• Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO
  • Doporučujeme: Beremese.czModrastrecha.cz
  • Přihlas se
  • Registrace nového člena
  • Získej PLUSPRO

Cviky na rozestouplé břišáky po porodu, poraďte

3. listopadu 2016 
ahojte, potřebovala bych radu, jak opravdu správ ně cvičit na rozestouplé svaly v břiše. Mám tam díru na tři prsty, takže docela dost. V porodnici mi říkali, že mám hned cvičit na šikmé břišní, ale když si vyhledám na netu šikmé břišní, tak mi přijde že u toho zatahuju i přímé břišní, tak se to bojím cvičit. Nemáte pro mě někdo nějaký šikovný cvik, který je opravdu pouze na šikmé? Kila zatím neřeším, jde mi teď jen o to, aby se to správně zatáhlo a neměla jsem tam případně tu kýlu......
25. čer 2014 v 16:22  • Odpověz  • To se mi líbí
TAdy jedna mamina má super články se spoustou rad http://www.modrykonik.cz/blog/collette/article/brisko-po-porodu-rozestup-brisni-steny/ (@collette promine, že jí takhle prezentuju :wink: )
26. čer 2014 v 08:41  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
jdu mrknout na odkaz. Mně bylo řečeno, že je to ....... nevím, ten pojem. A že s tím nic nenadělám. Já mám břicho docela namakaný, ale tu "díru" zataženou nemám
26. čer 2014 ve 13:11  • Odpověz  • To se mi líbí
Taky jsem měla diastázu břišních svalů, strašili mě operací, ale našťestí se to díky cvičení spravilo. Cviky na šikmé břišní svaly jsem doplňovala cviky na pánevní dno. Cvičila jsem v lehu na zádech (nebo na gymnastickém balonu) a místo, abych se zvedala rovně nahoru (to je na přímé svaly a při rozestupu se nemá dělat), zvedala jsem se vždy našikmo - pravou rukou k levému koleni, levou rukou k pravému koleni. Jsou rrůzné obměny - ruce za hlavou, natažená ruka, přitahovat zárověn protilehlé koleno, mít jednu nohy položeniu na druhé nebo mít nohy obě ve vzduchu... Přikládám materiál z porodnice. Ještě jedna důležitá věc, mohla jsem cvičit jen s břišním pásem, který mi předepsali v porodnici (lze prý nahradit staženým ručníkem).
26. čer 2014 ve 13:29  • Odpověz  • To se mi líbí (1)
autor
@vilibalda díky moc. Taky mám ten pás, nosím ho ale celý den, nijak mi to nevadí a nemusím přemýšlet, jestli zrovna nezvedám něco těžkého. jak často a dlouho jsi denně cvičila? a jakou jsi tam měla mezeru? ...a po jaké době se ti to spravilo?
26. čer 2014 ve 13:35  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
@kasparci mě právě rehabilitka v porodnici řekla, že na to musím cvičit hned. Že po 6-nedělí už může být pozdě.
26. čer 2014 ve 13:37  • Odpověz  • To se mi líbí
@hanivasi no, a teď babo raď:( Mně říkala právě rehabl., že to je rodový a že je si jistá, že aspoň 1 z našich 2 dětí to má taky....a porodama se to samozřejmě horší, že. Nejhorší je, že mám dost velké problémy se zádama, a tohle prý může být důvod:(
26. čer 2014 ve 13:46  • Odpověz  • To se mi líbí
@hanivasi Po prvním porodu mi zůstal rozestup břišních svalů, tak mi předepsali podpůrný pás a řekli, že mám cvičit. Což jsem teda moc nedělala... U druhého těhotenství jsem se zajímala, jestli mi nepomůže těhotenský pás, ale prý to není třeba. No a po 2. porodu mi zůstal rozestup hodně velký (asi 5 cm) a každý, kdo přišel na kontrolu, ať už to byl doktor, porodní asistentka nebo rehabilitační sestra, si ani na břicho nesahal a mluvil ve stylu „Zůstal vám rozestup svalů“, „Mluvil s vámi někdo o podpůrném pásu?“, „Jéje, to je ale velká diastáza“, „Toto je špatný, budete potřebovat pás a asi ani to nepomůže, takže operace“. Měla jsem pocit, že kdyby viděla moje břicho uklízečka z porodnice, že mi řekne totéž. Každý o tom hned mluvil. Takže jsem byla dost špatná, když mi rehabilitační sestra řekla, že posilovat přímé břišní svaly nesmím aspoň rok, musím posilovat každý den šikmé břišní svaly, ale jen s pásem a pokud budu něco zvedat nebo uklízet, měla bych půl roku nosit ten pás. Jinak, že se mi může udělat kýla nebo se nějak skřípnout střeva. A že jí přijde, že to asi cvičení nezachrání a bude třeba plastika břicha. V šestinedělí jsem pás hodně nosila třeba půl dne i poctivě cvičila, ale pak jsem si brala ten pás jen na cvičení, což jsem teda nedělala denně - prostě nebyl čas a energie, hlavně jak byly děti nemocný. Jak dlouho jsem každý den cvičila nevím přesně, skákala po mně starší dcerka, tak to bylo akční. Ona vždy zavelela: „Plinu (=břišní pás), titit“(=cvičit) :grinning: Po 4 měsících jsem byla na kontrole u té stejné rehabilitační sestry a ona řekla, že je rozestup tak jen 1 cm, což mi sice zůstane, ale je to v pohodě. Že pás nosit nemusím vůbec a že i můžu posilovat přímé břišní svaly. Teda, že nemusím posilovat nic, ale pokud chci, tak že můžu cvičit všechno :slight_smile: Takže jsem neskutečně šťastná, protože jsem se fakt operace bála, stejně tak jsem se bála, že zvednu děti (či něco těžkého) a skončím akutně v nemocnici. Od té doby v podstatě necvičím, břicho nevypadá nic moc, ale zatím jsou důležitější věci než ploché bříško, co jsem měla před dětma :slight_smile: Přeju, ať se Ti to povede stáhnout!
26. čer 2014 ve 13:50  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
@kasparci aha.....no, tak to fakt babo raď. No co už, stejně budu opatrně trošku cvičit, tak buďto to bude stačit nebo ne. Asi se pak na to ještě zeptám dr.
Víc hlav, víc názorů.
26. čer 2014 v 17:33  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
@vilibalda no tak to jsem zvědavá na můj stav po několika týdnech. Jestli se to bude lepšit. Uvidíme...
26. čer 2014 v 17:38  • Odpověz  • To se mi líbí
autor
tak se musím pochlubit, že výsledky už nějaké jsou. Dneska jsem si "měřila" rozestup, a je už jen na 1 prst (původně 3 prsty, nyní je to 12 dnů po porodu), což mě velmi překvapilo a straaaaaašlivě potěšilo. Nosím ten pás (korzet) už 10 dní, a to přes celý den. Občas si lehnu na břicho (večer u TV), a taky trošku cvičím. Každopádně největší zásluhu má právě ten pás. Takže všem co mají tento problém opravdu doporučuji ho nosit celý den. Fakt to pomáhá - teda aspoň mě jo.
:slight_smile:
27. čer 2014 v 18:50  • Odpověz  • To se mi líbí
@vilibalda a ten pas potom proplaci pojistovna?
10. říj v 18:08  • Odpověz  • To se mi líbí
@vilibalda co je prosim DKK
10. říj v 18:10  • Odpověz  • To se mi líbí
@snazilka1 Já za ten pás nic neplatila, vše hradila pojišťovna, ale rehabilitační sestra mě hned v porodnici objednala k doktorovi, který mi pás předepsal. Ona sama mi ho předepsat nemohla. Ale je to už 5 let, možná se něco změnilo.
DKK budou dolní končetiny.
10. říj v 19:58  • Odpověz  • To se mi líbí
@vilibalda ke kteremu doktorovi, prosim?
12. říj v 11:56  • Odpověz  • To se mi líbí
@snazilka1 To netuším, byla jsem den po porodu, vedla mě sestra chodbami porodnice pro personál. Později jsem chtěla zjistit, co to bylo za doktora (protože obvodní doktorka mě chtěla někam poslat, ale nevěděla kam), ale ordinaci jsem nenašla.
12. říj ve 12:04  • Odpověz  • To se mi líbí
nějaké břišní pásy.
24. říj v 16:07  • Odpověz  • To se mi líbí
Holky muze mi nekdo poslat fotku jak vypada brisko s rozestouplymi svaly?Ja jsem dva roky po druhem porodu a mam bricho jak ve tretim mesici.Kdyz si hmatam mezeru mezi svalx je obri.mam zajit k doktorovi nebo co stim?
3. lis v 17:55  • Odpověz  • To se mi líbí
Tvůj příspěvek