nějaká jiná varianta. Skoro všechny potřebné látky z masa se dají nahradit (tohle nemám ověřené,jen si to myslím :zipper_mouth: ) Já to budu řešit asi taky skleničkama nebo se půjdeme najíst k babičce, která bude bydlet pod námi :grinning:
Např. v oříškách jsou bílkoviny hodně podobné těm v masu, tak baštěte :wink:
6. únor 2007 v 19:39  • Odpověz  •  To se mi líbí
Holky, dik za toho smakouna! Dneska jsem to vrazila do ciny, a teda ne ze bych to nepoznala od masa :slight_smile:, ale se sojou se to neda srovnavat. je to velmi solidni nahrazka, jidlo bylo normalne dobry a jedly, zadnej smrad a zvejkani gumy jak s tou sojou, no super! :slight_smile:
11. únor 2007 ve 12:26  • Odpověz  •  To se mi líbí
autor
Gedren, tak to jsem ráda,že ti chutnal. Já už na něj zlomila spoustu svejch známejch ( zapřísáhlejch masožravců), že si až říkám, že by mi výrobci šmakouna měli začít platit provizi. :grinning:
11. únor 2007 ve 14:08  • Odpověz  •  To se mi líbí
no ja jsem presne neco takovyho hledala, takze to ani zlomeni moc nebylo :slight_smile:

jinaak baruno, jaks chtela ty vegos recepty, ja jak jsem psala, tak nejsem ortodoxni :slight_smile:, ale znacna cast me kuchyne je bezmasa, varim hodne se syrem a tak :slight_smile: Moji kucharku najdes tady:
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~johanka/kucharka.html
11. únor 2007 v 17:40  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ach jo, zase je ten link interpretovany spatne. Nefunguje to, kdyz kliknete; je treba celou tu adresu az po kucharka.html pastnout do adresni radky prohlizece.
11. únor 2007 v 17:41  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj holky, pridavam se k "vegoskam", nejim maso ani mlecny vyrobky asi 4 roky, v tehotenstvi a ted pri kojeni beru zelezo v tabletach a svymu diteti maso taky nedavam. Nemam potrebu o tom prilis diskutovat s okolim, ale kupodivu moje detska doktorka mi to schvalila s doporucenim, ze ma jist hodne lustenin kvuli bilkovinam.
Yenn, myslim ze maso ma akorat B12 kterou jinde moc neziskas, jedinou adekvatni nahradou, kterou znam je sojovy syr Tempeh, vegetarianky (uplne) by meli snist v tehotenstvi a pri kojeni az jeden tydne.
13. únor 2007 ve 20:36  • Odpověz  •  To se mi líbí
Jdi na stranu:   Zruš
Tvůj příspěvek