Špatné výsledky screeningu?

5pajina55
8. pro 2015

Ahoj..jsem tu nováček a hned se na vás zkušené obracím s dotazem..
Jsem ve 13tt po prvním screeingu který moc dobře nedopadl.Už jsem objednaná na speciální vyšetření ale nějak hledám na netu ke se co dá.
Doktor mi k výsledkům nic moc neřekl a já byla v takovým šoku,že jsem se ani na nic neptala.
Vyšly mi výsledky: CRL67mm
NT 1,3mm
O nosní kůstce ani slovo..
Výsledky krve : hCG 1,398Mom
PAPP-A 0,416

Riziko trizomie 21 1:703
trizomie 18 1:20000
trizomie 13 1:16907

Pak je tam poznámka,že páteř,mozek,ruce,nohy atd se zdají normální.
Závěr screeingu STŘEDNÍ RIZIKO TRIZOMIE 21 CHROMOZOMU

Všude na netu jsem našla,že jako riziko downa se počítá až 1:300 a já mám 1:703 a stejně mám střední riziko?
Máte s tím někdo zkušenost?Poradíte?Na netu jsem našla,že hodnota PAPP-A jako mám já se už řadí mezi nízké(0,416Mom)
A ještě mi vrtá hlavou ten graf ve zprávě..Proč je tam zaškrtlé procento 0.10 nebo kolik,když napsané mám riziko 1:703?
Už jsem celá zoufalá.. ☹ Děkuji za každou reakci..

naho31
8. pro 2015

Pájo, první těhu je vždy o mnoha otázkách. Divím se, že Ti lékař nic nevysvětlil. Nehledej nic na internetu, v tomto případě se stejně odpověď nedozvíš.. Nadechni se a vydechni, pohlaď si pupík a buď pozitivní. Většině maminkám co vyšel screening takto (ne příliš hrozně) druhý test vyšel v pohodě. Někdy mám pocit, že je to tahání peněz z budoucích maminek.

5pajina55
autor
8. pro 2015

@naho31 Moc děkuji 🙂 snažím se ale stejně mi to nedá a pořád na to myslím..

terinda
8. pro 2015

@5pajina55 nějak jsem nepochopila, kde jsi absolovala screening a s jakým závěrem? - negativní/pozitivní?
Byla jsi v centru, kde se specializují na NT screening?
Jinak si myslím, že jsi na E-M dostala dobré odpovědi. Neboj, bude to dobré 😉

ma_jo
8. pro 2015

Souhlasim uplne s @naho31. Hlavne se tim nenech moc stresovat.
Ostatne 1:703 mi porad prijde jako dost nizka pravdepodobnost. Verim, ze to bude v poradku 🙂

5pajina55
autor
8. pro 2015