Přirozený porod po dvou sekcích?

valentovasasa
10. lis 2015

Ahoj všem. chci se zeptat na Vaše zkušenosti. Máte někdo zkušenost se třetím porodem po dvou císařích? chci poradit, pokud bychom s přítelem chtěli třeba za rok miminko, tak jaký bývá třetí porod pokud je s velkým rozestupem po dvou sekcích? První sekci jsem měla před 8 lety a druhou před šesti. Tzn. že stejně rozestup od poslední sekce by v době případného porodu bylo min 7-8let. Je šance rodit spontánně? Nebo je sekce stoprocentně jistá? Díky moc za vaše zkušenosti.

lavinka
10. lis 2015

Ahoj, pracuji jako PA a myslím si že šance spont porodu není, hrozí ruptura dělohy a jiné komplikace.... ☹

vetyver
10. lis 2015

Je to hodně dlouho, Řekla bych proč ne.. Já rodila po prvním Tedy CS, ale 21 měsíců po. Jizva ne bolela, malej měl normální váhu (podle odhadů). Ale dočetla jsem se o speciálním vyšetření, které si můžeš vyžádat, kdy ti ještě ne těhotné zkontroluji jizvu zevnitř. Samozřejmě pak hodně sledovat při těhotenství.. Držím palce.

lavinka
10. lis 2015

Po 1. sekci to jde ještě, ale po dvou těžko....

koncita
10. lis 2015

Jde to (při splnění všech podmínek samozřejmě), ale ochotného porodníka a porodnici, aby člověk pohledal..... 😖

valentovasasa
autor
10. lis 2015

Já už jsem se dočetla že existuje VBA2C což je vaginální porod po dvou sekcích, že už se u nás provádí, sice málo, je málo porodníků, kteří to podporují ale dá se to sehnat i u nás. A samozřejmě záleží na třetím trimestru na stavu jizvy...

valentovasasa
autor
10. lis 2015

a tady bych ráda našla ty, kteří toto podstoupili, protože věřím, že i u nás tu jsou...

alexah89
10. lis 2015

znama.. ruptura dělohy.. fakt to stoji za to??

koncita
10. lis 2015

@valentovasasa máš ip

katyxq
10. lis 2015

@lavinka riziko ruprury při přirozeném porodu (bez zásahů, medikace) zas tak vysoké není, není o moc vyšší než po 1 cŘ ... dohledej si odborné publikace, ať máš informace podložené a nepouštíš jen strachy 😉

alexah89
10. lis 2015