1 / 1

    “Mrzí mě”, že jsme se svatbou tak dlouho čekali.. jsme spolu 11 let a manželé jen 4 roky.. ještě nás čeká hoooodně dlouhá doba 🙂

    17. únor 2018

    Není to přežitek. Máme teda “jen” 4 roky od svatby, ale taky náš slib pravidelně obnovujeme 🙂

    17. únor 2018

    Neni to pro me prezitek. Jsme manzele 4 roky a letos jsme si nechali udelat nove snubni prstynky, ty stribrne uz nam nesedely a byly znicene. Tak mame od Bisaku z boleho zlata a v mem brilianty. Pro me je to simbol, ze patrime k sobe! 💗

    17. únor 2018
    17. únor 2018

    To je krasne kez by to takhle viděl každý, hlavně Ti muži :(

    17. únor 2018

    My jsme se vzali v Olomouci v katedrále a chtěli bychom obnovit slib. Máme pevný vztah založený na hodnotách a důvěře a za mě můžu říct, že mě manželství baví čím dál víc. Není to přežitek, je to svazek lásky a všeho co k tomu patří

    17. únor 2018

    rozhodně to nepovažuji za přežitek, ač nevěřící rodina, tak pro mě je manželství všechno...

    17. únor 2018

    Mám ráda, když můžu říct "můj manžel" 🙂 Rozhodně pro nás manželství není jen "papír" a každoročně svůj slib obnovujeme.

    17. únor 2018

    Ackoliv jsme spolu 16 let a manzele teprve necele 3 roky tak nepovazujeme manzelstvi za prezitek, obnoveni manzelskeho slibu uz ale jo😎

    17. únor 2018

    taky to rozhodně nepovažuji za přežitek ale obnovu slibu dejme tomu po deseti dvaceti letech jo ale každý rok?to mi asi příjde spíš jako modní hit,nemyslím že naši rodiče nebo prarodiče něco takového každý rok dělali

    17. únor 2018

    letos v září se známe 6let z toho 5let manželé.Manželství nepovažujeme za přežitek.Nechápu však obnovení něčeho co jsme řekli,že v dobrém i ve zlém atd.až do smrti tak nač obnovovat?

    17. únor 2018

    Nic noveho - bezi to rok za rokem v tydnu kdy je sv. Valentyn

    17. únor 2018

    my ve středu 3 roky svoji ❤ jsem ráda, že malá byla po svatbě a všichni se jmenujeme stejně, to pro mě bylo moc důležitý

    17. únor 2018

    @trolik obnova je dennodenni .... Ale tento tyden beru jako prohloubeni, muzem zajit na nejakou ci cviceni

    17. únor 2018

    Letos budeme 16 let manželé a jsme spolu stále rádi, stále si máme co říct, stále se umíme navzájem rozesmát. A snažíme se dát šťastné dětství našim 3 miláčkům. Kolem nás jsou vztahy "na hromádce", rozvedené, "patchworkové", pomalu začínáme být výjimkou, ale stále oba věříme, že manželství smysl má...

    17. únor 2018

    @zebruska Mám to stejně. Manželé jsme 15 let a snad nám to vydrží. Rodiče nedávno oslavili společných 50 let 😀

    17. únor 2018

    My v cervnu 9 let spolu a 5 let od svatby. Nemohla bych mit dite s muzem jen tak, jeste ctvrt stoleti zpet to bylo nemyslitelne, ale ted uplne normalni, nechapu...

    17. únor 2018

    @lenbela my 5 a 14 let spolu (od mých 16)... sice bych ho někdy nejradši zabila, ale kdo ne?! 😀

    17. únor 2018

    Pro mě má velký smysl a hodnotu,proto se budu letos vdávat už podruhé ( a věřím že naposledy a že budeme žít hodně dlouho,abychom spolu tu zlatou svatbu mohli oslavit) Příští roku to bude 20 let co se známe a padla první pusa. Někdy se na to dobré manželství musí počkat.

    17. únor 2018

    My jsme s manželem svoji teprve 4 roky,brali jsme se po roce vztahu. Pro mne je manželství stvrzení vztahu a příslib tomu druhému,že se na “cestu” vydáme spolu a budeme tu jeden pro druhého/pro naše děti. A jak řekl kněz u nás v kostele-na manželstvî je paradoxně skvělá ta svoboda.že už řse můžeš soustředit jen na toho jednoho člověka.🙂

    17. únor 2018
    apacheee
    AMBASADORKA

    My jsme tedy nevěřící, ale svatba je podle mě pro vztah hrozně důležitá. S chlapem, který by si mě odmítal vzít bych nebyla. Jinak my jsme spolu 16.rok,manželé jsme "jen" modlíme 4 a půl 🙂

    17. únor 2018

    @zebruska Já ano ! 😀Někdy se hrozně sejříme,ale stojí to za to 🍀

    17. únor 2018

    Že je to přežitek si rozhodně nemyslím. My se sice nebrali moc tradičně, zato ale na místě, které se nám vrylo do srdce. Prstýnky nemáme, nemůžeme je nosit, takže by bylo škoda, kdyby ležely v šuplíku. Nevím, jak přesně to vnímá můj muž, ale pro mě je manželství důležité. Je to rozhodnutí pro toho druhého - bez výhrad, bez podmínek. Svého chlapa miluju. Kolikrát by zasloužil panvickou po hlavě (a já taky), ale o tom to je.

    17. únor 2018

    My letos mame 17 let od svatby, jinak 18 letspolu.

    17. únor 2018

    Brali jsme se ve 21 letech. Protože jsme chtěli a po společném bydlení nám to přišlo jako další rozumný krok před založením rodiny. Většina lidí na nás koukala divně a prorokovali nám, že nám to dlouho nevydrží.
    V září jsme oslavili 7 leté výročí (spolu jsme 11 let).
    Manželství je pro mě hodně důležité a má podle mě smysl

    17. únor 2018

    @nissi my sice prstynky mame, ale stejne je nosime parkrat do roka - svatba neni o prstyncich, ale o slibu, aspon pro nas dva.

    17. únor 2018

    Ani pro me neni manzelstvi prezitek. Jsem rada, ze my v manzelstvi verime. Myslim, ze i v nasi dobe ma porad smysl. Osobne si myslim, ze kdybych pro druheho nebyla dost dobra proto, aby si me vzal, nebyla bych s nim. Dlouhodoby vztah dvou dospelych lidi bez svazku mi nedava smysl.

    17. únor 2018

    U nás to není o slibu ( já druhou církevní svatbu mít nemůžu a jen tam jsou sliby), ale o tom že budeme manželé,jeden pro druhého,po letech jsme se konečně k sobě dostali a chceme to svatbou zpečetit. A vytvořit zázemí pro všechny naše děti.

    17. únor 2018

    @bara88 Pokud někdo chodí do kostela, tak může obnovovat svůj slib každý rok, není to žádný módní hit a klidně to dělali i naši prarodiče. Po Vánocích, na svátek Svaté rodiny, se ve většině kostelů obnovují manželské sliby. U nás ve farnosti manželé normálně zůstávají v lavicích a "jen" odpoví na otázku, zda chtějí stále dodržovat to, co si slíbili (ve zkratce řečeno) + dostanou znovu požehnání do dalších dnů. Přijde mi fajn si stále znovu a znovu připomínat, co jsme si slíbili a proč, kolem sebe vidím spoustu párů, které jako by na to zapoměly...
    @plksv I pro nás je manželství posvátné 🙂 Jsme sice manželé zatím jen 2,5 roku, ale doufáme, že se k těm 50 taky dostaneme 🙂

    17. únor 2018

    *fuj, samozřejmě zapomněly 🙂

    17. únor 2018

    Není přežitek, aspoň pro nás, manželé 2 roky a něco, brali jsme se po 4 letech. Dítě jsem bez svatby nechtěla, malý s náma oslavil to druhé výročí 🙂 Spíš je zvláštní, že se někdo brát nechce z důvodu, že je to velký závazek, ale děti spolu mají. Vždyť ale to je ještě větší! Rozvést se je v podstatě jednoduché, ale ty společné děti se už jaksi zpátky vzít nedají..

    17. únor 2018

    Vzhledem k nevydařenym zásnubám a tomu že jsem si děti pořídila 'sam', nějak na tuto instituci nevěřím. Věřila jsem na ni, mi rodiče jsou boží, ale já asi neměla to štěstí ;) třeba ti mi zase štěstí mít budou ;)

    17. únor 2018

    Jsme spolu 6,5 roku mame zatim za sebou 1,5 manželství. Deti na cestě a nemůžeme byt šťastnější.'podle me to přežitek neni 🙂

    17. únor 2018

    @luciza to jsem si vždycky rikala..ze do deti jde každy, přitom tech uz se "nezbaví" zatímco rozvést se muze "vždycky"

    17. únor 2018

    Manželé jsme 39 let,předtím jsme spolu chodili 5 let a to jsme se již znali 5 let,tedy celkem 49 let 🙂.

    17. únor 2018

    Manžel měl první sňatek hlavně kvůli hypotéce a takovým těm věcem. Byli jen na úřadu bez šatů a kvádru a jen se svědky - takže to byla spíš povinnost.

    Se mnou si svatbu užil se všim všudy a bylo to na něm vidět a i když se nepovedlo všechno, tak bych se vdávala znovu a znovu. Ten rok příprav jsme si užili na maximum a moc ráda na to všchno vzpomínám. Jsme spolu téměř 9 let ale manželé teprve 2,5 roku. Zásnuby proběhly koncem roku 2013 ale svatba byla až v září 2015, chtěla jsem si počkat na pořádný datum 😀 Takže 5.9 2015 😀 I když jsme byli jedním člověkem už předtím, tak svatba je prostě svatba.

    17. únor 2018

    My jsme spolu 8 let a od svatby letos 5 let a manzelstvi je pro nas pro oba nadherne spojeni a je cim dal tim hezci ☺

    17. únor 2018

    s manželem považujeme svatbu za důležitou... jsme spolu 9 let a z toho 1,5 roku manželé a také jsem ráda, že můžu říkat “manžel” a ne “přítel”

    17. únor 2018

    Muj nazor je, ze partnerstvi "na hromadce" muze byt stejne silne jako to, ktere zije v manzelstvi. Toto je na kazdem paru a cloveku, ale nedivejme se na nekoho, kdo za sebou nema svatbu a nema ji ani v planu skrz prsty. Kazdy clovek ma jine hodnoty, postoje a nazory.
    @apacheee verim, ze bys byla i s chlapem, co by si te pro nejake sve duvody nechtel vzit nebo by se svatbou otalel. Jen jsi to nezazila a polud neco nezazijem, nemuzeme tvrdit jak bychom se v dane situaci chovali.

    17. únor 2018

    Za měsíc oslavime 15.let společného života a v létě 5 let od svatby 🙂 manželství má pro mě veliký význam.
    (I když dneska bych svého drahého manžela nejradši prodala cikánům na guláš a prstýnek dala do zastavarny 🙈😄)

    17. únor 2018

    Já si myslím, že manželství je velmi důležité a docela mě zaráží, že spousta lidí ho bere jako větší závazek než dítě.

    17. únor 2018
    apacheee
    AMBASADORKA

    @wedinka pokud by pro to neměl opravdu nějaký hodně padny důvod, tak nebyla. To, že jsem to nezažila, neznamená, že to nemůžu hodnotit🙂jinak u ostatních mi to samozřejmě nevadí, neodsuzuju lidi, kteří to mají nebo chtějí jinak

    17. únor 2018

    Také považuji manželství za velice důležité a rozhodně ne za přežitek. Jsme spolu 13 let a manželé v létě 5 let.

    Moji prarodiče oslavili loni oboje 55.výročí svatby. Obrovský respekt a můj vzor!!!

    17. únor 2018

    Zasnuby, zadani o ruku, svatba v kostele, slib.. a i děti máme pokrtene .. letos 11 od svatby. Jsem šťastná vdaná paní🙂

    17. únor 2018

    Jsem štastně vdaná 24 let 🙂

    17. únor 2018

    Pro mě je manzelstvi hodne důležité 🙂bez manželství "bych ani nerodila" tak moc je pro mě důležité manzestvi ☺celkem jsme spolu 13 let a manželé 7 let. (Svatba v kostele,deti pokřtěne) 💞

    17. únor 2018

    Pro mě manželství není jen papír, ale nejvyšší "level" partnerství, dál už to dotáhnout nejde 🙂 Vdávala bych se hned znovu a vzala bych si toho stejného muže.

    18. únor 2018

    Vždy jsem chtěla být vdaná a pak mít děti. Když jsme spolu chodili, řešili jsme děti. Svatbu nikdy. Jaké bylo překvapení, když klekl a požádal mě o ruku. Včera to bylo sice teprve 8 měsíců od svatby, ale věřím, že nám to vydrží. Mezi kamarády jsme jedni z mála, komu se dítě narodilo po svatbě. Nikoho nesoudím, neodsuzuji, ale jsem za to moc ráda. ❤️

    18. únor 2018

    Vždycky jsem chtěla být vdaná, mít děti po svatbě. Splnilo se mi obojí. Manželství beru jako závazek. Rozhodně to není jen "kus papíru".
    Zasnoubení, svatební den jsou doposud jedny z nejhezčích dnů, které jsem prožila. Navíc jsem hrdá, že můžu mít manželovo příjmení, které má v republice hrstka žen🙂)
    Příští týden jsme spolu 10let, z toho 8.5 manželé.

    18. únor 2018

    Za tři měsíce oslavíme 11 let manželství. Že je pro nás posvátné a není přežité, za to jistě mimo jiné mluví to, že zrovna absolvujeme kurs pro lektory přípravy snoubenců a zároveň připravujeme na manželství svůj první pár.

    18. únor 2018

    Jsme spolu téměř pět let, z toho čtyři manželé. Pořád s hrdosti používám MŮJ Manžel a nikdy jsem nebyla víc zamilovaná.

    18. únor 2018

    Pro mě i pro mého muže byla svatba takové vyvrcholení našeho vztahu a byla a je pro nás moc důležitá 🙂 Jsem ráda,že to cítíme s manželem stejne. Teď spolu slavíme 8 let a v dubnu 4 roky od svatby😍

    18. únor 2018

    @wedinka me by zajimalo co myslis temi duvody, protoze vetsi zavazek je dite, a do toho se hrnou po hlave 😉

    18. únor 2018

    My jsme spolu byli půl roku když jsme si řekli že se vezneme, vzali jsme se po dalším půl roku, letos v květnu to bude už 6 let 😍. Děti jsme si pořídili až 2 roky po svatbě. Nikdo nechápal proč se bereme když se tak málo známe a když nejsem těhotná asi už tohle samo o sobě ukazuje to co pro nás svatba znamena 😊. Věřím že nás vztah bude trvat věčně , možná jsem naivní ale já bych jiného muže nechtěla. A rozhodně bych se už nikdy nevdala.

    18. únor 2018

    @kolibricek36 treba muze mit ten clovek spatne zkusenosti z predchoziho manzelstvi. Treba v tom nevidi jedinou vyhodu. Me treba jednou taxikar rekl povykladal pribeh o stastnem manzelstvi az pres alkohol a dluhy u manzelky, ktere samozrejme musi resit i on, protoze uz meli exekuci na majetek. Takovy clovek uz se nikdy neozeni. Mel 3 zamestnani aby to zvladl. I cast z techto komentu se bude rozvadet a nekdo proste radeji bude svobodny nez rozvedeny.
    A ano dite je daleko vetsi zavazek a proto spousta lidi kdyz se rozhodne mit dite je to pro ne vic nez svatba a svatbu uz pak k zivotu nepotrebuji. Staci se podivat kolem sebe to ze nekdo zije v manzelstvi stastny zivot nedela.

    18. únor 2018
    18. únor 2018

    @martina_ch5 My meli take zasnuby po pul roce. 🙂 Bydleli jsme spolu po mesici. 😂 Manzel mel pred statnicemi a nemel na koleji klid....;)

    18. únor 2018

    Vdávala jsem ve 22 letech a nemusela jsem. Manželství neberu jako přežitek. Je to náročná experimentální výprava, ale super 🙂 Manželé budeme letos 6 let a v únoru jsme oslavili 10 let od prvního rande. Máme dítko, snad brzo přijde i druhé, postavený dům, takže stále na něčem pracujeme. 🙂
    Moc nechápu, že se lidé nechtějí brát, ale mají děti. To je větší a doživotní závazek. Více než manželství......aspoň já to tak vidím. 🙂

    18. únor 2018

    @wedinka no, to sice pekne je, ale uz neznas verzi toho druheho z paru - na to jsou dva a oba maji na pripadnem rozvodu svou vinu.... Za me nez rozvedeneho nebo a detmi to radsi zustanu na ocet ....
    Vdavala jsem se pozde a manzel byl muj prvni a posledni stejne to same by rekl muj manzel - mame vzory v rodicich - naai byli spolu bez 10 dnu 50 let - mamka zemrela a manzelovi rodice uz oslavili 40 let
    A neboj jestli si myslis ze nikdo neprosel krizi tak to jsea na omylu.... Ale jde o to vydrzer a nw pri sebemensim problemu se rozvadet ....

    18. únor 2018

    @kolibricek36 to tak často jen vypadá,že se lidé rozvádějí bez rozmyslu a pro malé problémy. Ne vždy je výhra vydržet.
    A já mám rozvedeného s dítětem a je to skvělý chlap,zvládli jsme spolu náročné věci a vzít se chceme,protože to tak cítíme. A není to jen papír,vůbec ne. A nemá svatba menší váhu,protože už bude pro oba druhá.

    18. únor 2018

    @andelka pokud jseš ty rozvedená, tak chápu, že najít je těžké, ale pro svobodnou a bezdětnoiu, fakt je lepší svobodný a bezdětný
    pokud jsou oba rozedení, tak proč ne, nemají si co vyčítat .....

    18. únor 2018

    @kolibricek36 o tom to ale vůbec není.

    18. únor 2018

    My už aspoň vážně víme do čeho jdeme,kdežto svobodní nemají zkušenosti a bezdětní za sebou náročné období začátku rodičovství.

    18. únor 2018

    @andelka aha, tak podle tebe skušenosti jsou víc než čistota....

    18. únor 2018

    zkušenosti

    18. únor 2018

    @andelka tak moje sestra si vzala ve 21 letch prvního kluka, a žijí spolu 41 let - stejně tak já akorát já jsem se vdávala pozdě a nedotčená a za nic na světě bych nevymněnila svého manžela - to samé manželovi sourozenci, vzali si prvního člověka a jsou spolu xx let.... blbost, s těmi vašimi zkušenostmi

    18. únor 2018

    @kolibricek36 z vlastní zkušenosti ano. A nejen mých. Ne každý kdo se v našem věku bral spolu vydržel ( a mám na mysli kamarády z farnosti,pokud to myslíš přímo takhle) z mnoha důvodů.U nás jsou samozřejmě i stejné příklady,první láska a jsou spolu xx let. Ale za a) to není pravidlo a za b) v mnohých manželstvích to že spolu jsou 40 let není úplně výhra ( i když chápu důvody proč zůstávají a respektuju že každý to vidí jinak a zvnějšku to může vypadat jinak než zevnitř)

    18. únor 2018

    @kolibricek36 to nechápu,bohužel a je mi to volný.Proti gustu žádný dyškutát.

    18. únor 2018

    Jako v době,kdy průměrný věk prvního sexu je někde kolem 17,5 roku fakt není běžné vstupovat do manželství nedotčená ( natož u chlapa), a stavět na tom trvanlivost manželství. Tam hrají roli úplně jiné věci. My jsme byli poměrně mladí (24 a 28) a zkušenosti nic moc, před svatbou jsme spolu nebydleli a byla to obrovská chyba. Navíc hodně věcí se ukáže až po letech, při problémech,při rodičovství,v době kdy je žena závislá na muži..

    18. únor 2018

    Ten smajlík měla být závorka

    18. únor 2018

    @kolibricek36 rozvod nemusím být nutně něčí vina.Prostě jak lidé stárnou tak se mění a tak i své priority a je tedy dost možné,že se prostě stane že jsou oba po xletech každý na jiné lodi a než se zbytečně trápit je lepší plout každý zvlášť než se zbytečně namáhat a pádlovat proti proudu toho druhého.

    18. únor 2018

    @andelka krize jsou a budou, ale jsou řešitelné - ukaž mi člověka , který s něčím nebojuje.... každý má svých problému dost, ale musí se jim postavit ne házet je na druhého

    18. únor 2018

    @kolibricek36 což ovšem platí pokud ty problémy řešit jdou a pokud je chtějí řešit oba.

    18. únor 2018

    @andelka hm, ale vypadám jak blázen, ale at si myslí kdo co chce - jsem si chránila to co bylo pro mě nejcenější pro toho, kdo je pro mě nějlepší dar od Boha

    18. únor 2018

    V srpnu budeme svoji 20 let a 1.9 máme svatbu v kostele(obnova slibu)..

    18. únor 2018

    @trolik hm, moji rodiče asi nestárli, nebo co - a měli krize, a to dost, zemřelo jim dítě, druhé onemocnělo a zůstalo postížené .... pravcoval jen tatka ... přesto to dotáhliu dokud vás smtr nerozdělí

    18. únor 2018

    @kolibricek36 Ahoj,psala jsem,že JE TO MOŽNÉ(Ne pravidlem),že občas lidé věkem přehodnotí priority a pak se NÉ VŽDY shodnou.Sem tak krize a hádka se dá rozdýchat ale existují případy kdy je lepší jít každý svou cestou a neztrácet drahocený čas.

    18. únor 2018

    @trolik no, právě, dnešní svět má jiné priority a to především vlastní ego - což nechápu zas já

    18. únor 2018

    Tak mi manželé nejsme. Jsme spolu bezmála 15 let. Máme dvě děti. Když jednou dojde na sňatek tak si jen z důvodu příjmení. Nevím proč, ale mám hrozný strach z případnýho rozvodu.

    18. únor 2018

    @pulenka hm, a jak bys řešila pobyt v nemocnici, kdy by jeden z vás byl v bezvědomí - nejste příbuzní, nemáš právo chtít informace , nedal písemný souhlas o informanovanosti osob .....

    18. únor 2018

    @pulenka no po takové době co jste spolu je to řekla bych skro jedno jestli se rozejdete nebo rozvedete.Samozřejmě odpadne to papírování a po psychické stránce by byla míslím bolest stejná.Nejsem si jistá ale pokud máte 7let společné trvalé bydliště a děti k tomu tak je z vás ofiko pár a na informace o zdravotním stavu máte stejné jako manželé.Je tam myslím i něco jako vdovský důchod apod.

    18. únor 2018

    neexistuje vdovský důchod pro nesezdané - vždy se chce oddaví list

    18. únor 2018

    ani nemáte nárok na nějakou pozůstalost - pokud není napsaná předem nu notáře - tak v tom připadě ano, ale první kdo dědí jsou děti a to jen když ho májí v rodném listě

    18. únor 2018

    @kolibricek36 Já chápu jak to myslíš,je to krásné. A zvlášť když to mají oba stejně a ještě mají štěstí že jsou spolu kompatibilní. Já si beru kluka který byl pro mě ve všem první,je to kouzelné. Akorát že mezitím jsme si každý prošli manželstvím s někým jiným. Takže rozumím tomu,že to vnímáš tak silně. Ale opravdu většina lidí to takhle nemá a ani to nemá zásadní vliv na úspěšnost a trvalost manželství.

    18. únor 2018

    @kolibricek36 tys mela proste stesti, ze i kdyz sis poclala tak si te ten pravy nasel. Ale ver mi ze kdyby se zenit nechtel stejne s tim nic neudelas a stejne byste byli spolu.
    Ja taky mam vzor v rodicich jsou spolu 40 let ale vzdycky jim bylo jedno zda jejich deti budou zit v manzelstvi ci ne. Vztah proste neni o manzelstvi. A na rozvodu ma vetsinou podil jen jedna strana.

    18. únor 2018

    @kolibricek36 vetsina deti s nesezdanych rodin ma tatinka v rodnym liste. To ze ti nic nereknou v nemocnici je sice rozsirena vec ale az tak pravda to neni. Nehlede na to, ze kdyz spolu 2 lide ziji znaji se i rodiny, a predpokladam, ze kdyz by se muz ocitl v nemocnici, ze za nim nedorazi jen partnerka ale i rodice, sestra, atd😉

    18. únor 2018

    @wedinka Někdo, pro něhož je manželství vysokou hodnotou a pro něhož je nemyslitelné mít děti mimo něj, by prostě s někým, kdo by si ho vzít nechtěl, nebyl. My jsme si po určité době vztahu řekli, jestli tam vidíme budoucnost, jestli to směřuje do manželství nebo ne. Kdybychom došli k závěru, že ne, nebyli bychom spolu, pro mě je manželství podmínka rodiny a přes to vlak nejede. Já bych s chlapem, který si mnou a sebou není jistý natolik, aby si mě vzal, děti neměla. A to vím, tam není žádné kdyby. Člověk má určitý hodnotový systém a ten se v zásadních věcech nemění. Nesnesla bych zadní vrátka, prostě jsme do toho šli naplno, rozhodli se jeden pro druhého na celý život, něco si slíbili a teď na tom pracujeme.
    Je to o odlišném vnímání manželství jako takového a o tom, jak k němu člověk přistupuje, jak uvažoval, než do něj vstoupil. To není o tom, co je horší a co lepší, co je správné a co ne. Každý ať žije, jak mu to vyhovuje, každý máme hodnoty poskládané jinak. Ale netvrď, že každý by byl s tím druhým i bez svatby, kdyby se do té situace dostal..Každý ne.

    @kolibricek36 Máme to stejně, chápu, co chceš říct 🙂

    18. únor 2018

    Letos 7 let <3

    18. únor 2018

    Taky posvatne. Letos 9let spolu a 3 roky od svatby. Brali jsme se protoze spolu byt chceme. A pak se nam po roce a pul narodila holcicka, tak se rozrustame a verim ze brzy jeste rozrosteme :*

    18. únor 2018

    @ttm to neni o zadnich vratkach. Ty mas i v manzelstvi - moznost rozvodu. Dokud se do urcite situace nedostanes nemuzes tvrdit ze by to tak nebylo. Neverim tomu ze kdybys moc chtela deti, meli jste s chlapem krasny vztah, milovali by ste se a on se s nejakeho duvodu nechtel zenit ze bys to ukoncila a poslala ho k vode a byla sama. Nekdy proste veci nejsou/nejdou tak jak si predstavujem nebo chcem. Toto se proste muze menot s vekem a zkusenostmi. Ale samozrejme je mozne ze ty jsi ta svetla vyjimka ktera by se radeji vseho vzdala a byla sama. I tak to muze byt.

    18. únor 2018

    31.3. budeme v manzelstvi 12 let, a neni to pro me prezitek, rozhodli jsme se sdilet pod jednim jmenem vsechny bolesti, radosti i trapeni. A ze toho trapeni nebylo malo. . . Mame dve deti, jedno postizene a druhe vymodlene. . . Jsme proste staromodni a chteli jsme byt manzele, a ne rikat muj pritel/pritelkyne. . .

    18. únor 2018

    @wedinka Znovu, to je o pohledu na manželství. My jsme spolu před svatbou nespali, nebydleli, nebyli jsme rodina. To jsme až teď. S takovým chlapem bych si prostě dítě nepořídila, nemohla bych mu věřit. Nevěř tomu, ale to, že ty něco neznáš, nechápeš, neznamená, že všichni uvažují stejně...

    18. únor 2018

    @wedinka Nehledě tedy na to, že jsme oba od začátku věděli, že svatbu chceme. Neinvestovala bych energii do vztahu s někým, o kom bych věděla, že se nehodlá ženit. Každý máme prostě jiné priority 🙂

    18. únor 2018

    @ttm A kdybys ho milovala? Zbožňuji tyhle rychlé soudy od stolu od žen, které s takovou situací nikdy nepřišly do styku. Já taky ne, a proto jsem zdrženlivá a chápu, že každý máme jinou cestu... Sama jsi to vyjádřila brilantně: "Nevěř tomu, ale to, že ty něco neznáš, nechápeš, neznamená, že všichni uvažují stejně..."

    18. únor 2018

    Jsme manželé 10 let a taky jsme o Vánocích obnovovali slib :D

    18. únor 2018

    @kolibricek36 no to netuším jak bych dostala info kdyby se s ním něco stalo. Trvalé bydliště má u rodičů. Museli by se na zdrav. stav ptát jeho rodiče.
    @trolik nemáme spolu trvalé bydliště. Právě že ty starosti s rozvodem papírování atd. Ale předpokládám že se jednou snad vezmeme🙂

    18. únor 2018

    @orchidis Ne, nemohla bych milovat někoho, kdo má na svět a na život tolik odlišný názor, než já. Nemohla bych mít děti s někým, kdo má jiné hodnoty než já.
    Když vím, co chci, tak si podle toho hledám i partnera. Takového, který se na svet dívá stejně jako já. To je snad normální, ne? 🙂

    Mimochodem, za svým vyjádřením si stojím - já chápu, že pro někoho to důležité není, že to někdo má treba jinak než já. Proti tomu nic nenamítám, to je každého věc. Ale snad, když teda dovolíte, znám sama sebe a své uvažování dost dobře na to, abych mohla říct, co pro mě je a není důležité a co očekávám od svého životního partnera 🙂

    18. únor 2018

    @ttm to jako že nespali jako intimně??

    18. únor 2018

    @pulenka Jakože vůbec.

    18. únor 2018

    @ttm ty jooo, a bylo to pro vás oba poprvé? Myšleno tak že ani jeden z vás neměl předtím partnera

    18. únor 2018

    Ano, bylo to pro nás oba poprvé a je to moc fajn pocit, že to naše svatební "odevzdávám se tobě" bylo opravdu se vším všudy a jsme jen a pouze jeden druhého 🙂

    18. únor 2018

    @ttm tak to docela věřím, pamatuji na pořad 4 svatby a tam byl taky pár co si to nechaval až na svatební noc. 🙂

    18. únor 2018

    Tohle je taková docela zajímavá debata. I ttm i andelku znám ze svatebního fora a tuším, že ttm je teď tam, kde byla andelka před několika lety, jestli se nemýlím - zásadová, jinak to nejde a po pár letech? Tohle je pěkný důkaz toho, jak člověk někdy opravdu svoje priority a názory mění na základě svých zkušeností... On se člověk opravdu někdy mění a po pár letech může být "v šoku" sám ze sebe kam najednou dospěl a dozrál... některé věci naplánovat nejdou. Vidím to sama na sobě. Ale chápu názor, že děti bez svatby ne, mám to stejně.

    18. únor 2018

    @journals Jenže andelka se, pokud vím, rozváděla, protože manžel měl nějakou psychickou poruchu a odmítal problémy řešit. My spolu problémy řešíme (a bohužel už byly i problémy vážnějšího rázu)...
    Jinak jasně, uznávám, nevím, kam mě život dostane. Ale nic to nemění na tom, že kdyby si mě můj současný manžel nechtěl vzít, tak bych s ním nebyla. Ani on se mnou, zrovna to tu řešíme. Některé věci má v sobě člověk zakořeněné fakt hluboko. Možná jsem naivní husička, třeba fakt jo... Ale před svatbou mi taky spousta lidí říkala, že jsem naivní, že bez společného bydlení se neznáme a tak podobně, že jsme blázni, že spolu nezkusíme spát, že to nemůže fungovat..No asi zustanu naivní dál, protože je to všechno nějak lepší, než vůbec byly moje představy 🙂

    18. únor 2018

    Nechci být tak kategorická, ale stejně jako @ttm si myslím, že bych nebyla v dlouhodobém vztahu s člověkem, který by nechtěl manželství. Je to pro mě zásadní hodnota a troufám si tvrdit, že pokud bychom se neshodli v tomto, možná bych se neshodli ani v jiných hodnotách, a tak by vztah neměl cenu. Ale třeba se pletu, těžko říct, nikdy neříkej nikdy 🙂

    @ttm Taky jsme spolu před svatbou nebydleli, ale naštěstí mi do toho nikdo nekecal 🙂 (bavili jsme se o tom třeba s přáteli, ale spíš na obecné úrovni a nikdo mi neříkal "jsi naivní, blbá nebo nevímjaká, když s ním nezkusíš bydlet"). Jsme manželé skoro 11 let a máme kolem sebe dost párů, které to měly podobně (a zvládly čistotu se vším všudy, to my bohužel ne a teď mě to mrzí). Zatímco teď je mezi věřícími a praktikujícími většina těch, kteří to neřeší.

    18. únor 2018

    @ttm u vas je svatba dulezita i z krestanskeho hlediska, ze? Jinak to mas moc hezke, vetsina z nas nic takoveho nezazila i kdyz by kolikrat chtela, ze jste se s muzem nasli a ze jste pro sebe ti jedini...

    18. únor 2018

    @journals
    @ttm Obě máte pamatovaka 🙂

    18. únor 2018

    @ttm my taky spolu začali intimně žít až o svatební noci - oba jsme v tomto směru byli za jedno - nežili jsme spolu a to bylo nám přes třicet, když jsme se brali - taky nám říkali že jsme blázní - mí rodiče zamželi ještě dříve než jsem se vdala - já byla rozhodnutá že zůstanu sama, ale prostě Bůh mi poslal do cesty mého manžela - prostě člověk míní a Pán Bůh mění

    18. únor 2018

    @wedinka takových manželů je spousta .....

    18. únor 2018

    @ttm Nechci to nijak zlehčovat, ale vdávala jsi docela mladá, jde o první vztah. Nikdy nevíš, co tě v životě čeká. Zásadovost je fajn, ale občas člověk vidí, jak jednostranně všechno viděl. Mám mezi kamarády, kteří měli stejný názor jako ty, byli velmi zásadoví, vše bylo jen černobílé a nikdy to nebylo, není a nebude jinak. Byli rozhodnutí udělat pro manželství a své zásady vše. Patřili paradoxně k těm nejdříve rozvedeným. Tím nechci říct, že to tak bude. Jen jsem chtěla říct, že život dokáže připravit i nepěkné věci které člověk dopředu neplánuje a pak se mu jeho zásady mohou změnit ze dne na den. To, že problémy teď řešíte je krásné, ale kdo ví, jestli budete mít stejnou touhu, snahu a chuť za pár 10, 20 let...Tím tě nechci nijak urazit, jen osobní zkušenost je vždy nedocenitelná 😉 Někdy se člověk utvrdí ve svých principech, někdy přejde na trochu jiné 😉
    Ale zase naprosto souhlasím s tím, že je důležité, aby manželství bylo společností podporováno a aby lidi viděli rozdíl mezi manželstvím a volnějším vztahem manželství připomínající.

    18. únor 2018

    @wedinka Jj, jsme oba věřící, měli jsme církevní svatbu.
    Já si uvědomuju, že jsme měli velké štěstí a jsem za to hrozně moc vděčná. Dostala jsem neuvěřitelného muže, protože vím, že vydržet se mnou je fakt těžký (jsem občas trochu nesnesitelný cholerik a třeba moje těhotenství bylo fakt vzrůšo, nechápu, že manžel nemá svatozář). Oba chceme věřit tomu, že to vydrží, i když to není vždycky ideální 🙂

    18. únor 2018

    Ja, myslim, ze manzelstvi opravdu prezitek neni a ma smysl. A jsem rada, ze mam pro me nejlepsiho manzela. Ale zatim mame za sebou jen malo let, ikdyz spolu uz jsme 15 let a z toho 5 let v manzelstvi.

    18. únor 2018

    @herminka Z našich přátel nám všichni fandili a naštěstí jsme měli kolem sebe i spoustu takových, kteří to mají podobně. Ale bohužel byli i tací,co to prostě nechápali a tvrdili, že jsme blázni. Asi jsme,no 😀

    Zas nechci, aby to tu všechno vyznělo, že jsme nějaký dokonalý pár s patentem na šťastné manželství, to fakt nejsme. Občas se pohádáme, občas spolu nemluvíme, problémy taky máme. A taky bych byla nerada, kdyby to někdo pochopil tak, že mám pocit, že jen my to děláme správně. Prosím, to fakt ne! Jen si myslím, že je fajn, když člověk ví, jak má postavené hodnoty a za tím si jde 🙂

    18. únor 2018

    Kazde druhe mamzelstvi se rozvadi...lidi nemaji touhu bojovat, nechteji, nemuzou, nebo se zmeni, odcizi je nemoc v rodine, nevera, atd....je to smutne, ale je to tak....Take verim, ze spolu budeme jako mamzelovy rodice do konce zivota...a jeho babicky a dedove....

    18. únor 2018

    @ttm neboj nevyznělo, problémy má každý chtě něchtě, někdo také, někdo onaké

    18. únor 2018

    No my jsme byli věřící oba,před svatbou jsme spolu několik let chodili. Jenže jaksi ty představy kolikrát nejsou reálné. Něco jiného člověk říká a něco jiného dělá,když na to přijde. Myslela jsem že máme hodně společného,stejnou vizi, stejné hodnoty,stejně vnímáme manželství..až léta v manželství mi ukázala,jak jsem se mýlila. Ale u nás to fakt bylo asi nestandardní. I když.. každý vztah má své vlastní problémy.

    18. únor 2018

    @maryshine03 aha tak podle tebe , když jsme třeba my přišli o 3 děti, tak se máme rozejít - blost na entou

    18. únor 2018

    @kolibricek36 🙂 neeee, prave ze neee, ale u spousty manzelstvi to tak dopadne, ze to ten chlap neda....ze se ten vztah mezi tema dvema zmeni...prave pisu, ze mi je to lito, je uzasny, ze jsou lide, co to spolu zvladnou a zabojuji, tak to ma byt 🙂

    18. únor 2018
    Komentář byl odstraněný

    @journals My si docela věříme, doufám, že to s Boží pomocí zvládneme 🙂

    18. únor 2018

    @wedinka
    @orchidis nedovedu si představit, že bych někdy byla v situaci, kdy se zamiluji a strávím x let s někým, kdo se nechce ženit.
    životní plány, svatba, děti, atd.se přece řeší už na druhém či třetím rande. Pokud by mi odpověděl jinak, než jsou moje představy, neztrácím s ním čas a hledám někoho jiného, kdo bude mít stejné životní priority.

    18. únor 2018

    @maryshine03 já vím, cos chtěla říct, já taky chtěla říct, jen že, vše se dá zvládnout, ale musí bojovat oba...
    já bych třeba manžela nevyměnila ani za nic, i když mě někdy štve, ale to ke vztahu patří, já ho taky někdy vytočím ....

    18. únor 2018

    Spolu 7 let, 5let manželé a jsem pořád strašně moc zamilovaná 😍 a jsem moc ráda že je můj muž a já jeho žena...

    18. únor 2018

    @gracinka7
    @gracinka7 na druhém třetím rande jo? Tak to v jiném vesmíru ( nebo já v jiném žiju).

    18. únor 2018

    @andelka my jsme to řewšili taky na druhém rande - tak asi jiný vesmír

    18. únor 2018

    @andelka My ne na druhém, ale tak na čtvrtém asi jo.

    18. únor 2018

    @kolibricek36 my též brzo,tak po měsíci,dvou. Ale byli jsme exoti. A stejně houby z toho nakonec. Všechno bylo jinak když na to přišlo.

    18. únor 2018

    @andelka neříkám, že bych z něj hned chtěla vymlátit slib, že si mě brzy vezme. Spíš natuknout, kde se vidí tak za 5 let. To už hodně napoví.

    18. únor 2018

    @gracinka7 my to vzali hopem po 3mesicich zasnoubeni .... A za rok od zasnoubeni svatba

    18. únor 2018

    @gracinka7 kazdy sw divil - tehorna jsem nebyla tak proc.....

    18. únor 2018

    @gracinka7 to druhy treti rande me pobavilo. Jde videt ze ses s tim nikdy nesetkala. Clovek mini zivot meni

    18. únor 2018

    @kolibricek36 my se dali dohromady v srpnu, žádost o roku na Vánoce a svatba v červenci. Taky nikdo nechápal, ale bylo to nejlepší rozhodnutí, jaké jsem udělala

    18. únor 2018

    @nita1984 taky nelituju...

    18. únor 2018

    Manzelstvi je pro nas neco posvatneho. Neni to jen o to rict si, chceme byt splou ofiko, je to o to odevzdavani se sobe navzajem. Pred Bohem jsme si slibili vernost a odevzdani se, tak to chceme v pameti zachovavat. My budeme sice slavit prvni vyroci brzy, spolu jsme vsak pres 5 let, dcera v brise nam to uspisila. Ano nase osudy nam neumoznili se jen poznavat, pokud jsme chteli spolu byt, museli jsme proste spolu zit uz predem. Nemeli jsme oporu v rodinach, byli jsme odkazani jen na sebe a museli fungovat jeden pro druheho. Prosli jsme si zatezkavacimi zkouskami. Ale nelituji, vim ze to tak melo byt a ze nas slib, ze budeme pri sobe stat v dobrem i zlem je opravdovy.... A je to jine, byt manzelkou nez jen pritelkyni. Je to takove to propojeni, velmi silne spojeni, kdy tvorite jednoho cloveka.....jasne jsou dny, kdy do sebe narazime palicemi, ale zakladem je ze se drzime hesla z priprav: "At slunce nezapada nad vasim hnevem"

    18. únor 2018

    my jsme spolu 14let, 10 v manželství, neberu to jako přežitek ale na druhou stranu toleruji ty, kteří do něj vstupovat nechtějí i ty, kteří se chtějí nebo musí -( v tomto případě si dokážu představit třeba partnera který propadl alkoholu) rozvést. Každý svého štěstí strůjcem....

    19. únor 2018
    plksv
    autor

    @ttm
    @kolibricek36 Holky, myslím, že nejste blázni, že jste se svými manželi intimně žily až po svatbě. Znám takových víc🙂. Třeba sebe a manžela - pro oba poprvé o svatební noci. Rozhodně to stojí za to🙂.

    19. únor 2018

    @plksv ano stalo to za to.🙂 at si mysli kazdyco chce....

    19. únor 2018

    Byla jsem 8 let s věřícím partnerem a byla přesvědčená, že se jednou vezmeme a budeme mít kupu dětí. Nakonec z něj vypadlo, že si mě vzít nechce. Ani jeden jsme nedokázali ustoupit a rozešli se, bylo to dost bolestné.
    Naši jsou rozvedení, ale pro mě je manželství natolik důležité a potřebné, že jsem nedokázala žít s někým "jen tak" (opravdu neodsuzuju nesezdané páry, každý to máme nějak).
    S mým mužem jsme se znali pár měsíců, když jsme vyrazili na první rande. Řekla jsem mu, že pokud spolu budeme, tak jedině svatba a v kostele (nebyl věřící). Do dvou let ta svatba byla, prošli jsme přípravou, odevzdali se jeden druhému, při slibech jsme brečeli oba. Před naší svatbou mě mrzelo, že nebude můj "první", teprve tehdy jsem pochopila význam čistoty. No co už. Můj muž je úžasný, jsem za něj vděčná. Někdy nám to pěkně zaskřípe, ale pořád víme, že chceme být spolu a pracovat na našem vztahu, na naší rodině. Já ho prostě miluju 😊 ❤️

    20. únor 2018

    Manželství je pro nás top, manžel nesnáší, když ho někdo označí jako "partnera" 😉 Máme rádi ten pocit, že jsme k sobě "připoutáni", že k sobě patříme a tvoříme rodinu 😍

    20. únor 2018

    @terezies me se stava ze meho manzela oznacuji za meho pritele - a mas videt jak se ohradi, protoze malokdy nosime prstynky - vetsinou jen do spolecnosti. Mi to vadi pri dom.pracech a manzel dela manualne, tedy ted uz ne ted ma jinou praci, ale radsi nenosi kvuli cikanum - kolikrat mu uz policie delala ochranku az domu

    20. únor 2018