Atopický ekzém v těhotenství, máte zkušenost?

ivkagjd
7. bře 2016

Dobrý den,

Jsem nyní v 5. měsíci těhotenství, teré probíhá bez komplikací. Velkým trápením je však atopický ekzém, který se mi v průběhu těhotenství rapidně zhoršil. Vyhledala jsem lékaře a zdělila jsem mu své problémy. Nevěděla jsem, jestli je vhodné v těhotenství užívat kortikoidní masti, spíše jsem se jim bránila. Doktor předepsal Locoid, který jsem tedy podle rady mazala tři dny a pak přestala. Nejdříve se ekzém vytratil a po pár dnech se opět vysypal a tentokrát i na jiných místech a vě větším rozsahu. ☹ ☹ Mám strach kortikoidy znovu používat, bych neublížila miminku, spíše promazávám vším možným, ale je to zoufalství. Navíc stále pracuji a mírné pracovní napětí tento stav ekzému udržuje a zhoršuje se to např. i nespavostí. Máte někdo podobné zkušenosti?? Jak řešíte tento problém? Budu ráda za každou reakci.

katyxq
7. bře 2016

doporučuju skupinu https://www.modrykonik.cz/group/6098/ - jde to i bez kortioidů 😉 (ty stejně ekzém neléčí, jen dočasně zatlačí hlouběji do kůže, pak se vrátí a obvykle i s úroky ... ostatně to jsi zjistila už i ty sama)

77moona
7. bře 2016

@ivkagjd Dobrý den, ano zkušenosti s atopickým ekzemem bohužel mám. U mě nic "alternativnějšího" než kortikoidy nezabraly. Konkrétně jsem se mazala triamcinolonem, který se může používat i v těhotenství. Natřela jsem se s ním cca vždy dvakrát a ložiska ustoupila.

veruska007
7. bře 2016

@ivkagjd Ahoj, měla jsem brutální atopický ekzém, od necelých 4 týdnů věku... mám ho doteď, ale už jen maličko. Vyléčilo mě první těhotenství, kdy jsem četla o kortikoidech a rozhodla se, že je riskovat nebudu. Pomohly mi konopné masti, zpočátku to bylo hrozné, ale vydržela jsem a jsem skoro bez ekzému. Do té doby jsem chodila ofačovaná jako mumie, dokonce jsem měla z ekzému i otravu krve.