Mladý ječmen

Mladý ječmen je vysoce výživná usušená šťáva vylisovaná z jen několik dnů starých zelených listů ječmene.

Postup výroby mladého ječmene - video (JAP):

Složení mladého ječmene

V suché podobě obsahuje 28% bílkovin, 50% sacharidů (včetně vlákniny) a vysoké množství chlorofylu (zelené rostlinné barvivo). V mladém ječmeni se vyskytuje až 3000 enzymů, mezi nimi např. superoxid dismutáza se silnými antioxidačními účinky. Přítomné flavonoidy jsou rovněž silnými antioxidanty a mají i další pozitivní zdravotní účinky.

Mladý ječmen vyniká i obsahem vitamínů, hlavně betakarotenu, vitamínů B1, B2, B6, B12, kyseliny pantothenové, kyseliny listové37, vitamínů C a K1). Vyznamná je i koncetrace minerálů, především draslíku, vápníku, železa a hořčíku.

Mladý ječmen

Možné účinky zeleného ječmene

  • zdroj energie
  • působení proti překyselení organismu
  • podpora krvetvorby, pomoc při anémii (chudokrevnosti)
  • likvidace volných radikálů, silné antioxidační vlastnosti
  • prevence rakoviny
  • posílení imunitního systému1
  • snižování hladiny cholesterolu, prevence kardiovaskulárních onemocnění
  • působení proti vzniku zánětů, prevence revmatoidní artritidy, dny
  • pomoc při léčbě žaludečních vředů a ulcerózní kolitidy
  • pomoc při léčbě infekce HIV
  • podpora detoxikace
  • dezinfekční účinky
  • deodorant
  • kloktadlo a osvěžovadlo dechu
  • prebiotikum, podporuje růst správné střevní mikroflóry5
  • zdroj vitamínu B12 (i pro vegetariány a vegany)

Připravený nápoj z mladého ječmene

Užívání a dávkování mladého ječmene

Užívání mladého ječmene se z důvodu obsahu vitamínu K nedoporučuje při užívání léků2 na ředění krve (např. Warfarinu). Nesmí se užívat při radioterapii (ozařování). Neobsahuje lepek, je proto vhodný i pro celiaky1.

Mladý ječmen se užívá ve formě nápoje, prášek se rozpustí ve vodě a vypije.

Mladý ječmen je možné užívat společně s dalšími zelenými potravinami3 (spirulinou a chlorellou), protože jejich působení se vzájemně doplňuje.

Související články

Více o mladém ječmeni na modrykonik.cz

Použité zdroje

  1. https://web.archive.org/web/20161220224357/http://www.agora-praha.cz/page-77/zelene-potraviny/
  2. https://web.archive.org/web/20170915024944/https://www.daukce.cz/domains/zelenepotraviny.cz
  3. https://web.archive.org/web/20130329162345/http://www.drugs.com/npc/barley-grass.html
  4. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22681491
  5. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3257729/
  6. http://ispub.com/IJAM/7/2/8398
  7. https://web.archive.org/web/20181106045943/https://www.naturalnews.com/031226_barley_grass_nutrit...
Pomohl ti tento článek?
 / Ne

Zkušenosti s mladým ječmenem

Máš zkušenost s mladým ječmenem?
Poděl se o ni a pomoz tak ostatním maminkám.
Napiš svou zkušenost