Noční 12h směna v těhotenství. Můžu tak dlouho pracovat?

martina995
1. lis 2019

Maminky, jsem na začátku těhotenství. Pracuji jako osetrovatelka na novorozeneckem oddělení. Dělám jak denní tak noční. Jak je to teď právě s nočními směnami? Našla jsem na internetu různé články, ale někde se píše že nesmím dělat, někde že záleží na mě nebo na zaměstnavateli. Jak to tedy je?

zelenoockaa
1. lis 2019

Noční bys dělat neměla, zaměstnavatel by tě měl přesunout pouze na denní směny.

elwe
1. lis 2019

@martina995 Pokud chceš, dělat je můžeš, ale pokud nechceš, tak ti musí zaměstnavatel umožnit denní

hanaach
1. lis 2019

Ja teda pracovala v nocnim klubu na prodeji vstupenek do klubu a pracovala jsem normalne az do nastupu na materskou. Zalezi to hodne na tom jak se citis a jestli ti to povoli lekar ci zamestnavatel. Ja byla bez problemu. 🙂

barulina
1. lis 2019

Klidne nocni deat muzes.

klonkytka
1. lis 2019

Těhotné nesmí mít noční směny, nosit těžká břemena, pracovat s chemikáliemi a podobně. Zaměstnavatel tedy musí těhotnou ženu dočasně převést na jinou práci a případný výpadek v příjmech jí dorovnat

zelenaesmolda
1. lis 2019

@barulina
tehotne nocni delat nesmi!

drep
1. lis 2019

Těhotné nemusí dělat noční, tj. Když zažádá o převedení, tak jí zaměstnavatel musí vyhovět. Když chce, tak může. Taky jsem sloužila celý první trimestr a naše gynekoložky slouží snad až do odchodu na mateřskou.

merope
1. lis 2019

https://aperio.cz/tehotna-zamestnankyne-a-zames... - na konci je i soupis právních předpisů, co jako těhotná dělat nesmíš a co můžeš, ale pokud nechceš, musí ti zaměstnavatel vyhovět.

blondynka400
1. lis 2019

@zelenaesmolda kde jsi vzala že nesmí? Když chtějí, klidně můžou. Jen je do toho nikdo nesmí nutit

@martina995 jak těhotná máš právo pouze na denní směny a bez přesčasu. Tzn. pouze 8 hodin. Jestliže ale chceš, tak můžeš. Je to o dohodě...

dora13
1. lis 2019