icon
1 / 1
avatar

V hodině rozhodně ano . My jsme je taky neměli a žijem

sticker
Odpověz
4. zář 2020
avatar

Za mě rozhodně ano.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Jednoznacne ano. Kdyz je dite ve skole, neni potreba, aby melo telefon. Resp. at ho klidne ma, ale vypnuty a v tasce po celou dobu skoly i o prestavkach.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

U bráchy na základce je tehdy zakázali úplně a bylo to dobře. Děcka se mezi sebou více bavily, snížil se výskyt šikany. Takže já bych byla pro 🙂

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Používat ve výuce bych zakázala, nosit do školy je OK. Ovšem vypnout při vstupu di školy a zapnout po vyučování 🙂

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Vypnout při příchodu, zapnout při odchodu 🙂 V hodině ani o přestávkách to nemá co dělat

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Však ve většině škol už zakázány jsou.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Já jsem asi přesně ta generace, u které to nikdo neresil. Když jsme šla na střední tak smartphone měl již téměř každý. Padla přestávka a všichni zahledeni do mobilu, do konce i v hodinách to neslo vydržet. Byla to doba, kdy starší učitele ještě moc netušili nebo nechtěli vědět jak to funguje. Taky doba, kdy se to mohlo použit jako kalkulačka, a používalo se to na sdílení výsledku testu. :D
Takže určitě ty telefony chtějí omezit, ať si ty decka o prestavkach radši behaj.
Ovšem dnešní doba je zas taková, ze ty telefony jsou stejně dost omezené.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Jsem učitelka a stačí vejít do jakékoliv třídy o přestávce - všichni u mobilu a skoro se spolu nebaví, je to smutné.

@lucie11111 Ve výuce, ne o přestávkách, hlavně na SŠ.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Teď už mají školy možnost to zakázat.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

My máme mobily zakázané ve škole 1.stupeň

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m záleží na reditelech? Ale u nas siroko daleko vsechny skoly maji narizeni nechat mobil v šatně a nebrat do tridy vůbec. Mám spoustu příbuzných a kamaradek ve školství v okolních školách, tak vím. A ani moje děti nesmí brát mobil do třídy

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m tohle je šílenství. Já si všímám téměř denně, že je to tak všude. Větší děti na hřišti, koukají každý do mobilu. Děti sedí v kavárně, koukají do mobilu, přijdou na návštěvu k nám, koukají do mobilu. Je to obrovská škoda ☹
Ve škole při výuce, to bych řádila 😁 Já jsem generace, kdy mobily začínaly. V prváku je ještě nikdo nic neměl, moc se do školy nenosily. A ty přestávky, to jsou tak super vzpomínky. Je velká škoda, o co se dnes děti ochudi ☹

Odpověz
4. zář 2020
avatar

ano, zakázala bych, i o přestávkách. Dcera si stěžuje, že o přestávce většina spolužáků hledí do mobilů, ukazují si hry. Ona by se chtěla normálně bavit (sama mobil má, ale o přestávce si s ním nehraje).

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Na ZŠ bych to udělala jak se píše. Vypnout při příchodu, zapnout při odchodu... Na SŠ bych zakázala během výuky, jinak již nechala v rukou dospívajících

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Ano mělo by to být zakázané

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Na ZŠ, kam chodí moje mladší dcera, jsou mobily zakázané zcela...kvůli kyberšikaně tedy hlavně...haranti si natáčeli na mobil a sázeli na sociální sítě... Na gymplu u starší je mobil zakázaný jen při hodině, pak už ne...
Jako tu základku asi i chápu, na druhou stranu prostě taková je doba no...stejně se tomu u dětí nevyvarujete, tak jako vy určitě taky na ten mobil koukáte dost často (kdo ne, je buď svatý, nebo kecá...)...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Pamatujete si jeden český seriál? Hrál tam Hanák, Marta Issová jeho dceru, měla tuším problém s drogami, seriál se střední školy... Na začátku hodiny odevzdali mobily do košíků... Myslím, že by to mohlo být ráno u vchodu a pak si je vyzvednout 🤣 dat do úschovny u školníka nebo tak někde. Nemuselo by se řešit natáčení nevhodných videí a kybersikana, ztráty a rozbití telefonu... To by bylo... Bohužel asi nereálné...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska zase by se musela řešit zodpovědnost toho kdo to má v úschově. Kdokoliv pak řekne "tohle natukly" nebylo atd.. Myslím by to právně nebylo jednoduché

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska Škola ale neodpovídá za tyhle movité věci, a co když se nedej bože nějaký mobil ztratí nebo si někdo čórne jiný než svůj...to je živná půda pro žaloby...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy
@perla28
Je mi jasné, že to je právně nereálné... Ale už kvůli memu zaměření bych byla pro...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska Ono úplně stačí ošetřit si to ve Školním řádu, pak se to dá vcelku dobře postihnout kázeňsky.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy ale pak je to úplně stejné, jako s pokutami atd. Musí být někdo ten, kdo to hlídá... Bohužel se na porušení většinou přijde pozdě...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Obecně jsem spíš pro nějaké nastavení pravidel a jasných, adekvátních sankcí... Mě by se nelíbilo, kdybych přišla do práce a odevzdal mobil do košíku a po pracovní době si ho mohla vyznednout. Přesto nebudu telefonovat během terapie. Každopádně to jak zacházet s telefonem a kdy je vhodné ho nepoužít a použít je třeba se naučit. Což se podle mě neučí tím, že seberu tu odpovědnost a nenechám možnost volby a chyby a řešení následků...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Ve škole, kam chodí neteř, zakázali od září i na přestávky, kromě velké. Neteř má tedy výjimku, sleduje na něm glykemii.
Ve škole, kde pracuji, jsou už pár let zakázané zcela. Kvůli kybersikane. Těžké uhlídat.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska Hele nevim no...ono to je hodně o výchově a to jako škola nezasupluje, i kdyby se učitelé na hlavu stavěli...Pravidla chápu hlavně kvůli prevenci té šikany, nicméně na druhou stranu ta škola není a nikdy nebude všemocná...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy já s tebou naprosto souhlasím. Výchova je v tom základ, následně nějaká důvěra... Vim, že skola vše nevyřeší....

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Souhlasím a u nás v Praze 3 na základní škole, kam chodí syn také naštěstí zakázané jsou! I o přestávkách a na veškerých akcích školy i v družině...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Za mě rozhodně ano zakázat. Ale podle průzkumu co dělala škola jsem asi jedna z mála. Přesně kvůli kyberšikaně, to je moje noční můra ☹

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska pamatuju, Dobrá čtvrť? Hned jsem si na ty mobily v košíku vzpomněla.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

U dcery ve škole mobily zakázané jsou, v celé budově i na pozemku školy.
Souhlasím s tím úplně.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Za me mobily ano detem. A nevypinat..jen dat vibrace. Jdu proti proudu,neprijde mi to jako neco co by melo byt tak strasne

Odpověz
4. zář 2020
avatar

A já s tímhle nesouhlasím,souhlasím aby byly zakázané v hodinách,čím dál tím více škol to má ošetřeno ve školních řádech a trestají porušení-tohle je v naprostém pořádku,ale nevidím důvod proč by to mělo být zakázáno o přestávkách,proč jako?Tohle mi přijde k smíchu,mám děti dvě,jedno končí základku a druhé je na střední a občas povídají co dělají o přestávkách a rozhodně to není o tom,že maj všichni vraženou hlavu v mobilech.Kolikrát tu čtu,jak dáváte mobily a tablety malým dětem,radíte se tu který vybrat,bývají tu fotky,kdy to u prťat vidím v rukách ,ale jak přijdou tyhle děti do školy,tak se jim to direktivně zakáže?A proč?Tohle je z větší části o výchově a přístupu rodičů,tohle škola za rodiče suplovat nemůže.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Běžte se mrknou o přestávkách do tříd ☹ Nemyslím to zle, ale je to opravdu strašně smutný pohled.

Nejbrutálnější pak pro mě byl hned začátek dokumentu V síti, jak ty děti sedí u těch mobilů nebo jde malá holčička za maminkou, která tlačí kočárek a holčička 3 kroky za nima a hledí na něco do mobilu ☹ Děti sedí vedle sebe v parku na lavičce a nebaví se, nehrajou si ☹

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Hlavne ja vubec nesnasim reci typu " za nas to nebylo a zili jsme" logicky to nebylo ze jo. Protoze doba je jina,elektronicka,jde vse kupredu. A uprimne mame kolem sebe par deti,ktere ve 12 letech nikdy nemeli telefon v ruce,nevi kde se zapina pocitac a neznaji zaklady uzivani podobnych spotrebicu. Takove deti se pak bohuzel stavaji tercem ukazovani,posmechu..jsem rada,ze syn v 9 letech odesle email,zkopiruje,mastavi,stahne..ovlada vselijake aplikace,nastavi televizi,naladi programy,propoji tiskarnu..proste za me tyhle veci ano ano ano. Pouzivaji se v beznem zivote,v praci,doma,kdekoli.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m ven to neberu. Jsem natolik akcni,ze nemaji deti cas ani postrehnout,ze neco nemaji v ruce. Mozna klacek. Hele to si nevyberes. Oli mi rika mamko,kdyz sedime s klukama a resime youtubery a Fortnite ucitelce se to nelibi..kdyz jsme na chodbe a delame blbiny ucitelce se to nelibi..kdyz sedim,hledim a nic nedelam,ucitelka se pta co mi je? Ze jsem potichu,at neco delam.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jarla taky si myslím,že to není tak hrozné, sama podle svých dětí vím, že i dnešní děti se umí bez problémů zabavit jinak i podle toho co vypráví,co dělaly ve škole. A občas se fakt bavím, když největší mravokarkyne jsou matky, které často samotne nedaj telefon z ruky a jsou aktivní na různých sockach. 😅 Pedagog. pracovnice nevyjímaje.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m jak si ma hrat 9 lety kluk. 😄 lezt po klouzacce? Po strome? Pichat klackem do bahna? Je rad,ze je rad. Ma fotbal,2x tydne florbal, pohybove hry v druzine. Takze opravdu co mam po nem chtit. Mazej si hrat? Mu mam rict 😃😃😃 vis co mi rekne? Mamko a jak si mam hrat? S travou? Sedet a hledet na mraky? S klukama maji proste nejaky tema ktery je zajima. Ja si kupovala Bravicka,Top divky..oni si kupuji online hráče a figurky,resi na youtubu kdeco..tak to proste je a prekvapuje me jak to nekdo nemuze chapat radsi budu mama nejlepsi kamoska a podporim ho v tom,co ho zajima..co ho bavi nez neustale negativa a nebo neco zakazovat.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@ivakalinova Moje dcera ve škole smí mít mobil v aktovce a vypnutý. Pokud potřebují naléhavě zavolat o přestávce, smí jen po domluvě s učitelem. Jinak když vidí i o přestávce někoho s mobilem, mobil dítěti okamžitě berou a volají rodiči, ať si pro něj odpoledne přijde.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sebestka tak to je mazec 😀😀😀😀😀 to by mohl kdokoli ve skole zkusit.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Ja fakt nevim jak se k tomu stavet. Pro me byl mobil vzdy primarne prostredek komunikace s rodinou a jejich zaruka, ze jsem v bezpeci. Kdybych mamce behem dne neodpovedela na zpravu, pomalu uz by po me vyhlasovala patrani. U nas se nesmely pouzivat behem vyucovani, musely byt vypnute (vetsina lidi mela vypnuty zvuk a psala si smsky pod lavici) - pokud nekomu zapipal mobil, dostal poznamku a do konce hodiny musel nechat mobil na katedre. Aspon ho mel dotycny na ocich a nebylo to pravne napadnutelne. Ale tehdy jeste nebyly chytre telefony. Dneska kdyz jsou vsichni smombie nebo se dopousti kybersikany, to chapu ze muze byt prusvih. Ja nevim, povolila bych jen hloupe telefony? Jako rodic bych asi nedala dite do skoly kam nesmi s mobilem, protoze bych umrela strachy, kdyz bych si nemohla overit ze je v poradku. Ale ze strany vyucujicich chapu ze to musi byt peklo.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina A proč? Já s tím problém nemám.Ty děti jsou na mobilu až až, ono jim to neuškodí. Mají to tak ošetřené ve školním řádu. Ať se děti učí, že si nemůžou stále dělat, co chtějí. V práci také může málo kdo sedět na mobilu.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jarla pro mě to platí i pro malé děti, no. U nás tablet telefon není. Chápu, že každý to má jinak, ale pro mě malé dítě takové věci nepotřebuje. Holt nezná pohádky, ale dělá jiné věci. Ale ne mi jasné, že věkem to přijde. Teď jsem ráda, že tohle ještě můžu ovlivnit 🙂

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@zebruska Dobrá čtvrť, měla jsem ho moc ráda.😊

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sebestka nesouhlasim s tim aby kdokoli zabavoval,jakkoli bral veci,ktere mu nepatri. Nezajem. Taky to mame ve skolnim radu,ucitelka sama rekla,ze neexistuje,aby detem neco brala..ze je to totalne nemoralni. Jedna vec,ze syn je semnou v kontaktu,vim o jeho pohybu,kdy,v kolik a co. Jakmile by byl bez mobilu nema mi jak dat vedet. Uz mam nachystane chytre hodinky misto mobilu jakmile by to nekdo dal zakazat uplne

Odpověz
4. zář 2020
avatar

U nás musí být ve vyučování vypnutý a uložený na nějakém místě určeném.. Ale my určitě do budoucna telefon budeme pořizovat a bude ho mít, protože bude chodit sama do školy a ze školy 🙂 k jinému účelu ne.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sebestka mně by zákaz taky nevadil. Jsou ve škole, základní, kdyby se něco stalo, volá učitelka. Každý rodič má rozvrh, takže přesně ví, co to dítě má za předmět a kde je. Jasný, jakmile odejde z budovy, každý rodič chce vědět, že dítě dorazilo domů, na kroužek. Tam mobil chápu. A je to zcela logické. Ale na co je potřeba ve druhé třídě o přestávce, to nechápu 🤷
Úplně si pamatuji, jak nám věci učitelé zabrali až do konce školního roku. A doma ještě vynadano. To jsme si to pak sakra rozmysleli. A dnes? Rodič letí do školy, řve na učitele, dítěti se věc vrátí, tak proč by druhý den neudělal to samé, přeci maminka/tatínek to vyřeší 🤷

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@ivakalinova ivanko..dojde ti to s nastupem male do skoly. Predevcirem se ztratila zname v Sumperku 8 leta dcera. Odesla na obed s detmi a po obede uz nebyla. Je to druhy den co je pohresovana...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

V budově rozhodne ano ,ale na cestu -moje dcery dojizdi z domova už odcházejí samotinke a jedou autobusem cca 15 min ke škole ,tak je to pro mne nutnost

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina No a to je ten problém: "Mamko, jak si mám hrát?" Všechno je teď tak přeorganizované a překroužkované, že si ty děti vlastně hrát neumí. Ano, teď přeháním, ale co jsme dělali v 9 letech my o přestávce? Nudili se? Asi těžko. Jen nám nikdo nestál za zadkem, aby nám organizoval zábavu. Běhali jsem celé odpoledne po venku a nikoho netrápilo, že pohybu máme víc než dost a mohli bychom si vlastně na chvíli sednout k mobilu, ať nejsme přepohybovaní 😀 Chápu, že v dnešní době to bez netu nejde, ale sedět nad tím ve škole nemusí. Někteří nejsou schopní postřehnout, že zazvonilo natož, že vešel učitel do třídy, jak jsou mimo z celého mobilu... Tímto diskuzi končím, protože to máme každá jinde 😉

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m a jak si ma hrat? 😀😀😀😀😀😀😀 rekni mi jak. S balonem a v zaprahu je 4 dny v tydnu az do tmy. Denne doma uklizi,pomaha..ma ukazkove vysledky ve skole. Mrzi me,jak hazes "moderne" vsechny zavisle decka do jednoho pytle

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@g_m naprosto souhlasím. Nevidím jediný důvod proč by to dive mělo mít mobil. A přesně jak píšete. Jestli si 9 letý kluk neumí zabavit jinak než mobilem či skákání si po hlavě na chodbách je něco špatně. Technika ano, nebudem se vracet na stromy. Ale samy vidíte jak jsme připos...když každou minutu nevíme kde se nachází naše děti. Všechny jsou ocipovane GPS...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@podaji
@g_m Holky ale vy to stáčíte úplně jinam od téhle KZ...byl to dotaz na mobily ve škole... A jinak takhle - kdo jste, že můžete takhle soudit?

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Vy jste jeble zeny 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 jdu .protoze dohadovat se s nekym kdo sam cvaka aktualne na mobilu je vic nez komicke. Urcite mate uklizene,uvarene..a samozrejme v 9 letech jste byly 100% ukazkove holky..povolte trochu..s takovou ty deti vam budou delat naschvaly za zadama..seberte deckam vsechno. Neustale jim rikejte jake jsou ty deti na hovno,ze si "neumi hrat" ale kde je vize hrani si u jineho,je vize hrani si u druhyho jina.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Mobil už není pouze zařízení k telefonování a SMS. Odehrává se v nich daleko víc. Hra,život,zábava.... Většinou to jde ruku v ruce s rodiči. Vídám jak po dětech chteji, aby netrávili tolik času s mobilem,ale sami ho mají přilepený k ruce... Mami?! .... Počkej,musím dopsat zprávu..... Za mne klidně zakázat... Ale primárně naučit použivat.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina ale já přeci neříkám, že děti nemají mít telefon. Já říkám, že děti mají před vstupem do školy telefon dát do tašky a vyndat ho po vyučování. Stačí číst, co píšu 🙂

Odpověz
4. zář 2020
avatar

A ony jsou skoly, kde jsou tel.povoleny??🤔u nas Siroko daleko je muzou mit v aktovce, to je jasne, kdyby cokoli, at se dovolaji dom po skole, ale nesmi je vytahovat. Jinak zabaveny do konce skolniho roku a plne s tim souhlasim.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@ivakalinova pises tam o vice vecech,ktere jsem zminila. Decku se nema nic brat a nema na to narok istituce jako je skola i kdyz to ma v nejakem radu napsano. Ano budu rvat,ano budu to resit. Jeste jednou rikam,ze kamaradky dcera zmizela ze skoly! Ne z krouzku a ne po ceste domu. Zmizela v cas,kdy ma byt s ucitelem. Kdyby to dite melo zapnuty mobil,byla by sance telefon vystopovat. Bohuzel byl mobil vypnuty. Takze za me NE. Tot ma odpoved. Mohu byt hysterka,mohu byt neprijemna kravka..ale pokud to ma byt prinosem,kde dite je,co dela..protoze ja mam aplikace na to,abych mohla decku vypnout moznost uzivat telefon na hry,videa ale urcite jej mohu spravovat na dalku pouze pokud je pristroj zapnuty.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jess To je trochu moc ne? Jako rodič, jehož dítě jezdí od 2.třídy do školy a ze školy samo bych tedy velice hlasitě protestovala...na tohle škola nemá právo, to se na mě nezlob.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy staci poslouchat zakazy, kdyz to decka ignorujou od mala, ze je neco zakazano, nemuzeme se divit, co za lidi postupne dospiva. ja nevidim pro rozumne dite zadny problem rano to strcit do tasky a odpoledne vytahnout. Moje decko teda s respektovanim zakazu nikdy problem nemelo.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina tak to mi hlava nebere, jak mohlo dite zmizet ze skoly...to v tom melo prsty i vedeni ne? U nas mobily zaple mit muzou, ale potichu, at je to nerusi a strcene v taskach do konce vyucovani.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jess me hlava nebere zadne zmizele dite. Nejak nad tim nechci ani premyslet..protoze ono v tu chvili je jedno kdo za to muze..proste to dite najednou nemas a nevis kde hledat,s kym je,co se mu deje..k tomu vyply telefon. Nejak me to chytlo pri tehle debate. Kdyby tady nepadaly nazory o vypinani a zabavovani telefonu,tak bych se o tom ani nezminovala. Sama jsi psala zabavit telefon..a pak jsi bezradna.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jess Hele, i nejvíc poslušné dítě může zapomenout mobil uklidit, vypnout zvonění atd. ... a ano, stojím si za tím, že zabavovat mobil na zbytek školního roku je přes čáru...protože v takovém případě by to potrestalo akorát mě jako rodiče, protože bych musela shánět pro dítě nový mobil, aby mohlo i nadále chodit samo, protože já musím být v práci. Tohle je fakt mimo.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jess A ještě - to, že dospívají lidi blbci není chyba školy, ale rodičů, škola tohle suplovat nemůže, nemůže pokrýt všechno, co rodiče u harantů zanedbali...

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina já nepíšu, že je mají mít vypnuté. Píšu, že je mají mít v aktovce. Stačí mít přeci vypnuté zvonění. Dnes už snad nikdo telefon nevypíná.
Otázka byla, zda souhlasíte/nesouhlasíte se zákazem POUŽÍVÁNÍM telefonu ve škole. To znamená, aby dítě mělo telefon v ruce při vyučování, při přestávkách. To, že je mají v aktovce je v pořádku. Pokud to dítě neodvezu před školu a po vyučování nevyzvednu, je to bohužel v dnešní době nutnost, aby každé dítě telefon mělo. Chodí domů sami jdou na kroužky a je potřeba ověřit, zda je vše ok.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Kaci ta holčička se našla hned po.par hodinách.neni pohřešovaná

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@simix22 vcera to nechala jeste na fb

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Je rozdil mezi tim ucit dite pocitacove dovednosti a nechat ho bezdecne lelkovat na YT a mastit hry.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy já neříkám, co je není správné, sama to nevím. Ale kamarádky dcera měla zabavený telefon. Holčička si musela koupit nový z peněz ze své kasičky. Teď si dává ale sakra pozor, kdy ten telefon vytáhne.
Ono je to strašně moc těžké. Na jednu stranu, učitele nemají žádné páky na ty děti, 150x jim řekneš, že ten telefon má zůstat uklizený a spousta z nich ho stejně vytáhne. Nechtěla bych učit ani za zlaté prase. Musí to být v dnešní době dost náročné. My jsme taky nebyli svatí, ale bylo to jiné.....

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Tak u nas na škole ještě to bylo tuším prelom prosinec/leden žáci na 2.stupni(tridu)nevim,ale byla docela velká afera, policajti vecne ve škole a vyslechy decek. Ve zkratce jen vim, ze probehla sikana nejake divky, udajne vznikly nějaké fotky z mobilu(fotky porizeny bud na wc nebo pri priprave na hodinu TV...... . tohle uz nevim jak presne to bylo), pak se to sirilo na FB mezi kamarady one holciny.Ta udajne i kvuli tomu chtela spachat sebevrazdu. Jako ono ty mobile jsou obcas na skodu a kor v dnesni dobe do toho je zlo navic i socialni site 😞

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@ivakalinova jo jenze za nas byl tsk trochu i respekt vuci ucitelum. Ja treba pred par mesici mluvila s nasim reditel skoly na tohle tema a říkal ze sam vidi tu dobu postupovat, ze jsou deti cim dal drzejsi. Ze jsou vice mene i vice zvykle, ze jim vse spadne do klina(tim mysleno, ze treba vidi co ty rodice kupuji detem jen tak a prej se nejvic predhaneji rozvedeni rodice v kupovani veci detem). Pak mi i rikal, ze je problem i dnesnich rodicu mladsi generace, ze kolikrat tam musi řešit nastvane rodice, kteri nechteji slyšet, ze by snad jejich dite melo nejaky problem..... Proste toho bylo vic na rozhovor s nim a vubec mu jeho pozici jako reditel nezavidim a pritom je to fakt chytry clovek, uz jen ty jeho skvele nazory ☺

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sudylichozrout at si kazdej dela co chce. Ja hraju hry se synem taky. Mame oba sluchatka a jsme online s jeho spoluzaky. Neustale slysim "ty se mas Oli,mamka hraje s tebou" kazdej to ma jinak. At se kazdej stavi ke svymu decku s vlastnim usudkem. Jen jsem alergicka,kdyz se hazou vsechny decka do jednoho pytle. Jak jsem psala..prvni povinnosti,skola a pomoc doma a pak zabava. Mam syna s vybornymi vysledky ve skole,sam se uci,sam uklizi..tak proc jej drtit zakazama.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Vzdyt ja nerikam, ze bys mu mela ty telefon zakazovat. Pokud to dokazete ukocirovat, tak ok, nic proti tomu. Otazka znela, zda bychom byli pro zakaz mobilu ve skole a ja rikam ano. Proc? Protoze pri hodine se maji deti venovat vykladu a ne Instaci/Facebooku/online hram a o prestavkach maji prostor na jidlo, presun do dalsi tridy a pripravu na hodinu. Pokud dite nevydrzi 6 hodin bez telefonu, tedy bez socialnich siti a her, znamena to, ze nema tyhle veci z domova pod kontrolou, tj. neplati to, co ti pisu na zacatku.

Odpověz
4. zář 2020
avatar
Odpověz
4. zář 2020
avatar

@sarihy Ježíš my nikoho nesoudime. Hod se do klidu. Ať má třeba mobilů 10. Jde o to že dle mého názoru to dobrý není. Někdo to ukočíruje a někdo ne a v dětských skupinách holt platí davový efekt. Takže když to vytáhne jeden, jede v tom celá třída a některé děti to pak nedávají a stávají se závislými. I když to doma hlídají. Nevím proč by tohle škola podporovat. Za mě mobil ne

Odpověz
4. zář 2020
avatar
Odpověz
4. zář 2020
avatar

Asi odbocim, ale dost často se doporučuje, dat dítěti nějaký nahrávací zařízení. Tak to klidně muže být mobil? V tomhle by byl ten zákaz asi blbej, ze by to zas posunulo učitele k jisté nedotknutelnosti.
Od svého porodu nahrám u doktoru vše. A ta představa až půjde do nějaký státní instituce na půl den, ze bude nahrávat mi vážně není cizi.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

ve škole mobil nepotřebují, za mě vypnout a dát do aktovky, pokud se něco děje učitel má spojení na rodiče, na druhou stranu rodiče snad nemusí o přestávce kontrolovat dítě co dostalo za známku. Co se týká mobilu doma každej svýho štěstí strůjcem

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Jednoznačně ano!

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@95newmommy2020 nezlob se, jsem ucitelka a tohle mi pripada strasny!!! To dite prijde domu a ty si budes cely vecer prehravat vyucovani? Nebo jako proc? Je vubec zakonne takhle odposlouchavat i nejake jine deti?

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Na toto téma jsem se bavila už s tolika učiteli a všichni řekli stejné, že dítě si o přestávce vezme mobil, nenasvačí se, nenapije, jde pařit hry, kdy je úplně mimo a pak začne hodina a na žácích jde vidět,jak jsou myšlenkama úplně jinde a trvá někdy pěkně dlouho,než se "dostanou" do hodiny.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@lucisuska To samozřejmě ne. :D To bych ani kapacitně nezvládla, ale kdybych měla podezření, ze se třeba něco děje. Stále se najdou pedagogové, kteří dětem mohou způsobit i trauma. Sice jich ubývá, ale stane se i v dnešní době.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

Zakázat brát mobil do školy určitě ne, ale po příchodu vypnout nebo ve třídě odevzdat do zamykacího šuplíku, po poslední hodině vrátit zpět.
Může se cokoliv stát, dítě nedojde ze školy nebo třeba ani do školy a co potom, když nebude mít mobil....

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina hrůza 😳😳

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@ivakalinova Mně to tedy taky nevadí a plně to respektuji Když vyjde ze školy, zapne mobil a zavolá nám.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Ale vždyť to není pravda. Za 2 hodiny ji našli. Maminka sama psala na FB, že všem děkuje, je v pořádku doma.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

U nás ve škole mobily děti mít můžou, ale nesmí je logicky používat při hodině.
Syn ho měl jen první den, jinak mobil zůstává doma.
Časem ho možná začne taky nosit, ale zatím není potřeba. K čemu? Aby mastil hry? Ty masti doma a to stačí.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@vitkovakaterina Odeslalo se mně to dřív. Možná bych měla problém s tím zabavením, z druhé strany nevím, jestli by to mohli udělat, když to mají ve školním řádu. Ale Kristýna ví, že ho nemá vydělávat, zatím se chová zodpovědně, tak věřím, že ve škole dělá to, co se může.

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@jess Ano, u nás ve škole, kam chodí mladší dcera- venkovská škola, mají o přestávkách mobily povolené...o velké přestávce tedy ne, to se chodí proběhnout na zahradu. A když děti zlobí, někdy je paní ředitelka straší, že změní heslo na wifinu 😂

Odpověz
4. zář 2020
avatar

@95newmommy2020 tak tu potom je vedení školy, na které se obrátíš nebo i školní inspekce, odposlouchávání je nezákonné a pokud by si chtěla nahrávat musíš mít souhlas všech rodičů , tohle už je trochu paranoia, ono je hezký věřit dětem jak jim učitel ubližuje, ale většinou si to dítě vymýšlí nebo zamlčí dost důležité informace, aby mu rodič uvěřil

Odpověz
4. zář 2020
avatar
Autor komentář smazal
avatar
Odpověz
4. zář 2020
avatar
Odpověz
4. zář 2020
avatar

Když starší syn chodil do sedmé třídy, hodně se to u nás ve škole řešilo. Protože na Facebooku kolovali videa z hodin, ve kterých o tom, že to je natáčené, nevěděl jenom vyučující. Byla nějaká internetová šikana a při písemkách kolovali po třídě SMS s řešením. V dalším levelu pak posílala o přestávkách třída která už psala otočené zadání těm co teprve psát budou. Výsledkem byl dotazník pro rodiče a na jeho základě a souhlasu více než 90% rodičů byl změněn školní řád a mobilní telefony zakázány v hodinách i o přestávkách. Osvědčilo se, nebyl s tím problém. Uplynuly 4 roky, mladší syn nastoupil do první třídy, přišel nový ředitel a tento bod ve školním řádu zrušil, s odůvodněním že ty děti si přece musí odpočinout a mít možnost jít na mobil aspoň o přestávkách. Při třídních schůzkách byla kvůli tomu velká debata, leč je to rozhodnutí pana ředitele a s tím nesouhlas rodičů nic neudělá. Zatím se nás to ani netýká, protože v první třídě mobil nikdo neměl a i teď ve druhé mu ho s sebou do školy nedovolím, do školy ho vozíme a vyzvedáváme, není důvod aby ho měl.

Odpověz
6. zář 2020
avatar

@anina32 a to je přesně ono. Natáčení v hodině, natáčení spolužáků, z tohoto jsou akorát průsery, šikana a zesměšňování na internetu. Škoda, že nový pan ředitel tento bod zrušil. Čím měně mají děti mobil, tím lépe 🙂

Odpověz
6. zář 2020
avatar

u nás na škole, kde učím, mají zakázané mobily po celou dobu vyučování i o přestávkách. Je to tam super, připadám si tam stejně, jako když jsem chodila do školy já 😀

Odpověz
6. zář 2020
avatar

@ajka198 to je super 👌

Odpověz
6. zář 2020