Musí lékař vyhovět mé žádosti o plánovaný císařský řez?

savagegirl
13. říj 2015

Dobrý den, ráda bych se zeptala, jestli musí lékař vyhovět mojí žádosti o plánovaný císařský řez. Jedná se o to, že termín porodu mám 14.10.2015, ale aktuálně se vůbec nic nechystá, takže budu přenášet. Dnes jsem byla na kontrole v porodnici a lékařka, která měla službu mi řekla, že pokud do týdne neporodím, tak mě 22.10.2015 předá do rizikové poradny, kde se domluvím na vyvolání porodu.
Ovšem já zastávám názor, že vyvolánaný porod je velmi rizikový a raději bych si zvolila plánovaný císařský řez. Když jsem to lékařce řekla, koukala na mě jak na blázna a odbyla mě s tím, že si to kdyžtak mám probrat s lékařem v rizikové poradně. Chápu, že s vyvoláním porodu nemusím souhlasit, ale nevím, zda je nějaká šance, aby vzal lékař v potaz můj názor a na císařský řez přistoupil i když on nebude chtít.
Ještě dodám, že mám streptokoka a rh negativní, takže mi každý týden berou krev a kontrolují protilátky.
Děkuji.

mayyas
13. říj 2015

Obecně - císařský řez není na přání, musí být indikován lékařem z nějakého (závažného) důvodu. Nejsem lékař, takže nehodnotím Tvůj zdravotní stav - ale jen proto, že si to Ty přeješ, Ti doktoři rozhodně nejsou povinni vyhovět.
Existují lékaři a porodnice k sekci vstřícněší, a pak ti přesně naopak - záleží tedy i na koho zrovna asi narazíš, jestli se nechá přesvědčit.
Každopádně nález se Ti může změnit ze dne na den a zítra můžeš klidně porodit, takže ještě neházej flintu do žita. Držím palce, ať všechno nakonec proběhne hladce.

drakenn
13. říj 2015

Přenášet budeš až po 42. týdnu těhotenství!! Císařský řez je OPERACE, je tudíž rizikovější, než vaginální byť indukovaný porod. Zkus si ještě přečíst nějakou literaturu a hlavně se uklidni.