icon

Ženy moje 🙂
Často se mě ptáte, jak je to se zástavou laktace po porodu. Zda máte právo nekojit...
Ano máte.
Naší povinností je vás poučit o nenahraditelnosti mateřského mléka , ale nutit kojit vás nemůžeme.
Pokud požádáte o zástavu laktace, tak by vám to mělo být umožněno.
I když občas obracím oči v sloup na argumenty: ,,Nebudu kojit, nezničím si prsa...´´ tak i to je osobní rozhodnutí každé ženy a já jí jako lékař tu zástavu laktace musím dopřát...
Každopádně můj názor je, že raději našetřím na plastiku prsou než abych dítěti nedopřála mateřské mléko... i pár týdnů kojení je přínos🙂
Naopak kojení do 2-3 let už mi přijde trošku patologické, ale to je samozřejmě každého věc...
Jaký máte názor vy?

avatar

Proč tedy WHO doporučuje kojení do dvou let a déle? (jen mne to zajímá, tak dlouho jsem nekojila)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ja jsem zastance kojeni dokud dite nema pevnou bohatou stravu.. takze klidne prvni pul rok plny kojeni a pak behem pul roku najizdet na prikrmy. Rocni dite už ji hezky, tak si myslim, ze do toho 12-13m. je kojení akorat. Syna jsem odstsvila na 13m. z duvodu dalšího tehotenstvi a dalsi dite odstavim taky v tuhle dobu.. nejak se mi příčí kojit chodici dite co ji skoro vsechno uz ☺

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já bych byla šťastná,kdybych mohla alespoň pár týdnů kojit.Bohužel jsme šli z porodnice už s dokrmem a doma se mi laktace sama zastavila Dcera je doteď ba um.Hodně jsem to obrečela,ale na druhou stranu je malá na um spokojená.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

trochu mě mrzí, že jako lékař máte na dlouhodobé kojení takový názor.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Tak ja promluvim za sebe - svoji prvni dcerku sem nekojila, mesic byla na Jipu a ani sem ji nikdy neprilozila, mleko se mi neutvorilo ani mlezivo-nebo jak se to jmenuje. A opravdu musim rict, ze me to mrzelo, hlavne kvuli miminku a take po financni strance (za specialni UM jsme dali 3500,- kazdy mesic az do jejiho roku). Pak uz mi dcerka odmitala pit UM.
Takze opravdu neni zadna vyhra byt na UM.
Ale zase muj nazor je, pokud kojit, tak to brat, jako s UM, nenechat ze sebe delat zivy dudlik, mnoho mamin kolem me to tak ma. Deti si zvykly, ze maminka vynda prso kdykoli se zakrici, ikdyz to neni hlady a pak jsou velke problemy s odvykanim.
Nektere maminky odmitani lahvicky a pak nedej boze se neco stane, musi byt tyden v nemocnici a je problem, miminko nepije, krici a prso nikde.
Ono vse ma neco, ale obcas to chce tochu myslet do budoucna....
Takze za me kojeni ano, klidne i odstrikane mlecko v lahvicce - nejsme prece masiny a stat se muze cokoliv.
Pokud nekdo tu moznost nema, tak jeste, ze to UM existuje.
A co se tyce veku do kdy kojit, tak max rok a pul. Opravdu je dost divne, dite ktere umi mluvit,chodit,curat do nociku aj. a pak si prijde a maminka vytahne prso a pij, tady mas svacinu....

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Uplny souhlas

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Celkem me zarazilo to slovicko ,,casto"...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Syna jsem bohužel nekojila - nevím proč ale mléko jsem prostě neměla, plakal hlady. Ted je zdravý a s každou vyrozou se vypořádá víc než dobře. Dceru jsem kojila 8 měsíců plně - když onemocní. Pokaždé skončíme na antibiotikách ☹

Odpověz
27. únor 2017
avatar

A o tom, zda je kojeni do 3.let se dohadovat nebudu, neb vim svoje..materske mleko je vhodne pro kazde dite.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@s222a problémy jsou i s odvykáním dudlíku a UM ve flašce.
To myšlení do budoucna mi příjde divné. To abych to dítě na sebe celkově moc nezvykala. Co kdyby se mi nedejbože něco stalo, že....

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@pajab je tve dite (to kojene) ockovane? To velmi snizuje imunitu.A kojeni urcite neni vsespasne. Nebo jsi cekala, ze budes mit 100%zdrave dite, kdyz se spolehnes jen na kojeni? K tomu musis udelat jeste spoustu dalsich veci a ani to kolikrat nepomuze.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@s222a no ja kdyz by mi kojene dite hospitalizovali, tak tam budu samozrejme s nim.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

No kdyby to bylo z důvodu,aby si nezničila prsa,tak bych ji asi propleskla a vyhodila ze dveři😁

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Me by slis zajimalo cim laktaci zadtavit krome studeneho, nekojit a dtahovat a homeo..
:( ze zdravotnich duvodu male je 7m uz par dni nekojim vubec ale prsa mi strikaj jak fontany

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Některé maminky tady mě asi sežerou, ale souhlasim s paní doktorkou v tom, že kojení 3 leteho dítěte je prostě moc... kojila jsem všechny svoje 4 děti maximálně do osmi měsíců, pak jsem přikrmovala a kupovala UM. Ale co se týče takových těch maminek, co nekoji, aby si nezkazily postavu... tak to je pro me ulet 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Myslím, že dojem, že mámy, co kojí na požádání dávají prso vždy, je mylný. Sama za sebe můžu říct, že poznám, kdy je co za problém a ne, že hned automaticky kojím. Jinak Myslím, že je dobré kojit aspoň do dvou let...a zase, není to o svačince přes den...V tomto věku většina dětí přes den jí normálně, obvykle to bývá kojení před/během a po spaní. Je každého věc, jestli, jak a jak dlouho kojí, ať mu do toho nikdo nestrká nos. Ale abych byla 100% upřímná, tak se mi trochu příčí nekojit své dítě jen pro to, že z nějakého důvodu matka nechce, nic méně to pro mě neznamená, že je ta matka špatná nebo nemiluje své dítě...Jen mi to přijde divné...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka
ne kojene dite, ale maminka co koji v nemocnici😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Za mě kojení cca do půl až tři čtvrtě roku.. Nejsem zastáncem dlouhodobého kojení, kdy už dítě jí i jinou stravu.. A dál se do debaty na toto téma pouštět nebudu, pouze odpovídám na dotaz na náš názor..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anielkha protože ve WHO jsou samí nevzdělanci. To v česku jsou na kojení odborníci.😂😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga. tak mne prijde ujety zrusif kojeni a dat nahrazku. je to jako nahradit mercedes oktavkou.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22
dudlik je vec druha, me dceri ho dali na Jipu a sama ho na roce mela jen na spani a lahev odmitala uz na 10m a pak pila z hrnku. Nemyslela sem ti nezvykat dite na sebe, ale jako dle meho neni moc dobre, kdyz si maminka nemuze dojit ani na tri hodiny k doktorovi, protoze kazdou hodinu a pul koji. Nebo treba s tou nemocnici, kamaradka po Sc se ji otevrela vnitrni jizva, musela s vysokymi horeckami na jip a tam s ni jeji kojene mesicni miminko byt nemohlo😔 takhle sem to myslela a co pak tri dny jen spala a pak mela takove davky leku proti bolesti, ze kojit nemohla😔

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga tak mě taky příjde ujetý si říct, že dítě kojení nepotřebuje, ale UM mu dávat 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@s222a
@s222a i tak. pokud mas kojence, mas narok mit ho u sebe.nebo bych si ho nechala na kojeni vozit od hlidaci osoby.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@s222a
Pripadne by miminko bylo dokrmovano alternativne. 🙂 ale ucit dite na lahev, protoze co kdyby nahodou, to mi prijde zbytecne.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@s222a to jsou ojedinělé případy, rozhodně by ostatní maminky neměly kvůli tomu zvykat dítě na flašku ,,kdyby náhodou". když se něco stane, tak se problém prostě řeší, je divný to řešit dopředu.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

O kojení se vždycky debata pěkně zvrhne 😀 Já jsem kojila do 14 měsíců a myslím, že to bylo tak akorát. Kojení na požádání jsem odbourávala ale už o dost dřív. Každopádně ať si každý kojí jak chce a jak dlouho chce....i když vytahovat prso kdykoliv a kdekoliv a kojit rok a půl staré dítě...to by se mi fakt nechtělo.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojila jsem jen do 8 měsíců a už od 4 měsíců jsem zaváděla příkrmy. Pro mě bylo kojení nepříjemné a těšila jsem se, až se syn nají a pustí. Brala jsem to jako nutné zlo. Syn je od 1 roku i bez UM a je spokojenej. Nejsem zastáncem kojení dětí nad 18 měsíců, když už dítě jí plnohodnotnou stravu

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka
na Jipu to fakt nejde🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka
@1kristyna22 jsem zapomnela dodat, ze jsem odstavovala deti kvuli praci 😉 ale na.to si urcite zas vymyslite nejakou "alternativu"... reagovala jsem jen na dotaz...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka
ano to je dobra volba, nemyslela sem hned lahev i pres strikacku to jde.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já kojím 14 měsíců, budu kojit do té doby dokud mě to nebude ,,obtěžovat". Ale nikdy bych neřekla, že je kojení dvouletého dítěte patologické (chorobné, nezdravé)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga já vůbec nereagovala na odstavení, ale na to UM 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 jako ze jsem namisto materskyho mlika kupovala UM? no a?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga že se vůbec divím, ta divná jsem tu já, uznávám 🙂 👍 je to totiž normální a běžné

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22
ja to neberu navod pro ostatni matky, byl to muj nazor za sebe, kazda bychom se meli znat a vedet co by mohlo prijit. Ja sem treba v nemocnici dost casto a to i nejen pro to ze sem zdravotnik a resit to na posledni chvili nekdy ani nejde. Proto sem psal svuj nazor. Vy si to deleje jak uznate za vhodne👍

Odpověz
27. únor 2017
avatar
apacheee
AMBASADORKA

Já Teda musím říct, že mě dost zaráží, pokud označí lékař kojení dvouletého dítěte za patologické. Jinak zastávám názor, že je fajn, když se každý zařídí zcela podle potřeb svých a svého dítěte...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 podle mne nejsi divna, kazdy dela to, co povazuje za nejlepsi. Mlecne davky jsem je logicky zbavit nemohla...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jsi odvazna, ptat se na nazor na kojeni...
Ja jsem starsiho kojila do osmnacti mesicu, s tim, ze posledni tri mesice uz jen doma. Tech 18 mesicu mi prijde jako fajn vek, odstaveni vzal dobre, bojim se, ze driv by to nechapal a pozdeji uz by se nechtel prsa vzdat. U mladsiho uvidim, je to chronicky bojkotar a velky jedlik, takze tipuju, ze se asi odstavi driv sam.
Kojeni vetsich deti me nepoburuje, je to kazdeho vek, ale pro me by to nebylo.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jinak tedy, ted cekam druhe a doufam ze kojit budu. Uz mam i caje a odavacku, tak uvidime jak to dpadne....

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jsem proto aby maminka kojila když může 😊 pokud nemůže nebo nechce neměl by ji nikdo bránit...ale prostě mateřské mléko nic nenahradí...jinak kojit by si měl každý do věku do kterého chce

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Neni to prvni ani posledni lekarka s takovym nazorem. Porad je to zena.. a asi na tom neco bude,nemuzu si pomoct ale taky se mi to prici kojit 3 lete deti.. ale kazdy to mame jinak🖒

Odpověz
27. únor 2017
avatar

tak mě se taky zdá divné kojit dvouleté dítě a nebo ještě starší...a doktor je taky člověk a má právo na svůj nazor😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojení sem si vybojovala po císaři a dost sem obrecela, když mlíčko nebylo. A kojit chci určitě do roka a pak se uvidí. 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

0,5-1 rok planuji kojit, kdyz to bude mozne.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Osobne si nedovedu predstavit,ze budu kojit do tri let a ani nechci,pomalu mi to zacina vadit.dcerku miluju a jsem rada ze jsem jsem kojila a postupne ale prestavam.je ji 18. Mesicu. Prestava mi to by prijemne a urcite kvuli tomu nejsem horsi matka.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já bych řekla, že ideál je tak do roka. Později maximálně v noci. Přes den už to to dítě přece nepotřebuje. Přijde mi dost ujeté, když si dvouleté dítě v parku dá párek v rohlíku a pak to jde zapít MM.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Tak nazor doktorky me celkem zarazi. Mam 19m dcerku.a stale ji KOJIM a kojit budu dokud bude chtit. Je to jen nase chvilka,kterou si uzivame. Jednou prijde cas,kdy nebude chtit a budu na to.jen vzpominat. Prvni.jsem nekojila,bohuzel:,( Ale u druheho.mimi jsem si zavolala laktacni poradkyni aaby diky ni kojime. Pediatr neporadil. Mala.nezna lahev,dudlik...a je daleko spokojenejsi nez,kdyz by to mela. Dcerka treba parek v rohliku nezna,prijde mi to brzy. Pak to bude jist az bude starsi.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Mne se taky příčí kojit 2-3l dítě, ale vypadá to, že s naší budu dobihat ještě do první třídy na přestávky... Jako, nebaví mě to, ale nedá se jinak. Fakt ne. Nehodlám trápit ani sebe, ani ji. To neštěstí a zklamání v očích vlastního dítěte mi za to nestojí..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Souhlasim plne s pani doktorkou.Do roka ok.Ale pokud se dite umi samo najist,chodi,komunikuje a sape se po prsu,brrrr.Taky to vnimam jako ne úplně v poradku ze strany matky.Ale pro me za me,at si koji treba do 18ti.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Syna jsem kojila rok a přijde mi to jako jako optimální doba.. dceru pouze 5 měsíců a bylo mi líto že jsem nemohla kojit i ji do roka.. taky mi přijde divný že je na koze nacuclý 2-letý dítě a víc.. ve vsi kde jsem bydlela byla matka co kojila 8-letého!!! 🤢 Fakt psycho.. druháček kterej si v krámu v klidu vyndal suverénně kozu a byl co hrdlo ráčí.. proto si myslím že ta poznámka "patologické" protože to patologické prostě je.. ať si říká kdo chce co chce..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

ja kojim 21 měsíčního syna, kojit mam v planu dal.. neobtěžuje me to, chtela bych aby se odstavil sam.. maximum je do 3 let.. kojim v noci, vecer a občas prez den, to ale většinou kdyz ho trápí naka nemoc.. a ja si to teda užívám. Za chvili me potrebovat "nebude"...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ahojky mimčo nemám, téma mě zajímá. Znám paní co na seminářích neměla problém vytáhnout "mlékárnu" 5letému klučinovy v plné místnosti lidí a malej nám do přednášky cucal 🙂) Nu každého věc. Když mám dlouhodobý detox, snažím se mléko připravit asi bych chtěla klidně do 2 let kojit. Ale 3 roky a víc už mi přijde že i to dítě vnímá jinak jak miminko co má hlad...

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
apacheee
AMBASADORKA

Já nemám nic proti tomu, kdyz někdo chce kojit do roka, někdo vůbec a někdo třeba do 3 let. Je to fakt každého věc, ale říkat, že je to patologické, když někdo doma kojí své dvouleté dítě, je hodně i na mě. Trošku nevím, zda všichni chápeme, co výraz "patologické" chování, znamená 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@apacheee už jde to nahoře psala. A od doktora fakt špatný výraz. I když je to taky jen ,, obyčejná" žena.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga
No vlastne jo, znam zeny, co vhodi do prace a deti jsou krmene odsatym materskym mlekem a kdyz je maminka doma, tak normalne koji. Uznavam, ze ne kazde matce lze mm odsat. Ald i tak lze zacgovat aspon castdcne kojeni.a u kojencu mapracujici maminka dle zp narok na 2 (?) kojici pauzy. snad to pisu spravne-jedna se o kojencd do pul roku. pardob za preklepy. zrovna ....no vsak vis.. 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka ty proste nikdy nezklames 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@apacheee ja patoligicke chapu jako ,,skodlive" . Ano?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

obe deti jsem kojila do 2.5 let, vcetne tandemu 🙂)po urcitem veku uz jsem nekojila venku, ale jen doma pred spanim nebo po spani 🙂)) nebo v pripade, ze byl nejaky problem -odstaveni proslo v pohode, jsem rada, ze jsem nemusela pouzivat UM i z financniho duvodu, doufam, ze treti budu kojit taky tak dlouho (budu mit treti cs).....

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar
Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka chorobné, nezdravé....

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Moje dite – moje pravidla. Tim by se mela ridit kazda maminka. Aneb kdyby se staral kazdy sam o sebe, bylo by postarano o cely svet. Nektere me kamaradky kojily sotva par tydnu nektere koji do tri let a nikdy by me nenapadlo to jakkoli komentovat. Materske mleko je pro miminko to nej, to vime kazda, ale kazda si s timto faktem ma pravo nalozit po svem a dle okolnosti.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Proste patologicky sedi.

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Odpověz
27. únor 2017
avatar

@apacheee no tak to se ke kojení opravdu hodi😨👏😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar
apacheee
AMBASADORKA

@1kristyna22 je to trošku jiný typ patologie, ale vystihuje poměrně přesně charakter toho, co je patologie. V životě mě nenapadlo, kolika lidem jsem uškodit, když jsem doma kojila své dvouleté dítě 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

A nedej boze kdyz se pak ty matky samy pri kojeni obnazuji co? Patologicky- to slovo sedi🖒

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@panickatlamicka dite zacina lezt a chodit- nedokazu si predstavit kojit chodici dite, rostou mu zuby - nedokazu si predstavit kojit dite ktery ma zuby a muze kousat jidlo🖒

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ještě že klisna si dokáže představit kojit chodico hříbě. Jinak by nekojila 🙏

Odpověz
27. únor 2017
avatar

*chodici

Odpověz
27. únor 2017
avatar

😂 A s těma zubama taky dobrý. 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 tak to nebylo nejvhodnější prirovnani😝

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@caverina proč když hříbě vstane hned, tak by ho neměla kojit. :D a zuby má nebo ne?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 jenze rozdil mezi lidmi a zvitaty je ten, ze lidi dokazi uvazovat a chodi vzprimene 😉 no kobyla taky nekoji do 3 let😀 ale v pohode

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem tak ono je trochu zvlastni, ze ty odhalene vidaji vetsinou jen odpurkhne dlouhodobeho kojeni. Ja uz jsem k ruznym urban legends skepticka 😀 a beru je s nadhledem. protoze pak se dozvis?, ze vyvalene kozy bylo jedno nadro tychle vytahle z tricka, ze ,,plno lidi okolo" byli tak ruzne rozhazeni prochazejici kolemjdouci ( ktergm byla nejaka kojici zanska u zadku) a ze to ,,dvoulete dite" byl osmimesicni kojenec. 😀 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka ja vubec nerozumim tvoji reci😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Teda nestíhám se divit, jak se to tu rozjelo 🙂 a to jsem jen šla nakrmit dítě a pověsit prádlo 😀
Co se týče odborníků na kojení v ČR, tak ano i u nás jsou odborníci. Doporučení WHO jsou jasná. ČR je také členem WHO... Je mi líto, že jsem některé z vás zklamala s mým pohledem na dlouhodobé kojení, ale opravdu můj pohled jako ženy je takový:
Představa, že ke mě Míša přijede na odrážedle, dochroupe okurku a pak se na mě vyšplhá a vytáhne si prso....no není mi to příjemné...
Ale jak říkám....je to každého věc a ano mateřské mléko bylo, je a bude lepší než UM. To je fakt.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem jojo on ten odstav v roce je úplně přirozený. Proto se většinou neobejde bez pláče, křiku a maminky na nervy. (ve většině případů) kdyby to tak mělo byt tak by příroda zařídila aby o to dítě samo ztratilo zájem jako ztrati např po tom druhém roce věku. Deti nejsou hloupé a ví co je pri ně dobré.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 tak srovnávat člověka se zvířetem mi už ale fakt patologické prijde😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka nikdo nerika ze dlouhodobe kojení se provádí venku na hřišti. Už muj čtrnáctimesicni syn chápe ze se koji doma na usnutí a v noci. Takže si nebude jezdit za mnou na odrazedle. To už je trochu prehanka.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem tak ony nektrre deti chodi v 9 m a zuby maj v pul roce. (samozrejme ne cely mlecny chrup).

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@caverina to byl vtip. Protože jsme na modrém koni. :D

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem to neres 😀 😘

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka no😀radeji ne😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 to dala jako priklad😉😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojit dvoulete dite je patologicke? A strcit dvouletemu diteti do pusy kus plastu ve tvaru bradavky s rozredenym praskem z kravskyho mlika je co? Normalni? 🙏

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka
Ty se nestihas divit, jak se to tu rozjelo? U ,,kojici kz"? 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Já jsem právě tuto situaci zažila na hřišti, kdy si hrající si dítě odběhlo k mamince cucnout...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@apacheee ucitelka a taková výtržnice :D kojit do dvou let.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já osobně kojím a i když je malému 7 měsíců, myslím, že ještě chvíli kojit budu. Pokud ale už dítě jí pevnou stravu a mléko nepotřebuje, nevidím důvod proč kojit. Příjde mi ohavnost když se dítě sápe mámě do výstřihu už ve větším věku. Toť můj názor, takže kojit, ale dokud je potřeba 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem moje dítě začalo chodit v 9 měsícich a ziby mu začaly růst ve 4,5 měsících...kamarádky dcera měla v 17 měs. 1 zub a něteré děti v 15 měs sotva stojí u ńbytku...podle tohodle se fakt kojení posuzovat nedá

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka Nevim, zda sis to uvedomila, ale tim, zes vyjadrila nazor, ze kojeni dvou a vice leteho ditete je patoligicke, jsi neprimo narkla dlouhodobe kojici, ze skodi svym detem. Verim, ze zly umysl jsi nemela, jen ti naznacuju, jak to muze pusobit. 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@dasasa1 Dvouleté děti už obvykle pijí z hrnečku a ne z plastové bradavky... ale myslím si, že každá máme právo na svůj názor. Já své prsa svému synovi ve dvou letech dávat nechci. Je to rozhodnutí každé z nás....naše prsa naše děti...

Odpověz
27. únor 2017
avatar
apacheee
AMBASADORKA

@1kristyna22 no, v téměř dvou letech se mi dítě samo odstavilo, jinak bych byla absolutní vyvrhel a rozvraceč národa. A to už se tu raději nemluví, pokud někdo kojí třeba 4leté dítě - to už je vyloženě na provaz🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka a kvůli jedné situaci je dlouhodobé kojení patologické? Za to co jsi viděla muze jednotlivec. A rozhodne to takto nemají nastavené všechny maminky co dlouhodobě koji.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka Tak jsem to rozhodně nemyslela, já jsem všebecně tolerantní člověk...možná jsem patologicé použila nešťastně ☹

Odpověz
27. únor 2017
avatar
apacheee
AMBASADORKA

@janyshka kdyby jsi napsala, že ti to přijde divné, možná i nechutné, neznělo by to tak blbě, jako označit to za patologii. Každá, která jsme tedy kojila starší dítě, tak jsme "úchyláci"🙂 myslím, že to slovo bylo užito nešťastně, určitě jsi to nemyslela tak blbě, jak to vyzní. Jinak mě hodně překvapuje, jak málo se u nás v ČR uznávají doporučená WHO - nejde jen o kojení, ale i hodně věcí kolem porodu, atd. Ale to už by vydalo na román

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka do tri let je standart dávat UM. Teda co tak čtu na netu. Takže v noci dostávají flasku

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka na mě to nijak špatně nepůsobí, možná máte jako lékař tendence používat takové výrazy a nemyslíte tím vůbec nic špatného 🙂 Jako nelékaře by vás ten výraz třeba ani nenapadl 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kojení batolat je věc každé ženy. Nejsem zastánce kojení na veřejnosti stylem - vytáhnu prso a nic mě nezajímá. Syn má 2,5roku za 14dnů a kojím jen v noci. Ano, je to už forma asi zvyku, ale plno lidí to ani neví. malý se mi nesápe po triku, odpo usíná bez prsa, jen prostě v noci má svou "berličku"... U prvního jsem musela přestat ve 4,5měs syna a nechápala kojící matky 2+ roky a teď jsem jedna z nic..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Mám dotaz na paní doktorku.Snad mě tu neukamenujete.Maninky sousedka kojila dceru do 4 let.Holčička pak měla nějakou hormonální poruchu.Paní pak lékaři řekli,že je to proto,že ji tak dlouho kojila.Že dceři předávala kojením hormony ze svého těla.Je to možné,paní doktorko? Děkuji za odpověď.🙂
Jinak s Vámi paní doktorko souhlasím.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@apacheee dotyčná je lékař, možná proto takový výraz, zcela automaticky, já jako speciální pedagog taky občas automaticky používám výrazy, které možná někomu přijdou divné, ale není tím myšleno nic špatného.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

A prave : proc kdyz to nekomu prijde normalni kojit 3 lete dite, tak proc koji jen doma a vetsinou to taji pred jinymi lidmi? Kdyby to bylo normalni preci by kojila kazda takhle dlouho. A neexistovaly by 2 tabory 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka UM vyrabeji i pro starsi deti a to,ze mamink prestanou kojit a radsi daji UM je v poradku? Radsi svemu ditku dam,co mu priroda nadelila,nez mu davat UM. Spis b se pediatri meli zamerit na podporu kojeni. Jedine,co vidim v cekarnach,tak plakaty s UM,zadne kojici fotky. Meli by jim doporucit LP,kdyz to nejde.... hl. Bych svoji dcerku nenechala plakat,jen abych ji odstavila z me vule. Nenechala bych ji s nekym na 2dny aby me nevidela...moje dite ma ve me jistotu a tu bude mit porad.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka můj kojený syn klidně dojede na odrážedle, umí jíst sám, pije z hrnku, dochroupe okurku a v noci si rád vezme prso.. Po ničem se mi neškrábe, neleze. Potkat nás běžně na ulici, člověk ani neví, že je ještě kojený🙂 Já jsme strašně ráda, že ušetřím za UM, i když je fakt, že bych mu ho už nedávala🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@sowelo26 právě, že jako lékař by měla vědět, co to slovo znamená

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem já kojím 2,5leté dítě. Netjím to, ale fakt každému na potkání neříkám, jo a já ho kojím.. Přijde mi to jako bys někomu oznamovala, jo a v noci jsme měli sex🙂))

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anetpierowska ok vsichni vi, ze materske mleko je nej. Ale do urcite doby,protoze k cemu mu pak je kdyz muze jist a kousat normalni jidlo a pote ve 3 letech si myslim ze dite potrebuje uz jinaci stravu nez mm😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@sowelo26 prave proto, ze je lekarka, tak by mela znat vyznam tohoto slova a nepouzivat ho tam, kde neni uplne vhodne. Taky nepatrim mezi fanousky dlouhodobeho kojeni, ale to slovo mi zvedlo krevni tlak...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem sex mi taky prijde normální a delam ho jen doma. Fakt nechápu tvůj komentář :D ja teda nikomu netajim ze kojim když se zepta

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Teď jsem to chtěla napsat. Že dítě pije kravské mléko nebo umělé a napije se kdykoliv a kdekoliv naší společnosti prijde normální zatímco kojeni se považuje za něco divného? Ano, miminko bych kojila kdykoliv a kdekoliv starší dítko spíš doma kvůli nějakému fópa.🙂 oni antikojici názory mají většinou nějaké své pozadi.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

A mléčnou složku batoleci strava potřebuje.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Proc fopa kdyz mu davate jidlo, coz je prirozena potreba? A ukazovat genitalie za ucelem sexu se na verejnosti nedela, ale pokud vim tak se na verejnosti ji- takze nac se stydet? Protoze to neni normalni kdyby Bylo vypadalo by to vsude jinak a vsechny by kojily 3 lety deti.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem to dítě se u toho vrtí. Kde co ho zaujme. Tak je to asi složitější za prvé a za druhé dítko bez toho vydrží a není to nutné.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem protoze kazdy na maminky kouka opovrzene,tak koji radsi v ustrani. Preci nebudu upirat svemu ditku,to nej. Kdyz to porad mam,tak ji to dam. Mala.normalne ji a pije z kelimku,ale i pije MM. Ono.je lepsi dat ditku ve 2 letech parek,bramburky...jak to.nektere delaji,tak proc by nemohli byt kojeny. Ditko v tomto veku se uz nekoji 10x za.den,ale treba jen pred spanim...

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem je to prostě doba. Spěchat do práce a separovat deti do pokojů a to se s kojením moc neslučuje. Tak to není běžné a ,, normální".

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 to se vrti I u stolu a presto ji na verejnosti u stolu. Tohle uz jsou jen vymluvy, muj nazor je takovy ze vy co kojite 3 lety a dyl, moc dobre vite, ze je to patologicky ( mozna bych nasla i horsi slova) dite to tedy podle vas potrebuje.... ale delate to jen doma. Zajimave. Jeste bych chtela vedet jaky mate nazor na to, ze zeny co koji dlouho jim dela dobre kojeni a maji u toho svou slast. Ano uchylne ale verim ze I takove se mezi na mi najdou. Takze preji pekny vecer 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@verusak87 a? V mém oboru bych mnoho věcí taky automaticky mohla nazvat patologickými a mnoho lidí by se zaleklo ... Lidi, kteří se s tím slovem setkávají méně, těm jednoduše vyzní hůř, než ve skutečnosti může být.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 zadna doba, dalsi vymluva. Kdyby to bylo normalni a prirozene, delala by to kazda. Doba nedoba.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem ja treba svoji dcerku normalne na verejnosti kojim. Kdo nechce koukat,tak at nekouka. Ale jsou i maminky,ktere se stydi. A je to diky Vam,ktery o tomto tak spatne mluvite a nazyvate uchylne.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@dora13 mně ne no a nijak zvlášť špatně mi to celé nevyznělo

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anetpierowska no diky bohu nejsem jedina normalni 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Naprosto souhlasim.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem spíš záleží, jak se daná maminka dá strhnout. Kolikrát mám pocit, když nekojím, nenosím, nejedu bio, dítě nešoupnu do pokojíku do 1roku a neřeším barefoot, tak nejsem normální...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem je to s penězna rok od roku horší už pěknou řádku let. Myslíš, že je třeba dobrí dávat např děti od šesti měsíců do jestlí? že je to dobrý pro jeho vývoj ještě před první separační úzkostí? a i tohle je už někde normální a běžné. Neodsuzuju, že tohle někdo dělá. Ale je to dobou. Dřív by to dítě měla babka v šátku a nosila ho matce na pole na kojení. 😀 protože by prarodiče nemuseli makat. Mě ted nemůže a ani nebude moct až půjdu do práce hlídat babička, protože dělá ve fabrice dvanáctky, místo aby hlídala vnoučata jak dřív. Takže tak. Takže se bere všechno jinak. Místo v jedné místosti se spí odděleně a celkově se od těch věcí upouští. Jen metoda ,,nechat vyřvat" ta obráží celý svět všemi generacemi 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kami1984 to s tím pokojíkem se k tomu nějak nehodí ne? 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem vy uz nejake dite mate? Ze mate takovy přehled? Hlavne stop palmovemu oleji , který je mimochodem i v um 😅 A bio a eko a nevim co jeste a nacpat decku kravské mleko v prášku..🙏

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 myslím to tak, že kolikrát pomalu v 6nedělí dítě dávají od sebe.každého věc, já si to zatím užívám🙂)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Milé ženy ať se tady neubijeme 🙂
Mateřské mléko je to nejlepší, co můžeme dítěti dát a tom žádná. Taky kojím a jsem šťastná, že mi to bylo umožněno. Já cítím kojení starších dětí jako chorobné ve smyslu toho, že dávám své prso do úst dítěti, které už ve třech letech vnímá okolní svět a uvědomuje si samo sebe a začíná si ukládat kusé vzpomínky.... to je moje myšlenka. Každopádně neodsuzuji ženy, které kojí do 2,3,4 i 5 let o tom příspěvek nebyl...já jsem spíš čekala, že budeme rozebírat to zastavování laktace 🙂...nicméně každá máme právo nakládat se svými prsy dle svého rozhodnutí a stejně tak máme právo říct svůj názor 🙂
Neodsuzuji ženy, které se rozhodly nekojit (i když je to veliká škoda) ani ženy, které se rozhodly kojit několik let.
Naše prsa, naše děti, naše názory. Tak a já jdu umýt a nakojit Míšu 😀
Dobrou noc všem a děkuji za vaše komentáře.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem taky jsem takhle ,,divne" premyslela, dokud se mi nenarodily deti. 😀 pak mi nastesti hrablo a dikybohu se vymykam normam. A pokud to delam pro dve dite (kojim jen jedno), tak budu nenormalni ochotne a rada.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 ono by nic nebylo problem kdyby se oba tábory nechaly být...jenomže bohužel kdo dneska nevychovava podle knížek tak je out...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kami1984 jo, mě se to jen nehodilo k tomu ostatnímu co jsi vypsala. Spíš když někdo nekojí, nenosí a neřeší barefoot tak dává dítě do pokojíku? přišlo mi to jako opak k tomu. Chápeš jak to myslím?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kravské mleko je mm pro telata, kozi pro kuzlata a pije me ho ale MM aby pilo dvou nedejboze trilete dite je nechutné ..kde jen soudruzi udělali chybu 🤔

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka já takhle divné přemýšlím pořád ...před i po diteti

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@caverina nemyslím si, že by se jelo podke knížek

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Hříběti se prořezávají zuby až v prvním měsíci 😀 A ohledně kojení, tak v přírodě klisny kolem roku začínají odhánět a odstavují je. Takže asi tak 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@caverina Nejede se podle knížek, ale podle internetu 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@gracinka7 no s těma zubama jsem nevěděla . 😀 Jojo jsou chytrý, potom už jim dávaj jiný mlíko 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 teď se nebavim jen o kojení..myslím celková vychova

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 aha, já to tak nemyslela🙂 spíš to měl být výčet toho, co poslední dobou nějak zaznamenávám. Ale je fakt, že v téhle době člověk vážně neví, každý na tebe tlačí a co je vlastně pravda... Odbočím, zajímám se teď víc o dražší svíčky a i tam jsou manie.. pokud nemáš drahé raritky, nevíš, co je jezírko, nemáš prstenec, jsi v ....

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@janyshka ja myslim,ze kdo chtel,pochopil to uz od prvniho prispevku,jak je to mysleno a ze to neni mysleno ve zlem proti nikomu 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@gracinka7 ne jede se podle toho co se dělalo s náma, protože ,,přece taky žijeme" 😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 je zajimave, ze napr. Moje mama musela dat segru pred 28 lety do jesli. Upozornuji pred 28 lety. Doba je porad stejne jenom lidem hrabe. A vis co? Moje mama taky nemela penize a uzivila nas 5 deti. Kojila do roka a min. No ver mi ze musela makat, protoze I pro ni je neprirozeny kojit 3 lety dite😉 a dnes? Misto aby se nektery otacely tak radsi budou kojit. Tak proc ne.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Ale dobrý, aspoň tušíš, že kůň má zuby 😀 Už jsem slyšela od pár lidí, že nemají žádné 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem a kdyz uz to nazyvas uchylne, tak si predstav, ze dneska jsem dala prso Vendulce (33 mesicu) pri soudnim stani, nebylo to ani poznat, spis to vypadalo jako ze se ke mne jen tuli. A rozhodne jsem se z toho neudelala. To spis malem z toho rozsudku.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 jede se porad stejne. Kdyby to pred 30 lety bylo prirozene ty zeny by kojily a kojily. Ale proste to neni prirozene a jak je vidno vyjimky jsou mezi na mi. Tak at ale takovy vymluvy jsou fakt k smichu, jako kdyby nam nase mamy v necem ubiraly😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka no me by zajimalo ale to jestli je to pravda, ze to nekterym dela dobre.. to mi prijde nechutny, samotny kojeni ne. Preci je to potrava a kazda ji dame tak jak chceme

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem aha 😂 tak na to nemám slov. Jsme na světě proto aby jsme jen makali a vlastně furt neměli prachy. Takže tři roky se plně věnovat dětem a nelítat makat je vkastně ztráta času ne? 😂 a já neřikám třicet let, to se naopak kojení oovažovalo za škodlivé 😂 lidi jsou totiž hustí. Mateřský mlíko je totiž kojencům nebezpečné- vidíš, i tohle lidi dokázali vymyslet. Proto je dobré nechat to občas na těch dětech. Ty nejsou zmagoř*ný okolím.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 ty delas jak kdyby ty zensky pred lety byly nesvepravny? Vsechny zensky jsou uplne stejny jako pred 20 lety 😉 a to ve vsem😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 ono slečna /paní
@fadem jeste dite nema.. zeptame se ji za rok jak je kojeni nechutné 👍

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 me by zajimalo odkud mas, ze pred 30 lety bylo mm skodlive ( a myslis si ze lidi pred 30 lety tomu verili) dobry. Proste si koj a je to. Kazdy jsme jiny a tak to ma byt.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem to ano, ale hlas většiny docela vládne. Lidi se opičí a chtějí zapadat 😀 kdyby lidi poslouchali svoje instintky a vrozený pudy, tak by např. taková Estvillova metoda nikdy nevznikla.
A ty opravdu nevíš, že jeden čas se kojení nedoporučovalo a dávalo se hned mléko?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Treba lidsky! 😀 (reakce na odstaveni hribete: pak mu dava jiny mliko)@1kristyna22

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@nikola_w mi rekni kde pisu ze je kojeni nechutne? Mam jiny nazor no a co? A ano klidne tI dam vedet, az si to zkusim. Ale uz ted si muzes dat za klobouk ze bych v zivote nekojila 3 lety dite ( o tom tady mluvim ja celou dobu😉)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka ještě, že jsi napsala na co reaguješ, už bych fakt nevěděla. Lidský by mu nedali, to je moc slabý 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem ne kojeni fakt neni o tom, zd by zpusobovalo orgasmy matce ci sexualni deviaci kojeneho ditete 😉 a ano, ,,dela dobre" ve smyslu psychickeho splynuti s ditetem, a diteti je prijemne u matky. Zadny bimbicek nestoupa a zadna pipinka nevlhne.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 vis, tohle je od tebe dost detinsky. Slaby mliko neni, ale v pohode kdyz mas potrebu rypat. Ja jsem celou dobu resila kojeni 3 letych deti😉 takze pekny vecer a diky

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka tak aspon ze tak, ja kdyz to cetla tak sem se zhrozila😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@panickatlamicka Hříbatům se po odstavu žádné mléko nedává 😲
@nikola_w Já se teda veřejně přiznám, že mě kojení přijde nechutné. Ale zatnula jsem zuby a syna jsem kojila třičtvrtě roku. Přece jen jsem pro něj chtěla to nejlepší. (Ale nechutné mi to přijde pořád - nějak se mi hnusí pomyšlení, že je ženská taková dojná kráva. Nebo jak to vyjádřit.)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem já vím, že není, ale lidi si to myslí, občas i pediatr to řekne. A to není na nikoho urážka, protože to je jen o neinformovanosti. 😉
A ta doba kdy se kojení označovalo za nevhodné, byla.
A pro mě za mě at si kojí klidně tříleté děti, když jsou všichni spokojení. 😉 Jsou divnější věci v rodinách nad kterýma by se mělo uvažovat, zda jsou správné či nikoli. Ale kojení mezi ně nepatří, protože to v nejmenším nikomu neubližuje.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem az budes kojit sve vlastni dite,tak pak pis,ze tobe to prijde nechutne. Nez se mi narodila mala,tak jsem segre nadavala,ze koji primo v krame na lavicce. A ted? Kojim od narozeni male,kde chce. Preci nebudu malou ochuzovat o jidlo a nebo ji nechat brecet hlady(to nikdy nemusela). Take bych nikdy nenechala malou vyrvat,aby v noci "lepe" spala. Ono ditko nebreci bezduvodne. Jen pri te pitome metode rezignuje na volani maminky. Jinak kojeni neni jen o.jidle,ale i o utese,o lasce,kdyz ditko neco boli. Nebudu zacpavat pusinku necim plastovym,kdyz muzu prirodnim 😉 pro me matku dvou deti,je kojeni dulezite a i diky LP jsem zacala nosit a uzivam si detstvi svych deti ze vsech stran. Zajimam.se o nove informace,zkousim je,zda nam budou vyhovovat,ale urcite je nehanim. Hledam vzdy kompromis. Do prace se nehrnu. To jsem udelala u prviho a ten cas,tak rychle utekl,ze ted uz to nehodlam zameskat. Radsi se uskromnim.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@gracinka7 však právě 😀 hříbatům ne

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 jenomze ja jsem informovana dost. Kojit budu chtit a taky budu. Ale ne do 3 let. Nikdy. Ja vim ze mm je to nejlepsi ale jak psala tady doktorka dite proste vnima svoje okoli, a proste je to pro me nepredstavitelny kojit chodici a se zubama dite. Kazda to mame proste jinak. Jinak informovana jsem tak jak potrebuji.. ale ridim se svym rozumem.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Prvni dítě jsem nekojila,protože jsem 14 dní po porodu skoncila v nemocnici a automaticky se pocitalo s tim,že prestavam kojit,nulova podpora od lékařů tam,i od dětské doktorky,druhou dceru jsem kojila téměř dva roky a absolutně mi tedy nedělalo problém ji nakojit kdekoliv a kdykoliv,to je jako bych se ptala ostatních,jestli se můžu zrovna najíst.. Třetí dítě zaplaťpánbůh kojim taky a do dvou let to určitě plánuji,pak se uvidí.. Asi mám tedy velké štěstí,že jsem si ještě nikdy nevšimla nějakých nevkusne vyvalenych prsou pri kojeni 🙂 I v plné čekárně lidí se da nakojit tak,že si toho ten,kdo na vás přímo nevejra ani nevšimne.. Mám bohužel smutnou zkušenost z porodnic,kdy spousta maminek odchází nejistá a s prikrmem s radami typu,kojit po trech hodinách,max deset minut jednoho prsa,pak prijdou do čekárny pediatra,kde je jedna reklama na um vedle druhé,já jich u nás minule napocitala pět a letacek s laktacnim poradenstvim ani jeden..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Tak to mi nějak unikl smysl, jak to bylo původně myšleno. V tom množství příspěvků už jsem se nezorientovala.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Jdu mejte se😊

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem máš právo si myslet, že je to divný, ale neznamená to, že to fakt divný je 😂 ahoj

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem Páni, vy jste teda fakt radikální. To je skvělý, celkem v dobrém duch se tu diskutovalo a vy, nehledě na to, že je doporučováno WHO i laktační ligou i českou pediatrickou společností výlučné kojení do 6 měsíců a následné kojení s příkrmy do 2 let, což je i věk, kdy se většina dětí začíná samostatně odstavovat, tady napíšete, že ženy, které podle toho kojí nejsou normální, že jsou divné a že normální je to, co se běžně dělá...Tak ono se někde běžně dělá spousta věcí a neznamená to, že je to správně.
A jak jsem už tady jednou psala, moje dítě mělo dost zubů (a holt občas kouslo) a chodilo v 9 měsících a nikdy by mě nenapadlo ho kvůli tomu odstavit....Názor vám neberu, ale měla byste se zamyslet nad tím psát déle kojících ženách, že jsou nemakačenka....Pro dítě do 3 let, nehledě na kojení, je ideální péče matky a v užžší rodině

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kackaxno2 to mate pravdu,take jsme odchazeli s UM,ale doma.jsem.nedala a bojovala. Zavolala LP a kojim. I pediatr radil kraviny. Pozval si me na kontrolu kojeni a pocital cas,jak.dlouho muzu kojit...nastesti jsem se pridala do skupinky na fb laktacnich poradkyn a jednu mela doma😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem uz nema co.rict😂 neco jineho si.myslet,ze mam dost informaci a chtit kojit,ale.realita je uplne jina. Nekterym maminkam jde kojeni od porodu jedna basen,ale nektere maminky potrebuji pomoct.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@maruskakaras
@anetpierowska ja nevim, ale asi vam koupim oboum bryle, celou dobu se tady totiz bavi o kojeni 3 LETYCH a vice deti😉ale to je jako hazet hrach na zed. Kazda mame svuj nazor😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

👏😂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Ahoj, diskusi jsem nečetla, ale ráda bych přidala své zkušenosti a znalosti. 🙂 Já sama a moje o tři roky starší sestra jsme kojené nebyly,, teprve nedávno jsem zjistila, že to bylo z estetických důvodů. Obě jsme zdravé, když nás skolí nějaká viróza, většinou má mírný průběh. Oproti tomu mladší brácha už kojený byl (máma se umoudřila) a ten naopak býval nemocný skoro pořád. Teď už je z něj skoro chlap, tak už má imunitu lepší, ale asi do deseti let byl tak měsíc na ATB a další dva měsíce v roce doma 🙂 Samozřejmě jsem toho názoru, že mateřské mléko pomáhá vybudovat lepší imunitu, ale i přesto se někdy stane, že to tak vůbec nevypadá 🙂 A moje 3-letá ségra (má jinou maminku) kojená také nebyla (také z estetických důvodů) a ta naopak nemocná bývá relativně často 🙂 Každopádně z vědeckého hlediska (informace se mohou z různých zdrojů lišit, tak to prosím berte trochu s rezervou) se doporučuje kojit alespoň půl roku, protože to se do mateřského mléka vyplavují protilátky z organismu matky. Po půl roce je hladina těchto protilátek v mléce už téměř nulová a dítě si musí budovat svou čistě vlastní imunitu. 🙂 Těm co dočetli děkuji za přečtení 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@nicmenenapada takovýhle srovnávačky jsou všude. To se nedá takhle napsat. Ve zdraví hraje roli tisíce faktorů. Mysela by jsi vzít dvě totožné děti, od stejných rodičů, ve stejných podmínkách se stejnou stravou atd. a jedno kojit a druhé ne, aby jsi věděla. Ale musely by to být asi klony 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anetpierowska No, to je super, že jsi se nedala! Spousta maminek bohužel takhle uvědomělých není, prostě věří doktorům, věří na slabé mléko a podobné bludy a nespoléhají na sebe a na své instinkty. Já si doteď vyčítám, že jsem u syna víc nezabojovala, že jsem to nezkusila, ale prostě jsem věřila doktorům. U dcerky jsem to taky vybojovala i přes obrovské praskliny na bradavkách a odsávání a kojení jen z jednoho prsa, ale šlo to a u třetího to naštěstí šlo výborně od začátku. Je to smutné, že ty názory o dlouhodobém kojení přetrvávají i mezi lékaři. Pamatuji se, jak jsem v dcerky 22 měsících byla hospitalizovaná a všichni automaticky předpokládali, že když kojím, tak mám doma malé miminko, když jsem řekla, že miminku budou dva, tak pohrdavě kroutili hlavou. Teď bych měla brát dlouhodobě léky, které se ale nesmí při kojení a tak raději jezdím každé 3 měsíce na vyšetření a taky se mě primářka pokaždé ptá, jestli jako JEŠTĚ kojím a hodlám v tom pokračovat..

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem nebavíš, psala si tohle : ,,dite zacina lezt a chodit- nedokazu si predstavit kojit chodici dite, rostou mu zuby - nedokazu si predstavit kojit dite ktery ma zuby a muze kousat jidlo🖒" a dala si k tomu screen, že dátě je kojenec do jednoho roku věku, že pak keze a má zuby, takže jsi se nebavila o tříletých a více.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@fadem Dobře, upřesním, jak píše laktační liga, není prokázáno, že kojení 3 a více letých dětí má negativní následky na fyzické nebo psychické zdraví...to jsem měla dodat, aby mi nebyly nabízeny brýle...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@maruskakaras zase ze me nemusite delat to co nejsem, ja budu kojit do rok I kdyby mi ty kozy mely upadnout. A ano napsala jsem ze mi to prijde neprirozeny kojit 3 lety dite. A nejsem jedina s timto nazorem. Ja Vam Vas nazor taky neberu😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 No když bych to měla srovnat u nás, tak nekojený syn je tedy podstatně nemocnější, než kojená dcera, ale zas další kojený syn to všechno chytá od nich, takže srovnat se to asi fakt nedá 😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 ok tak oprava: ja budu kojit do roka, pokud nektera koji rok a pul- 2 da se to skousnout ale 3 lety uz nedavam😀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@nikola_w Jablko je plod jabloně a slouží k jejímu rozmnožování. Lidé jablka i další rostliné plody konzumují. Kde jen soudruzi z NDR udělali chybu? 😕 😂

Ne vážně, co je to teď poslední dobou za hype okolo toho, že kravské mléko JE JEDINĚ pro teleta? 😅 Kravské mléko je nápoj a potravina, ze které se vyrábí mléčné produkty. Není to a priory náhrada mléka mateřského, lidé ho nepijí, aby si tím cokoliv kompenzovali, ale proto, že jim chutná a je dobré k výrobě jiných potravin. To, že tříleté dítě pije kakao, neznamená, že si tím kompenzuje kojení. Pokud tříleté dítě pije UM z lahve - například k usínání - je to stejný návyk a víceméně nezdravá závislost, jako kdyby sálo z prsu MM. Už to nemá nic společnýho s výživou, je to zlozvyk. V tomhle věku ano. A nějaký povídačky o tom, jak se dítě "přirozeně" samoodstavuje mezi 4-6 rokem života... Což vo to, všechna mláďata by se odstavovala mnohem později, kdyby matky ve vhodnou dobu nezasáhly. Ono je to mlíko dobrý, sladký, zadarmo a bez námahy, žejo, tak proč od něho upoštět... ;)

Kdybych kojila, chtěla bych odstavit dítě mezi 18-24 měsícem. Stejně tak jsem to měla v plánu s lahví, leč dítě mi usnadnilo práci a samoodstavila se v 16 měsících.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

*dítě *leze

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Ano, chápu že to nelze srovnávat úplně na 100%, ale pouze jsem tím chtěla ukázat, že kojení také není úplně vše a závisí to i na dané genetické výbavě a dalších okolnostech (např. jiné prostředí, více alergenů v okolí atd atd.) Přesto děkuji za komentář 🙂 A já a můj bratr jsme oba od stejných rodičů ale pravda je že každý můžeme mít úplně odlišnou genetickou výbavu a to v nemocnosti hraje také nemalou roli. 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kackaxno2 a můžu mít jen takovou otázku? Říká se že slabé mléko není, ale jakto že syn mi po mm pořád brečel a já měla skoro průhlednou vodu, když dostal UM přešlo to. Jen mě to zajímá, jelikož jsi zkušenější, tehdy se u mě rozjela deprese z toho a navíc mi syn po mm začal zvracet a měl zánět střev.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 je pro telata. Nebo je normální aby tele řvalo a od krávy se odváželo pokaždé co porodí a kráva takhke prožila celu život? Jen pro to aby se nasytil jiný živočišný druh. Ano srovnávej krávu s jabloní. Ta jabloň asi cítí to co krávy, když jí po osmé odváží tele a už ho nevidí. A bude jen žrát a dojit, dojit.
Je to klišé co jsem napsala, a je jasný, že lidi to mlíko potřebujou. Ale být by to tak nemělo.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@tynka_05 ja mam take pruhledne. Miminko nebrecu.jen.hlady,ale.chce se i chovat. Kojeni.neni.jen.o jidle. Mala.mi.pribira od narozeni 80-100g mela vselijaka vysetreni a. Je zdrava,chytra holcicka. Nema po.kom byt vetsi.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 čtvrtým a šestým rokem? myslím, že v příspěvku je zminován 2-3 rok, kdy většinou dochází k samoodstavu

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@kackaxno2 ja male odsavala 2m,pak jsem tu mela LP. Radsi jsem dala za lakracni poradkyni 400kc nez sahla.po.UM. fandim ti,pekne bojujes👏

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anetpierowska to vím že se mimča chtějí chovat a potřebuji být u mámy, jen já měla krásný nástup laktace nebyl žádný problém, měla jsem mléka na rozdávání a pak jednou zkrat, možná za to mohla už ta infekce, to už se nedozvíme, ale jen mě to tak zajímalo

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@tynka_05 Tak "vodu" jsem měla u dcerky taky,ale to bylo nejspíš tim,že jsem odsavala to přední mleko,které je méně tučné.. Těžko říct,treba mohlo jit o špatnou techniku,nebo treba růstový spur,kdy vyžadoval častější kojeni a to um ho prostě zasytilo víc.. Ale zánět střev z kojení?

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@tynka_05 mohlo to byt i spatna technika kojeni miminka. Mohlo to byt vice faktoru...

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kackaxno2 predni a zadni mleko.neexistuje.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 ano srovnávat strom a savce je velice chytré👍😅 jablon urcite cítí bolest, smutek.. a jablíčka jak by smet👏

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@enalga Zkazit si postavu kojením?To snad slyším prvně 🙂 Tenhle argument mě ani nenapadl.Já si vždycky myslím,že problém,proč nechcou ženy kojit,že mají citlivé prsa a nechtějí si je nechat "žužlat" Já to totiž tak mám,ale kojení jsem kvůli tomu neodsunula 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@kackaxno2 MM takhle vypadá. I přední i zadní. Je jen jedno, pořád stejně vodové.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@nikola_w a co kdyz citi? Mate jistotu,ze ne?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 a kde jsi vycerla ze dite se odstavuju mezi 4-6rokem? 🙀

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já jsem obě děti kojila 7 měsíců pak začaly prikrmy a mm nechtěly 🙂 nevadilo mi to kojení 7 měsíců mi stačilo 🙂 moje sousedka kojila 2roky +-, moje druha sousedka +-14 dni prostě neměla mléko i když se na hlavu stavěla :-/ moje známá si nechala zastavit laktaci hned v porodnici ....jsme všechny 4 baječne máme dnes už 5 letych děti které bezmezně milujeme 🙂 nikdy ale nikdy by mě nenapadlo odsoudit ani jednu z nich kvůli kojení/ nekojeni 🙂

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@anetpierowska já to asi spatne napsala,ono se spíš tvoří mleko podle momentální potreby,než ze by vyloženě bylo přední a zadní na žízeň a hlad,to ne.. ale někdy je prostě skoro pruhlednea třeba teď byl syn nemocný a to co jsem odsala,tak mi.normálně nešla umyt odsavacka,jak to bylo mastné 🙂
@1kristyna22

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Jo, je pro telata. A jablko je pro rozmnožování jabloní. Že nevidíš, jak jabloň řve? Nevidíš, no. To je to lidský pokrytectví, co oči nevidí, to srdce nevidí a čert ven kytky, ty neřvou... 😂 😉

Hele, ten věk se různí publikace od publikace, nicméně ve většině bakalářek z poslední doby najdeš opravdu údaj 4-6 let, někdy dokonce i 7 (!) let. Což mi přijde víc než absurdní.

@nikola_w Ano, je to chytré. Chytřejší, než tvrdit, že je to jiné, když je to prakticky to stejné - rozdíl je v tom, že jabloň se jako jednodušší organismus minimálně projevuje navenek, a tak člověku nedělá problém jí okrádat o plody. Kdyby se navenek projevovat mohla, asi by ti česání jablek neschválila. ;)

Vyčetla jsem v to v bakalářských pracích publikovaných od roku 2010-dodnes.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 Kráva se taky projevuje a lidi to nezajimá 😉

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@1kristyna22 Ano, nezajímá, protože člověk prostě existuje na úkor rostlin a živočichů, na úkor přírody. Tam, kde jsme, jsme proto, že dokážeme z přírody brát víc, než jakýkoliv jiný organismus na planetě. Protože si umíme podrobit rosliny, stejně jako živočichy. Já jen chtěla poukázat na to, že mezi krávou+teletem a jabloní+jablkem není až takový rozdíl, když se nad tím člověk doopravdy zamyslí. Když pokácím buk, zabila jsem život, stejně jako když popravím prase. Většině lidí ale buku líto není, litují jen prasete, protože to u toho kvičí. To je pokrytectví. ;)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Dceru jsem kojila 9 měsíců, pak se sama odstavila. Brala jsem to jako nutné zlo, nebylo mi to extra příjemné. Do cca 14-15 měsíců pak byla na UM. Čekám druhé dítě, kojit mám v plánu, pokud se nevyskytnou problémy. Déle než do 15-18 měsíců bych nekojila. Neumím si představit ještě teď kojit 3letou dceru. Ale tak to mám já, nemám z kojení žádnou slast. Jak to mají matky v okolí mě nikdy nezajímalo.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 dokáže brát z přírody víc, než jakýkoliv jiný. Přesně. Ale to už není jen pro vlastní potřebu. Je to sobectví. A kam to taky vede. A vůbec tohle téma nechci začínat a určitě ne s tebou. Reagovala jsem na dlouhodobé kojení do 2-3 let, které je dle dr. patologické. Takže nezdravé. A ano nemusíš mi tady psát jak je pak dítě závislé a že to nezdravé z nějakého pohledu je. Myslím, že už tě tu čtu delší dobu a dokážu uhádnout jaký na to máš názor a že máš vždy odpověd.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@blecha94 a taky mi pořád příjde přirozenější, když člověk jde, utrhne ze stromu jablko a kousne si, než když jde kolem krávy a kousne si, nebo jí odtáhne tele.

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Šmankote, bavili jsme se tu o kojení...Kdo má problém s kravským mlékem a sjablky, může čerpat kosmickou energii a nechat plody přírody těm, kdo o ně stojí 😀 Vraťme se k tématu.
Ještě tomu mléku (ne)výživnému...já četla krásné přirovnání: Když si jdete umýt ruce teplou vodou, tak chvíli trvá, než odteče studená a pak teče teplá. Čím častěji si chodíte mýt ruce, tím rychleji teče teplá voda. Když si je dlouho neumyjete, budete zase na teplou čekat dýl. No a s mlékem je to tak, že tukové částečky jsou usazené na stěnách kanálků a během kojení se postupně uvolňují. Když se dýl nekojí, tak trvá, než se uvolní a teče méně tučné mléko. Když se kojí často, je tuk uolněný a teče hezky tučné mlíčko hned.
Jinak opravdu se mléko tvoří dle momentální potřeby dítěte (i proto se výrobci UM snaží vyrábět mléka pro různé věkové kategorie) a to ne jen podle věku, ale i momentálního stavu... Ale existuje určité malé procento žen, které prostě mléko opravdu vůbec nemají, nebo se někdy prostě něco pokazí...zdravotní stav fyzický i psychický dělá s tělem divy :-/

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@antoinet jsem asi výjimka. Ale všechny vzpomínky, které jsem schopna si uvědomit jsou od 5ti let nahoru.

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 moje první vzpomínka je když mi bylo 28 mesicu

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@antoinet A mužů se zeptat,proč je pro tebe tak nezkousnutelne,ze by si děti pamatovaly kojení?

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Manžel má první vzpomínky z roka až roka a půl...Já tak ze 3...Ale bylo by mi fuk, že si dítě pamatuje kojení, nepřijde mi na tom nic špatného...Většinou si ale takhle malé děti pamatují spíš negativní podněty (samozřejmě to není pravidlo)

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Tady to možná bude ještě zajímavé 🙂
Co se mě týče, nijak se netajím tím, že se mi kojení hnusilo, nenáviděla jsem to a nemohla se dočkat, až odstavím. Syn je naštěstí jedlík, pevná strava ho zajímala víc než MM, takže v 9 měsících bylo po všem bez pláče.
Pominu-li mé osobní antipatie, tak obecný názor mám asi takový, jako ty

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Kámoš byl kojenej do tří let. A jediný co mu to způsobilo je to, že se s láskou a pochopenim dívá na svou ženu, která koji jejich dvouletou dceru.
Dobrou noc 😊

Odpověz
27. únor 2017
avatar

@1kristyna22 Hele jako víš jak, já nebyla ta, co na tebe reagovala... 😀 Tolik k tomu, že se se mnou o něčem nebudeš bavit. ;)

Odpověz
27. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

Malé je 30 m a stále ji kojim... jsem za to neskutečně ráda. Kojim ji už jen večer....takže tím ani nikoho "nepohoršuji" že?!!!
Je opravde velice zajimavé jak se tomu každý diví, ale to, že tolik dětí pije i do 3 let UM z lahve to je naprosto normální..... brrrrr .... no kde to jsme!!

Odpověz
27. únor 2017
avatar

Já si myslím že problém není to jestli někdo koji pul roku nebo třeba 5 let..je to každého věc..stejně s jako s ostatními způsoby výchovy..ať si každý vychovává jak se mu líbí a jak mu vyhovuje..ale jen proto že to někdo dělá podle dnešních trendů tak ať za to nekamenuje ty ostatní..nekojis, nenosis,davas dítě do chodidla? tvoje věc..nehrajeme si tady na policii a nevnucujme každému svůj názor jako jediný správný na svete..

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Souhlas s vami.prvni dite kojeno 4 roky ..Nesla zastavit laktace ..Reakce na prasky na zastavu silena ...Pred 13 lety .Ted mam 7 mesicniho a odstavuji ho.jelikoz ma zuby a boli to...Navic 3 dny v tydnu studuji ...A i ze zdravotniho hlediska ...Pri prvnim me pak. Padaly zuby a nic nepomohlo..Mno dnesniho doba je jina ..Jdu do kramu a vidim tam u slaskosti zenu kojit i v restauraci...Drive to nebylo v dobe fb matek je vse in..A doktor je idiot fb matka VI diagnozu hned 👏 teda u vast v cz ....Vic rikat nemusim..Stejne me odsoudite...Fajn den vsem

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Ja jsem malou odstavila ve zhruba 16mesicich, kvůli těhotenství plus uz jsem byla trochu unavena, fungovala jsem uz spíš jako dudlik a k tomu zuby, no nechybí mi to. Jen me překvapuje kolik zen tvrdí, ze po 8m - 1roku je kojení brr...to nechápu, jsou to prece porad ještě mimina, takže pro mě do 3 let věku ok. Výše nad 3 uz to je trochu extrém.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Stejně me ta přirozenost neprirozenost, o které tady některé pisou,fascinuje. Takze kdyz vam 30lety manžel cuca kozy, tak je to přirozené. Ale dvouleté dítě, co chce trochu mlicka a pocit bezpečí od maminky, to uz je brrr. Promiňte za ten vyraz předtím, ale to jen pro srovnání.😀

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@anna159 To je ale srovnání jablk a hrušek. Dítě si přece nedáš k prsu pro sebevzrušení :D To je lichá a sudá podle mě

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@monca14 stejne jako srovnávat jabloň a krávu 😄

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@nikola_w No ono téma kojení už je po stém komentáři taky pryč, řešej se tu věci už tak absurdní :D

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@monca14 tak tak 😂 Jenomže tak to dopadne vzdy a všude kdyz se jedna o kojeni 😅

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@monca14 nedám, ale porad mluvím o tech stejných prsou, jen me spíš zajima proc třeba v roku dvou uz je to brr, neprirozene, to uz jako ze patří zase tatínkovi?🙂 ...je to jedno....jen me ten argument o neprirozenosti trochu zvedá ze židle.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@kackaxno2
@anetpierowska tak technika byla špatná, jelikož je malý o 3 týdny dřív narozený a hned po porodu si ho vzali na pozorování, jelikož se jim nelíbila barva obličeje (měla jsem ho u sebe jen hodinku, byl pořád modrý, i po 6 hodinách po porodu), takže jsem neměla moc možností zkoušet přiložit a prý má malou pusu a je slabý na sání a navíc mi narvali hned klobouček, který se nedařilo odbourat. Ale vím že u druhého dítka si pozvu laktační poradkyni.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@anna159 Myslím, že to už spadá povaze člověka, pro mě je nepřirozené že mi dítě přiběhne k prsu a bude chtít mléko a někomu to naopak přijde hezké 🙂 To už spadá někam jinam. Věc názoru ovšem jak se začne téma kojení a jiná "citlivá" témata, jde respektování názorů vniveč :D

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@anna159 A kámen úrazu je samozřejmě i dnešní moderní doba, kdy matky nekojí právě i proto aby si nezničily svá krásná prsa že 🙂 dřív by to nikoho ani nenapadlo

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@monca14 ale napadlo..mám tetu,ktera nekojila prave proto aby mela hezka prsa...jeji kolem 60 a je fakt ze je má vystavni🙂 a taky byly ženy které nechtěly mít děti protože si nechtěly zkazit postavu..jenže tenkrát neexistoval internet tak se to nikde nerešilo a hlavně to bylo každému šumak😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Já děti kojila, částečně až do 14. měsíce a přišlo mi to až až. Nejsem ten typ, který by se rozplýval nad nějakým souzněním při kojení, přiznávám, že mě to nebavilo a nebylo mi to extra příjemné. Prsa mám menší, ale nevisí, tak zas taková tragédie v tomhle ohledu to není 🙂 Ale o to mi nešlo. A jinak jsem pro, ať si každý dělá co chce, kojení se staví pomalu na oltář a maminky, co kojit nemůžou nebo nechtějí, na pranýř. Naše pediatrička tvrdí, že za 40 let praxe nezaznamenala mezi kojenými a nekojenými rozdíl. Každý má pro to své důvod a není třeba se tolik vyhrazovat...

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Obě děti mám císařem, a mléko jsem mohla rozdávat, u první dcery se mi navíc udělala v podpaží přídavná mléčná žláza a mléka se mi tvořilo opravdu hodně a kojila jsem jí do 2 let, a sama se odstavila .Syna jsem kojila do 22 měsíců odstavil se sám a ani jeden nechtěl dudlík a flaška s UM pokaždé letěla kamsi do neznáma 🙂 Prostě prso bylo prso 😀

Tak že je každého věc jak dlouho chce nebo nechce kojit 🙂

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Dceru jsem kojila do roka, za mě tak nějak akorát. Odstavení proběhlo naprosto v pohodě, od té doby je na UM, stále ho však ještě vyžaduje a protože je jinak docela nejedlík, jsem ráda, že má vitamíny aspoň z toho UM, tak ji nechávám. Třeba se od UM "odstaví" sama 😀 Kdyby jedla vše a ve velkém, tak UM max do dvou let, pak je zbytečné. Druhé klidně budu kojit i o něco déle, když to půjde a bude mléko, ale neplánuji rozhodně kojit déle jak 18 měsíců. Přijde mi to prostě zvláštní, velké chodící dítě, které už začíná mluvit a chodit na nočník a kojí se z prsa. Tím neberu ostatním názor na dlouhodobé kojení, pokud to dělají intimně doma, třeba před spaním a neobtěžují tím ostatní v OC nebo na hřišti. Každého věc.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Přispěju svou troškou do mlýna.Taky jsem lékařka a taky jsem jednoznačně pro kojení,první dítě jsem kojila 5 měsíců a druhé rok. Ten rok mi přijde takové optimální řešení,dále kupuju UM. Vyhovuje mi,ze už nemusím být 100% po ruce,mužu třeba na chvilku do práce nebo třeba plánovat dalšího potomka,aniž bych musela kojit. Každá ať dává dítěti to,co považuje za nejlepší,já to mám takhle.A ty,co se tu oháněly WHO,doufam, ze se stejnou pílí a duslednosti dodržujete všechny ostatní WHO doporučení😀

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Dat tady kz na tema kojeni/nekojeni a do kdy a necekat takovou smrst je jako dat kz na tema ockovat/neockovat a napsat, aby to nikdo nekomentoval.🙂 Nemyslim to ve zlem, ale popravde jsem spise prekvapena, ze je tu "jenom" 230 komentaru.
Necetla jsem vsechny komenty, ale trochu mne prekvapuje, ze do zakladatelky kz se hodne holek pousti, protoze je dr. Vzdyt i lekar a navic matka, muze mit nazor zcela odlisny, nez se pise nekde jinde.

Co se tyce tematu, za sebe plne souhlasim s @celaskon87. V tomto i jinem tematu at si to kazda mamina udela, jak uzna za vhodne.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Prijde mi trosku zvláštní ty predstavy, ze za matkou prijde dite a ona mu v jakekoliv situaci da ihned prso, jak se tu pise, ze tak zapije parek v rohliku a nebo dojede na odrazedle a jde si pro prso, takhle to u nas nikdy nefungovalo. Muj syn ma 3roky a 3mesice a kojim ho, ted uz asi 2roky jen pred spanim vecer a vzdycky, i od miminka to byla zalezitost jen nas dvou, nikdy jsem nekojila na verejnosti, kdyz jsme nebyli doma, no tak se da treba v aute. Navic syn to ma spojene opravdu jen s tim spanim, takze krom manzela vlastne nikdo ani netusi, ze jeste maleho kojim. Ale kdyz se nekdo zepta, klidne mu to reknu, nemam s tim nejmensi problem a je mi jedno, jestli to nekoho pohorsi, jsem rada, ze je muj syn spoKojeny. To radsi at si da MM nez treba kravske mleko. A kdybych mela kojit dle rad nasi doktorky, tak bych mela v den, kdy mel syn 6mesicu odstavit 😅

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@osicenka no vidis, moje mala se zacina pomaly ve 13 mesicich sama odstavovat a dr. mi rekla, ze pokud bude odmitat UM, co se u kojenych deti muze zcela stat, at ji zkusim dat klasicke kravske mleko. A nemyslim si, ze by necetla ruzna doporuceni a nevedela, co je alergie... No a pak si vyber🙂

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@linee to se priznam, ze jsem nemusela resit, takze vlastne nevim co bych vybrala 😀 ale ono to ovlivnuje to, ze ja sama jsem odpurcem kravskeho mleka, i sama pro sebe, takze proto ho ani synovi davat nechci. Kdybych byla v takove situaci, tak bych mozna zkusila i jine alternativy 🙂 A jinak mas pravdu, nas UM uspesne take odmital 🙂

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@tynka_05 To je dobře, že to u druhého dítka nechceš vzdát! Někdy mi přijde, že ty rady v porodnici jsou spíš protikojící a ten kdo nemá informace, nebo vekou motivaci, tak to musí zákonitě vzdát do konce šestinedělí ☹

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@tynka_05 neboj urcite u druheho ti to vyjde. Take jsem bohuz prvni nekojila a ted si to uzivam a budu dokud bude mala chtit. Zadny UM ji davat nebudu. Jen vyhozene penize. Laktacni si urcite pozvi. Nektere delaji u predporodni kurzy. Na mamila.sk jsou skvele. 😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@kackaxno2
@anetpierowska chci se pokusit zvládnout kojit, ale nějak se mi to u prvního znechutilo a mám strach že to bude to samé i u druhého, ale třeba ne. Teď je ta výhoda, že vím co mě přesně čeká

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@tynka_05 To půjde! Já prvního taky nekojila a pro druhé jsem si automaticky koupila domů pixlu um, že to určitě zase nepůjde, blbost, sice jsem to musela vybojovat, ale nakonec jsem dcerku kojila skoro do dvou let

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Kdybyste měly zájem, tak na mudrmámě mám článek o kojení i s rozhovorem s laktační poradkyní 🙂

https://mudrmama.cz/tehotny-gynekolog-aneb-jake...

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Ja som kojila 3 roky aj tyzden. Mimo domov som kojila asi 10x a vzdy v aute. Posledny rok pred spanim a rano. Na verejnosti nikdy. Takze ani nik nevedel,ze este kojim. A bohuzial kvoli takymto nazorom som to ani nehovorila. Nastastie ma manzel aj rodina podporovali. Kojenie po roku je uplne ine, vdaka tomu sme zvladli grcacky a prujem bez nemocnice.. pediatricka doporucila len kojit 3dni..inak by musel na infuzky do nemocnice. Mrzi ma,ze kojenie starsieho dietata ludia povazuju skoro za uchylnost.ja som dieta nikdy nemala vo vystrihu,ani nic neskusal von.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@gemini255 to je treba jako kdyz nekdo rekne, o kojeni na verejnosti, ze taky na verejnosti nekaka..kdyz tohle jeste k tomu rekne zena..tak ja odpadavam

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@panickatlamicka Nečekala jsem nic - jen jsem uvedla paradox. Ano očkované je - stejně jako to první.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@apacheee já tady ale nemám virtuální ambulanci. Jsem tady sama za sebe a své odborné vědomosti z mého oboru přidávám jako přidanou hodnotu. Můj profil zde je soukromý. Nejsem tu za žádné své pracoviště a věřím, že i já jako žena mám právo prezentovat svůj osobní názor. To že cítím kojení starších dětí jako ,,trošku patologické´´ je pravda a stojím si za tím. Rozhodně bych si nedovolila někoho označovat jako nechutného či úchylného. Jsem hodně tolerantní člověk. Mám mnoho alternativních pacientek i maminek, které jsem porodila a vždy jsme našli společnou cestu.
Věřím, že stejně jako vy máte právo kojit své dítě dokdy chcete, tak já mám právo prezentovat svůj osobní postoj a názor.
Mějte se krásně a přeji klidné těhotenství a pohodový porod 🙂

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@janyshka Pokud jste tu za sebe jako za ženu a matku, tak byste ale neměla zdůrazňovat v příspěvku to, že jste lékař a jak jako lékař k tématu přistupujete...Tzn. vyvarovat se tomu o poučení o kojení, nebránit v rozhodnutí nekojit a tak... 😉 Že jste lékař jste sama uvedla a KZ jste začala i z lékařského pohledu psát. Proto se nad tím některé pozastavily jako nad názorem lékaře. A upřímně, asi to úplně ani oddělit nejde. 🙂 Povolání je vaší součástí, zvlášť takovéto...Ale rozumím, co jste tím pro apacheee myslela...

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@janyshka dekuji za odkaz. Hodne zajimavy clanek a rada si prectu i ty dalsi.
Docela mne v rozhovoru prekvapilo, ze doporuci-li poradce dudlik, je to duvod k vylouceni z ligy.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@maruskakaras no vidis, mne to ani neprislo, ze by tady prezentovala svuj lekarsky pohled. Pochopila jsem to tak, ze jako lekar se s touto otazkou setkava casto a i presto, ze je lekar a ma na to jako zena a matka nekdy jiny nazor, tak zastaveni laktace "musi doprat" (proto zde chapu, ze jako lekar musi pacientovi vyhovet, ale jako zena na to muze mit jiny nazor), ale zbytek plne chapu jako nazor zeny a matky. Proto jsem take predtim v komentari napsala, ze jsem prekvapena, kolik komentaru zacina tim, ze to pise jako lekar.
Kdyby nahodou zamenila "casto se mne ptate" za "casto tady ctu otazku" tak se nad tim snad nikdo nepozastavi. Ale je to ciste muj nazor.

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@janyshka diky za clanek, s dovolenim doplnim upresnujici info o zadnim a prednim mlece: http://www.vnaruci.cz/blog/5_predni-a-zadni-mle...

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@linee chapu to stejne

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@linee
@sowelo26 já to tak nechápu, ale rozumím, že to byl asi záměr

Odpověz
28. únor 2017
avatar

@anna159 Někdo to tak možná má, já jsem v tomto konzistentní - je jedno, jestli kojím nebo mi muž cucá kozy, obojí dvojí mi přijde stejně nepříjemný. Takže to je vlastně cajk, ne? ;)

Odpověz
28. únor 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@cosimamvybrat tak to potom jo 😀 😉

Odpověz
28. únor 2017
avatar

Mám dvě odkojené děti (12, resp. 13 měsíců v době odstavení) a u obou mi trvalo dlouho, než se mi začalo tvořit mléko. Poprvé to byl boj, nervy, stres, stres!!! Neměla jsem sílu s tím seknout, protože je tak velký tlak na to kojit, že jsem měla pocit, že jako nekojící budu úplně vyřízená. Takže pokud se kdokoli z jakéhokoli důvodu rozhodne nekojit, jsem pro. Sama jsem na to neměla odvahu a stálo nás to hodně slz a nervů. S druhým dítětem to bylo stejné, ale už jsem věděla, že se časem rozjedu, tak jsem měla sestřičky a pediatry na háku. Celé kojení mi k srdci nepřirostlo, tudíž jsem to v roce dětí utla, stejně chtěly mléko (nebo spíš prso) jen v noci a to už nám i zubař říkal, že pití čehokoliv (rozuměj mateřské či UM) je nežádoucí. A jelikož to přes den nechtěly, bylo vymalováno. Přijde mi to zbytečné, ale proti gustu...

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Někdo radši koupí drahou chemku v podobě Vibovitu, Marťánků, Rakytníčků a jiných umělých doplňků stravy pro imunitu dítěte a někdo radši nakojí.
Starší normálně chodí do školky, kojí se večer před spaním, někdy ráno po probuzení a když je víkend, tak i po obědě. Pokud je jakkoliv nachlazená nebo nemocná, tak počet kojení se ještě zvýší. Radši jí nakojim, než abych jí ládovala chemií. Funguje úplně normálně jako jiné děti a díky bohu jsem se v mém okolí ještě nesetkala s kritikou.

Dle etologů by kojení mělo trvat šestinásobek délky těhotenství což je 4,5 roku. Většinou ale samoodstav přijde mezi 2-4 rokem. Prostě až dítě dozraje, tak samo odpadne.

A taky nechápu, proč mu brát něco co je vytvářené přímo pro něj na míru podle jeho potřeb (mateřské mléko se nedá přesně prozkoumat, protože ho každážena má složením jiné přesně pro to své dítě) a nahradí ho náhražkou umělého mléka.

A taky bych určitě nepoužívala výrazy jako patologické nebo chorobné .. to se ke kojení opravdu nehodí.

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@karol89 ....no už jsem si říkala kde jsiií...😍

Odpověz
1. bře 2017
avatar

Ja som kojila kratko 2mesiace) stratilo sa mi mlieko ale chcela som kojit max do 6. Mesiacov ....a dufam ze ma tu nikto "nezakope" ale toto kojenie 2,3,4 rocnych deti mi pride uz take uchylne...vobec by mi to nebolo prijemne... Si myslim ze v tomto veku je to viac o matke ze to chce ako o dietati 🙂

Odpověz
1. bře 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@jajinalili ááále nějak mi dochází síly se pouštět do diskuzí, už mě to unavuje a navíc mám teď velké starosti se Sofinkou tak bojuju sama se sebou a tvrdými dietami - viz můj profil a nové fotoalbum s jídlem. Ale tady mi to nedalo a napsala jsem a jakmile vidim slovo "úchylné" ve spojení s kojením, tak se mi opravdu otevírá kudla v kapse .. takže zase jdu a vypínám upozornění na tuto diskuzi.

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@karol89 no hele jasný, ani se Ti nedivím..., ale je to dost smutné 😕

Odpověz
1. bře 2017
avatar

@zuzka6542 to neni "jen" o matce. Moje mala od narozeni pribira mene. Byla na vselijakych vysetrenich(ja vedela,ze ji to staci,ale dr.,ktery ji videl jednou za mesic mel jiny nazor) vse dopadlo na jednicku. Mala je naprosto zdrave,chytre ditko a sami v rizikove poradne mi rekli,ze nez davat piti(vodu,preslazene caje....) tak ji kojot,ze z toho aspon neco ma. Mala se normalne koji a nedudla. Kdyz jste to s kojenim nikdy nedotahla tak daleko,tak nemuzete soudit.!!! Mela by jste se spise zamyslet nad sebou. Jste matka,ktera pise,ze kojeji starsich deti je uchylne. Jen pro zajimavost. Male bude 20m a stale kojime a neprestavame.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@anetpierowska ved samozrejme, kazdy robime podla svojho usudku... Ja som len napisala svoj nazor 🙂 pekny den

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@celaskon87 Naprostý souhlas, co se týče očkování, tam už se zas názory WHO nehodí 🙂
Ani jsem to celé tady nečetla, stačilo mi mrknout na nicky komentujících dam a je mi jasné o čem to bude 🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@alicie_k Já s doporučeními WHO k očkování souhlasím 😉 Takže ono to nebude tak černobílé...že by si člověk jen vybíral, co se mu hodí do krámu.....

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Krást, zabíjet, brát drogy, znásilňovat, šikanovat, ničit, kojit,... Jojo, paní doktorka má recht, to je úplně na stejné úrovni... Navíc, dávat dětem lidské mateřské mléko je totálně nepřirozené, musí se co nejdřív odstavit a hezky přirozeně jim dát mateřské mléko krav!

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe ale nic takoveho nepise🙂

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@sowelo26 Píše, že je to patologické. Patologické je přesně to, co jsem vyjmenovala.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe zbytecne to hrotite,patologicky muze byt i vyvoj reci,nemusi to nutne znamenst to nejhorsi,co si predstavite.ale co,vas nazor.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@sowelo26 Jistě, patologický může být i vývoj řeči, pokud je chorobný, nezdravý, anormální či škodlivý. Ale zařadit do této skupiny krásnou, příjemnou, oboustranně zdraví prospěšnou a pro dítě nenahraditelnou věc, která je navíc v dlouhodobém provozování doporučována odborníky...?

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe Konzumace kravského/kozího/ovčího/kobylího/jačího/etc. mléka je člověku přirozená stejně jako sání mateřského mléka, nevidím mezi přirozeností konzumace MM a jiných mlék žádný výraznější rozdíl a pokud se někdo rozhodne dítě v 18 měsících věku odstavit od prsu a nabídne mu jinou alternativu, určitě ho tím nepoškozuje. ;) Nikdo tu přece nemluvil o tom, že je patologické kojit kojence, potažmo mladší batole. Řeší se tu spíš kojení předškolních dětí. Navíc bylo slůvko "patologické" vzato zpět, jako špatná volba terminologie.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe vas nazor,nechapu proc nedokazete akceptovat cizi.navic v celkovem kontextu to fakt nevyzniva tak vyhrocene.smirte se s tim,ze existuji i zeny,co to maji jinak. Odobne mi kojeni uz taky prestava byt prijemne.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe přečtěte si prosím celou zprávu než na ni začnete reagovat. Já nikterak nepopírám nenahraditelnost mateřského mléka. Naopak ta zpráva je primárně o tom, že mě mrzí, když zastavujeme laktaci po porodu, protože si maminka nechce zničit prsa. ..rozhodně jsem kojení nenazvala neprirozenym a ani nemam důvod to dělat...neprirozene je krmit dítě UM, ale verte, že maminky, které nemůžou kojit jsou šťastné za UM a světe div se i tyto děti se nezřídka dozivaji dospělosti.
Na konci jsem zminila můj osobní názor na kojení dětí starších dvou let a doplnila jsem, že je to věc každé z nás...Tudíž jsem pouze na svem soukromém profilu v demokratické zemi projevila svuj osobní názor a zároveň jsem dala jasně najevo, ze nikomu tento nazor nevnucuji a plně respektuji i opoziční vnímání kojení starších dětí . Nevidím důvod proč reagovat takto útočně.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe a hlavne nevim proc do toho zasectahate kravske mleko,o tom v te zprave neni ani slovo

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe Tak pro mě kojení nebylo ani krásné, ani příjemné. Ať se každý rozhodne, jak chce. Někdo holt kojit nechce vůbec a někdo kojí školkové děti. Kojení, očkování, uspávání, nošení,... je to pořád dokola.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@janyshka V demokratické zemi snad má každý právo s vámi i nesouhlasit, ne? Slovo patologický jste použila nevhodně a škodlivě. Skoro bych řekla patologicky. Jistě, máte na svůj názor právo. Ale nad maminkou, která nechce kojit, aby si nepoškodila prsa, zakoulíte očima a bez řečí jí vyhovíte, o mamince, která dělá to, co je přirozené a zdravé, řeknete, že je to patologické. Jistě, je to váš názor. Podle mě je váš názor hloupý, špatný a poškozující. To není útok, to je můj názor.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@marge5 Ještě nikdy jsem nečetla, že by některá kojící maminka napsala, že je patologické odstavit dítě dřív než v roce, vy ano? Dlouhodobě kojící maminky musí snášet řeči o nechutnosti, úchylnosti, patologičnosti a nenormálnosti toho, co dělají, protože je to přece váš názor, a na něj máte nárok. Ale jakmile napíšou, že s tím nesouhlasí, hned jsou útočné a nedokážou akceptovat cizí názor. Smutné.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

Me teda zarazí jak nekdo muze vypustit z úst ze kojeni dvouleté dite je úchylné 😳 A jeste kdyz to rekne "matka" .. to mi proste hlava nebere.. ale je každého vec co děla.. nekdo kojit nechce, nekdo chce, nekdo očkuje nekdo ne, nekdo prikrm vaří jiny kupuji a vzdy budou jední a ti drzi.. a at mam jakýkoli nazor na matku co si nechce zničit prsa kojením je to jen a jen jeji vec! Ja kojim 21 měsíčního syna a jsem na to pyšná! Každá matka ma právo starat se o své dite jak chce a každá matka at kojici/nekojici , ockujici/neockujici své dite miluje nadevse! Takze at kazdy děla dle svého👍 Tak se na hádejte a mějte se radi 😊❤

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe naprosto souhlasim 🙏

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe ja cetla od kojicich natek daleko horsi slova na adresu tech nekojicich,takze asi tak.zbytecne to hrotite.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@sowelo26 Mně přijde vyhrocené používat podobná slova na adresu druhých. Jestli jiným ne, dobrá, ale nic to nemění na tom, že s tím hluboce nesouhlasím. Takto bychom se opravdu o druhých vyjadřovat neměli, ať s jejich jednáním nesouhlasíme sebevíc. Nic nehrotím, jen hluboce nesouhlasím.

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@rebe odbornici vetsinou pouzivaji odborna slova,ktera bohuzel laikum mohou mnohdy prijit horsi nez jsou. Zamerila jste se na jedno pitome slovo,pritom cela zprava je vcelku vuci kojeni velmi pozitivni.ale jak pisu,kazdy to vidi jinak.tak hezky vecer

Odpověz
2. bře 2017
avatar

@sowelo26 Jsem lingvistka, tedy odborník na slova. To slovo mi nepřijde horší než je, hodnotím to slovo přesně takové, jaké je. Kojení a dlouhodobé kojení jsou v hodnocení paní doktorky dvě rozdílná slova. Kojení je cajk, dlouhodobé kojení je podle ní patologické. Paní doktorka se sice zaklíná svým titulem, ale do laktační problematiky její odbornost zjevně nesahá. Jinak by totiž věděla, že dlouhodobé kojení je stejně přínosná, přirozená a zdravá věc jako kojení novorozeňat. A ještě k tomu respektu k cizímu názoru - víte, když vám někdo napíše, že nějaké vyjádření vnímá jako výrazně nepřátelské a kritické, tak respekt a akceptace cizího názoru znamená říct Aha, ty to vnímáš takhle. Říct Ty to hrotíš, přeháníš to, takhle to vnímáš špatně a podobně, je učebnicová ukázka nerespektu a neschopnosti akceptovat, že to někdo vidí jinak...

Odpověz
3. bře 2017
avatar

Já si myslím, že zásadní problém příspěvku netkví ve faktu, že je někdo proti kojení dětí od 2 či 3 let, nýbrž ve výrazech, způsobech, jakými to autorka i komentující sdělily. Počínaje tím "patologické", přes "nechutné,brr" atd (nebudu to vše zase vyjmenovávat).

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@rebe kdyz myslite,brat vam to nrbudu,hezky den.

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@rebe
Milá paní lingvistko,
moje odbornost do této problematiky opravdu nezasahuje. Bohužel ani ta Vaše ne.
Kojení novorozeňat nemá srovnatelný přínos pro dítě jako kojení starších dětí. Děti, které ve dvou letech bez problémů přijímají pevnu stravu nepotřebují mateřské mléko jako zdroj energie a živin. Navíc u novorozence je klíčové mateřské mléko díky obsahu imunoglobulinů, jelikož jeho imunitní systém není zatím schopen sám plnohodnotně pracovat. Oproti tomu za ty dva roky už se imunita dítěte dokázala po setkávání se s různými atigeny značně zdokonalit. Takže opravdu stejný přínos jako pro novorozence mateřské mléko podávané starším dětem nemá.
Dokonce proběhly zajímavé studie, které popřeli dogma, že dlouhodobě kojené děti mají nižší riziko alergií...ba napak měli dokonce alergie častěji.
Mě osobně jako ženě vadí představa stašího dítěte, které je stále krmeno z prsu matky. Dítě, které samo přijímá potravu, pije z hrnečku a chodí do školky. A tento, jak vy říkáte, hloupý názor , nemám jen já, ale i další ženy ať s titulem či bez a dokonce i ženy jejichž odbornost do oblasti pediatrie zasahuje.
Nicméně jak jsem již několikrát napsala jsou to naše prsa a naše děti a jako matky děláme jen to, co cítíme jako nejlepší pro naše dítě...
Na konec ještě zmíním, že pokud bych nerespektovala všechny názory, které zde padly, tak jsem jednoduše celou diskuzi už dávno smazala.
Každopádně se mějte krásně. Hlavně ať Vám hezky rostou dětičky a jsou zdravé.
Hezký víkend.

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@janyshka vy pisete,ze je to Vas osobni nazor,ale na sv profilu se chovate jako lekar a davate tam prednasky. A kdyz napisetr prizpevek jako soukroma osoba,tak tam mematr psat odborna slova. Jako lekar by jste mela podporovat dlouhodobe kojeni a ne psat,co jste napsala. Proto se pak.nedivim,ze radsi doktori doporuci UM,kdyz se k tomu tak stavi.

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@janyshka a rada bych videla ty Vase studie

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@anetpierowska Já nejsem pediatr...

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@janyshka
ZDN MUDr. Martin Fuchs, imunolog:
,,....Nelze nezmínit pesimistická pozorování alergických osudů dětí v riziku, které jsou kojeny déle než magických 6 měsíců. K tomuto citlivému až neuralgickému bodu pediatrické péče přinesly některé studie (převážně americké) důkazy o možném paradoxu příliš dlouhého kojení: čím delší kojení, tím vyšší riziko respiračních alergií ve vyšším věku. Přesný důvod znám není, mohlo by jít o nevědomé potlačování až oddalování principů orální tolerance. Dítě tak pravděpodobně přichází o potřebné antigenní stimuly, které potřebují svůj pravý čas i intenzitu...´´

Obdobné výsledky přinesla i studie německých vědců. Bohužel originály článků Vám nepošlu. Čtu je přes PubMed. K plným verzím se bez placeného členství bohužel nedostanete...

Odpověz
3. bře 2017
avatar

A já si myslím, že už jsme si toho o kojení a nekojení řekly až až.... Venku je krásně, tak pojďme s dětma ven a nedohadujme se 🙂

Mějte se a děkuji za váš čas k napsání takového obrovského množství komentářů.
Hezký slunečný víkend všem 🙂
J

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@janyshka nezlobte se na me,ale pokud nejste pediatr,tak nemuzete,tak jednat. Smutne☹

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@anetpierowska Promiňte takže podle Vás nemohu na svem osobním profilu prezentovat svuj názor na kojení starších dětí, protože nejsem pediatr? Obávám se, že většina komentujících nejsou pediatři a přes to mají nárok sdělit svůj názor stejně jako jste ho sdělila vy a já. Mějte hezký den J

Odpověz
3. bře 2017
avatar

Paní doktorko, na vašem místě bych už na podobné rýpání ani nereagovala a jak píšete výše, užijme si krásný den/víkend 🙂
Já jsem ráda za vaše příspěvky 🙂
@janyshka

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@alicie_k moc děkuji. Mějte krásný víkend 😉

Odpověz
3. bře 2017
avatar

Spis jde o to, proc pani píše, ze je doktorka, kdyz neni pediatricka. Tim, ze to napíše, dava svym názorům větší váhu. Spousta lidí na to dá, i kdyz pani doktorka treba léčí nohy. Ale to nevíme. Ja jsem učitelka anglictiny a myslim si, ze kojení do 3let věku je zcela normální.

Odpověz
3. bře 2017
avatar
Komentář byl odstraněný
avatar

@janyshka ale na svem osobnim profilu take jednate jako dr. Tak ze asi tak. Mejte se hezky. Moji lekari me podporuji a i dnes na vysetreni syna na kardiu chvalili.

Odpověz
3. bře 2017
avatar

Jen dve slova: americka-studie. 😀

Odpověz
3. bře 2017
avatar

@nikola_w presne tak...aj ked si to zdoraznila na zaciatku ze ako to matka moze napisat tak si to vrlmi peknr zakoncila...autorka temy chcela vediet nazory...ja si tiez myslim, ze pokial dieta normalne papa stravu tak to kojenie je uz nieco zbytocne, pretoze vacsinu vyzivy ma zo stravy...je pravda ze az tak skaredo som to nemusela napisat ale proste uz k takym velkym detom sa mi to "nehodi" a gor ked je to niekde na verejnosti ze kazdy na nic pozera 🙂 to bol moj nazor 🙂

Odpověz
10. bře 2017
avatar

@zuzka6542 ja akceptuji každého nazor.. nekdo chce kojit dlouho a nekdo ne.. ja kojim porad 22 měsíčního syna a nemyslím ze by to bylo jen o me.. vidím ze on stále o maleho stoji.. kojim jen doma a většinou vecer a v noci a cite co? Jsem na to pyšná.. a at si kazdy mysli a rika co chce, ja nejlépe vim co me dite chce a samozdrejmě chci pro nej jen to nelepší jako každá matka... můj muž ma cukrovku 1 typu uz 20let a je to dědičná nemoc... a treba prave kojeni je prevence proti teto nemoci .. kdyby se sam odstavil treba v 8 měsících tak to chapu a beru.. kdyz i skoro ve Dvou letech mm stále výzduje na usinani tak mu to dopreju..

Odpověz
11. bře 2017
avatar

A já viděla zajímavý příspěvek o kojení, slovo "patologický" v kombinaci s kojením starších dětí a pod tím skoro 300 komentářů. A bylo mi jasné, že je to opět typická modrokoňovská mela 😀
Mám podobný názor, ale asi by bylo fér říct, že nevnímám dobře ani to, když dvou až tříleté dítě nasává UM z lahve. Je to prostě nenormální návyk. I když si jako dvojnásobná matka dokážu velmi dobře představit situaci, která by mě k tolerování takového návyku dohnala...
@janyshka Ještě bych se chtěla zeptat na ukončení laktace z trochu jiného úhlu pohledu... Do kdy je "normální" mít mléko v prsou po ukončení kojení? Protože já už nekojím dva roky a mám stále nepříjemně dost mléka, občas se mi spouští i samo a musím ho odstříkávat. Asi bych neměla číst diskuze na MK ohledně kojení 😂

Odpověz
13. bře 2017