• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Těhotné baculky v začátku. Jak moc nepřibrat?

15. srpna 2013 
Ahoj
v pondělí jsem zjistila že jsem těhotná. Při minulém těhu jsem přibrala z 63kg na 93kg. Doktor mi nařídil zhubnout,ale zjistila jsem , že jsem znovu nečekaně těhotná. Máte někdo podobny problém? Mám 80kg a bojím se že zase hodně ztloustnu! Jak si držíte váhu? Máte nějaký speciálni jídelníček?
26. kvě 2013 v 09:25  • Odpověz  •  To se mi líbí
Ahoj abych tě trochu uklidnila tak já přibrala v těhotenství 31kg a u druheho 30kg,Dr.mi taky říkala že ze sebou musím něco dělat že to tak nejde,ale já žádné diety v těhu nedržela a neomezovala se sice jsem se cítila jak koule,ale bylo mi fajn a v porodnici mi nikdo nic neřek že vypadám jak vypadám.Prej pokud to není zdraví nebezpečné -jezte co chcete mi řekli,ale každý dr.mluví jinak...Pokud nechceš moc přibrat tak jez častěji a málo,hodně ovoce a zeleniny a vynech bíle pečivo.Jinak gratuluji.
26. kvě 2013 ve 12:56  • Odpověz  •  To se mi líbí
Hm :slight_smile: Já mít 80 kg při otěhotnění,tak jsem šťastná jako blecha :slight_smile: Měla jsem 95 kg a pak jsem samozřejmě přibrala,ale nechala jsem hodně v porodnici,byla jsem dost zavodněná :wink: Vůbec bych si s tím nelámala hlavu....Když to nebude škodit miminku a budeš jíst zdravě a sem tam zahřešíš,tak co :wink: Jinak ať mimísek krásně roste a ve zdraví a ty si užívej těhu :wink:
26. kvě 2013 ve 13:12  •  2 děti  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
Hlavně nesedět a trošku se hýbat pokud možno...i když čekáš druhého prcka, asi toho moc nenasedíš :wink:
Já hodně zvracela tak jsem na začátku těhu zhubla. Teď v 8měsíci mám nahoře 8,5kg a to se jídla rozhodně nebojím.... :grinning: jo a mám 103kg
26. kvě 2013 ve 13:25  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
Já jsem otěhotněla se 120kg, rodit jsem šla se 117, 14 dní po porodu jsem měla úžasných 109, ale teď už jsem zase zpátky na výchozí váze. Neřešila jsem jestli v těhu hodně přiberu, ale první polovinou těhu jsem se doslova problila, a pak mi našli těhu cukrovku a musela jsem držet dietu, píchat inzulín a byla to muka:(
26. kvě 2013 ve 13:32  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
autor
@lucyhavirov
@monyliny
@kotito
@anina32 Děkuji holky :slight_smile: na oběd jsem měla knedlíky s uzeným a červeným zelím tak jsem tomu moc nepomohla :grinning: Jé minule jak jsem měla 92kg před porodem jsem měla tak šíleny tlak že jsem musela rodit jinak by mě už asi trefil šlak :grinning: Tělo dostalo záhul 30kg tuku najednou. Je to těžké no snad znovu nepřiberu 30kg :frowning2: pak se zhazuje těžko :stuck_out_tongue_closed_eyes:
26. kvě 2013 ve 13:54  • Odpověz  •  To se mi líbí
Příspěvek byl pozměněn adminem, protože nesplňoval pravidla fóra.
26. kvě 2013 ve 14:43 • brouzilka
@brouzilka nespamuj tu vsude :stuck_out_tongue_closed_eyes:
26. kvě 2013 ve 14:57  • Odpověz  •  To se mi líbí (3)
vynechala jsem sladkosti (slazené jogurty, buchty) i bílé pečivo a všechny sladké pití a ovoce si dávám jen 2ks denně (tj. 2x dlaň) ... přestala jsem přibírat - do té doby jsem přibírala 1kg týdně ... (teď 34tt mám 12kg nahoře)
26. kvě 2013 v 15:02  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
Já myslím, že nejlepší bude, když se budeš snažit jíst zdravě. Že pak moc nepřibereš bude takový příjemný vedlejší efekt :wink:
A teď se můžeme tady dohádat, co to znamená jíst zdravě :grinning: Pro mě je to jíst 5 až 6 krát denně, aspoň 200 g ovoce, aspoň 300 g zeleniny (střídat různé druhy a různé úpravy), každý den kysaný mléčný výrobek, aspoň dvakrát týdně luštěniny (v nějaké nenadýmavé úpravě), aspoň dvakrát týdně rybu, uzeninu pouze jako vysokomasou šunku maximálně jednou týdně, omezit příjem živočných tuků a navýšit příjem rostlinných, aspoň jednou denně celozrnnou obilninu. Nesmažit. Vypít 2 až 3 litry tekutin, ideálně voda nebo čaj. Nápoje nesladit. Sladké jídlo maximálně jednou týdně, zákusek taktéž maximálně jednou týdně.
Teď to nemyslím konkrétně na tebe, ale tak všeobecně... těhotenství je to nejnevhodnější období, kdy by se člověk měl snažit zhubnout a nebo držet nějakou redukční dietu :unamused: Pokud totiž tělo hubne nebo hladoví, spalují se především tukové zásoby nebo svaly a z těch je plno odpadních látek, které prostupují placentou k mimču a můžou na něj negativně působit :sunglasses:
26. kvě 2013 v 15:34  • Odpověz  •  To se mi líbí
Já teda nevím, ale hlídání váhy v těhotenství je nějaký podivný novodobý trend. Já přibrala skoro 30 kg, na konci těhotenství jsem tedy měla už přes 100 kg. A abych řekla pravdu, tak mě to vůbec nevzrušovalo. Jeden měsíc jsem přibrala méně, další víc. Jedla jsem tak, jak jsem měla chuť. Doktor nic neříkal a ani by se nepokusil, protože je ze staré školy a byl zastáncem toho, že těhotná se má cítit v pohodě a ne se stresovat kvůli pár kilům navíc, které může po porodu hnedle shodit. Myslím si, že každá maminka, která zjistí svůj stav si sama hlídá, že jí více ovoce a zdravěji, ale vážit to a hlídat, jestli jsem sladké snědla jednou nebo dvakrát do týdne mi příjde zcestné. To, co tady ostatní vynechávaly, pro mě z neznámeho důvodu, jsem standartně jedla a mám krásnýho zdravýho kluka. Nic proti nikomu, ale tohle hlídání se prostě nechápu.
26. kvě 2013 ve 20:26  • Odpověz  •  To se mi líbí (4)
@jancovka86
Já to chápu tak, že těhotenství je pro mnoho žen jednou z mála příležitostí, jak se konečně rozhoupat ke zdravému způsobu života. Když už to mnohdy člověk nedokáže jen tak, kvůli sobě, tak teď alespoň kvůli miminku. A "dá-li-Bůh" tak tyto návyky potom vydrží a maminka je hezky plynule předá nastávající generaci- řečeno s nadsázkou, není totiž horší pohled než batolata s párkem v ruce :-/ tak proč nezačít v těhotenství?? Tělu nemohou zbytečná kila navíc prospět v ničem. 20/25/30kg už nemají se zdravým přibíráním nic společného!nikdo nepřibere takové množství ze zdravé stravy. Taková kila jsou výsledkem motta:"Jsem těhotná, konečně si to užiju a budu jíst co chci" ! Zatěžují se ledviny, slinivka, játra, klouby, cévy i srdce... takže to "hlídání se" já teda chápu a považuji ho za zcela správné, rozumné a velmi vyspělé s ohledem na zdraví budoucí maminky:wink: Všechny chceme mít zdravé děti, ale naše zdraví je také podstatné...i proto, abychom mohly ty zdravé návyky ukázat svým dětem :dizzy_face:
12. srp 2013 ve 23:07  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
@lili1986 Začínala jsem na tochu vyšší váze, než ty, jedla jsem, jak jsem měla chuť nebo hlad a přibrala jsem celkem 11 kg. Vyhýbala jsem se jen vyloženě těm potravinám, který se v jiným stavu nedoporučují (zrající sýry, syrový maso, konzervy). Můj šíleně lenivej metabolismus se v těhotenství neskutečně zrychlil a myslím, že jsem všechen příjem spálila. Po šestinedělí byly všechny těhotenský kila dole a teď mám v pohodě to, co před otěhotněním. (Vím, že ta váha obecně není v pohodě, ale porovnávám jen to, že jsem bez jakékoli snahy zpátky.) Navíc jsem vůbec nekojila, takže tak velký energetický výdaje po porodu nebyly. Moc se tím netrap, jez, jak ti bude příjemný a uvidíš sama, jak to půjde nahoru. Největší zátěž jsou vánoce a silvestr, kdy už to máš za pár a tloustneš jen pohledem na jídlo. :slight_smile: Některá celý těhotenství nejí nic a stejně přibírá, jiná naopak.
12. srp 2013 ve 23:19  • Odpověz  •  To se mi líbí
@jitulindaj vůbec nesouhlasím, každý to má jinak a spousta žen se tím akorát stresuje. Já jsem 30 kilo přibrala a moc dobře na mě nesedí, že jsem byla těhotná, tak si to užiju. Tohle trendy zdravé žití je zbytečně vyzdvihováno kupředu a měla by to být soukromá záležitost každé z nás, jak jíst bude. Párek v ruce batolete, to už zase tady někdo zachází do extrémů :unamused: Nezlobte se, ale to, že jsem přibrala neznamená, že půjdu příští rok na operaci všeho zatíženého. Je to krátkodobá záležitost a každá ať si jí jak chce. Jak jsem psala, každá si uvědomí, jak chce žít před v a po těhotenství, takže aby tady někomu někdo pral do hlavy, že má jíst tohle a tohle tolikrát a tolikrát týdně....tohle je nezdravé :sunglasses: A ženy nejsou děti, takže nechápu, proč by se nemohly držet zdravého stylu života až po porodu. Nikde není prokázané, že vás zdravý styl života udrží na světě déle než ten nezdravý. Je to omýlání furt toho samého dokola. Je to každého soukromá věc a psát na to svoje vlastní názory je jen zbytečná ztráta času.
13. srp 2013 v 10:22  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
@lili1986 Ahoj, ja dnes zacinam paty mesic a z puvodnich 70,5 kg jsem zatim na 72-73 /jak kdy/. Coz si myslim, ze jde. Uvidime jak to pujde dal, ale priznam se, ze prirustku vahy jsem se z celeho tehu bala a bojim asi nejvic. Nastesti zatim celou dobu trpim na takove lehke "kocovinky", takze na jidlo nemam moc velke pomysleni. Sladky a smazeny veci jsem odbourala uplne (uz kvili miminku) a ani na to nemam vubec chut. Velke chute mam porad na ovoce. Maliny, boruvky a hlavne nektarinky, v tom jedu hodne :slight_smile: Taky mi hodne chutna ryze a celkove spis lehci jidla. Kdyz vaha nekdy vecer prejede 73kg, tak se druhy den trosku vic drzim a dam si ke snidani a veceri jen samotny ovocny jogurt. Ne, ze bych hladovela, to kvuli malemu nechci, ale snazim se jist zdraveji a ono to jde tak nejak samo. Jak rikam, nemam na nic tezkeho ani chut. Bricho zatim nemam taky tolik videt a veci mi jsou zatim vsechny. Tak uvidime jak to pujde dal. Moje mamka treba pri tehu nabrala 19kg, ale skoro vsechno byla plodovka. Drzim Ti palce :slight_smile:
13. srp 2013 v 10:39  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
@jitulindaj Presne muj nazor :slight_smile:
13. srp 2013 v 10:45  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@jancovka86 je zřejmé, že každá se na to díváme jinak.
Já vidím stravu ze širšího úhlu pohledu. To, co jíme a jak se chováme(pohyb, kouření, alkohol, sedavý způsob života vs. aktivní) chtě nechtě ovlivňuje naše celkové zdraví a kvalitu života, tedy i délku, či množství návštěv u lékaře.
Lidé mají nezřídka problémy s tlakem, očima, krví, trávením, únavou, stresem, plodností, nehty, vlasy, zuby, klouby, žaludkem atd atd....a nespojí si je ani v nejmenším s tím, jakou stravu přjímají! Přitom právě naše celkové zdraví je přesným odrazem toho, jak se o sebe dlouhodobě staráme (i vnitřně :slight_smile: )...a lidmi myslím i děti.
Ženy sice nejsou děti, ale jak známo, "příklady táhnou" neboli co děti vidí, to dělají. Vidí-li to u rodičů, přijde jim to správné. Jste na omylu, když říkáte, že batole s párkem v ruce je extrém. Budete-li pracovat ve školském zařízení, volnočasové sféře ebo zdravotní oblasti, zjistíte, že je to velmi častý jev. A je to opravdu strašné.
V dnešní době nejsou potraviny a stravování jednoduchou záležitostí, protože se odchylujeme od přirozenosti a podléháme reklamám, chutím, pohodnosti a neuvážlivě tak vybíráme jídlo pro nás nevhodné s ohledem na styl života, typ práce, zdraví atd...
Potom se setkáme s tím, že lidé se léčí na problémy s tlakem, ale pijí alkohol, jedí zatěžující jídla, ne-li k tomu kouří...
Těhotenství je krásnou životní fází ženy, kdy by se o své zdraví měla starat ještě uvážlivěji, jelikož není už právě jen sama sebou, ale z její stravy se vyživuje nový člověk. Bude-li se těhotná žena převážně stravovat polévkami z pytlíku, tavenými sýry, či jinak nezdravými "potravinami" předá vyvíjejícímu se dítěti dost nekvalitní základ.

I v minulosti bylo těhotným ženám podstrojováno to nejlepší, měly vždy jaksi výhradní postavení, jistě z dobrého důvodu. Takže to není žádný novodobý trend. Nevidím dokonce nic špatného ani na tom, když si nějaká maminka sepíše stravovací plán, pokud jí to vyhovuje a cítí se tak lépe. Přibírání v těhotenství není vůbec nutností, jen je to zvykem. A co je zvykem neznamená, že je vždy dobré :wink:
NIkdo tu nehovoří o redukčních dietních systémech v době gravidity. Těhotná by měla jíst to, co jí a dítěti dělá dobře, eventuelně to, co v sobě udrží. Ale je důležité umět zhodnotit, že chuť na sladké neznamená nutně dát si zákusek, ale lépe sladké ovoce. Chuť na slané také nebude zahánět sáčkem chipsů! Výborě fungují nepř nakrájená a lehunko posolená rajčata :wink:
Nicméně je potřeba pochopit, že mluvím o tom, co jí těhotná "dnes a denně"! Ovlivňuje nás zásadně to, čím se zásobujeme často a pravidelně. Tudíž není řeč o jídle, které si dopřejeme jednou za měsíc.
13. srp 2013 v 17:57  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@marketajuppova mmchodem jsem na tom s těhotenstvím podobně jako ty, začala jsem na 63 a dnes (18tt) mám 67.
13. srp 2013 v 17:59  • Odpověz  •  To se mi líbí
@jitulindaj Probrala jste tu ve vašem článku něco, o čem jsem se já v předchozím komentáři vůbec nebavila. Cituji sama sebe: "Myslím si, že každá maminka, která zjistí svůj stav si sama hlídá, že jí více ovoce a zdravěji, ale vážit to a hlídat, jestli jsem sladké snědla jednou nebo dvakrát do týdne mi příjde zcestné." Aneb tady jsem narazila na to, že si nebudu počítat, jestli budu jíst jednu nebo dvě čoko tyčinky v týdnu. Trošku jste to zveličila.
13. srp 2013 ve 21:20  • Odpověz  •  To se mi líbí
@jancovka86 ale kdepak, nic jsem nechtěla zveličit. Jen to vidím v širším důsledku. Samozřejmě, že ve finále je to na každé z nás.
Nicméně tazatelka se tu ptá, jak zabránit zbytečným kg navíc, taky proto, že z prvního těhotenství jí zůstalo dost navíc. Takže to pro ni nebylo asi tak jednoduché ta kg shodit, jako pro Vás. Taky se neptala jak jíst aby mimčo bylo zdravé, ale aby nepřibrala tolik, jako posledně.
Tak mi přijde že když jste uvedla, že jste taky přibrala hodně, tak jste jí vlastně moc nepomohla její situaci vyřešit :unamused:

Taky si pamatuji, jak mi bylo nepříjemné mít nějaké to kg navíc (minulé těhu 12 kg), ať si říkají maminky co chtějí, žádné z nás to není jedno. A kdo se tomu chce vyhnout, ať se taději trochu (víc) nad jídlem zamyslí. 9 měsíců je krátká doba a je zbytečné přibrat moc, jde to dolů těžko..
13. srp 2013 ve 23:26  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@jitulindaj Já jsem tady nechtěla ani nikomu radit. Jen jsem konstatovala, že není třeba se tolik stresovat a nebezpečně hlídat. Když jsem se vrátila z porodnice domů a zplaska jsem po zavodnění a v šestinedělí, tak jsem měla výslednou váhu +18 kg. Už to mám dole díky cvičení. Ve stravě jsem gurmán, takže si nenechám tolik odtrhnout od pusy. A právě jsem byla ta z těch, které ta extra váha nevadila. Ne proto, že by se mi líbilo, že nemůžu na sebe nic obléknout, ale protože jsem to brala tak jak to je a snažila se sama pro sebe to dát dolů a dělala jsem to s úsměvem. Ono nakonec to nemusí být ani tím jídlem samotným, ale jeho množstvím. Jenže já si radši dala s úsměvem než abych seděla otrávená, že nesmím nic jíst, abych nepřibrala. A to jsem se v žádném případě nepřejídala, žádné extra porce, žádných 5 chodů po sobě.
14. srp 2013 v 08:22  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
... není dieta jako dieta ... je vhodné se během těhotenství držet hesla: "Nejím za dva, ale dvakrát zdravěji!"
14. srp 2013 v 10:23  • Odpověz  •  To se mi líbí (1)
@jancovka86 Nevím, jestli jsi v květnu reagovala na můj příspěvek, protože v něm nejsem označená, ale z textu to vypadá, že ano.
Jen pro vysvětlení - já tu nikomu neradím, že si má v těhotenství vážit a počítat každé jídlo. Jen popisuji, co si představuji pod pojmem "zdravé". Ani bych nechtěla zobecňovat, že se má jíst v těhotenství víc ovoce nebo zeleniny ap. - tohle je hodně individuální, protože je plno maminek, které jí hodně zeleniny i ovoce a spíš by jim prospělo, aby jedly víc masa atd.
Jestli někoho nebaví a nebo je mu jedno, jestli jí nebo nejí zdravě, je samozřejmě jeho věc. Každá z nás si smí dělat, co chce.
A ještě poslední věc - že nezdravý životní styl má přímý vliv na délku a kvalitu života, je dostatečně prokázáno :wink:
14. srp 2013 v 11:53  • Odpověz  •  To se mi líbí (2)
@llluckaaa já jsem nikoho neoznačovala, protože jsem na nikoho nereagovala
14. srp 2013 v 19:23  • Odpověz  •  To se mi líbí
@llluckaaa posledni veta-moc souhlasim :slight_smile: !!!!
15. srp 2013 v 15:44  • Odpověz  •  To se mi líbí
Tvůj příspěvek