Používáme cookies. Více informací zde.
Zavři
mariegroth
19. lis 2019
2206 

Muj porod v USA - Prvni cast

*Ahoj maminky! Jmenuji se Marie. Puvodem jsem z Plzne, ale jiz sedm let ziji v USA. Momentalne bydlim s manzelem a synem na zapadnim pobrezi USA ve state Washington, u mesta Seattle. Jsem byvala letuska a  momentalne si uzivam materstvi na plny uvazek.*

Moje prohlidka ve 32.tydnu tehotenstvi probihala jako ty predesle. Lekarka zkontrolovala tlukot srdicka, zmerila brisko a samozrejme se me zeptala jak se citim. Nakonec usoudila, ze by rada zkontrolovala, v jake poloze se miminko nachazi. Po par chvilkach prohlasila, ze momentalne je miminko v pozici “breech” - cesky “v poloze koncem panevnim”. Hned me vsak ujistila, ze na pretoceni miminka je jeste cas a sama tomu mohu  pomoci. Provadela jsem doporucene cviky “spinning babies” (otaceni miminek), ktere fungovaly pro spoustu maminek, ale bohuzel ne pro me. Gynekolozka mi take nabidla otoceni miminka v nemocnici, coz jsem odmitla po zvazeni pro a proti. Pokracovala jsem tedy ve “spinning babies” a doufala, ze se maly pretoci - vzdyt v teto poloze do porodu zustanou jen 3% miminek. Ve 37. tydnu mi byl urcen termin na cisarsky rez, avsak pokud by se maly otocil, cisar by se hned zrusil. A abych to zkratila - miminko zustalo tvrdohlave a cisar byl na poradu dne.

*39.tyden! Vyfoceno pred odjezdem do porodnice.*

28.srpna 2019 - den meho cisarskeho rezu. Byla to streda a ja byla presne ve 39.tydnu. Ten den jsem vstala jednak nedockavosti, ale take hladem. Cisar byl objednan na ctvrtou odpoledni, takze jsem mela dovoleno jist jidlo do osmi rano a pit tekutiny do dvou odpoledne. Specialne chteli, abych vypila "sportovni napoj". Ve dve jsme take meli byt v nemocnici. Vyber porodnice byl vcelku primocary. Jelikoz jsem od pocatku tehotenstvi chtela, aby me odrodil tym z polikliniky na kterou jsem chodila (idealne moje gynekolozka), tak jsem od zacatku vedela, ze chci rodit ve "Swedish First Hill, Seattle". Nemocnice ma skvelou povest a porodni oddeleni je vyhlasene, cili nebyl duvod ani volit jinak. Seattle je moderni velke mesto, ktere pritahuje lekarske spicky z celeho sveta. Rozhodne nepochybuji o tom, ze lekarum tady dobre plati. Zdravotnictvi je v USA privatizovane. Do jiste miry je to business. Samozrejme privatizovane zdravotnictvi ma mnoha uskali a lekarska pece je tu draha, ale pristup k pacientum je tady proste jiny. Nerikam, ze tady nenarazite na protivnou lekarku nebo sestricku, ale rozhodne jsem nesla do porodnice s obavou, ze tam na me budou sprosti nebo tam na me "rvat". 

*Budova nemocnice je bila budova primo naproti. Nalezi k ni dalsi mensi budovy. Ackoliv pobyt v nemocnici neni nikdy nic prijemneho, krasny vyhled to alesoin trochu vylepsi.*

Kolem druhe hodiny jsme se hlasili na prijmu. Spise mi to pripadalo, ze delam check-in nekde na hotelu a ne v porodnici. Za par minut prisla moc prijemna sestricka, ktera si nas hned odvedla. V USA je naprostou samozrejmosti, ze partner, nebo klidne i vase rodina, jsou s vami po celou dobu porodu. Myslim, ze moje porodnice dovoluje az pet lidi. Ja ovsem chtela jen manzela. Doprovod ma take moznost byl v "cekarne", ktera spis vypadala jako nejaka business lounge. Byly tam velke gauce, stoly, televize, ale take koutek s kavou a napoji a malym obcerstvenim - zdarma. Moje ceska ani americka rodina toto nevyuzila. My s manzelem jsme tam jen tak ze zvedavosti nakoukli. Nas cekal porod!  Dosli jsme do pokoje, ktery vypadal takto:

*Postel, stanice pro sestricku, koutek pro vaseho partnera ci tym, TV, koutek pro miminko. Samozrejmosti je koupelna s velkou vanou*

Vetsina maminek si napise porodni plan, ktery se odevzdava vybrane nemocnici tydny pred porodem. Moje nemocnice tedy presne vedela, co chci a co nechci. A zaroven moje porodnice mela o me veskere udaje, cili jsme nemuseli uz nic noveho vyplnovat. To urcite oceni maminky, ktere jdou do porodnice a uz rodi. Pokud bych mela samovolny a vaginalni porod, tak bych na tomto pokoji take privedla miminko na svet. Na pokoji jsem se citila vcelku prijemne. Rozhodne se tady snazi udelat rodickam komfort a zprijemnit jim to co jen jde. 

Hned po prijeti na pokoj jsem se prevlekla do "slusive" porodni kosilky a slo se na pripravu. Kontrolovalo se srdicko maleho, mne dali kapacku a zacali se u me stridat lekari a moje pridelena sestricka me opecovavala - nemyslim si, ze je to standart ve vsech porodnicich, ale tady byla jedna sestricka na jednu pacientku. Co se mi opravdu libilo bylo to, ze me vysvetlili naprosto vsechno kolem porodu cisarem a anestezie. Sestricka mi presne rekla, co se bude dit krok po kroku. Bylo na ni videt, ze tuto praci dela s laskou. Zhruba v pul ctvrte se mi prisel predstavit anesteziolog, ktery me informoval o tom, jak to bude probihat z jeho strany. Jelikoz videl, ze jsem byla ze "spinal block" (paterni anestezie) docela nervozni, tak mi nabidl celkove umrtveni, ale to jsem nechtela. Byla jsem moc rada, ze jsem se mohla zeptat na cokoliv a opravdu mi bylo odpovezeno s trpelivosti a peci. A konecne kolem ctvrte prisla moje lekarka a slo se na sal. 

*Operacni sal*

Pichnuti paterniho bloku je urcite neco, na co bych rada zapomnela. Nastesti to bylo rychle za mnou. Lekari pripravili posledni veci k operaci a pak se mi vsichni jeste jednou predstavili a rekli mi, jaka je jejich uloha. Ja uz ale moc nevnimala, jelikoz jsem se tesila na miminko. Operovala me moje gynekolozka, ktera mi rikala, co presne dela. U hlavy mi stal manzel, ktery mi drzel ruku. V 16:37 se nam narodil syn. Pojmenovali jsme ho Maverick Holden. Manzel okamzite odbehl, dle meho prani, aby byl u syna. Celou dobu ho drzel za ruku a pak mi ho do peti minut i sam prinesl.

*Okamzite "skin to skin" (telo na telo). Poprve drzim nase miminko*

Mezitim co jsem si chovala miminko, tak me lekari zasili. Ani jsem nemohla uverit tomu, ze jsme na sale byli pod jednu hodinu. Nasledoval prevoz na pripravny pokoj - ten samy pokoj, kde jsem byla pred operaci. 

Opet jsem byla pripojena na pristroje a take nasledovalo prvni kojeni. Ocenila jsem, ze se me zeptali, jestli vlastne kojit chci. Kojeni jsem sice planovala, ale tady v USA pokud zena nekoji, tak je spolecnosti docela odsuzovana. Tady je taky "popularni" odstrikovat mleko,uchovavat zasoby, rozkojovat se pres "breast pump". Je temer ocekavane, ze umela vyziva je az poslednim reseni. Znam zeny, ktere radeji nepriznaji, ze jsou na UM, aby se vyhnuli vsetecnym otazkam. Nicmene jak jsem rekla, kojit jsem chtela.Vsechny sestricky na porodnim oddeleni take byly laktacni poradkyne, takze jsem si pripadala v dobrych rukou. Po kojeni nasledovaly dalsi nalezitosti kolem miminka - napr. vitamin K. Pak nam dali tabulku, kde jsme meli za ukol zapisovat mokre a pokakane plenky a kdy se kojilo Kolem sedme vecerni byl cas nas presunout na "postpartum room" (poporodni pokoj). Jeste nez jsme opustili pripravny pokoj, tak Maverick dostal naramek s cipem, ktery by spustil alarm a zamkl vsechna dvere, pokud by se nekdo s nim snazil utect z porodnice. Syn byl u nas celou dobu. Opravdu nase nejdelsi vzdalenost po porodu byla tak tri metry, kdyz ho prvne vytahli z briska a museli ho ocistit. Syna jsem si pekne polozila na telo, kde krasne vrnel. Byla jsem jeste dost oblbnuta z anestezik. Na chodne jsme videli nekolik nastavajicich rodicu, kteri zrovna ten den meli "hospital tour" (prohlidku nemocnice). Bylo na nich videt, ze se tesi na vlastni miminko. 

Nemohla jsem uverit, ze jsem konecne maminkou. Byla jsem stastna, ze uz nejsem tehotna a maly je konecne tady. 

POKRACOVANI PRISTE...

V pristim clanku budu popisovat dojmy ze samotneho pobytu v porodnici, peci personalu, co se serviruje k jidlu v americkych nemocnicich a take kolik takovy porod stoji.

    Moc dekuju za clanek, hrozne rada ctu jak to chodi jinde 🙂A teda ten pokoj, to je sen ❤️

    19. lis 2019

    Perfektní. Souhlasím s @makynaeliska . Náhled do jiného světa. Jestli bys mohla popsat i předporodním péči, co si maminky píší do porodního plánu, jak je to třeba s nastrihem, kanylou....

    19. lis 2019

    Zajimave...rozhodne bychom si.meli vzit priklad z automaticke pritomnosti otce u CS a hlavne bonding po CS. Oba syny mam CS a hrozne je mrzi, ze jsme o bonding prisli. O separaci starsiho ani nemluvim...

    19. lis 2019

    Až neuvěřitelné, jak to jinde může fungovat. Děkuji za krásný článek! A přeji celé rodině zdraví!

    19. lis 2019

    Dobrý den. Mohla byste prosím napsat něco o zdravotním pojištění v USA? Kolik musí rodina vynaložit prostředků aby dosáhla na nějakou úroveň péče? Případně jak to máte Vy, jak si hradíte pojištění a co z něho můžete čerpat? Děkuji.

    19. lis 2019

    @sistersss Funguje to proto, že si to tam ti lidi zaplatí z vlastních peněz v rámci zdravotního pojištění. Ale je potřeba si uvědomit, že ne každý na tento luxus v USA dosáhne. U nás je státní zdravotnictví, ne moc lidí u nás chce dát víc peněz navíc, takže proto je ta péče nastavená tak, jak je... Ono to prostě nejde moc srovnávat, ty systémy jsou diametrálně odlišné.

    19. lis 2019

    👏 hezké, těším se na pokračování

    19. lis 2019

    @sarihy Jo já vím...ale já bych si popravdě ráda taky tu péči zaplatila, kdyby to vypadalo takhle. Alespoň mít možnost. V porodnici jsem si třeba platila nadstandard za 900 ,- Kč a bohužel to tomu vůbec neodpovídalo.

    19. lis 2019

    Já bych řekla, že podle popisu to je podobný i u nás ☺️ až teda na ten náramek z čipem. To mají v USA dobře vymyšlené ☺️ Ale vzhled porodnice - wauuu🤩🤩 opravdu jako na hotelu.

    19. lis 2019

    @sistersss kamarádka tam ležela dva dny na psychiatrii (takže bez nějakých lékařských zásahů, které samozřejmě cenu přidávají) a dostala šek na 2000 dolarů. Ty částky u těchto soukromých klinik v USA jsou úplně jinde.

    19. lis 2019

    @sistersss Ono to ale není tak jednoduché - připlatit si...ty sumy by pak byly úplně jiné...a kdo by na to neměl, dostal by na rakovinu paralen (když to přeženu tedy)...ono ne nadarmo je hlavním bodem všech prezidenstvýh kampaní v USA mimo jiné právě reforma zdravotnictví tak, aby právě byla ta péče dostupná všem...

    Jinak popis porodu mi velmi připomněl ten můj, víceméně všechno velmi podobné tomu, co jsem u obou sekcí měla já...vybavení samozřejmě ne, ale to se zase stáčíme zpět k tomu, jak je to zdravotnictví hrazené.

    19. lis 2019

    Pardon, s čipem 🤭🙈
    To by mi češtinářky daly😂

    19. lis 2019

    Krásný a já jsem si celou dobu myslela že zdravotnictví je tam pěkně na prd jak lidi co v něm pracuji, tím že si to musíš zaplatit. A kdo nemá tak má smulu

    19. lis 2019

    @sarihy Ano, to máš pravdu. A závidím ti tu podobnost. Já rodila v Pardubicích a raději bez komentáře!

    19. lis 2019

    @sarihy přesně, většinu článku jsem si říkala, že až na prostředí a to, že mi neustále nestál někdo z personálu za zadkem, jsem měla dost podobný porod. Téměř zdarma 🙂 Ale jako jo, ten pokoj je pěkný. Zajímalo by mě jak vypadají standardní podmínky, jak rodí řekněme lidé ze střední a nižší vrstvy.

    19. lis 2019

    Moc hezky článek, zajímavé jak to chodí jinde. Tobě to moc sluší na fotce s bříškem.

    19. lis 2019

    Děkuji za článek, jsem ty řádky doslova hltala a tesim se na pokračování 🙂

    19. lis 2019

    Moc dekuji za clanek, je to hodne zajimave a budu moc rada, kdyz budes psat dal.

    19. lis 2019

    Pěknej článek 🙂
    Bydlíme v malém moravském městě malá porodnice a péči bych srovnala s tou vaší 🙂 já teda rodila přirozeně ale také super, i před počas i po porodu 🙂
    Ale to je všude i v Praze jsou velké porodnice a asi to tam vypadá jinak a rodičky jsou kolikrát nespokojené. Myslím že v USA je spíš taky víc porodnic kde taková péče jak jste měla vy není...
    Já bych to moc neporovnavala spíš je pěkný že máte pojištění díky kterému tohle všechno je standart 🙂
    A mimo porod jestli můžu vrátíte se pak dělat letušku ? Užívejte miminka 🙂

    19. lis 2019

    Zvažovala jsi přirozený porod KP, případně jaký je k tomu postoj v tvé nemocnici? Pokud jsou tam špičkoví odborníci, tak by to neměl být problém, ne? Jinak mě překvapilo to, jak píšeš, že UM je často chápáno jako ostuda. Bych bývalá řekla, že tomu bude úplně naopak, když tam nemají skoro žádnou mateřskou a ženské často jdou po pár měsících či dokonce týdnech do práce. To musí být mazec udržet si laktaci když musí od malinkateho miminka do práce a spoléhat se na odstrikane MM.

    19. lis 2019

    Taky se těším na pokračování 🙂.

    19. lis 2019

    Článek je asi pro všechny maminky, super, ale vůbec si většina nepřipustí, že to není ze státních peněz a systém pojištění je taky někde jinde. Slova typu já bych si připlatila říkáme, porotže nemáme absolutní představu o jakých částkách se bavíme, ono stačí návštěva zubaře a placení plomb a všichni nadávají. V USA máte svobodnou volbu jaké pojištění si platíte a v jakém rozsahu za něj dostanete služby a to bez ohledu na to jakou nemoc máte. Omlouvám se za nesluníčkový koment. JInak já zažila CS a vysvětlení od personálu bylo ve stejném rozsahu a jako je tady napsáno, takže to tak špatné zase není.

    19. lis 2019

    @jolcap Jinak, já jsem autorce psala, že bych ráda věděla, jak to tam funguje s pojištěním. A nemyslím to vůbec špatně ale také pro ostatní, aby také viděli, že tohle není "zadarmo", jako u nás.

    19. lis 2019

    Ahojky, už se těším na pokračovani.

    19. lis 2019

    @barchen já právě taky vím, že to tam není všechno jen takhle krásně sluníčkový a ,že tohle může být pro někoho dost zavádějící , taky to nemyslím zle, jen prostě porovnáváme jablka s hruškama. Já sama jsem si udělala přístup do zdravotní pojištovny, kolik za mě zaplatila operaci mozku a pravda je taková, že když vezmu kolik jsem zaplatila já státu je dost jiné.

    19. lis 2019

    Ahoj,pekny clanok.Tiez by ma zaujimalo,ze aky musi mat clovek v Seatlli prijem,aby si mohol dovolit takyto standard a moct si dovolit byt zadarmo doma s dietatom.

    19. lis 2019

    Holky, moc Dekuju za reakce. Rozhodne v pokracovani odpovim na vase otazky a planovala jsem se zamerit prave na veci jako pojisteni.

    19. lis 2019

    @20190418 Priznam se, ze ne. Mela jsem z toho dost velky strach takhle rodit.

    Ano, pracujici zeny si do prace berou odstrikovacku. Legalne zamestnavatel musi poskytnout misto k odstrikovani.

    19. lis 2019

    @simix22 Dekuji. Letusku asi uz delat nepujdu . Muj manzel je pilot a casto je pryc i nekolik dni. Detatko by muselo byt s chuvou a to se mi nelibi. Rodina je pro me dulezitejsi.

    19. lis 2019

    @jolcap “ja bych si priplatila” me taky pobavilo😀
    V USA jsme rok zili, meli jsme ceske dlouhodobe cestovni pojisteni, ktere nam vsechno pokrylo, ale v praxi to vypadalo tak, ze jsme vsechno cvakali na miste a az pak to vyuctovali s ceskou pojistovnou — a byly to fakt astronomicky castka. Kluci meli impetigo, takze jsme potrebovali atb — jen za to, ze se pan doktor podival a potvrdil mou domnenku jsme vyplazli 350 dolaru za jednoho, v ordinaci jsme byli mozna tri minuty? A pak jeste dalsich 300 dolaru za leky. Vubec nechci vedet, kolik musi stat porod, tim spis cisarsky rez.

    19. lis 2019

    super článek. Taky ráda čtu, jak to chodí v jiných zemích. Já rodila U Apolináře a postup při porodu císařem byl vlastně stejný, včetně přiložení dítěte kůže na kůži. Jen z operačního sálu se jezdí na JIP a dítě první den vozí na kojení. Ve státu Washington ve Spokane bydlí můj bratranec s rodinou.

    19. lis 2019

    @mariegroth
    To musi byt tazke,ked mate obaja taketo povolania.
    A co mas teda v plane okrem statostlivosti o dietatko?Comu sa budes profesne v Usa venovat?Ako dlho budes s malym doma?

    19. lis 2019

    @trdelnik234 Ja dala vypoved 🙂. Tady materska de facto neexistuje. Ted uplne do prace nespecham. Doufam, ze nebudu znit neskromne, ale muzeme si dovolit, abych nepracovala. Rada bych se casem vratila do letectvi na pul uvazku. Bavi me byt maminkou, ale taky bych se chtela realizovat nekde jinde. Ale nechci praci, kdy musim byt mimo domov pres noc.

    20. lis 2019

    @dora13 Fakt? Já jsem psala, že bych si připlatila, ale vůbec mě nenapadlo, že to stojí tolik vše....já se do USA asi těžko někdy podívám, ale rozhodně to je zajímavé zjištění. Z článku to na mě prostě dýchlo tak, že si samozřejmě platíš víc, ale tolik?? To čučím jak puk. Děkuji za reálný pohled .)

    20. lis 2019

    @sistersss Vysvetlim v druhem pokracovani 🙂. Tech cca $20,000-$50,000 za porod nikdo realne neplati. POKUD to neni cizenec bez vazeb na USA, ktery si prijel do USA odrodit z nejakeho duvodu.

    20. lis 2019

    @mariegroth Těším se 🙂

    20. lis 2019

    Článek je super ale prosím nešlo by s diakritikou lépe by se to četlo 🙏.

    23. lis 2019

    @veinnna Bohuzel nemam ceskou klavesnici. Ale vim, ze se to da stahnout. Dekuji za pripominku 🙂

    23. lis 2019

    Ten pokoj a péče je fakt super🙂

    23. lis 2019

    Dekuji za sdileni zkusenosti. Mam pribuzne v Iowe, Illinois a Arizone a vsechny krmi UM. A velmi se divily, ze je pro me pohodlnejsi kojit. Ze se dava UM prednost. Takze tvoje opacna zkusenost je pro me zajimava. Zeptam se jich na to. Dve jsou zdravotnice, jedna je ucitelka.

    27. lis 2019

    @puhelin Podle me to tady spousta zen neprizna, ze diteti davaji UM, nebo alespon dokrmuji UM. Ja pravidelne ctu “motherly.com” a porad nejake clanky o tom, ze “fed is the best” a matky jsou taky matky a nezalezi, co krmi deti. Pak ctu komentare a jak jsou mamky vystresovane skrz kojeni a jak nechteji byt na UM. Ale podle statistik deti jsou prevazne kojeny do trech mesicu a pak to jde rapidne dolu. A dle meho mate v Evrope lepsi UM.

    27. lis 2019

    Zní to hezky, ale v USA takovou péči mají jen ti, jež na to mají. Jsem ráda, za naše zdravotnictví 😊

    27. lis 2019

    Jen bych dodala, že u nás zdravotnictví není ,,zadarmo",jak tu někdo píše. Jen nám všem každý měsíc ztrhává stát z výplaty částku, kterou vůbec nevidíme. (a samozřejmě se jí dotují i ti pacienti, kteří nevydělávají)..Takže my si také platíme vysoké pojištění, rozdíl je v tom, že v USA je dobrovolné, takže tu výplatu dostanou jakoby ,,celou" a co si zaplatí, je jejich věc. Jen by mě docela zajímala ta výše částky, kterou my ,,nevidíme", v porovnání s tou Americkou. Já jsem osvč vedlejší, na rodičáku, takže za mě platil stát zdravotní, a i přesto, když jsem si loni např. vydělala na živnostňák 4000 kč, okamžitě jsem musela dát 400 zdravotní pojišťovně.

    27. lis 2019

    Rodila jsem 3x císařským řezem, poprvé před 20 lety a to byl děs od začátku až do propuštění z porodnice, podruhé jsem rodila před 4 lety a už to bylo o něco lepší, přítel byl se mnou u porodu, na JIP úžasné sestřičky, miminko mi nosili každé 2 hodiny na kojení a odpoledne už jsem šla na pokoj se synem, s kojením pomáhali, jen pediatrička dost tlačila na kojení až mi z toho bylo zle, výdržela jsem kojit cca 5 měsíců, třetí porod před 2.5 lety byl to nejlepší co mě potkalo, přítel u porodu a pak ho měl u sebe na těle , syna jsem viděla hned, se všemi na sále byla sranda, probrali jsme vaření a puberťáky, na sále jsem byla déle ještě kvůli zákroku navíc, sestřičky na JIP opět úžasné, miminko mi nosili pravidelně na kojení, na pokoj jsem šla druhý den po obědě a naprosto v klidu, už bez žádných nátlaku na kojení atd. Užila jsem si první dny v klidu, jen já a syn, kojení šlo samo. Všichni se chovali mile, pomohli s každým problémem, poradili. A to nejzajímavější je, že jsem vždy rodila ve stejné nemocnici na Mělníku. Od roku 2016 je tam nové vedeni, lékaři, sestry... Atd. Na FB si můžete přečíst recenze, jsou fakt úžasní a nyní je už možný i bonding během porodu císařem. Velmi doporučuji PORODNICI MĚLNÍK. ❤️❤️❤️ Doufám, že zde jednou porodí i moje dcera své dítě. Třeba si mě vezme i k porodu jako zkušenou maminku 😂😂😂

    27. lis 2019

    @xcibetka v druhem pokracovani vysvetluji jak tady chodi pojisteni, a ze to neni porodnice pro par vyvolenych

    27. lis 2019

    @bedlyna Byt pojisten je v USA povinne. Ale mate pravdu, ze si lide voli vlastni uroven pojisteni. A tedy do jiste miry je na nich kolik plati. Vice o tom pak pisi v druhem pokracovani

    27. lis 2019

    @monikakad Mate krasne srovani a pece super!!

    27. lis 2019

    Na to, kolik taková sranda stojí, jsem hodně zvědavá. Ale jsem ráda, že konečně čtu o americkém zdravotnictví taky něco pozitivního. Očividně když si člověk může dovolit drahé pojištění, může se dostat i kvalitní péče. Ale tušíte jak k tomu přijdou i běžní smrtelníci? Mně je jen trochu smutno, když vidím, jak si všichni moji američtí kamarádi na NZ libují, jaká je tu skvělá zdravotní péče a kdybych byla věřící tak se u toho asi pokřižuju, protože podle mě je novozélandské zdravotnictví fakt za trest, neustále ho srovnávám s českým, které by podle mě mělo získat pocty korunovačních klenotů.
    Ale nejsou třeba rozdíly i v rámci USA? Není v tomhle Seattle přeci jen trochu světlou výjimkou?
    Moje zkušenost z americkým zdravotnictvím je krátká a bolestná a už bych ji znova nechtěla. Měla jsem akutní zánět v oku, bolestí jsem skoro nevnímala, nic jsem neviděla, od zánětu mi zduřely sliznice, takže jsem pořádně nemohla ani dýchat ani slyšet. Dopotácela jsem se na nejbližší kliniku, popsala jim problém s okem, oni mi za půl hodiny vyřídili ordinaci u UŠAŘE, ten na mě kouknul, dal mi antibiotický kapky, deset minut kecal nějaký kraviny z mýho oboru, kterýmu sice nerozuměl ale chtěl mě poučovat, a pak mi naúčtovali $250 a šla jsem. (Těšila jsem se, že to aspoň uhradí cestovní pojištění, ale ejhle, polovina spoluúčast.) No kamarádka z Texasu mi říkala, že jsem z toho vyšla ještě dobře.

    27. lis 2019

    @dora13 mám známé v USA. Vaginální porod av poporodní péče je stala 60 000 USD. Palo Alto.

    27. lis 2019

    @mariegroth důležitý je zaměstnavatel a jaké jsou podmínky pojištění. Když má člověk dobrého zaměstnavatele, tak je pokryto celkem všechno že? Předpokládám že tvůj manžel jako pilot musí mít exkluzivni pojištění ze smlouvy i pro celou rodinu 🙂 👍 problém nastává ve chvíli kdy člověk, který nemá příliš dobrou práci, třeba dlouhodobě onemocní. Někdy třeba pojištění nepokrývá onkologickou léčbu atd. Pokud dostane kvůli nemoci vyhazov, tak veškeré pojištění konci a člověk je v háji. Aspoň tak mi to bylo řečeno. To je trochu strašidelný. Je to opravdu tak drsný?

    27. lis 2019

    @mariegroth Mám představu, jak se v USA rodí, protože moje dobrá kamarádka měla sekci v SF, kde žije. Snad se i u nás zlepší možnost neseparovat dítě po císaři, to mi u nás stále chybí, ale musí to chtít hlavně ženy a diskutovat s porodnicemi.
    Byl by pro ně problém, pokud by žena chtěla rodit KP vaginálně?
    Ty čekací pokoje si pamatuju z Krok za krokem a z Přátel 😆
    Jen ze zvědavosti, jak ses do USA dostala, manžel je Američan nebo jiný cizinec?
    Ať se vám daří! 😉

    27. lis 2019

    @amenophus o pojisteni pisi zde: https://www.modrykonik.cz/blog/mariegroth/artic.... Z toho co popisujete, tak jste zrejme byla nekde na urgent care? Tam nikdo dobrovolne snad nechodi 🙂. $250 by tak odpovidalo te urgent care nebo nejake minute clinic. Nepopiram, ze moje porodnice je jedna z lepsich ve Washington State a hodnocena jako “A”, ale rozhodne to neni nemocnice jen pro “vyvolene”. Celkove oblast Pacific Northwest (Oregon a Washington) ma vysokou zivotni uroven (Coz je v necem dobre a v necem spatne), takze pritahuje odborniky. Nicmene si myslim, ze stezovat si na zdravotnictvi, to je snad v kazde zemi 🙂 Osobne ceske zdravotnictvi mi prijde na dobre urovni a casto je to jen o tom, jak se zamestnanci umeji chovat k pacientum.

    27. lis 2019

    @odula Pokud si chcete precist o pojisteni, tak jsem o tom psala zde: https://www.modrykonik.cz/blog/mariegroth/artic.... Pokud nekoho vyhodi z prace, muze pozadat o medicaid - statni pojisteni. Bohuzel neni pravidlem, ze piloti, maji exklusivni pojisteni. Muj manzel ma ted opravdu skvele, ale v jeho minule praci to nebylo nic moc - Los Angeles, Kalifornie. Jinak ceny v Palo Alto me neprekvapuji. Je to jedna z nejdrazsich oblasti USA.

    27. lis 2019

    @lennus Dekuji!!! Svagrova je ted tehotna a mimco bylo otocene (Ted uz je hlavou dolu), a jeji gynekolog ji rekli, ze vaginalni KP delaji neradi. Jsou lekari, kteri to odmitnou, ale zalezi na osetrujicim lekari. Priznam se, ze jsem o nem ani neuvazovala. Mela jsem z toho strach. A maminka takhle rodila sestru a docela brutalni, ale zase je mi jasny, ze co zena to jina zkusenost. Ano, manzel je American. Studovala jsem v USA bakalare a potkala jsem ho, Kdyz jsem byla v poslednim semestru

    27. lis 2019

    Ahojky, super clanek a gratuluji ke zdravemu miminku. Kez by takhle byly vybavene i porodnice u nas. Mohla bych se zeptat, jak to mas po porodu s pojistenim a penezi, nastupujes na nejakou rodicovskou nebo tak?

    27. lis 2019

    @martina1317 Dekuju!! Pojisteni mam pres manzela. V praci jsem dala vypoved. Rodicovska jako takova tady neexistuje.

    27. lis 2019

    Zajímavý článek a jak tady již někdo zmínil, tak je třeba říct kolik to stojí. Protože americký zdravotní systém je natolik komerční, že 75 procent lidí nedosáhne svým pojištěním ani na kontrolu u ocare. Státní pojistné pokryje zlomek péče, co my považujeme za samozřejme. A každá operace stojí desítky tisíc dolarů. Pro nás nepředstavitelné. Někdo psal, že si za 900 Korun připlatí nadstandard, ale tady se bavíme o statisícich.

    28. lis 2019

    Zajimave a pekne napsane. Me by treba jeste zajimala ta predporodni pece. Jak to probiha na prohlidkach, jak casto. Jestli je to treba podobne jako v CR nebo uprednostnuji neco jineho. Dekuji

    28. lis 2019

    @kosopemi Rada o tom neco napisi. Myslim, ze je to ale velice podobne

    28. lis 2019

    @radka8888
    mariegroth
    AUTOR
    @radka8888 O pojisteni a cenach jsem psala zde https://www.modrykonik.cz/blog/mariegroth/artic.... Rozhodne neni pravda, ze 75% lidi nema na navstevu lekare 🙂. A fi, kteri se kvalifikuji na statni pojisteni, tak by meli porod zdarma, nebo za male procento. Na druhou stranu netvrdim, ze zdravotnictvi je tady prochazka ruzovym sadem.

    28. lis 2019

    Ja jsem si pri pohledu na to obri budovu vzpomnela na "svoji" porodnici U Apolinare. To se opravdu porovnavaji dva svety. Je moc zajimave to cist, diky za to 😉

    28. lis 2019

    @sarihy "a kdo by na to neměl, dostal by na rakovinu paralen (když to přeženu tedy)" - tos ovšem přehnala docela dost...🙂 A druhá věc je, že v ČR zdravotní péče rozhodně není zadarmo, nicméně od té americké se dost liší. A já bych teda rozhodně radši žila v zemi, kde si můžu vybrat, jaké zdravotní pojištění a péči budu mít než tady, kde máme všichni ten svůj standard - někdo za víc, někdo za míň peněz a když pojišťovna usoudí, že je léčba moc drahá, tak dostaneš na rakovinu paralen a nenaděláš s tím nic (když to přeženu tedy)

    28. lis 2019