icon
1 / 1
avatar

Je to des, snazime se setrit jak se da, daleko vuc sleduju akce a planuju jidla podle toho.... Je to na palici. Co se tyka auta tak tam to proste omezit nemuzem, pac u nas doprava verejna des bes a ted ke vsemu zmenili nektere linky uolne nebo i zrusili (a ne kvuli prazdninam ale na furt) a treba dostazlt se do naseho krajskeho mesta od nas busem je uz vylet na 2,5 hodiny pomalu. Nemluve o tom, ze Kaci musime vozit na treninky, jelikoz tam spojebi nikdy rozumne nebylo jelokoz je to do jineho kraje a kraje spolu moc ohledne dopravy nejsou schopny se domluvit, takze ty palky co litaj jen za naftu je silene ale zase nechci kvuli tomu Kate sebrat co miluje a je v tom dobra dokud to aspon trochu pujde...

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Musím říct, že letošní dovolená nás vyšla ještě fakt moc krásně. Sezona v Chorvatsku už ale bude asi rachot a nejvíc se mi otevřela včera huba na koupališti.. jako netrpíme žádnou nouzí, ale tohle odmítám podporovat ☹

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Jo, mám to stejně, Ivi. Z těch cen je mi zle. Přestala jsem kupovat řadu mlsůtek. Včera měli v akci velkou nutelu za stovku, stejně jsem ji nevzala. Ani tu doma skoro nic nemám, žádné čokolády, bonbóny. Začínám kupovat víc privátních značek, které jsou chuťově slušné (z Rohlíku, z Lidlu, Kauflandu). Začala jsem sledovat letáky a cíleně na mnohé věci čekám jen v akci, jinak je nekoupím. Začínám zase péct pečivo, chleba. I tu pitomou zmrzlinu dělám hlavně doma. Omezuju typy masa, které děláme, roštěnky si teď prostě nedopřejem. Snídaně peču sama.
Jako těch změn dělám teď celkem dost, jsem ráda, že jsem doma na rodičáku a mám na to prostor.
I tu dovolenou jsme letos pojali s ohledem na další výdaje relativně úsporně.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nakupuji méně, ale častěji - to dělám už delší dobu. Zjistila jsem, že mi to dost výrazně omezí nákupy zbytečností a kupuji jen to, co potřebuji.
Kupuji hodně v akci. Jdu pro sýr a koupím jen ten v akci, to samé uzeniny...
Mléka kupuji ve velkém a hlídám ty, kde jsou v akci...
Jinak jsem třeba omezila kuřecí maso. Miluji řízky, ale na rovinu si kvůli ceně raději obalim květák nebo cuketu...
Nejvíc nás trápí cena benzínu. Snažíme se jezdit jen na co nejnutnější cesty 😐
Jinak včera jsem byla koupit nanuky v místní COOP a málem mě porazila cena Pegasu - jako 41kc??? To neee

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Dneska jsem videla rajcata v obchode za 100kc, no radne se mi protocily panenky. Uz se tesim ma vlastni. Jinak pecivo se snazim pect co nejvice domaci uz od korony, ale co si budem…mouka a olej uz sli taky hodne nahoru. Jinak ted pres leto mame vyhodu ze na zahrade mame dost veci vlastnich, ale netesim se jak prijde zima. To bude palka. Jindy jsme se na cenu nejak extra neohlizeli. Ted se snazime kupovat opravdu jen potrebne a ve sleve

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Předevčírem už se o tom diskutovalo u @neznama23 , kdyžtak si počti..
Je to hrůza no 😕

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@levandulovy_caj taky beru to co je v akci kuřecí prsa za 160 v akco opravdu nevezmu🤐 ledňáky beru v Lidlu mají za 9kč a přirovnala bych ho k Míšovi toho za 17 v akci taky nevezmu🤐 jízdy nemám jak omezit vozím babi s dědem po doktorech to je 2x týdně tak rovnou nakoupím

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nakupujeme převážně v akcích,nic nevyhazujeme,nekupujeme zbytečnosti..dovolená bude jen za cestu a nákup jídla,protože budeme jezdit na vlastní chatu 🙏 ale jinak je to děsné,zrovna včera jsem koukala do letáku a akční cena je běžná cena před půl rokem 🙈 s mým rodičákem to není žádná hitparáda…

Odpověz
24. čer 2022
avatar

My jsme nikdy moc nerozhazovali, ale kdyžtak bych víc šetřila a jídle. Prostě si odpustíme čokoládu nebo zmrzlinu.
Na prvním místě bych teda omezila výlety, protože za ty utratíme měsíčně nejvíc. Vstupy za 4 lidí nejsou nejlevnější. Cenu dovolené komentovat nebudu. 🤦
Co mi dělá starosti, je krmení pro koně. Tam to pociťuji nejvíc. Seno jsem naštěstí sehnala za super cenu 🙏
No a samozřejmě mě štve nafta. Protože na vesnici se bez auta fungovat nedá a do práce prostě jezdit musíš.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ani ne. Makáme jak černí, peníze vyděláme a nechceme se nechat tou všeobecnou panikou strhnout. Takže nešetříme, nespoříme, dokonce letos jedeme na první exotickou dovolenou, protože bůhví co nás v příštích letech čeká....

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Zili jsme skromne i pred tim, takze zijeme tak stale dal. Manzel pestuje na zahrade zeleninu a drobne ovoce, deti se tam vycachaji v bazenu, mame tam kamarady s detmi - takze super traveni casu, jime stridme a nemusime vse mit, vzdy jsem varila a pekla, takze to delam dal, na dovolene jezdime v tuzemsku (3x nekam, ale nizkonakladove, vyuzivame i bonusu z prace) - v zivote bych nedala za tyden dovolene u more 100 tisic - za me mazec, vylety jdou udelat pekne v okoli bydliste se zazitkem a vlastnim jidlem, na dovcu jsme si brali sve jidlo vzdy (zavarene, zamrazene), nekoupim detem za den 10 zmrzlin, ale jen jednu, na koupaliste zajdem, ale ne kazdy den - nekoupim jim tam deset veci, ale kazdemu jen jednu - za me jedeme ve stejnem modu, takze to pro me neni zas tak hrozne.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ja jsem fakt ráda, že v září nastupuju do práce a o raketu se nám zvedne rozpočet. Jako jo, znát to je, ale nijak extra se neomezujeme. Pojali jsem to tak, že peníze teď šetřit nemá moc smysl, tak si je prostě užíváme.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Poslední dny mi to připadá šílený. Nádrž benzinu 1900 a teď jsem brala po dvou týdnech další.
S Klárkou jsem byla na výletě a za obyčejný oběd nechala 700.
Snažím se nekupovat zbytečnosti a předražené věci. Víc o nákupu přemýšlím, dřív jsem to neřešila.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Těžko říct, šetřit jsem pár let nemusela, loni dokonce bylo dost na utrácení navíc,tak jsem to i využila. Letos je to blbý, i kvůli práci. Mám o dost mensi příjem. Takže nekupuji blbosti,obědy do práce si nosím, místo toho,abych kupovala. Jezdíme na nákup do makra, tam mě vyjde spousta věcí levněji. Plus teda koukám na akce, ale nemám to tak,ze bych nakupovala pouze podle toho.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

U nás (Francie) hodně zdražilo maso a sýry. Už několik měsíců je těžký sehnat olej. Náš běžný nákup býval kolem 100 eur teď za podobný košík platíme tak 140. Zatím jsme způsob nakupování nezměnili, ale možná na to dojde.
Nejvíc ale zdražení pocítíme při nákupu letenek na léto na cestu do ČR. Letos to stojí 3-4 krát víc než platíme obvykle, je to nářez. Bude nás to stát skoro jako cesta na luxusní dovolenou.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Zdražuje se rychlosti blesku. Šetřit nějak extra na jídle naštěstí nemusíme, ale spíš mi přijde zbytečný za nějaké věci dat tolik peněz. Kupuji víc věci v akci a kupuji min pečiva a koláčů…..a raději upeču. Jinak na jídle nešetřim.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

A my jeste začínáme v zari pristavovat, lituju vsechny, co si vzali hypo a stavi si dum... pristavba, na kterou byla pred 1,5 rokem kalkulace na 1,2 mil, ted bude stat 2,5 mil (bez DPH), jako neco silenyho... spadnu za 5 měsíců ze slušného platu na RP, takze po letech dopravani se asi budeme muset začít omezovat 😔

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ve mně se to hrozně mele. Na jednu stranu, žijeme jenom jednou, pořád šetřit? O čem by ten život byl, když by si člověk nic nedopřál? Ale na druhou stranu, odmítat podporovat tohle šílené zdražování, mnohdy až nesmyslné (jako 0,5 l Coly v kině za 116 Kč, nanuk na bazéně 56 Kč, hranolky 68 Kč?) Šílený!
Zrovna jsme s mužem říkali, jak je drahé i to grilování ☹ maso, sýr, salát, pivo, Aperol/víno.....

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Je to masakr. Žili jsme "z ruky do huby" už před tím,a teď jdeme do mínusu. Nekupujeme blbosti,sledujeme akce, peču, dělám domácí nanuky, už začíná i domácí zelenina od babiček. Cestu autem si sakra rozmyslime, plná nádrž skoro 2500 🤦🏼‍♀️. Strašně jsem se těšila že se za chvíli vrátím do práce a budeme se mít líp, možná našetříme na moře příští léto atd. Bohužel když to vidím,tak moje výplata akorát zaplacne díru inflace a budeme na tom stejně,jako bych měla RP. A jsem jooo ráda že máme fixaci ještě na pár let. Známému skončila a splátka hypo z 2,5 na 6,3tis. Upřímně,pro nás by to bylo likvidační

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nicedaisy take ksem rada za fixaci, nastesti jsme fixovali 2020 na 10 let... Uz tak mame hypo 15 tisic nechci vedet kolok by to bylo ted ale urcite vim ze bychom to neuplatili

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ano je to hrozné..máslo pro děti mají abkm. Dřív jsem koupila za 60 Kč. Teď za 100 a viděla jsem i za 150kc. Nekupujeme blbosti, konci mi RD. Do práce bych šla hned. Ale děti jsou nemocné pořad, mají sníženou imunitu, teď půjdou na operaci mandle a už se těším až bude po operaci a snad se to zlepší, nebudou pořád tak nemocni a já budu moci jít pracovat. Maso a ostatní pottaviny kupuju v akcích, máme nasazené na zahrádce,hodně zavařuju.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Na velký nákup jdu fakt jednou týdně, pečivo a maso zařídím v týdnu. A ne, když vidím nugetu za 95!!!! Korun, takto prostě nekoupím. Víceméně všechno kupuju v akci.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

ani ne, zhruba stejné (jedem od nuly k nule už dávno), akce vyhledávám o ještě o něco intenzivněji než dřív. Jo a na tu dovolenou moc nezbývá, takže jsme museli dost osekat i naše lowcost dovči☹ Ale víc než zdražením, mi přijde že konkrétně u nás ,to je spíš propadem v manželově příjmu, přes kovid, a letos ještě víc☹

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Jsem vděčná za práci jakou mám, jsem ve školní jídelně na 4h. Peníze nic moc ale co si Budem povídat doma prostě nevařím, přinesu si. Takže nekupuju suroviny na vaření maso, přílohy atd takže to je fakt velká úspora

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Jsme zvyklí celkem šetřit,i když to nebylo třeba..nechodíme do kaváren na večeře,když si něco koupím nechám si to třeba k narozkám,já jdu akorát dvakrát ročně ostříhat vlasy,pracuju z domu,takže skoro nekupuji nové oblečení,ušetříme za dopravu apod.Ale stejně to vnímáme, pořizujeme tepelné čerpadlo (což je výdaj jako kra*a) a co mi dost pomáhá je plánováni jídla dopředu a podle toho nákupy..stávalo se,že jsme nestíhali vše sníst a taky méně dobrůtek..když jdeme na výlet beru svačinu, ale vždy někde něco koupime menšího,zase nechci tomu dítěti nedopřát nic..jinak teď nám odešla trouba a čekám co bude další,už bydlíme 10let a to jsou taky výdaje☹️

Odpověz
24. čer 2022
avatar

My jsme si se segrou vysly do kina a Colu jsme si koupily v Tescu za 20, z toho plyne - ze do kina jsme sly, to zas jako nebudu uz jen chodit do prace a domu, ale takovou dardu za Colu naredenou ledem fakt nedam.. auty jezdime porad, delame s muzem na opacnou stranu od domova, kazdy kolem 20 km, takze ja sice neusetrim prachy, ale usetrim hodinu a pul denne, a manzel vozi aspon kolegu.. k pestovani zeleniny jsme se jeste nedostali, budujeme teprve zaklady zahrady jako stromy kvuli stinu a kere kvuli ptakum, ale uz mame prvni indianske boruvky 😍😅 nenecham se strhnout k tomu, abychom zivorili, ale takovy bazen jsme proste zatim zavrhli kvuli financim, ne ze by nebylo na jeho porizeni, ale spis pak ten provoz, tak jsme koupili mlhu na osvezeni.. takove drobnosti spis 🤷‍♀️

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Koukám co je v akci, a podle toho nějak přizpůsobují co uvarim, na druhou stranu v obočí a zelenině se neomezujeme. Jasně nakoupime kilo paprik za 90 ale jen dvě, nekupuji.ryby 3tydne.ale.jenn1-2. jsou věci na kterých se dá ušetřit.
Jednou za čas objednané jídlo nebo restaurace v tom.nevidim problém.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ja zatím teda jen snižuji používání sušičky. Je to zbytečné, když je teplo a hezky, balkon máme, šňůry tamtaky máme, takže pokud nepotřebuji něco hodně rychle, nebo pokud nebude pršet, zkusím bez sušičky. Snažíme se nekupovat zbytečné jídlo, třeba sladkosti, max něco pro malou, ale to je minimum. Zajímalo by mě, jestli vyjde levněji pect chleba, minulý rok jsem ještě pekla sama z kvásku, ale i tak mi to přišlo dost drahé, kvalitní mouka, za dva dny jsem mohla péct znovu. Teď v létě jsme furt někde, tak na to není čas. Od října budu v práci, nevím, jestli bych stihla a jestli by se vyplatilo finančně 🤷‍♀️

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Je to cca 2 týdny, kdy tu byla debata o tom, zda je o.k. naplánovat dětem ve škole tuším 4 akce na červen, kterou rodiče musí zaplatit. Velká většina se shodla na tom, že to "není problém". Trochu jsem se divila, protože jsme peníze vyloženě počítat nemuseli, ale zdražování cítíme dost a domluvili jsme se, že začneme nakupovat víc uvážlivě. Je to poznat hodně, plat mi zůstává stejný, manželovi též, ten je naopak rád, že při uzavření trhu s Ruskem nepřišel o práci, protože měli velké zakázky i tam. Za ovoce od babiček jsem nyní mnohem víc vděčná, víc pečeme, prostě musíme víc přemýšlet. Jen kroužky, které mají děti už na příští rok přihlášené, budou 13 tis (3 děti, ono se to naskládá) na pololetí...

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@lazuli35 taky nepoužívám už sušičku. Jsme na baráčku, mam šňůry, mám sušáky. Takže hezky ven.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

No, já mám trochu potíž s tím, že jsem byla skromná už před zdražením, nekupovala jsem přehršel mlsek například (tzn. nemůžu je teď přestat kupovat). Nejezdíme moc autem - tzn. není co omezovat. Ale zvažuju, že si seženu zase kvásek a budu si péct chleba. Jak moc se mi to s časovou investicí a náklady na energie vyplatí, je diskutabilní.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Podražilo, bez debat, rozmýšlím, co koupím. Ale to moře (Itálie)nás stálo šestičlenná rodina (3 děti už platí, lůžko, strava) 26000 plus tuším 2000/dospělý/týden za večeře, děti méně. Apartmán se dvěma ložnicemi, večeře vedle v českém hotelu - 2 Chodové menu plus salátový bar, plus náklady na cestu... nic super luxusního, ale zážitky velké. určitě jsme se vešli do 45000 včetně zmrzlin a každé dítě si vezlo něco jako suvenýr. Nepřijde mi to nějak neuvěřitelně drahé

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Jako jo,vnímám,že se omezuju už v něčem,hlavně teda já jsem kavárenskej typ i s manželem a byli jsme zvyklí chodit takřka denně,tak to jsme zkrouhli..místo autem najezděných 5tis km/měsíčně jezdím autobusem,místo posilovny radši chodím..budu značně omezovat sušičku doma a víc i střádat prádlo na praní a budeme měnit bojler za menši,nový…zrovna dovolená v cizině nás vždy vyšla na dost podobný peníze,jako tady,co jsme tam dali za cestu,tady zase většinou za vstupy…já byla zvyklá spoustu let žít hodně spořivě a vyjít s màlem,ale umím si i peníze hodně užít a pustit,takže se přizpůsobím jakékoliv době..co bude,to bude😉

Odpověz
24. čer 2022
avatar

jsem sporiva a setriva od mala. Kdyz jsem zacala vydelavat, od prvni vyplaty jsem si setrila na byt. I kdyz jsem vydelavala hodne, porad jsem jela v modu sporivosti a premysleni nad tim, co potrebuju a co ne, takze me ted tahle situace nijak nezvyklava. Nejsem marniva, takze si nekupuju obleceni jen proto, ze se mi libi.....no, to veli vyjimecne. Nechodim jen tak do restaurace, protoze je patek/sobota. Jsem asketa, takze nepiju alkohol (velmi vyjimecne), nekourim, nefetuju, kavu si dam jednou do mesice a ziju si celke fajn. Jo, ale hlavni muj duvod setreni na malych vecech je moct si pak koupit/dovolit neco velkeho.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@keysi90 my bychom se snad v srpnu měli konečně stěhovat do svého baracku, teď jsme v nájmu, takže taky doufám, že susit budeme venku, ikdyz zahrada a kolem domu rozhodně nebo hotová ani za rok. Jak se vše zdražuje, tak i ve stavebnictví, nábytek, my jsme v byte vybavenem majiteli, takze v domecku nemame nic a budeme mit jen zaklad, neb penize, ktere nam mely zbýt na vybaveni, tak jsme furt platili za nejake viceprace apod., budeme mit kuchyni, vybavenou, koupelny a budeme doufat, ze nam neco zbyde na aspon matrace, zidle a jidelni stul 😆😆🙃 jako hodne nas stoji treba bazen s dcerou, jednou tydne, nebo hernicka jednou tydne... je to masakr, no. A to jsem si rikala, ze zrusim jednou ta tyden obed v restauraci u detskeho hriste, schazime se takto s kamaradkami. Asi budeme tocit obedy u kazde z nas doma.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nikdy jsem nesetrila a nedělám to ani teď ,vždy jsem nakupovala potraviny v akcích to dělám i teď ,zatím jsem nic nepocitila,naopak se nám ted vede jako nikdy ☺️

Odpověz
24. čer 2022
avatar

U nas se moc nezmenilo, jelikoz jsme byly ve sporicim rezimu kvuli rekonstrukci oken a ted plynule pokracujeme v uspornem rezimu dal kvuli soucasne situaci, kupuju predevsim privatky, nebo veci v akci, obcas nam vylepsi menu navsteva v levnych potravinach (syry uz kupuju jen tam a dost me vcera vydesil pohled do lednice v albertu do sortimentu syry a mlecne vyrobky)

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Vždy jsem prala a začínala pracku na noční proud ,fakt žádná změna susicka u nasnikdy od února do podzimu nebezela,akorát jsem si rada a často vždy cestou sedla na snídani atd to ted rozmyslim

Odpověz
24. čer 2022
avatar

My máme neskutečnou výhodu v tom, že manžel může kupovat ovoce, zeleninu, maso a sýry u dodavatele v práci (za velkoobchodní ceny) a tím ušetříme neskutečné peníze. Pro mě největší oběť byla v podobě opětovné aktivace karty na MHD a pokud to jde, jezdím prostě MHD. Pro drogerii jezdíme jednou za čas do Německa, což je i s cestou pořád velká úspora. Určitě tam budeme do budoucna kupovat opět i plenky (případně Dáda pleny v Polsku, jelikož většinou nákup spojujeme i s nákupem jídla v Polsku). Stále jezdíme na výlety, svačinu jsme vozili vlastní vždycky, ale i tak si něco dopřejeme na místě. Dovolená nás letos čeká na chatě, ale to i s ohledem na můj stav. Pořád se nám daří i něco málo našetřit, ale je to mazec.
Ale jak bylo psáno výše: hranolky za 49,- jsem malé v zoo nekoupila a radši jsme si pak udělali "mejdan" večer doma 🙈😎. Celkově se snažím nakupovat v akci (ale to jsem dělala už před tím), nákupy plánuji a mám zásobu ve špajzce.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@murynka u nás uděla v tarifu noční proud rozdíl desetníku,na to se můžu víš co…😆k tomu si hlídat časy spînání,který se věčně měněj..kde jsou ty časy,kdy to byl padesátník..
Dávala jsem si skoro denně po práci cestou kafe,tak to už si taky rozmyslím a nedám pokaždý,ale zrovna dneska jsem měla dvě při pátku😉😊se odměnit za gyndu…😉

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 Jsem na tom velmi podobne 🙂)) Sice si rada nakupuju saty v orsay, ale to mam vzdy nejakou nabitou karticku z vanoc ci narozek, nejaka sleva apod. a vzdy me to stoji pakatel 🙂)) Ale nepiju alkohol, kafe, nekourim cigarety, ani se moc nekraslim - a jsem setrna, takze za me ziju stejne dal.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nakupujeme víc v akcích, ale že bych nějak šetřili? Peníze byly, jsou a budou a stejně tak se bude zdražovat = s tím se hold musí počítat 😉
Děti mají do konce měsíce obědy ve škole a školce, následně budu muset o prázdninách vařit, mnooo to si hold rozmyslím co uvařím? Ale nějak mě to netrápí, žádné ultra zásoby nedělám a že bych pekla domácí pečivo? S tím jsem nezačala ani v dobách Covidu natož teď...

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@gigi2 u nás je to více a neomezuje mě to zapnout v půl 2 máme to až do 16
To víš vikendy také peru dopoledne 😂😂já se dnes také odmenim až na hotelu 👍😍kafe jsem měla u pacienta 😁😁hodně si dávám na molce za tankování za korunu

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@murynka jenže třeba v paneláku nic jako noční tarif neexistuje 🥴 máš to za plnou palbu 24/7 🙈

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@zuzkasim Tak na krouzky a skolne pro deti, akce typu skola v prirode, vylet apod sterime cely rok - tzn. z kazde vyplaty dava muz i ja 3 000 na jiny ucet - tudiz mame 6000 mesicne. Behem roku se vytvori rezerva, na zacatku zari z toho poplatime skolne, krouzky, druzinu apod. a na konci roku mame z ceho zaplatit ty vylety a skolu v prirode. Docela se nam to osvedcilo.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@veruuu_kubesovic přesně tak já stále razim heslo zijeme jednou a tady a teď !!!!
Tento víkend nás vyjde moc holky pryč my welnes ale stojí rota to 👍
@malenka3 no jasný ,já jen píšu ze jsem v tomto setrila pořad ane až teď
Máme výhody vodu ze studny .sluzebni auta takže fakt zatím nic nepocitujeme

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 je pravda, že oblečení téměř nekupuji. Naposledy jsem si něco koupila loni, protože jsem opravdu potřebovala. Letos spodní prádlo, ale to bylo z poukázky z Vánoc.
Ale mám toho málo, takže něco potřebovat budu. Zrovna včera jsem zjistila, že mám jedny kalhoty ☹

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Snažím se nekupovat "zbytečnosti", omezila jsem nakupování hadrů a v práci máme možnost v rámci úspor pohonných hmot být 1x týdně na HO.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova Přesně tohle mi vadí, ceny uplně mimo….to jsem ani nevěděla kolik stojí vola v kině 🙉🙉🙉 Takže jo, úplně se neomezujeme, ale nechci podporovat úplně předražené nesmysli.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

A je pravda, že sušičku používám jen v zimě nebo když leje. Přijde mi to zbytečné sušit, když venku svítí sluníčko.
Ale to jsem dělala vždy 🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova Ivco, obleceni mozna nenakupujes, ale co se tyce delani si radosti, tak tam mas, podle me, velke rezervy (svicky, kafe, vina....)😀.....ale nakonec ti to i schvaluju, delas si ten zivot hezcim. Ja bych se i kolikrat chtela rozsoupnout, udelat si necim radost, ujet na necem, ale do pr..le nemam na cem😅

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@drzticka81 taky si vetsinou koupim drazsi treba krem na hubu, kdyz dostanu DM kartu😀 naposledy jsem jako klient Canadian Medical dostala 30% slevu na vyrobky koupene v jejich lekarne, tak jsem si nakoupila Vichy 😀

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Já byla spořivá už z mladých let kdy jsem chodila na brigády.Nevim proč,ale tak nějak sem to měla v hlavě nastavené, že sem nikdy neměla kapesné a když sem něco chtěla,tak sem si na to dokázala našetřit.Manzel byl taky tak vychován, takže to máme oba stejně nastaveno.Ale zase pozor ☝️ neznamená to, že si občas nedoprejeme oba,jen jsme tak nějak nastavení, ze to co vyloženě nepotřebujeme prostě doma nemáme a já nemám ráda zbytečnosti.Treba nemám doma sušičku (přes zimu mám prádlo ve sklepní místnosti,kde mám udělanou "prádelnu"), nemám myčku (tu nepotřebuji, až tolik nádobí se zase u nás nemyje 🤷). Máme zahradu+sklep, takže si pěstujeme brambory,jablka,mrkev,cukety, kuchyňskou cibuli,jahody,rybiz, angrešt, borůvky,okurky, rajčata dýně hokaido, hrášek....... prostě cokoliv nás napadne 😁 Ano zahrada je pracná,ale sklizeň domácí je to nejlepší a pak máme kde uskladnit.Spousta známých si ťuka na čelo, že třeba pěstujeme brambory, ale nás zahradničení baví a oba jsme v tom vyrůstali a není to nic složitého, kolikrát je to spíše o pohodlnosti lidi 😀 Před zdražením jsme taky nějak extra neutráceli za jídlo,u nás se především moc toho nesní a už před tím sem většinou kupovala "akční"potraviny.Co nejvíc pociťujeme je nafta.Mame dvě auta a oba jezdíme do práce auty 🤷

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Snažím se nakupovat v akcích. Trochu mě to děsí. Neumím si představit, že s dětma sedím jenom doma a nikam je nevezmu. Tak špatný to snad nebude. Doufám, že po prázdninách budu moct konečně do práce. Jsem s dětma sama. Co mi skončil rodicak, tak snad bylo jen 14 dní, kdy nebyl jeden z nich nemocný 🤦🏼‍♀️ Už jsem šílela.
Na druhou stranu lepší s tím bojovat sama, než s nesprávným člověkem.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 pozor, svíčku jsem si nekoupila sama tak tři roky. Kafe kupujeme už taky obyč, občas něco lepšího, ale fakt občas, no a ty vína, to je pravda 😁

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova neke, vidis, jak jsi ve mne zakořeněná s těmahle věcma😅

Odpověz
24. čer 2022
avatar

jeste teda doplnim, ze co mam deti, tak ten sporivej mod se rozplyva, kdyz je nekam vezmu. Skolni vydaje jsou automaticke. To ty penize sakra litaji = jidlo, vstupy, atrakce. Ale kam NIKDY nepujdeme, je Matejska pout, Kockovu mafii nikdy podporovat nebudu nehlede na fakt mistni hnusnou drahotu defacto za nic. To radeji pojedeme do zabavniho parku do Nemecka, nez sem.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Už po pravdě moc nevím, kde šetřit. Vždycky jsme žili skromně, nakupovali v akcích. Našetřené peníze spolyká stavba domu. Nekupujeme si téměř žádné dobroty, do pekárny už skoro vůbec nechodíme, ty ceny jsou hrozné. Dopřejeme si jen občas. Zkrouhnout bychom mohli ještě tak možná zmrzliny, ty se snažíme v létě dětem dopřát. Do měsíce čekáme přírůstek, na dovolenou nejedeme, snad aspoň nějaký výlet.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 já bych potřebovala pulku tvoji povahy 🙈🙏
Já jsem hrozna

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@murynka ja vim😀 ale kdyz na to mas, uspokojuje te to a i manzel je s tim v poho, tak proc ne😀 Ale jo, nejakou tu brzdu by pak clovek mel mit, aby az prijdou horsi casy , tak to nebyl takovy sok.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 to má nastarosti chlap 😀rezervy a je to tak dobře 🤪🙈😂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@murynka nekdo z toho paru musi byt rozumny😀

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Právě jsme u moře, v Chorvatsku, a nepřijde mi, že by tu bylo draho. Jsme zvyklí na Řecko a to je o fous dražší. Zde v podstatě ceny jak u nás.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Máme to blízko do Polska. Dřív jsme často byli lenoši, než aby jsme si pár kilometrů zajeli, tak jsme radši nakoupili u nás ve městě. Ale teď už toho využíváme na maximum. Teď jsem tam kupovala třeba plnotučné čerstvé mlíko v akci za našich 11 korun (u nas 23), máslo za 35, nové letošní brambory 8/kg (u nas v akci za 20, bez akce za 40 🙄), prášek Ariel xxl za 150, pliny za 2/jedna a tak bych mohla jeste dlouho pokračovat.. Nektere veci tam jsou drahé jako u nas, ale zakladni potraviny se fakt vyplatí. Takze nabereme vseho hromadu do zasoby a pak z toho měsíc žijem... Nakupy u nas jsme omezili na nejnutnější minimum. My jsme ale byli vzdycky skromnější, co se týče jídla.. Nikdy jsme nekupovala žádné polotovary, ani sladkosti nebo treba limonady... A varim spis podle toho, co bylo zrovna v akci... Radsi utracim peníze za zážitky 🙂 Moře musí byt, i kdyby na chleba nebylo 😄 S nadsázkou samozřejmě. A taky máme zahradu no, kde manžel pěstuje brambory, cibuli, rajcata apod... To taky hodně pomůže..

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Taky si ještě myslím, že ten co nemusí ,,řešit peníze,, to zdražování nepocítí tak moc, jako druhá rodina s menším výdělkem, či matka samoživitelka, která opravdu obrací každou korunu.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Já jsem vždy počítala a co mám Thermomix, tak kupuju jen základní potraviny, takže mě to nějak zvlášť zatím netrápí.
Benzín mě ale trápí dost.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@nadja73 to bývalo, bývalo 🙈

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@antiquecz jsem na to zvědavá, ze všech stran slyším, jak je drahou v Chorvatsku 😁

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nakupuju jak vztekla dokud je to levne 🙂 trochu s nadsazkou. Napr jsem.si koupila fukar na listi ted , a ne az pred sezonou az to bude stat buhvi kolik.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

My jsme to vyřešili tak, že muž změní práci, ale znamená to, že budu vždy pondělí až pátek sama s holkama, ale budeme mít víc než o 2/3 jeho platu. Jinak nakupuju v akcích, snažím se vypěstovat něco doma, jenže mi to dost kazí slimáci.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@78marcela Marcel, ale základní potraviny (maso, mléko, mouka, máslo, těstoviny, zelenina, ovoce, sýry) šly nahoru snad nejvíce, tak to je přece taky znát, ať vaříš v čemkoliv. A benzín je teda mazec, já jinou možnost dojíždění taky nemám a plná nádrž za více než 2000 kč mě dostává, musím 2x za měsíc.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova Nepřijde mi to. Klidně se ptej, už jsme tu byli nakoupit, i v restauracich, na zmrzline, na výletech. Ceny mi přijdou naprosto v pořádku. V obchodě potraviny i občas levnější, než u nás.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@michele30 těstoviny, rýže mám v zásobách ještě dost za staré ceny, to samé v mrazáku maso a máslo. Ovoce a zeleniny aktuálně ze zahrádek, zadarmo. Možná proto jsem to zatím výrazně nepocitila. Jediné, co vím, tak je o dvě koruny dražší mléko.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@antiquecz tak super, to je fajn. Máme takové pravidlo, že na dovolené se neomezujeme, samozřejmě s troškou rozumu🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova Souhlasím, máme to stejně. Ale spíše Chorvatsko mile překvapilo v cenách. Skutečně tu nenecháme moc peněz a to se neomezujeme. Skoro si myslím, že dovolená na Lipně (pominu li, že to není nic pro nás) by vyšla dráž.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@78marcela Tak to je super, vlastní zdroje udělají hodně a v dnešní době to musí být velká úspora👍 Já bohužel nemám skladovací prostor, takže ani v akci nemůžu nakoupit víc.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@murynka to je kup za korunu😆👍

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@michele30 nemáme toho tolik, že bychom přes zimu nějak výrazně skladovali. Ale teď teda je to paráda. Třešně, hrášek, jahody, maliny, kvetak, teď tlačíme ve velkém.
Vyrabim si teď svoje marmelády, domácí sirupy, ovocné nanuky..jediný, co jsem z ovozel v poslední době koupila, byl meloun. A i ty budeme mít časem svoje.
Jinak těstoviny, rýže, kuskus, bulgur..kupuju ve velkém v akci. Klidně deset kilo rýže. Jsem ráda za spíž.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@antiquecz my byli týden po sobě v Řecku a pak v Chorvatsku a to Řecko bylo podstatně dražší ty základní potraviny,než pak Chorvatsko..jsem teda valila oči tam na ceny,kolik tam stál meloun nebo rajský,co tam vždy bylo za pár korun..zase ale restaurace mi tak nepřišly,to cenově šlo..čekala jsem v Chorvatsku takovej nárůst cen jak u nás a to teda vůbec ne..skoro nejdráž ze všeho byl teď víkend v Poděbradech😆

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@antiquecz jsme ze Šumavy a dovolená na Lipně je pěkná darda. Pominuli, že počasí všelijaké a když je chladněji, tak tam je fakt zima.
Lipno bylo před lety krásné. Teď je to nechutná turistická atrakce ☹

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@gigi2 miluju ovoce v Chorvatsku. Ty jejich broskve, nektarinky, melouny, hrozno. To je úplně jiná liga. Emča už se těší, jak jí to vypravím. Ona je živa z ovoce/zeleniny mi občas přijde 🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

No. Stavime 5 let dum (nemame hotovo, ale letos vnitrky budou), bez hypoteky, neco jsme meli nasetreno, ted uz jedem z vyplaty. Ja jsem na RD a mam privydelek na ZL. Doted jsme se neomezovali. Pred 14 dni jsme byli po 9 letech u more, 54 tisic pro nas 4 jen to fiklo. A ted sla elektrika o 50%, jidlo se zdrazuje masakrove a ja poprve u toho vic premyslim, co vezmu a co ne. Nakupy delam na Rohliku a u nas u vietnamcu, nevyplati se mi jezdit dalku do mesta za slevama (benzin a cas). Kupuju jen to, co fakt potrebuju, koukam na akce, pokud jsou. Dobroty hodne omezuju, uz si nevezmu jen tak sushi za 140 nebo predrazene jahody apod. Obleceni paradoxne kupuju drazsi, ale ceske a udrzitelne a ne tak casto. A na kvalite je to znat, ve finale to vyjde levneji nez hadry z hm kazdy mesic... a asi budem muset vice uskromnit, at mame dum co nejdriv hotovy, no... nastesti od rijna jdu na pul uvazek uz do prace...

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Snazime se mene chodit do obchodu .vice pect doma..vice zeleniny na zahrade...ale stejne tohle je nizka kompenzace..zdrazilo totalne vse...

Hypoteky hruza.. prave jsem psala ve skupine ze spoluzacce po peti letech fixace prodlouuzilo hypo zpatky na 30 let...a stejne vzrostla splatka o 8 tisic... Strasne..budou vracet jenom na urocich nehoraznou castku... A ceka nas to vsechny..makat,splacet,pocitat korunu od koruny.stastny lid co nema hypo .

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Dost to probíráme v tom našem šetřícím klubu, tak to jen shrnu.
Počítala jsem vždy, i když jsem si vyslechla, jestli to máme zapotřebí. Těšila jsem se, jak se nám uleví po splacení domu. No a pak jsem spočítala, kolik potřebujeme na další úpravy - fotovoltaika, klimatizace atd. Je to tak na další hypotéku :-/
Ale co už, aspoň už v sobě máme nastavené základy.
Jinak pravidla - zásadně nakupuji trvanlivé potraviny v akcích. Většinou po 10 ks, drogerii po 3, ideálně 5 ks. Mámv tom systém, kdy si eviduji, čeho kolik máme. Oblečení nápodobně. Dokud byly děti malé, tak většinu měly holky z druhé ruky. Hračky dostávaly na narozeniny nebo Vánoce.
Píšu si výdaje a hlídám, kde nám co lítá.
Když si vyhlédnu nějaký spotřebič, vracím se k němu na netu a systém mi většinou nabídne slevu.
No a jasně, zahrada, také nám ulevil TM a pomalý hrnec, většinou vařím základ na 2-3 dny dopředu, obědy si hodně beru do práce doma uvařené, svačiny zásadně z domu.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@brunetka11 jaky mas system na ty trvanlive...ja cokoliv vymyslim tak mi to nejak drhne 🙂))a pak zase nevim kolik ceho mam doma 🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Já nešetřím, ale ziji usporne furt stejně. Kupovat větší množství věcí v akci jsem zvyklá roky, takže věci třeba jako sprchac, šampon, tablety do myčky, trvanlivé potraviny, máslo... jsem snad nikdy nekoupila za plnou cenu 😅 jsem strašnej sysel, másel mám v mrazáku ještě 5 z doby kdy byla mega akce v Bille za 30 korun a nikdo nechcete vidět moji skříň s drogerii a uklidovymi prostředky-panické nákupy před Covidem hadr 🤣🤣🤣🤣🤣 Mám celkem paměť, tak vím co kolik stává a akce si fakt vychytam... Oblečení máme málo, kupuju kvalitní a nosíme do roztrhání (nebo než děti vyrostou)... Teď jsem po sedmi letech vyhodila sandále (Keeny)... Za co ale utracim jsou výlety, koníčky (moje koně) a obedy, protože s prací a dětma fakt nezvládám denně vařit. Nafta mě donutila naučit děti jezdit z města k nám na vesnici autobusem a sebrat jim komfort - pokud pro ně už jedu, tak na sebe navzájem čekají klidne hodinu... Měli jsme fakt nasetrno, celkem polštář, ale když vidím jak mi inflace prachy žere pod rukama, tak jsem kus investovala a další uvalime do celkového zvýšení komfortu v baráku (rekonstrukce koupelny, pracovna, klimatizace...) protože to prostě nemá smysl hromadit... Jo a zvazuju že místo vysněného devitimistnaku koupím maličké auto co málo žere na popojizdeni v rámci optimalizace DPH 😅

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@anetka1701 no, to poslední se umí fakt vyplatit ,-)

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@marketka_m Eviduji si ty věci, co mám v garáži navíc - doma mám jen po 1 ks. Dost to vyřešily přepravky a boxy, do kterých mám určité potraviny roztříděné. U koření mám prostě lístek, na který píšu čárky při doplnění pytlíků a ty odškrtávám.
Žádná věda v tom není 🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@brunetka11 jo, ale koně to neutahne!!!! Ale DPH se optimalizovat musí, tak hold zatlačit slzicku a koupím prditko co žere jak elektrokolobezka 😅

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Snažím se teď víc šetřit, víc nakupovat v akci a omezit maso. Bohužel hodně projezdime, protože máme dvě auta a žijeme na vesnici. Dneska mě dostala cena cibule v lidlu 1 kg za 40 Kč 😱 jinak na dovcu jedeme do kempu do chatičky, to byla asi nejlevnější varianta, jak někam jet. A pak ještě jedeme na naší chatu. Jinak momentálně neušetříme ani korunu, máme to od platu k platu.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@lazuli35 tak já třeba susku nepouzivala v lete nikdy , i jdyz se nezdrazovalo, je léto, hezky, a i v zimě máme nizky tarif, takže vyuzivam jen ten.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova jj,to tam maj výborný👍

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Přečetla jsem všechny komentáře, a já jsem asi zvykla narozdil tady od lidí fakt skromná, ptz nutelu bych nekoupila nikdy, na nákup chodím s lístkem už roky, stejně jako už spoustu let nakupuju jen v akcích. Baví mě sledovat letáky. Ale zase na druhou stranu, dneska jsem nechala majlant v Jysku , Action , a pepcu a mám další vybavení na zahradu.na co mi bude když budou peníze ležet na účtu? Takže si říkám ze dokud mám na tyhle zbytne veci, tak se máme fakt dobre.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Žádné opatření neděláme. Chodím nakupovat když je potřeba a čas. Kupuji to, co jsme zvyklí bez ohledu na cenu. Nemám čas ani chuť řešit nějaké akce. Ale štve mě, že se zdražuje.
Nicméně dovolené jsou pořád stejně drahé- levné. Vždy záleží, kam se člověk chystá a co si chce dopřát. Jezdíme hodně po ČR i do zahraničí.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Ja se priznam, ze se teda snazim setrit. Nakupuju jen, to co je v akci a podle toho se snazim i varit. K peceni chleba jsem se teda jeste nedostala. Ale porpavde je mi v obchode az spatne, jak ta cena roste kazdy tyden. Pochybuju, ze se to zvysuje samotnym dodavatelum, spis to zustava marketum. Stavime dum na hypoteku, takze do toho mam obavu, abychom to dostaveli. Co tyden, to zdrazeni stav. materialu a vzhledem k tomu, ze stavime svepomoci, nemuzeme noc nakupovat dopredu. Myslela jsem si, ze po nastupu do prace si budeme uzivat, ale prd, budeme radi, kdyz vyjdeme. K tomu budeme pro dum zarizovat novou pripojku elektriny, takze nas tarif bude neskutečně vysoky, aby pokryli ztraty. No, asi nas neceka nic hezkeho, bohuzel

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@klaara3 pracuju ve firmě, která dělá pekařské směsi ať už pro malé nebo průmyslové pekárny a prosadit u zákazníka jakékoliv zdražení je neskutečně těžké. Přitom vstupní suroviny rostou snad každou hodinou...šéf tedy prozřetelně nakoupil dost zásob už na přelomu roku, případně nasmlouval kontrakty, ale stejně něco prostě dopředu nejde. Jen pro představu cena kg polohrubé mouky leden/červen 5,90/ 17,90. Když pak vidíš, že to u čeho se ti horko těžko podařilo prosadit zdražení v rámci deseti haléřů (na kole výrobku) v obchodě skokově zdražilo třeba o 10 korun (na balení),tak by tě kleplo 🙈🙈🙈

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Nejvíc mě zatěžuje cena benzínu,každý den do práce a s dcerou 4x týdne do kroužku a s mladým 2xtydne.to už se teď fakt prodraží.Zacala jsem nakupovat v akcich a vařit levnější jídla.Hypoteku naštěstí máme splacenou🙏.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@bekinka s mlékem je to samé. Zemědělcům rostou náklady, prodají to skoro s nulovým ziskem a v krámu se to prodává o desítky % dražší 😢

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@gracinka7 ano, to je úplně obdobný případ...

Odpověz
24. čer 2022
avatar

My jsme zadne extra opatreni neudelali. Naucila jsem se nakupovat chytre a efektivne s nastupem na rodicak a to si drzim. Vyletovi moc nejsme a kdyz, tak jsme vzdy jezdili spis low cost. Benzin neusetrime, zbytecne nejezdime a neni prostor to osekat vic. Jedine co ted delam jinak, kdyz neco potrebujeme do domácnosti (nedavno nam umrela trouba), najdu slevove kody a kupuju okamzite, porad to roste. Jen obleceni a boty kupuju porad stejne, nepozoruju zadne zdrazeni. Hyposku jsme zaplatili na konci roku. To nas asi osvitil duch svaty.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Žiju furt stejně a chovám se furt stejně.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@mischalinka moc děkuji kouknu 🙂

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Já jsem prvním rokem v práci po dětech, takže u nás výrazná změna k lepšímu. V levnějších dobách jsme postavili dům a investovali do bytu na pronájem a tyto nemovistosti letí prudce vzhůru, takže se nám spí klidně a kdyby bylo hůř, je co osekat (výlety, kavárny, jídlo...).
Je mi líto lidi, co mají dluhy, insolvence, nemůžou najít práci, samoživitelek, resp. starost, jestli pojedeme k moři nebo ne mi přijde jako malicherná.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@bekinka prave, taky si myslim, ze ted vyuzivaji situaci jen retezce a pakuji se. To, co si treba v Rakousku nedovoli, praktikuji u nas. Bohuzel tim padem dojde jeste k jednomu skokovemu zdrazeni, kdy se ke slovu konecne dostanou i dodavatele. No uvidime, ty ceny jsou opravdu silene.

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@antoinet lidi co maji insolvenci ti lito byt nemusi. Naopak kdyby v te insolvenci nebyli,dluhu by se v zivote nezbavili. Insolvence je velmi vyhodna a 90% dluzniku se do insolvence dostane svou vlastni hloupostí (nakup dovolene na kterou nemam, draha tv,mobil,pujcka za pujckou). Insolvence je navic krasne zbavi jejich velkých dluhu a spousta dluzniku konci v insolvenci opakovane..

Odpověz
24. čer 2022
avatar

To zdražení všeho je extrémní. Zdražovalo se každý rok, ale nikdy to nebylo tak markantní jako teď. Nebo spíš tak rychlé a o takový skok. Když to člověk vidí, tak si říká, že dráž být nemůže snad ☹
To mě tak napadá otázka, ty naše penzijní pojištění, to je dost k ničemu, že?

Odpověz
24. čer 2022
avatar

Jediné, co mi teď v době zdražování vadí je to, že se vytočím 3x u nákupu potravin. Moje nervy. Manžel teď vydělává víc v Německu, akorát to padne na to zdražování... Co mě nenechává v klidu jsou energie - doma naskočilo o tisíce, ve firmě ani nemluvím. Benzín? To je výhra! Dojíždíme....oba. Zdrav a soc poj pro oba - nárust. Moje milované - bazén sauna jednou týdně? Pětikilo ok, 760,- je na zvážení. Nikdy jsem neřešila nákupy, co bylo potřeba, koupilo se. Teď vidím Hermelín Jen za 31,- místo 49,- a co? Koupím 4. Ale vážně - pořád máme kde ubrat. myslím na ty, kteří jsou na tom tip top a teď co?

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova proto žádný penzijko nemám😃

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova penzijko vubec.. zrušeno.. blbost na entou

Odpověz
24. čer 2022
avatar

@ivakalinova penzijni pojisteni bylo na nic uz davno pred touto situaci bylo nevyhodne uz nekolik let....

Odpověz
24. čer 2022
avatar

A teď čerstvé praktické zjištění - ono to fakt nevypadá, ale pokud se rodina stravuje tradičně, výrazně se ušetří pečením domácího pečiva, dost je znát i výroba mléčných výrobků, ale třeba i na drobmostech, jako jsou těstoviny a bramborové těsto, zavařeniny.
Ale jasné, stojí to čas a energii.

No každopádně - my teď reklamujeme troubu a v mezičase ty částky na jídlo lítají 🥺

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@brunetka11 já když pročítám tu diskuzi, tak sleduju, že je taky dost výrazný rozdíl, pokud rodina žije v baráku nebo v malém bytě. My prostě v paneláku nemáme prostor kupovat věci do zásoby, takže nemůžu využít toho, že nakoupím v akci a z ní pak žiju půl roku, že tu mám 10 mouk, 10 olejů, karton mlíka. Nebo že nemůžu mít v mrazáku všechny možný zásoby. A o plodech ze zahrádky ani nemluvím. To vše jsou věci, které dost ušetří, ale já je v paneláku moc nezrealizuju 🙈

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@malenka3 Hodně dělá komora. Naši ji prostě na tohle částečně na to kdysi obětovali, na provoz pořídili skříň do předsíně. Babi ze Slovenska nás poctivě zásobovala.

Dům je upřímně ten nej žrout peněz 😂 Opravy jsou v řádu desetisíců, stovek tisíc.
Jen za zahradu u nás v dubnu / květnu pravidelně kamsi prolítne desítka dvacka, ani člověk neví kde a jak.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova
@pestas
@marketka_m ale tak me treba prispiva zamestnavatel 1000 Kc mesicne,to se mi nezda malo. Muzu to kdykoliv zrusit a peníze nejak vyuzit. Zatim penzijko rusit nebudu.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@brunetka11 jj, já ten prostor pro komoru obětuju pro holky, aby nemusely mít palandu, místo toho budem mít šatnu.
Ale ano, souhlas, dům je neskutečný žrout peněz, my v tom s mužem oba vyrostli, takže jsme dobrovolně řekli, že tohle nechceme. Ale ten byt má v tomhle prostě taky svá úskalí, no.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@malenka3 já mám třeba aktuálně fakt malou kuchyň téměř bez úložného prostoru 🤣, takže jsem už před lety jako špajzku vyčlenila jednu knihovnu s dveřmi (přikládám foto a předem se omlouvám, že je tam trochu bordel 😅🤣). Tam mívám vždy po 2-3 balíčcích těstovin, mouk, tortilly a takové ty další věci (rýže, cereálie, semínka, tuňáky,.). Cukr, mléko, marmelády, kompoty a barel oleje mám na chodbě. Dovedla bych si představit větší prostor, ale jako nouzovka dobrý. Máme tedy teď trochu vyžráno, ptz nás čeká velký nákup v Polsku.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@bekinka na mám zhruba takovou "spíž" v kuchyni, ale i takhle, jak to vidím, tak ti tenhle prostor nedovolí skladovat karton mlíka, několik cukrů, mouk, olejů, co jsme mívali vždycky doma v komoře v baráku. To máme tak max na provozní zásoby. No a o mrazáku, kdy nedisponuju žádným pultovým, kam se toho vejde mraky, ani nemluvím 😁

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@malenka3 naši to skladují v ložnici,pod postelí.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@malenka3 Babi takhle měla šuplíkový mrazák na chodbě 🙂
Já ho dala do garáže. Stokrát se vyplatil…

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@30bar to ze prispiva je sice hezke, ale uz ted penize co na penzijku mas, maji hodnotu minimalne o 1/3 mensi. Penzijko je silene nevyhodne a bylo nevyhodne uz davno pred tou silenou inflaci

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@malenka3 souhlasím, že prostor by mohl být větší 🙈 je to opravdu hodně o organizaci. Ale tak nějak jsem vypozorovala, že zhruba ty 3 balení nám vydrží "od akce do akce" nebo do velkého nákupu jednou za 1,5-2 měsíce. Jsem v nakupování strašně konzervativní, takže třeba těstoviny nakupuji vždy jen ty konkrétní, co jsem zvyklá používat atd.😅 Ale za 2 měsíce se budeme stěhovat a tam budu mít celou velkou komoru, takže jsem fakt natěšená 😀😀😀

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas to je určitě pravda, ale takto si může říct, že jí zaměstnavatel dá 700 Kč místo 1000 Kč a podle mě je blbost si je nevzít (část si pak může vybrat dle smlouvy)

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@antoinet no daji se ty penize "ukladat" na stari daleko vyhodnejsim zpusobem, ale kazdy at dela jak mysli. Jen ja proste nehodlam nekde davat penize kde neskutecnou rychlosti ztraci hodnotu

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas kam třeba? Jsem v tomhle fakt Mimoň.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas
@gracinka7 no to by me taky zajímalo. Napadaji me jedině akcie, to ma na starost manzel a jeste mame něco v kryptomenach. Manzel ted resil portu tak zkus kouknout třeba na to
@gracinka7

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas já ti rozumím a my to tak děláme (kryptoměny, nemovistosti, jiná spoření), ale já jen říkám, že pokud dá někomu zaměstnavatel tisícovku měsíčně na důchodové spoření, byl by hloupej si ji nevzít, i když částečně ztrácí na hodnotě

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas No, živnostníkům se ale vyplatí tak či tak. Odečitatelných 24 tis. ročně na ulici nenajdeš ,-)
Podobně jako jistý druh životka.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@gracinka7
@pestas jo na nemovitosti jsem zapomnela. Pripomnela mi
@antoinet 🙂
Uz pres 10 let pronajímáme byt a jsem za nej moc rada.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@gracinka7 v dlouhodem horizontu (coz se u sporeni na duchod pocita) se velice vyplati investovat do kovu, ldy nejstabilnejsi je zlato a v dlouhodobych horizontech i nejvynosnejsi, jinak ale za pozornost stoji i platina, mene uz stribro, protoze unej dochazi k velmi rychlym a velkym vykyvum. Ale chce to investovat do fyzickych kovu, nejen papirove do takzvanych rezervovanych kovu... To je na delsi vysvetlovani... Pak samozrejme kdo ma moznoat tak nemovitost, krypto je zda se fajn ale zatim pomerne nove a v dlouhodobem horizontu se zatim uplne nevi, ale potencial ma...
U zivnostniku je fakt ze tam nevim, jako danovy bonus je rozhodne fajn.... Co se zivotko tyka tak to je v dnesni dobe uplne cerna dira na penize, ale zase, nemam zkusenost u zivnostniku... Ale pro bezne zamestnance je opravdu jak penzijni tak zivotni jen cerna dira....

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas manžel třeba dostává příspěvek od zaměstnavatele 5tis. na penzijní připojištění, tak prostě penzijko má. A mít hypotéku bez životního pojištění, to si neumím představit 🙈

Odpověz
26. čer 2022
avatar

Teď o tom mluví v TV ..uložené peníze nemají cenu

Odpověz
26. čer 2022
avatar

Vlastně říkají ze se mají ze sporicich účtu utratit 😀😀

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@murynka a slysela jsem uz i nazor..ze penize zase naberou hodnotu...kvuli situaci ktera nastane..ale jelikoz se do nas klabosi zr to mame i vestovat a utratit... Tak nikdo nebude mit penize...a moudri je budou mit a jejich hodnota bude velka! No zajimave..uvidime jak to bude

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@marketka_m to nikdo samozřejmě nevi 🙂hele já to říkám pořad já nic nemám a je mi v tomto lépe 😂🙈

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova nerikam ze uplne bez zivotka ale takova ta kombinovana zivotka se sporenim smysl vazne nemaji

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova ono hlavne je nejlesi mit penize na mnoha ruznych mistech a nespolehat jen treba na penzijko a zivitko, jelikoz to ak vychazi cca stejne kdyz jsou problemy, chce to mit sirsi portfolio aby byly chrabene ruzne situace

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@marketka_m každopádně už mě to strašení se..připadá mi ze je to nová vládní disciplína držet nás ve strachu -začalo to covidem

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas
@ivakalinova mně dává zaměstnavatel 3000 tak mi taky přijde škoda penzijko nemít. V bývalé práci mě platili životko tak jsem ho taky měla, po skončení jsem to řádně vypověděla zdanila a poslali pár desítek tisíc, ač úředníci říkali že se zrušit nevyplatí.

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas ty kombinované jsou na dvě věci už dlouhodobě, to je pravda.
Ještě že ty peníze má člověk kam strkat a nemusí řešit, co s nimi 😁🙈

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova no tak nejak.... Je fakt, ze tech penez, co bychom mohli davat bokem je nejak mene a mene

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova však to píšu 😅😂můj případ

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@pestas
@murynka rezerva je potřeba a pak je to pořád něco. Šetříme na auto, jupí, máme auto, šetříme na kuchyň a světlovody. Dovolená, šup peníze letí, oblečení pro děti, už to lítá, aaaaaa potřebujeme sekačku, Emičce autosedačku, havarijní na celý rok atd. Člověk má pořád kam dávat, pořád 🙏

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova přesně ,ale víš jak důležité je ze na to pořad je …toho si vazme
U nás se to rozlutalelo tou obr rekonstrukci Jo a je to tak veliké deti vetsi starosti 😜😜😂😂
Asi nemá smysl se deptat co bude ..žít teď a tady a hned

Odpověz
26. čer 2022
avatar

@ivakalinova jj, mi povidej, my se bohuzel uz dostali do faze, ze neni z ceho uz setrit a to potrebujem udelat plot a spoustu dalsicj veci okolo domi... Ale uz neni po zdrazeni vseho, co davat stranou na tyhle veci.... Jedem ted fakt na doraz

Odpověz
26. čer 2022